Print
Zoom In
Zoom Out

مشاورعالی وزیر آموزش و پرورش؛

تربیت دینی دانش آموزان مستلزم حضور روحانیت در مدرسه است

شناسه مطلب: 11603
زمان انتشار: يكشنبه 29 دی 1398 ساعت 12:07

مشاورعالی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به ابعاد مختلف سند تحول بنیادین و اهداف مد نظر آن، بر مشارکت همه دستگاه ها در تقویت ابعاد تربیتی دانش آموزان تأکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، مشاورعالی  وزیر آموزش و پرورش و دبیر ستاد همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش در همایش اعضای کمیته همکاریهای استان مرکزی با اشاره به ابعاد مختلف سند تحول بنیادین و اهداف مد نظر آن، بر  مشارکت همه دستگاه ها در تقویت ابعاد تربیتی دانش آموزان تأکید کرد.

وی گفت: بحث تعلیم و تربیت موضوعی کاملا تخصصی است، که متولی مرکزی آن آموزش و پرورش است، اما عناصر مختلف در تربیت مؤثر هستند که در رأس آن ها خانواده، به عنوان شروع کننده امر تربیت قرار دارد و سپس رسانه ها و سایر دستگاه های مختلف تبلیغی و فرهنگی که آثار و ارتباطاتشان در جای جای نظام حضور و تأثیر دارند، قرار می گیرد.

حاجیان زاده  افزود: به منظور تحقق اهداف سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش، و نیز بهره گیری از ظرفیت های تمام دستگاه تأثیر گذار، از 14 سال پیش، ستاد همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش در سطح وزارت آموزش و پرورش، تشکیل شد که منجر به استحکام روابط این دو نهاد و تحقق گام های موثر در حوزه های تربیتی دانش آموزان شد.

حاجیان زاده اظهار داشت: با تأکید مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم تقویت هر چه بیشتر ارتباط حوزه و آموزش و پرورش، امروز، شاهد ساختارمند شدن ارتباط این دو نهاد با انعقاد تفاهم نامه همکاری 5ساله به منظور اجرای 39 برنامه فرهنگی- تربیتی در سطح مدارس کشور هستیم.

وی تصریح کرد: در تدوین این تفاهم نامه و برنامه عمل 5 ساله، سعی شده است ابعاد مختلف استفاده از ظرفیت های حوزه علمیه و نیز نیازهای آموزش و پرورش لحاظ شود.

مشاورعالی  وزیر آموزش و پرروش افزود: حوزه علمیه با برخورداری از ظرفیت بزرگ و کاملا موثر و توانمند در بخش های پژوهشی و تبلیغی، می تواند بازوی توانمند آموزش و پرورش در تربیت دینی و اعتقادی دانش آموزان باشد.

حاجیان زاده تأکید کرد: آنچه امروز برای ما اولویت دارد چینش این ظرفیت ها در کنار هم به منظور تهیه یک نقشه راه در آموزش و پرورش است که ضمن حفظ استقلال نهاد آموزش و پرورش، پاسخگوی نیازهای آن در ابعاد تربیتی و دینی باشد.

وی در ادامه با تأکید بر لزوم توجه به تفاوت های تربیتی دختران و پسران دانش آموز در مدارس گفت: به منظور بررسی ویژه مسائل دختران درسطوح مختلف کمیته هایی را تشکیل داده ایم تا با تدوین بسته های آموزشی و محتوای علمی پاسخگوی نیازهای این طیف مهم و تأثیر گذار در جامعه و آینده کشور باشیم.

علیرضا حاجیان زاده  گفت: محور همه فعالیت های آموزش و پرورش تربیت دینی دانش آموزان است و  تحقق کامل این موضوع مستلزم حضور روحانیت معزز به عنوان یکی از ارکان تأثیر گذار در مدرسه می باشد.

وی  با تأکید بر حضور پررنگ روحانیون در مدارس اظهار داشت: خوشبختانه موفق شدیم در ارتباط تعاملی بین حوزه های علمیه و آموزش و پرورش یک برنامه پنج ساله همکاری طراحی کنیم که بر اساس آن برنامه های فرهنگی و تربیتی متعدد به منظور تقویت ارکان تربیت دینی دانش آموزان در سطح مدارس اجرا نماییم.

مشاورعالی وزیرتصریح کرد: تبادل فکر با صاحب نظران حوزوی، تولید محتوا و تعامل روحانیون با منابع آموزشی، ساماندهی و حضور بیشتر طلاب جوان در جمع دانش آموزان، تربیت نیروی انسانی و راه انداز ی مدارس علوم و معارف اسلامی، برخی از عرصه ها ی برنامه 5 ساله ستاد همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش  است.

مشاورعالی  وزیر آموزش و پرورش در پایان با اشاره به ماهیت و هدف تشکل های دانش آموزی در مدارس گفت: هر یک از تشکل های دانش آموزی که در مدارس فعالیت می کنند باید از نظر پوشش دهی و فعالیت هایی که با حضور دانش آموزان اجرا می کنند، مکمل یکدیگر باشند.

وی افزود: تلاش کرده ایم در برنامه های ستاد همکاری های حوزه های علمیه و آموزش و پرورش، از تمامی ظرفیت های تشکل های دانش آموزی به منظور ایجاد وفاق  همدلی در ارکان مختلف این تشکل ها استفاده کنیم.


دکتر صحرائی در رونمایی از کتاب" منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در موضوع آموزش و پرورش"

بذر آینده کشور در مدرسه کاشته می‌شود/ باید همه به مدرسه برگردیم

کتاب «اصول و روش‌های تربیت در قرآن کریم»

ثبت‌نام دانش‌آموزان در حوزه علمیه آیت‌الله مجتهدی آغاز شد + پوستر

تصاویر/ آیین رونمایی از کتاب «منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در موضوع آموزش و پرورش»

آیت الله کعبی؛

آموزش و پرورش زیر ساخت پیشرفت، جامعه پردازی و تمدن سازی است

به مناسبت سالروز تخریب قبور ائمه بقیع

تخریب بقیع داغ جانسوزی که فراموش نمی شود / شفاعت پیامبرنصیب دشمنان اهل بیت نخواهد شد

با حضور وزیر آموزش و پرورش:

«کتاب منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در موضوع آموزش و پرورش» رونمایی شد

به نمایندگی از وزیر آموزش و پرورش

حجت الاسلام نیکزاد با خانواده شهید زارعی در بندرعباس دیدار کرد

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان

تربیت نسل مومن و انقلابی در گرو همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش است

مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان خبر داد

ایجاد مدارس وابسته به حوزه علمیه در هرمزگان از ابتدای مهرماه

نشست شورای همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش استان هرمزگان به روایت تصویر

دکتر نیکزاد:

حوزه علمیه در عرصه های گوناگون سند تحول نقش آفرین است

نشست شورای همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش استان هرمزگان برگزار شد

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان

ارتباط خانواده‌ها با آموزش و پرورش بیش از گذشه باشد

شورای همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش زنجان برگزار شد