Print
Zoom In
Zoom Out

نایب رئیس کمیته همکاریهای فارس خبر داد :

تحصیل یک هزار و 200 دانش آموز در مدارس علوم و معارف اسلامی فارس

شناسه مطلب: 11589
زمان انتشار: چهارشنبه 25 دی 1398 ساعت 14:50

از آنجا که مرکز تولید علوم اسلامی حوزه علمیه است بایداز توان و ظرفیت آن برای دروس تخصصی مدارس علوم و معارف اسلامی بهره برد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستادهمکاریها،مدیرکل آموزش و پرورش فارس با اشاره به اینکه هزار و 200 دانش آموز در 13 مدرسه علوم و معارف اسلامی مشغول تحصیل هستند گفت : به طور میانگین در هر مدرسه 90 دانش آموز مشغول به تحصیل می باشند. 

دکتر علی عسکر نجفی در دیدار با مدیرعامل سازمان مدارس علوم و معارف اسلامی صدرای کشور و مدیران این  مدارس در استان فارس ،گفت: این مدارس  زمینه خوبی دارند برای اینکه به مدارس الگویی مبتنی بر سند تحول بنیادین تبدیل شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس بر لزوم  هم افزایی و همکاری دستگاه های تبلیغات اسلامی و سازمان مدارس علوم و معارف اسلامی صدرا کشور  با آموزش و پرورش تاکید کرد.

وی گفت : اگر متولی همه مدارس آموزش و پرورش است لذا همه فرآیند ها ، سیاست گذاری ها ، اجرا و نظارت نیز باید به عهده آموزش و پرورش باشد ودر جریان تمام  شیوه نامه ها باشد .

نجفی افزود : هر شیوه نامه ای باید ابتدا در آموزش و پرورش مستندسازی شود و بعد به مدارس ارجاع شود تا مدیران مدارس هم سردرگم نشوند .

نایب رئیس کمیته همکاریهای  فارس، کمبود نیروی انسانی ، فضا ، محتوا و برنامه ریزی درسی را از مشکلات این مدارس مطرح کرد و گفت : معتقدم با این حضور و پتانسیل خوبی که در سازمان تبلیغات اسلامی  و سازمان مدارس علوم و معارف اسلامی صدرای کشور است  اگر دست به دست هم دهیم  مشکلات مرتفع خواهند شد .

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت :  باید تلاش کنیم در جهت کیفیت بخشی فضا و ایجاد فضاهای جدید همکاری لازم صورت پذیرد  و برای رفعاین مشکل  می توان از وجود خیرین بهره برد همان گونه که  نزدیک 40 درصد از مدارس ما را خیرین ساخته اند .

وی با تاکید بر لزوم  اتخاذ تغییراتی در اختصاص نیروها به مدارس معارف صدرا گفت : برای رفع مشکل کمبود نیرو در این مدارس  باید درساختار برنامه ریزی و کنترل و هدایت نیروی انسانی  وزارت آموزش و پرورش  پیش شرط هایی تعریف شود و مدارس معارف صدرا را به عنوان مدارس ویژه و خاص ببینند و در اختصاص نیرو به این مدارس تغییراتی ایجاد شود .

نجفی در خصوص برنامه ریزی و رفع مشکل  محتوای درسی در این مدارس گفت : در این زمینه اختیارات باشورای عالی آموزش و پرورش است و  تعیین دروس ، سرفصل ها و ساعات مورد نیاز هر درس و ساعات آموزشی را آنها  تدوین می کنند.

 تنایب رئیس کمیته همکاریهای  فارس توصیه کرد : از آنجا که مرکز تولید علوم اسلامی حوزه علمیه است لذا می شود از توان و پتانسیل این  حوزه برای دروس تخصصی این مدارس که ارتباط بیشتر با حوزه دارند بهره برد .

گفتنی است در ابتدای این دیدار که با حضور مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی فارس برگزار شد، مدیران علوم و معارف اسلامی صدرای استان به بیان نقطه نظرات و مشکلات ساختاری و آموزشی پرداختند .

آیت الله کعبی؛

آموزش و پرورش زیر ساخت پیشرفت، جامعه پردازی و تمدن سازی است

به مناسبت سالروز تخریب قبور ائمه بقیع

تخریب بقیع داغ جانسوزی که فراموش نمی شود / شفاعت پیامبرنصیب دشمنان اهل بیت نخواهد شد

با حضور وزیر آموزش و پرورش:

«کتاب منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در موضوع آموزش و پرورش» رونمایی شد

به نمایندگی از وزیر آموزش و پرورش

حجت الاسلام نیکزاد با خانواده شهید زارعی در بندرعباس دیدار کرد

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان

تربیت نسل مومن و انقلابی در گرو همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش است

مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان خبر داد

ایجاد مدارس وابسته به حوزه علمیه در هرمزگان از ابتدای مهرماه

نشست شورای همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش استان هرمزگان به روایت تصویر

دکتر نیکزاد:

حوزه علمیه در عرصه های گوناگون سند تحول نقش آفرین است

نشست شورای همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش استان هرمزگان برگزار شد

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان

ارتباط خانواده‌ها با آموزش و پرورش بیش از گذشه باشد

شورای همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش زنجان برگزار شد

دانش آموزان را براساس دستورات قرآن تربیت کنیم

در سال گذشته؛

۱۵ هزار دانش آموز همدانی با مضرات مواد مخدر آشنا شدند

نگاه خوب رسانه ها به اخبار تربیتی

شماره (۷۴) بولتن خبری ستاد همکاریها در آیینه رسانه ها منتشر شد

با حکم دبیر ستاد:

دکتر ریحانی، سرپرست «مطالعات و راهبری» ستاد همکاری حوزه و آموزش و پرورش شد