Print
Zoom In
Zoom Out

نایب رئیس کمیته همکاریهای کردستان؛

70درصد دوره های پیش بینی شده توانمندسازی فرهنگیان برگزار شده است

شناسه مطلب: 11796
زمان انتشار: چهارشنبه 10 اردیبهشت 1399 ساعت 10:19

مدیرکل آموزش و پرورش و نایب رئیس کمیته همکارهای حوزه و آموزش و پرورش استان کردستان از برگزاری موفق 70درصد دوره های پیش بینی شده توانمندسازی فرهنگیان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، قربانی، مدیر کل آموزش و پرورش در نشست کمیته همکاری های استان کردستان که در دفتر نماینده ولی فقیه برگزر شد از همکاری اعضای کمیته در اجرای برنامه های مشترک تشکر و گزارشی از اقدامات استان در راستای کمیتههمکاری ها ارایه کرد .

وی هم چنین گزارشی از اقدامات صورت گرفته در خصوص راه اندازی و اجرای شبکه آموزشی دانش آموز ( شاد ) و میزان پوشش دانش آموزان ارایه کرد و گفت: هم اکنون با راه اندازی و اجرای شبکه آموزشی دانش آموز « شاد»، آموزش مجازی دانش آموزانی که به این شبکه دسترسی دارند در بستر شاد انجام می شود.

قربانی با بیان اینکه شبکه شاد محیطی ایزوله و قابل رصد برای فعالیت آموزشی دانش آموزان است، اظهار داشت: در ایام تعطیلی مدارس، با همت معلمان و خلاقیت فرهنگیان استان، اهتمام ویژه ای در راستای آموزش مجازی دانش آموزان و راه اندازی شبکه شاد انجام شده است .

وی افزود: از اسفند ماه ۹۸برای دانش آموزان حاشیه شهر، مناطق روستایی و نقاطی که به اینترنت و فضای مجازی دسترسی نداشته از طریق آموزش و محتوای آموزشی در قالب cd ، dvd ، درسنامه ، تکالیف مهارت محور و ... تهیه و تکثیر و در بین دانش آموزان توزیع شده است و این برنامه ها ، هم اکنون نیز در حال انجام و در دست پیگیری است .

در ابتدای این نشست حجت الله نریمانی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان نیز به تشریح نتایج نشست و مصوبات گردهمایی کشوری دبیران کمیته های همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش در مشهد پرداخت و گزارش اقدامات استان در اجرای مصوبات این نشست و کارگروه های پنجگانه را تشریح کرد .

وی گفت: در کار گروه اول این نشست در خصوص همکاری در توسعه کمی و ارتقای کیفی مدارس وابسته به حوزه های علمیه و خرید خدمات اموزشی، کارگروه دوم در خصوص آموزش و توانمند سازی مدیران، معلمان، کارشناسان و اعضای کمیته های همکاری، آموزش و توانمند سازی روحانیون شاغل، مستقر و مناسبتی و در کارگروه سوم پیرامون آموزش و توانمند سازی اولیای دانش آموزان برای التزام عملی به سبک زندگی اسلامی به ویژه حجاب و عفاف بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

نریمانی در ادامه گفت: موضوع کارگروه چهارم به بررسی طرح پیوند مدرسه و مسجد ، ارتقا جایگاه معلم توسط روحانیون و طرح تربیتی امین و هم چنین کارگروه پنجم به هدایت تحصیلی دانش آموزان اختصاص داشت .

معاون پرورشی و فرهنگی استان در ادامه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در اجرای موضوعات کارگروه ها ارایه کرد و گفت : در راستای توانمند سازی نیروی انسانی با همکاری کمیته ۷۰درصد دوره های پیش بینی شده برگزار شده است.

وی اجرای حفظ جزء سی ام قرآن کریم و مشارکت ۸۰هزار نفری دانش آموزان استان و برگزاری دو جلسه ویدیو کنفرانس معاونین و رابطین کمیته همکاری را از دیگر اقدامات استانبر شمرد.

نریمانی با اشاره به راه اندازی شبکه اموزشی دانش آموز ( شاد ) و فعال شدن بخش پرورشی و فرهنگی در شاد ، گفت : محتوای این کانال از جمله تکنیک های حفظ قرآن ( ضبط برنامه های آموزشی کوتاه ) آموزش صحیح خوانی و مقدمات نماز ویژه دانش آموزان اهل سنت و تشیع به استان واگذار و انجام شده است .

وی راه اندازی پویش ختم قرآن در بحث دانش آموزان و فرهنگیان، احکام و .. در کانال پرورشی و فرهنگی شاد بارگذاری می شود . 

دکتر صحرائی:

بذر آینده کشور در مدرسه کاشته می‌شود

کتاب «اصول و روش‌های تربیت در قرآن کریم»

ثبت‌نام دانش‌آموزان در حوزه علمیه آیت‌الله مجتهدی آغاز شد + پوستر

تصاویر/ آیین رونمایی از کتاب «منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در موضوع آموزش و پرورش»

آیت الله کعبی؛

آموزش و پرورش زیر ساخت پیشرفت، جامعه پردازی و تمدن سازی است

به مناسبت سالروز تخریب قبور ائمه بقیع

تخریب بقیع داغ جانسوزی که فراموش نمی شود / شفاعت پیامبرنصیب دشمنان اهل بیت نخواهد شد

با حضور وزیر آموزش و پرورش:

«کتاب منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در موضوع آموزش و پرورش» رونمایی شد

به نمایندگی از وزیر آموزش و پرورش

حجت الاسلام نیکزاد با خانواده شهید زارعی در بندرعباس دیدار کرد

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان

تربیت نسل مومن و انقلابی در گرو همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش است

مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان خبر داد

ایجاد مدارس وابسته به حوزه علمیه در هرمزگان از ابتدای مهرماه

نشست شورای همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش استان هرمزگان به روایت تصویر

دکتر نیکزاد:

حوزه علمیه در عرصه های گوناگون سند تحول نقش آفرین است

نشست شورای همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش استان هرمزگان برگزار شد

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان

ارتباط خانواده‌ها با آموزش و پرورش بیش از گذشه باشد

شورای همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش زنجان برگزار شد