Print
Zoom In
Zoom Out

رئیس کیمته همکاریهای استان مازندران:

باید اسلام را در کلیت دید و آن را اجرا کرد

شناسه مطلب: 11507
زمان انتشار: يكشنبه 24 آذر 1398 ساعت 12:37

نماینده ولی فقیه و امام جمعه ساری گفت: دین مجموعه ای از سیاست و عبادت و تعلیم و تربیت است و جدا کردن هرکدام ازینها از بقیه خطااست و ما باید اسلام را در کلیت ببینیم و آن را اجرا کنیم و همین را فرهنگ‌سازی کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، حجت الاسلام و المسلمین محمدی لائینی در دیدار مدیران، معاونین اداره کل آموزش و پرورش استان مازندران و فعالان حوزه قرآن و عترت و نماز آموزش و پرورش استان ضمن قدردانی از مدیران و کارکنان آموزش و پرورش، بر حضور قرآن در صحنه زندگی تأکید کرد و گفت: این امر، دغدغه اولیای دین و دغدغه همه شهدا بوده است.

رئیس کمیته همکاریهای استان مازندران همچنین بر حضور دین حداکثری در زندگی تأکید و خاطرنشان کرد: دین باید اصل و هدف باشد و ما باید زندگی را بر محور دین و خدا بچرخانیم نه اینکه به دین حداقلی قانع باشیم و زندگی مادی را اصل بدانیم.

وی در ادامه نقش معلمان را بسیار اساسی توصیف کرد و افزود: معلم و مربی باید اهل نافله باشد تا بچه‌ها نماز واجب را بخوانند و مربی همواره باید یگ گام جلوتر از متربی باشد چون اگر معلم، تنها اهل نماز واجب باشد، متربی شاید نماز واجب را نخواند چون متربی، همواره یک گام عقب‌تر از مربی است.

حجت الاسلام محمدی لایینی بر ضرورت توجه به معیشت معلمان تأکید کرد و گفت: اما گاه کارها و تلاش ما نتیجه نیاز نیست و نتیجه آز است ضمن اینکه با توجه به نیاز اقتصادی آحاد جامعه به‌ویژه معلمان نیازشان باید در حد شأن آنان تامین شود.

وی در پایان از تلاشی که آموزش و پرورش در حوزه قرآن، عترت و نماز انجام داد قدردانی کرد و گفت: برای شما بزرگواران آرزوی انسجام بیشتر و توفیقات افزون‌تر آرزو دارم.

در ابتدای این نشست معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش مازندران در این دیدار ضمن تشکر از حجت الاسلام محمدی لایینی به خاطر هماهنگی در برگزاری این دیدار قدردانی کرد و گفت: مقام معظم رهبری مد ظله العالی فرمودند آموزش و پرورش یک دستگاه صرفاً هزینه‌بردار نیست به این اعتبار که رکن مهم توسعه یعنی نیروی انسانی کشور را تأمین می‌کند.

محمد شعبانی افزود: تیمی که در این دیدار حاضر شدند عمدتاً تیم حوزه پرورشی است و ما در این حوزه، کارهای زیادی داریم اما چون این هفته، هفته «قرآن، عترت و نماز» بود، به خمت شما رسیدیم تا ضمن ارائه گزارش کوتاهی از عملکرد این بخش، از رهنمودهای حضرت‌عالی نیز بهره‌مند شویم اما آموزش و پرورش درگیر مشکلات متعدد است و به تنهایی نمی‌تواند به اهداف خود برسد و نیازمند همکاری همه دستگاه‌ها به ویژه همراهی شخص حضرت‌عالی است.

وی گفت:در مسابقات قرآن، عترت و نماز که طی همین چند روز آتی از مدارس آغاز خواهد شد بیش از ۲۰۰ هزار نفر از دانش‌آموزان شرکت می‌کنند و صادقانه بگویم که دستان ما در برابر این سطح از مشارکت دانش‌آموزی بالاست و گاهی اوقات توان پذیرش این تعداد از دانش‌آموزان را در عرصه فعالیت‌های دینی نداریم.

شعبانی همچنین به موضوع خطیر نماز پرداخت و گفت: امسال برای نخستین بار و به ابتکار استان، اجلاسیه نماز را به درون‌مدرسه کشاندیم به جای اجلاسیه‌های استانی که هزینه‌های زیادی دارد.

معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش مازندران در ادامه به موضوع نمازخانه‌ها پرداخت و گفت: علی‌رغم اینکه بسیاری از مدارس، نمازخانه مستقل دارند اما برخی مدارس، فاقد این فضاها هستند و تلاش داریم با استفاده از ظرفیت خیّران، این مشکل هم مرتفع گردد.

وی به فعالیت دارالقرآن‌ها اشاره کرد و گفت: در سطح استان ۳۴ دارالقرآن داریم که در سال‌های اخیر فعالیت‌های خود را تخصصی‌تر پیش می‌برند ضمن اینکه در موضوع ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیز به ابتکار مازندران، میزبان طرح چهل هزار یادواره در چهل هزار مدرسه به نام چهل هزار شهید دانش‌آموز هستیم و دبیرخانه این طرح نیز در استان است اما در حوزه فعالیت‌های فرهنگی نیازمند حمایت و هدایت شما هستیم.

آیت الله کعبی؛

آموزش و پرورش زیر ساخت پیشرفت، جامعه پردازی و تمدن سازی است

به مناسبت سالروز تخریب قبور ائمه بقیع

تخریب بقیع داغ جانسوزی که فراموش نمی شود / شفاعت پیامبرنصیب دشمنان اهل بیت نخواهد شد

با حضور وزیر آموزش و پرورش:

«کتاب منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در موضوع آموزش و پرورش» رونمایی شد

به نمایندگی از وزیر آموزش و پرورش

حجت الاسلام نیکزاد با خانواده شهید زارعی در بندرعباس دیدار کرد

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان

تربیت نسل مومن و انقلابی در گرو همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش است

مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان خبر داد

ایجاد مدارس وابسته به حوزه علمیه در هرمزگان از ابتدای مهرماه

نشست شورای همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش استان هرمزگان به روایت تصویر

دکتر نیکزاد:

حوزه علمیه در عرصه های گوناگون سند تحول نقش آفرین است

نشست شورای همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش استان هرمزگان برگزار شد

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان

ارتباط خانواده‌ها با آموزش و پرورش بیش از گذشه باشد

شورای همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش زنجان برگزار شد

دانش آموزان را براساس دستورات قرآن تربیت کنیم

در سال گذشته؛

۱۵ هزار دانش آموز همدانی با مضرات مواد مخدر آشنا شدند

نگاه خوب رسانه ها به اخبار تربیتی

شماره (۷۴) بولتن خبری ستاد همکاریها در آیینه رسانه ها منتشر شد

با حکم دبیر ستاد:

دکتر ریحانی، سرپرست «مطالعات و راهبری» ستاد همکاری حوزه و آموزش و پرورش شد