Print
Zoom In
Zoom Out

آیت الله العظمی نوری همدانی

وظیفه حوزه و آموزش و پرورش کادرسازی تخصصی برای تعلیم و تربیت است

شناسه مطلب: 11485
زمان انتشار: چهارشنبه 13 آذر 1398 ساعت 11:39

برای اثرگذاری و کارایی در زمینه تبلیغ باید افرادی به صورت تخصصی تعلیم و تربیت شوند تا بتوانند وارد میدان شوند و آموزه های اسلام را به خوبی تبیین کنند

به گزارش پايگاه اطلاع رساني ستاد همکاریها، شرکت کنندگان در همایش همکاریهای حوزه و آموزش پرورش استان مرکزی شامل  مبلغان  و مدیران طرح امین،طلبه وظیفه و روحانیون شاغل آموزش وپرورش این استان  سه شنبه  ۱۲آذرماه ۹۸با آیت الله العظمی نوری همدانی دیدار کردند. 

آیت الله العظمی نوری همدانی در این دیدار با تأکید بر این که باید وظایف و رسالات خود را به خوبی انجام دهیم، گفتند: وظیفه حوزه و آموزش و پرورش کادرسازی تخصصی برای تعلیم و تربیت است ،کادرسازی در زمینه های مورد نیاز جامعه، مورد تأکید اسلام است و قشری باید مردم را به خیر و صلاح دعوت کند و به تبلیغ دین مشغول باشد.

ایشان افزودند: امروز برای اثرگذاری و کارایی در زمینه تبلیغ باید افرادی به صورت تخصصی تعلیم و تربیت شوند تا بتوانند وارد میدان شوند و آموزه های اسلام را به خوبی تبیین کنند، اولین اصل در تبلیغ اخلاص است و کار تنها باید برای خدا باشد چرا که اگر برای خدا نباشد به نتیجه نخواهد رسید.

معظم له با بیان این که کارها باید با همت و اراده بلند و جدیت پیگیری شود، اظهار داشتند: انسان نمی تواند بدون زحمت و عزم جدی به جایی برسد، همچنین در کارها باید جدی و با نظم و برنامه بود چرا که سستی و تنبلی مانع موفقیت است.

ایشان در بخش دیگر سخنان خود با بیان این  وجود امام یا جانشین او برای اداره جامعه اسلامی لازم است، ادامه دادند:  در زمان غیبت مسؤولیت اداره جامعه اسلامی بر عهده ولی فقیه است، این دستور اسلام برای این است که مردم به راه باطل نروند.

آیت الله العظمی نوری همدانی با اشاره به فتنه انگیزی دشمنان اسلام در کشورهای مقاومت ابراز داشت: باید با شجاعت در برابر دشمنان ایستادگی کرد، نباید اجازه بدهیم که دشمنان توطئه های خود را در جوامع اسلامی پیش ببرند.

ایشان عنوان کردند: باید در راه دین و تبیین آموزه های دینی فداکاری و به وظایف خود عمل کنیم، امروز دشمنان فراوانی داریم و در هر سنگری که هستیم باید به وظیفه  خود به درستی عمل کنیم تا دشمن به اهداف خود نرسد.

این مرجع تقلید خاطرنشان کردند: کسانی که به کنسولگری ایران در نجف حمله کردند از سوی دشمنان تغذیه شدند تا ایجاد  تفرقه کنند و الا مردم ایران و عراق در نهایت اتحاد و برادری قرار دارند.

گفتنی است همایش همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش به همت اداره کل استان مرکزی و دبیر خانه ستاد همکاریها به منظور توانمند سازی روحانیون فعال در این عرصه به مدت دو روز در قم برگزار شد.  

گزارش تصویری آیین ترتیل‌خوانی دانش آموزان در حرم حضرت معصومه(س)

گزارشی از افتتاح رشته تخصصی تبلیغ کودک و نوجوان در اهواز

معاونین پرورشی مدارس همدان با فضای حوزه علمیه آشنا شدند

آیت‌الله اعرافی:

شاهد یک انقلاب فرهنگی در مدارس طرح امین هستیم

در استقبال از میهمانان خداوند

بركات روزه ماه رمضان/ خدا وند ميزبان روزه‌داران

جشن تکلیف دانش‌آموزان کلاس هشتمی مدرسه آزیتا افشارنژاد بیرجند

همایش تخصصی روحانیون و طلاب شاغل در آموزش و پرورش برگزار شد

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی تاکید کرد:

چه کمالی است که در نماز نیست ...

نشست کمیسیون معین ستاد همکاریها با حضور اعضا برگزار شد

برگزاری دوره طرح جامع روانشناسی مربیان طرح امین خواهر در کرمانشاه +عکس

با همکاری ستاد همکاریها

نشست های میدانی پاسخ به سوالات دینی دانش آموزان برگزار شد

با مشارکت ستاد همکاریها،

سلسله نشست های علمی "رابطه پدر_دختری در آیینه علم و دین" برگزار می شود

۵ اثر تبلیغی مرتبط با دانش آموزان رونمایی شد

آیت الله اعرافی:

در همه امور، اولویت تمام کشور باید کمک به نهاد تعلیم و تربیت باشد

مشاور وزیر آموزش و پرورش:

ورزش کردن کودکان، سلامت روحی و جسمی آنان را در بزرگسالی تضمین می کند