Print
Zoom In
Zoom Out

رئیس کمیته همکاریهای شهرستان نیم ور؛

انتظارات از آموزش و پرورش باید در حد امکانات موجود باشد

شناسه مطلب: 11601
زمان انتشار: يكشنبه 29 دی 1398 ساعت 11:39

امام جمعه شهرستان نیم ور از توابع استان مرکزی گفت: آموزش و پرورش برای رشد شخصیت و مسئولیت‌پذیری دانش‌آموزان باید برنامه‌ریزی داشته باشد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، حجت الاسلام محمدرضا عبادی امام جمعه جدید شهر نیم‌ور در دیدار مدیر و معاونین آموزش و پرورش شهرستان با اشاره به احادیث و روایات گفت: کار معلمی بسیار مقدس است، آنچنان که حضرت امیر علیه السلام با جایگاه رفیعی که دارند می فرماید هر کس به من کلامی بیاموزد مرا بنده خود کرده است و به این معنی است که ما باید تا آخر عمر قدردان و دستبوس معلم باشیم. وی افزود خدماتی که شما برای آینده سازان این مملکت انجام می‌دهید قابل تقدیر است و زبان از تشکر قاصر است.

امام جمعه شهر نیم‌ور تصریح کرد: بی توجهی بسیاری از جمله مشکلات اقتصادی به معلمان شده است، معلمی که از لحاظ اقتصادی در مضیقه باشد مطمئناً در کلاس درس ذهنش درگیر است و بازدهی کافی را نخواهد داشت.

حجت الاسلام عبادی ادامه داد: مشکلات مادی و ابزاری در آموزش دخیل هستند، اما با توجه به مقدماتی که در اختیار شما است باید در همین حد انتظار داشته باشیم. بی مهری های زیادی به آموزش و پرورش شده است، اشخاصی که از بیرون از مجموعه انتظاراتی فراتر از امکانات آموزش و پرورش دارند ولی می بایست انتظارات در حد امکانات موجود باشد.

وی ادامه داد: پرورش یقیناً مهمتر از آموزش است، نیروی انسانی که از لحاظ پرورشی تقویت شده باشند در آینده تلاش کرده و به سمت پیشرفت حرکت می‌کند. امام جمعه شهر نیم‌ور با اشاره به اینکه دانش‌آموزان و آینده‌سازان ما از جهت امکانات آموزشی در مقایسه با گذشته رفاهیات و امکانات بیشتری دارند گفت: در گذشته بچه ها با مشکلات آشنا می‌شدند و تلاش بیشتری انجام می‌دادند، آموزش و پرورش برای رشد شخصیت و مسئولیت‌پذیری دانش‌آموزان باید برنامه‌ریزی داشته باشد، دانش‌آموزی که با شخصیتی بزرگ تربیت شود در آینده موفق خواهند بود و زیر بار مسئولیت شانه خالی نمی‌کند.

حجت‌اله محمدی مدیر آموزش و پرورش در ابتدای این دیدار گزارشی از وضعیت مدارس شهر نیم‌ور ارائه کرد. وی در پایان با تشکر از دیدگاه‌های امام جمعه نیم‌ور گفت: محور برنامه‌های آموزش و پرورش سند تحول بنیادین می‌باشد و با توجه به اینکه در سند تحول چرخش نظام آموزشی به پرورشی را داریم، لازم است در این تغییرات خانواده‌ها نیز توجیه شده تا با آموزش و پرورش همسو باشند.

محمدی افزود: با توجه به اینکه معلمان الگوی تربیتی هستند و بچه‌ها معمولاً از الگوهای قوی‌تر تقلید می‌کنند، ضرورت دارد در رسانه‌ها طوری از معلم صحبت شود که منجر به ارتقای شأن و جایگاه معلم گردد و خانواده‌ها به این سیستم اعتماد بیشتری داشته باشند.

پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب به مناسبت سال ۱۴۰۳

گزارش تصویری آیین ترتیل‌خوانی دانش آموزان در حرم حضرت معصومه(س)

گزارشی از افتتاح رشته تخصصی تبلیغ کودک و نوجوان در اهواز

معاونین پرورشی مدارس همدان با فضای حوزه علمیه آشنا شدند

آیت‌الله اعرافی:

شاهد یک انقلاب فرهنگی در مدارس طرح امین هستیم

در استقبال از میهمانان خداوند

بركات روزه ماه رمضان/ خدا وند ميزبان روزه‌داران

جشن تکلیف دانش‌آموزان کلاس هشتمی مدرسه آزیتا افشارنژاد بیرجند

همایش تخصصی روحانیون و طلاب شاغل در آموزش و پرورش برگزار شد

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی تاکید کرد:

چه کمالی است که در نماز نیست ...

نشست کمیسیون معین ستاد همکاریها با حضور اعضا برگزار شد

برگزاری دوره طرح جامع روانشناسی مربیان طرح امین خواهر در کرمانشاه +عکس

با همکاری ستاد همکاریها

نشست های میدانی پاسخ به سوالات دینی دانش آموزان برگزار شد

با مشارکت ستاد همکاریها،

سلسله نشست های علمی "رابطه پدر_دختری در آیینه علم و دین" برگزار می شود

۵ اثر تبلیغی مرتبط با دانش آموزان رونمایی شد

آیت الله اعرافی:

در همه امور، اولویت تمام کشور باید کمک به نهاد تعلیم و تربیت باشد