Print
Zoom In
Zoom Out

مدیر حوزه علمیه خواهران گلستان:

۲۵۰ بانوی طلبه گلستانی در مدارس آموزش و پرورش فعالیت دارند

شناسه مطلب: 11546
زمان انتشار: دوشنبه 09 دی 1398 ساعت 09:25

مدیر حوزه علمیه خواهران گلستان و عضو کمیته همکاریهای استان گفت: ۶۰ خواهر طلبه در مدارس آموزش و پرورش مشغول به تدریس هستند و بیش از ۱۵۰ طلبه در قالب امام جماعت و ۴۰ مشاور مذهبی از خواهران طلبه استان در مدارس فعالیت دارند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها،  حوزه علمیه خواهران استان گلستان، یکی از مجموعه های فعال حوزوی است که در اجلاسیه سراسری ستاد همکاری های آموزش و پرورش به عنوان عضو برتر کمیته همکاریهای استانی معرفی و مورد تقدیر قرار گرفت. به همین مناسبت، گفت و گو با خانم حسینی واعظ از منظر خوانندگان  می گذرد:

* سال ۹۳ آغاز فصل جدید همکاری های آموزش و پرورش و حوزه علمیه خواهران گلستان

در سال ۹۳ مدیریت حوزه علمیه خواهران در استان گلستان بصورت مستقل  آغاز به فعالیت کرد، با توجه به نقش تربیتی آموزش و پرورش و جایگاه ارزشمند آن در نظام اسلامی همکاری این دو نهاد نیز آغاز شد.

* وجه مشترک رسالت آموزش و پرورش و حوزه، تربیت و تزکیه است

همکاری این دو نهاد، امری ضروری و مهم است؛ زیرا اساتید و مبلغان در حوزه و معلمان در آموزش و پرورش یک راه و یک مخاطب دارند و رسالتو وجه مشترک هر دو، تربیت و تزکیه است.

در اهمیت همکاری این دو نهاد مقدس، مهم آن است که علم، عامل پیشرفت و تزکیه عامل سلامت است و در رسیدن به کمال، باید علم و تزکیه در کنار هم باشند؛ زیرا در قرآن تعلیم و تزکیه در کنار هم قرار دارند.

از طرفی، با توجه به احساسات و هیجانات نسل جوان و تقویت انگیزه معنوی در دانش‌آموزان نیازمند همکاری جدی این دو نهاد است. امروزه آسیب‌ های متعددی متوجه دانش‌آموزان است که نمونه آن، گسترش فضای مجازی و فراوانی شبهات برای فرزندانمان است که باید نسبت به آنها پاسخگو باشیم.

* ۶۰ خواهر طلبه در مدارس آموزش و پرورش مشغول به تدریس هستند

با توجه به تفاهم نامه فی مابین آموزش و پرورش و حوزه علمیه خواهران، همکاری های خوبی در استان انجام گرفته و در مناسبت های مختلف، مبلغانی از سراسر استان به مدارس آموزش و پرورش اعزام شده اند.

۶۰ خواهر طلبه در مدارس آموزش و پرورش مشغول به تدریس هستند و بیش از ۱۵۰ طلبه در قالب امام جماعت و بیش از ۴۰ مشاور مذهبی از خواهران طلبه استان در مدارس فعالیت داشته اند. همچنین، اعزام ۴۲ نفر از طلاب در قالب طرح امین، برگزاری نشست ها و گفتمان های دانش آموزی و آموزش مبلغان شاغل در آموزش و پرورش به ویژه طلاب طرح امین از دیگر فعالیت انجام شده و همکاری این دو نهاد مهم و اثرگذار است.

* کیفیت فعالیت های پژوهشی طلاب خواهر، عاملی دیگر در همکاری دو سویه  

به لطف خدا، فعالیت های خوبی در زمینه پژوهشی از سال ۹۴ تا ۹۷ در تعامل با آموزش و پرورش انجام شده است. تقریبا سالی ۳ الی ۵ عنوان تحقیق میدانی توسط طلاب پژوهشگر خواهر گلستانی در ارتباط با آن نهاد و در زمینه های؛ گرایش دانش آموزان به دین، قرآن، سبک زندگی قرآنی دانش آموزان مهدکودک و پیش دبستان، گرایش مربیان مهدکودک به تربیت دینی کودکان صورت پذیرفته است.

برگزاری نشست های پژوهشی و کرسی های آزاداندیشی در مدارس علمیه با حضور معلمان، فرهنگیان و دانشجو معلمان و شرکت این بزرگواران در همایشات حوزه خواهران از دیگر همکاری های این دو نهاد است.   

به دلیل کیفیت فعالیت های پژوهشی طلاب خواهر، آموزش و پرورش استان متقاضی ادامه همکاری در این زمینه بوده اند.

* شناسایی ظرفیت‌ های حوزه و آموزش و پرورش، یکی راه های عملیاتی شدن بیانیه گام دوم

در همکاری این دو نهاد، زمان معنا پیدا نمی کند زیرا برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی نیاز به تربیت نسل ایمانی و انقلابی در طراز بیانیه گام دوم انقلاب است‌ که عملی شدن این امر، زمینه ساز ظهور حضرت حجت(عج) است و این دو نهاد باید با عزمی راسخ به دنبال عملیاتی شدن رهنمودهای ناب که برگرفته از قرآن و روایت اهل البیت(علیهم السلام)است، باشند.

برای رسیدن به این هدف، شناسایی ظرفیت‌ های حوزه و آموزش و پرورش توسط دبیرخانه همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش کمک بیشتری خواهد کرد.

لازم به ذکر است، خانم سیده نفیسه حسینی واعظ مدیر حوزه علمیه خواهران گلستان در سیزدهمین اجلاس سالانه ستاد همکاریها به عنوان برترین عضو حوزوی کمیته همکاریها مورد تقدیر قرار گرفت.

پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب به مناسبت سال ۱۴۰۳

گزارش تصویری آیین ترتیل‌خوانی دانش آموزان در حرم حضرت معصومه(س)

گزارشی از افتتاح رشته تخصصی تبلیغ کودک و نوجوان در اهواز

معاونین پرورشی مدارس همدان با فضای حوزه علمیه آشنا شدند

آیت‌الله اعرافی:

شاهد یک انقلاب فرهنگی در مدارس طرح امین هستیم

در استقبال از میهمانان خداوند

بركات روزه ماه رمضان/ خدا وند ميزبان روزه‌داران

جشن تکلیف دانش‌آموزان کلاس هشتمی مدرسه آزیتا افشارنژاد بیرجند

همایش تخصصی روحانیون و طلاب شاغل در آموزش و پرورش برگزار شد

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی تاکید کرد:

چه کمالی است که در نماز نیست ...

نشست کمیسیون معین ستاد همکاریها با حضور اعضا برگزار شد

برگزاری دوره طرح جامع روانشناسی مربیان طرح امین خواهر در کرمانشاه +عکس

با همکاری ستاد همکاریها

نشست های میدانی پاسخ به سوالات دینی دانش آموزان برگزار شد

با مشارکت ستاد همکاریها،

سلسله نشست های علمی "رابطه پدر_دختری در آیینه علم و دین" برگزار می شود

۵ اثر تبلیغی مرتبط با دانش آموزان رونمایی شد

آیت الله اعرافی:

در همه امور، اولویت تمام کشور باید کمک به نهاد تعلیم و تربیت باشد