Print
Zoom In
Zoom Out

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه:

فعالیت طلاب مدارس امین در بستر فضای مجازی ادامه پیدا خواهد کرد

شناسه مطلب: 11764
زمان انتشار: سه شنبه 12 فروردین 1399 ساعت 17:58

عضو ستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش از تهیه و ارسال دستورالعمل ادامه فعالیت های طلاب مدارس امین در بستر فضای مجازی خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حسن نبوی در گفت وگویی عنوان کرد: در حال حاضر حوزه‌های علمیه با توجه به شیوع بیماری کرونا در کشور، فعالیت‌های گسترده‌ای در جهت خدمت به مردم و بیماران در پیش گرفته‌اند.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه افزود: در حال حاضر نیز درگیر مسائل مربوط به کرونا هستیم و برنامه‌هایی را در این مسیر دنبال می‌کنیم.

او بیان کرد: در جهت حضور هدفمند طلاب در کنار مردم، برنامه‌هایی اتخاذ شد و طلاب زیادی در سراسر کشور به صورت گروههای جهادی در بیمارستان‌ها فعال هستند و یا در آرامستان‌ها جهت غسل و کفن و دفن اموات کرونایی در تلاش‌اند.

حجت الاسلام و المسلمین نبوی خاطرنشان کرد: در برخی از استان‌ها، طلاب بیشتری درگیر مسائل مربوط به کرونا هستند، در چنین فضایی ابتدا در فکر حل مشکلات فعلی هستیم تا انشالله پس از سپری شدن این بیماری، بتوانیم شرایط پساکرونایی را مدیریت کنیم، البته برای دوران پساکرونایی نیز برنامه‌هایی مد نظر داریم.

عضو ستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش عنوان کرد: به طور کلی بعد از کرونا، با مسائل عمده و پیچیده‌ای مواجه نیستیم و شرایط عادی می‌شود و همان سازوکارهای قبلی را در رابطه با حضور مبلغان در پیش خواهیم گرفت.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه گفت: البته برای دوران پساکرونایی، قطعا با یک سری مسائل اعتقادی روبرو هستیم که باید بر روی آن کار شود و سوالات و شبهاتی که هم اکنون مطرح است باید مورد ارزیابی قرار بگیرد و به آن پاسخ دهیم.

او افزود: طلاب در فضای مجازی در قم فعال هستند و به انبوهی از شبهات در مورد قم و روحانیت و محافل مذهبی و دینی و اثرگذاری آن ها پاسخ می دهند.

حجت الاسلام و المسلمین نبوی تصریح کرد: مجله مبلغان متعلق به معاونت نیز تا حدی به این موضوع می‌پردازد، این مجله ۸۰۰۰ تیراژ دارد و مسائل آن با روحانیت در مدارس امین و روحانیون وزارت دفاع و نیروی انتظامی مشترک است و مباحثی در مورد فضای مجازی در این شماره مطرح شده است.

او بیان کرد: در این مجله، مقالات مختلفی از اساتید مطرح پیرامون فضای مجازی ارائه شده و به شبهات زیادی نیز پاسخ داده شده است.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه خاطرنشان کرد: یکی از دغدغه‌های مهم، نحوه تبلیغ در ماه رمضان با توجه به شیوع کروناست که در این باره فرصت‌های مجازی مورد ارزیابی قرار گرفته است.

عضو ستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش افزود: با توجه به شیوع کروناویروس و تعطیلی اجتماعات مذهبی و دینی، تمهیداتی در جهت فعالیت ۷ هزار مبلغ دینی در فضای مجازی اندیشیده شده است به این صورت که این مبلغان با خانواده‌های خود به طور ثابت در استان‌های مختلف مستقر هستند و برنامه‌هایی که برای آنها اعلام شده است را دنبال می‌کنند.

حجت الاسلام و المسلمین نبوی تصریح کرد: با توجه به تعطیلی مساجد، چگونگی ارتباط با مخاطبین دارای اهمیت زیادی است و در مدارس امین نیز ۴ هزار مبلغ در تلاشند با دانش آموزان در ماه مبارک رمضان ارتباط داشته باشند، در این باره جلساتی برگزار و برنامه ریزی‌هایی صورت گرفت و دستورالعمل‌ها و ابلاغیه‌هایی نیز برای مبلغینی که مستقر هستند ارسال کرده‌ایم.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه با اشاره به برخی از برنامه‌ها در شرایط فعلی اظهار داشت: قرار شد منبرها در فضای مجازی برگزار ‌و هر روز احکام و آموزه‌های دینی و سخنرانی مکتوب برای مردم پخش شود و سخنرانی به صورت صوتی و تصویری در فضای مجازی تولید شود تا روحانیت در این مدت ارتباط مستمری با مردم داشته باشد.

او گفت: مبلغین همچنین با تمهیداتی، مناجات فردی در مساجد را ترغیب می‌کنند تا از تجمعات نیز پرهیز شود.

حجت الاسلام و المسلمین نبوی خاطرنشان کرد: هم اکنون درگیر با بحث‌های داخل کرونا هستیم و دستورالعمل به استان‌ها ارسال و گزارش هایی ارائه شد و طلاب و مبلغین نیز حضور گسترده‌ای در بیماستان‌ها و آرامستان‌ها برای تغسیل و دفن اموات و مسائل شرعی و گندزدایی در خیابان ها دارند و به غیر از چند استان، طلاب زیادی به این طرح ورود کرده اند و در سطح گسترده ای فعال هستند.

انتهای پیام

پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب به مناسبت سال ۱۴۰۳

گزارش تصویری آیین ترتیل‌خوانی دانش آموزان در حرم حضرت معصومه(س)

گزارشی از افتتاح رشته تخصصی تبلیغ کودک و نوجوان در اهواز

معاونین پرورشی مدارس همدان با فضای حوزه علمیه آشنا شدند

آیت‌الله اعرافی:

شاهد یک انقلاب فرهنگی در مدارس طرح امین هستیم

در استقبال از میهمانان خداوند

بركات روزه ماه رمضان/ خدا وند ميزبان روزه‌داران

جشن تکلیف دانش‌آموزان کلاس هشتمی مدرسه آزیتا افشارنژاد بیرجند

همایش تخصصی روحانیون و طلاب شاغل در آموزش و پرورش برگزار شد

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی تاکید کرد:

چه کمالی است که در نماز نیست ...

نشست کمیسیون معین ستاد همکاریها با حضور اعضا برگزار شد

برگزاری دوره طرح جامع روانشناسی مربیان طرح امین خواهر در کرمانشاه +عکس

با همکاری ستاد همکاریها

نشست های میدانی پاسخ به سوالات دینی دانش آموزان برگزار شد

با مشارکت ستاد همکاریها،

سلسله نشست های علمی "رابطه پدر_دختری در آیینه علم و دین" برگزار می شود

۵ اثر تبلیغی مرتبط با دانش آموزان رونمایی شد

آیت الله اعرافی:

در همه امور، اولویت تمام کشور باید کمک به نهاد تعلیم و تربیت باشد