Print
Zoom In
Zoom Out

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر :

همه در خدمت آموزش و پرورش باشیم / دانش آموز تراز ایران اسلامی تربیت کنیم

شناسه مطلب: 11494
زمان انتشار: يكشنبه 17 آذر 1398 ساعت 15:02

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر گفت: اگر بخواهیم ایرانی پیشرفته و متمدن داشته باشیم و شخصیت‌های بزرگ در ایران تولید شود باید تحول بنیادین ایجاد شود و همه در خدمت آموزش و پرورش باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری صبح امروز در افتتاحیه همایش کشوری علمی و آموزشی پیشگیری از آسیب های اجتماعی در بوشهر اظهار کرد: پیشرفت هر جامعه نیازمند داشتن آموزش و پرورش درخور و شایسته است.

وی اضافه کرد: حوزه و عرصه آموزش و پرورش یک ریل‌گذاری کاملا مشخص و معین به سمت پیشرفت و تمدن است و اگر غیر از این باشد قطعا آن کشور یا در شرایط کنونی و یا آینده دچار چالش‌های گوناگون در عرصه‌های مختلف خواهد دشد.

امام جمعه بوشهر بیان کرد: آموزش و پرورش در هندسه مدیریت منابع و تولید حوزه‌های انسانی زیرساخت و فندانسیون این هندسه است. اگر آموزش و پرورش دارای قوام درخور و دارای توانمندی لازم نباشد قطعا تمامی دستگاه‌ها و نظام‌ها در هندسه نظام دچار چالش خواهد شد.

رئیس کمیته همکاریهای استان بوشهر خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش نیازمند توجه فوق‌العاده و برنامه‌ریزی فوق روز و مدیریت فعال و طراحی‌های دانش‌بنیان و نظارت‌های کارآمد و بازتولید پروژه‌های نوین متناسب با ضعف‌ها و قوت‌ها و فرصت‌ها و تهدیدها است.

آیت‌الله صفایی بوشهری با اشاره به اینکه یک کشور فقط با آموزش و پرورش موفق، موفق خواهد بود، تصریح کرد: تمدن در یک کشور مساوی است با اقتدار و شایستگی آموزش و پرورش.

وی افزود: انقلاب اسلامی ایران آمده است کاری بزرگ در جهان از افق ایران ایجاد کند. در جغرافیای ایران تحولی عظیم بیافریند؛ تحولی اسلامی ایرانی. این تمدن اسلامی و ایران شاخصه‌هایی چون استقلال در همه عرصه‌های ملی و فراملی، آزادی از همه قید و بندهای جهان استکبار، پیشرفت بر اساس دانش و دانایی و عدالت دارد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با اشاره به اینکه ایران دارای یک جغرافیای فوق‌العاده در سطح جهان است و نقشی فوق‌العاده در سطح جهان دارد، تاکید کرد: همه کشورهای استکباری به دنبال حذف و براندازی آن و بازگرداندن این کشور به حال سابق خود هستند.

رئیس کمیته همکاریهای استان بوشهر گفت: در سیاست راهبردی جهان استبکار اولیت در عرصه تهاجم به مهمترین ارکان تحول‌آفرینی است. تهاجم به دستگاه‌ها و نهادهایی است که راهبردی، استراتژیک هستند و به عنوان منبع اقتدار و قدرت شناخته می‌شوند که مهمترین آنها حوزه علم و دانش است و مقدم‌ترین دستگاه آموزش و پرورش است.

آیت‌الله صفایی بوشهری ادامه داد: یکی از مهمترین دستگاه‌ها و نهادهایی که متوجه تهاجم دشمنان است، حوزه آموزش و پرورش است. عقلانیت تهاجم هم همین را می‌گوید. در زمینه کنترل و مدیریت علم و دانش و توقف در عرصه پیشرفت علی از اهداف دشمنان است.

وی با اشاره به اینکه دشمن نمی‌خواهد جامعه ما به مرجعیت علمی دست یابد، اضافه کرد: استکبار به دنبال مصادره نخبگان، تطمیع و در نهایت ترور نخبگان است.

امام جمعه بوشهر بر لزوم بازتولید پروژه‌های متناسب با زمان با نگاه فوق روز شد و گفت:‌ آموزش و پرورش باید ۵۰ سال از زمان جلو باشد و آموزش و پرورش به روز داشتن ساده‌اندیشی است و باید نیازهای ۵۰ سال آینده کشور را بداند و برنامه‌ریزی کند.

وی با بیان اینکه تمدن به معنای فوق‌روز اندیشیدن است، اضافه کرد:‌ اگر در جامعه‌ای مدارس مجهزترین بود، امیدی به آموزش و پرورش هست و اگر بانک‌ها پیشرفته‌تر از دیگر نهادها بودند بدانید که به معنای توقف است.

رئیس کمیته همکاریهای استان بوشهر با اشاره به اینکه نگاه به آموزش و پروش باید یک نگاه راهبردی باشد، بیان کرد: اگر بخواهیم ایرانی پیشرفته و متمدن داشته باشیم و شخصیت‌های بزرگ در ایران تولید شود باید تحول بنیادین ایجاد شود و همه در خدمت آموزش و پرورش باشند.

وی گفت: اگر در روش تدریس مشکل داشته باشیم یا در تالیف کتاب برنامه نوین نداشته باشیم یا در عرصه رشد فکری روش عمومی ناکارآمد داشته باشیم، راهی که رفته‌ایم اشتباه است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه آموزش و پرورش نقش مهمی در حوزه پرورشی دارد، تاکید کرد:‌ باید نوجوان و جوان تراز ایران اسلامی تربیت کنیم.

آیت الله کعبی؛

آموزش و پرورش زیر ساخت پیشرفت، جامعه پردازی و تمدن سازی است

به مناسبت سالروز تخریب قبور ائمه بقیع

تخریب بقیع داغ جانسوزی که فراموش نمی شود / شفاعت پیامبرنصیب دشمنان اهل بیت نخواهد شد

با حضور وزیر آموزش و پرورش:

«کتاب منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در موضوع آموزش و پرورش» رونمایی شد

به نمایندگی از وزیر آموزش و پرورش

حجت الاسلام نیکزاد با خانواده شهید زارعی در بندرعباس دیدار کرد

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان

تربیت نسل مومن و انقلابی در گرو همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش است

مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان خبر داد

ایجاد مدارس وابسته به حوزه علمیه در هرمزگان از ابتدای مهرماه

نشست شورای همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش استان هرمزگان به روایت تصویر

دکتر نیکزاد:

حوزه علمیه در عرصه های گوناگون سند تحول نقش آفرین است

نشست شورای همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش استان هرمزگان برگزار شد

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان

ارتباط خانواده‌ها با آموزش و پرورش بیش از گذشه باشد

شورای همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش زنجان برگزار شد

دانش آموزان را براساس دستورات قرآن تربیت کنیم

در سال گذشته؛

۱۵ هزار دانش آموز همدانی با مضرات مواد مخدر آشنا شدند

نگاه خوب رسانه ها به اخبار تربیتی

شماره (۷۴) بولتن خبری ستاد همکاریها در آیینه رسانه ها منتشر شد

با حکم دبیر ستاد:

دکتر ریحانی، سرپرست «مطالعات و راهبری» ستاد همکاری حوزه و آموزش و پرورش شد