Print
Zoom In
Zoom Out

معلم بازنشسته همدانی از دوران مبارزه می گوید

شناسه مطلب: 11690
زمان انتشار: دوشنبه 21 بهمن 1398 ساعت 12:16

برخی تصور می‌کنند وضعیت کشور در دوران پهلوی بسیار مطلوب بود، اما باید بدانند که در آن دوران واقعا آزادی اندیشه وجود نداشت و در صورت بیان هر موضوعی ساواک افراد را دستگیر و جوانان را در تابه سرخ می‌کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، خانم اقدس طالبیان، بانوی معلم و مبارزی است که در کنار مبارزین انقلابی، برای پیروزی انقلاب تلاش های بسیاری کرده است، در گفت‌وگو با «حوزه» در همدان اظهار کرد: ایام‌الله دهه فجر یادآور حماسه‌آفرینی و ایثارگری ملت انقلابی و سلحشور ایران اسلامی در مصاف استعمار و استبداد برای کسب آزادی، استقلال و استمرار حکومت دینی است.

وی ادامه داد: انقلاب ایران برخلاف انقلاب‌های قبل و بعد از انقلاب کمونیستی روسیه، به نام «اسلام» و با شعار «جدایی‌ناپذیری دین از سیاست» به وقوع پیوست.

طالبیان عنوان کرد: درحقیقت انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی(ره) یکی از این حرکت‌ها است که از حرکت انبیای الهی به ویژه انقلاب اسلامی پیامبر(ص) الگو گرفته است.

تمام اعلامیه های امام(ره) را مطالعه می کردم

این بانوی انقلابی، درباره فعالیت های خود در آن زمان، ابراز کرد: در آن زمان 35 سال داشتم واز سال 1350 و تمام اعلامیه های امام(ره) را مطالعه می کردم و بعد آنها را از بین می بردم تا به دست ساواک نیفتد.

وی اضافه کرد: قبل از انقلاب به عنوان مسئول در بسیاری از مدارس همدان از جمله مدرسه راهنمایی بوعلی، ادب، شاه دخت و... حضور داشتم و با جلسات و تعلیمات در مدارس توانستم جوانان زیادی را علیه شاه تحریک و به سمت انقلاب سوق دهم.

تصور اشتباه برخی افراد از دوران طاغوت

طالبیان خاطرنشان کرد: برخی تصور می‌کنند وضعیت کشور در دوران پهلوی بسیار مطلوب بود، اما باید بدانند که در آن دوران واقعا آزادی اندیشه وجود نداشت و در صورت بیان هر موضوعی ساواک افراد را دستگیر و جوانان را در تابه سرخ می‌کرد.

وی، ترس را دلیل عدم مطالبه‌گری مردم دوره شاه می‌داند و می‌گوید: به دلیل ترس مطالبه‌ای از شاه نداشتند و در صورت ظلم به حقوقشان به دلیل وجود ترس اعتراضی نمی‌کردند.

فقر گریبان‌گیر عموم مردم بود

بانوی مبارز انقلابی بیان کرد: در دوران پهلوی فقر گریبان‌گیر عموم مردم بود و به دلیل اینکه ناظم مدرسه بودم با دانش‌آموزان ارتباط برقرار می‌کردم و فقر را در خانواده بسیاری از دانش‌آموزان مشاهده می‌کردم، به گونه‌ای که برخی از آنها به دلیل عدم توان خرید نفت نمی‌توانستند خانه خود را گرم کنند.

وی افزود: وضعیت به گونه‌ای بود که روستاها از برق و راه‌های ارتباطی برخوردار نبودند و بسیاری از مردم روحیه مطالبه نداشتند تا اینکه جوانان انقلابی به رهبری امام خمینی(ره) مبارزات خود را آغاز و مردم را در حوزه مطالبات به حق آگاه کردند و سرانجام در بهمن ماه سال 1357 انقلاب پیروز شد

صحرای کربلا الگوی همه انقلابیون است

وی در ادامه سخنان خود درباره انتطاراتش در چهل‌و یک سالگی انقلاب، گفت: باید توجه کرد که صحرای کربلا الگوی همه انقلابیون است، چراکه بعد از قیام امام حسین‌(ع)، حضرت زینب(ع) آن حماسه را زنده نگه داشتند و بصیرت‌بخشی به جامعه را در پیش گرفتند.

طالبیان ادامه داد: هم‌اکنون نیز عملکرد زینبی وظیفه همه مردم و خواص است و نباید بر اساس روابط منسب‌ها تعیین شود، بلکه ضوابط و قوانین به خوبی رعایت شود تا انقلاب اسلامی به اهداف خود برسد و خون شهدای انقلاب حفظ شود.

وی ادامه داد: همه افراد در هر جایگاهی اعم از مادران و معلمان تا مدیران دولتی و نهادها باید رسالت خود را به نحو احسن انجام دهند، اما متأسفانه هم‌اکنون بسیاری از افراد که می‌توانند همراه انقلاب باشند، کنار رفته‌اند و این امر آسیب جدی انقلاب است.

پیام انقلاب به نسل نو منتقل شود

این بانوی همدانی با تأکید بر اینکه باید با عملکرد مناسب، پیام انقلاب به نسل نو منتقل شود، اذعان کرد: به جرأت می‌گویم که حب دنیا باعث وجود مشکلات جدی در کشور شده است و نباید فراموش کنیم که دنیا ماندگار نیست.

وی با بیان اینکه کشور ما کشوری غنی است و در صورت تحقق عدالت فقیری در کشور وجود نخواهد داشت، تأکید کرد: ساده‌زیستی شیوه همه انبیا و اولیا بود و این امر باید در تمام طبقات جامعه پررنگ شود تا اهداف انقلاب محقق شود. دولت باید تعدیل ثروت کند، مدیران با وجود حقوق بالا، امکانات دولتی را هم در اختیار دارند و این با عدل در تضاد است.

انتهای پیام/

آیت الله کعبی؛

آموزش و پرورش زیر ساخت پیشرفت، جامعه پردازی و تمدن سازی است

به مناسبت سالروز تخریب قبور ائمه بقیع

تخریب بقیع داغ جانسوزی که فراموش نمی شود / شفاعت پیامبرنصیب دشمنان اهل بیت نخواهد شد

با حضور وزیر آموزش و پرورش:

«کتاب منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در موضوع آموزش و پرورش» رونمایی شد

به نمایندگی از وزیر آموزش و پرورش

حجت الاسلام نیکزاد با خانواده شهید زارعی در بندرعباس دیدار کرد

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان

تربیت نسل مومن و انقلابی در گرو همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش است

مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان خبر داد

ایجاد مدارس وابسته به حوزه علمیه در هرمزگان از ابتدای مهرماه

نشست شورای همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش استان هرمزگان به روایت تصویر

دکتر نیکزاد:

حوزه علمیه در عرصه های گوناگون سند تحول نقش آفرین است

نشست شورای همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش استان هرمزگان برگزار شد

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان

ارتباط خانواده‌ها با آموزش و پرورش بیش از گذشه باشد

شورای همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش زنجان برگزار شد

دانش آموزان را براساس دستورات قرآن تربیت کنیم

در سال گذشته؛

۱۵ هزار دانش آموز همدانی با مضرات مواد مخدر آشنا شدند

نگاه خوب رسانه ها به اخبار تربیتی

شماره (۷۴) بولتن خبری ستاد همکاریها در آیینه رسانه ها منتشر شد

با حکم دبیر ستاد:

دکتر ریحانی، سرپرست «مطالعات و راهبری» ستاد همکاری حوزه و آموزش و پرورش شد