Print
Zoom In
Zoom Out

وزیر آموزش و پرورش در نشست ستاد همکاری ها

جامعه قدرتمند، اعتبار خود را از انسان های توانمند می گیرد/ نیاز مبرم خود را به همکاریهای با حوزه اعلام میکنم

شناسه مطلب: 11403
زمان انتشار: پنجشنبه 04 مهر 1398 ساعت 16:47

وزیر آموزش و پرورش گفت ؛هدف اصلی آموزش و پرورش تربیت انسان هایی توانمند، حافظ هویت شخصی و اجتماعی خود و دیگران است.

به گزارش پایگاه ستاد همکاریها ، محسن حاجی میرزایی در دومین جلسه ستاد همکاری حوزه های علمیه با آموزش و پرورش با اشاره به اراده و انگیزه بالا در آموزش و پرورش جهت همکاری با حوزه های علمیه اظهار کرد: همه اهدافی که دنبال آن هستیم مانند عدالت، فقرزدایی، آرامش و پیشرفت کشور؛ به دلایل مختلفی هسته اصلی رسیدن به این اهداف با پی ریزی در آموزش و پرورش صورت می گیرد، لذا تحول در نیروی انسانی لازمه رسیدن به اهداف متعالی است.

حاجی میرزایی ادامه داد: در اقتصاد مقاومتی جامعه ای قدرتمند اعتبار خود را از انسان های توانمند جامعه می گیرد و جامعه ای که در برابر تهدیدها می تواند استمرار یابد، آن جامعه توسعه یافته است، بنابراین هدف اصلی آموزش و پرورش تربیت چنین آدم هایی توانمندی، حافظ هویت شخص و اجتماعی خود و دیگران و ... است.

وی با اشاره به اینکه با توسعه کمی آموزش و پرورش سطح پوشش تحصیلی به 98.5 درصد رسیده است، گفت: نباید طرح های ما در مرحله ایده قربانی شود و به اجرا نرسند لذا روی یک طرح کار کنیم اما آن را بتوانیم اجرایی کنیم.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: نباید اقدام برابر با نتیجه باشد زیرا این اقدام به عنوان فرض درست مطرح شده است در حالیکه باید حجت داشته باشیم که فرض درستی را تصور کرده ایم و بسیاری از کارهای درست هم نادرست انجام می شود.

حاجی میرزایی با اشاره اینکه گفته می شود کار فرهنگی نمود ندارد، گفت: کار فرهنگی در صورت درستی حتما نمود خواهد داشت و امیدوارم اجرای سند تحول را با همراهی شما پیش ببرم چون اجرای یک کار سه برابر سخت تر از ایده و طرح آن است.

وزیر آموزش و پرورشافزود؛اکنون که مسئولیت سنگین آموزش و پرورش به اینجانب واگذار شده است ، نیاز مبرم  خود را برای همکاری روز افزون علما ، روحانیت و حوزه های علمیه در دستگاه تعلیم و تربیت اعلام می کنم و امیدوارم با روحیه جهادی اعضای ستاد ،منشا اقدامات و فعالیت های اثر گذار باشیم.  

در ادامه این نشست  حجت الاسلام  ذوعلم، رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی درسی اظهارکرد: بهتر است شاخص ها طوری تعریف شود که در سطح مدرسه همکاری های حوزه صورت بگیرد، کلیت برنامه درس ملی از زوایای مختلف از جمله از نگاه حوزه می تواند مورد نقد قرار گیرد و ایده های آن ها وارد این برنامه شود، طرح بوم قرار است ۸۰۰۰ مدرسه را در سال پوشش دهد و اگر هسته مرکزی این برنامه در محلی تولید شود و نیازهای دانش آموزان شناسایی شود ما آماده استفاده از این طرح هستیم.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان:

هدایت‌گری و ایفای نقش در تعلیم و تربیت نعمتی بزرگ و افتخاری پربرکت است

دکتر حمید نیکزاد:

ایجاد فصل نوین در همکاری حوزه و آموزش و پرورش

کلیدواژه‌های رهبری برای خوشه چینی از وعده صادق

دبیرستاد همکاریها درجمع ائمه جمعه سه استان

حضور روحانيون مشاور در مدارس پناهگاه دانش‌آموزان درمقابل بمباران شبهات است

با حضور دبیرستاد همکاریها؛

گردهمایی ائمه جمعه منطقه یک کشوری در گلستان برگزار شد+ عکس

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش:

تأکید دولت سیزدهم بر استفاده ویژه از ظرفیت های تربیتی حوزه علمیه

رئیس ستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش

حمایت از نهاد تعلیم و تربیت را بر خود  تکلیف می دانم/ آموزش و پرورش، حوزه و دانشگاه سه اصل سعادت جامعه اسلامی

حجت الاسلام کلباسی در دیدار دبیر ستاد همکاریها

آماده ارایه ظرفیت های بی بدیل مرکز تخصصی مهدویت به آموزش و پرورش هستیم

رئیس مؤسسه پژوهشی آموزشی امام خمینی "ره" خبر داد

توسعه طرح ولایت  با بهره گیری از معلمان متخصص

تصاویر/ دیدار معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با آیت الله اعرافی

آیت الله اعرافی:

آموزش و پرورش با سرعت درحال تغییر نسل است

آیت‌الله کعبی:

آموزش و پرورش باید از حافظه محوری پرهیز داشته باشد

گزارش تصویری

نشست شورای همکاریهای حوزه علمیه و آموزش و پرورش استان یزد

دکتر صحرائی در رونمایی از کتاب" منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در موضوع آموزش و پرورش"

بذر آینده کشور در مدرسه کاشته می‌شود/ باید همه به مدرسه برگردیم

کتاب «اصول و روش‌های تربیت در قرآن کریم»