امروز : 1398/12/06
2020-02-25
شناسه خبر : 11403
تاریخ انتشار : 1398/07/04 16:47
جامعه قدرتمند، اعتبار خود را از انسان های توانمند می گیرد/ نیاز مبرم خود را به همکاریهای با حوزه اعلام میکنم

وزیر آموزش و پرورش در نشست ستاد همکاری ها

جامعه قدرتمند، اعتبار خود را از انسان های توانمند می گیرد/ نیاز مبرم خود را به همکاریهای با حوزه اعلام میکنم

وزیر آموزش و پرورش گفت ؛هدف اصلی آموزش و پرورش تربیت انسان هایی توانمند، حافظ هویت شخصی و اجتماعی خود و دیگران است.

به گزارش پایگاه ستاد همکاریها ، محسن حاجی میرزایی در دومین جلسه ستاد همکاری حوزه های علمیه با آموزش و پرورش با اشاره به اراده و انگیزه بالا در آموزش و پرورش جهت همکاری با حوزه های علمیه اظهار کرد: همه اهدافی که دنبال آن هستیم مانند عدالت، فقرزدایی، آرامش و پیشرفت کشور؛ به دلایل مختلفی هسته اصلی رسیدن به این اهداف با پی ریزی در آموزش و پرورش صورت می گیرد، لذا تحول در نیروی انسانی لازمه رسیدن به اهداف متعالی است.

حاجی میرزایی ادامه داد: در اقتصاد مقاومتی جامعه ای قدرتمند اعتبار خود را از انسان های توانمند جامعه می گیرد و جامعه ای که در برابر تهدیدها می تواند استمرار یابد، آن جامعه توسعه یافته است، بنابراین هدف اصلی آموزش و پرورش تربیت چنین آدم هایی توانمندی، حافظ هویت شخص و اجتماعی خود و دیگران و ... است.

وی با اشاره به اینکه با توسعه کمی آموزش و پرورش سطح پوشش تحصیلی به 98.5 درصد رسیده است، گفت: نباید طرح های ما در مرحله ایده قربانی شود و به اجرا نرسند لذا روی یک طرح کار کنیم اما آن را بتوانیم اجرایی کنیم.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: نباید اقدام برابر با نتیجه باشد زیرا این اقدام به عنوان فرض درست مطرح شده است در حالیکه باید حجت داشته باشیم که فرض درستی را تصور کرده ایم و بسیاری از کارهای درست هم نادرست انجام می شود.

حاجی میرزایی با اشاره اینکه گفته می شود کار فرهنگی نمود ندارد، گفت: کار فرهنگی در صورت درستی حتما نمود خواهد داشت و امیدوارم اجرای سند تحول را با همراهی شما پیش ببرم چون اجرای یک کار سه برابر سخت تر از ایده و طرح آن است.

وزیر آموزش و پرورشافزود؛اکنون که مسئولیت سنگین آموزش و پرورش به اینجانب واگذار شده است ، نیاز مبرم  خود را برای همکاری روز افزون علما ، روحانیت و حوزه های علمیه در دستگاه تعلیم و تربیت اعلام می کنم و امیدوارم با روحیه جهادی اعضای ستاد ،منشا اقدامات و فعالیت های اثر گذار باشیم.  

در ادامه این نشست  حجت الاسلام  ذوعلم، رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی درسی اظهارکرد: بهتر است شاخص ها طوری تعریف شود که در سطح مدرسه همکاری های حوزه صورت بگیرد، کلیت برنامه درس ملی از زوایای مختلف از جمله از نگاه حوزه می تواند مورد نقد قرار گیرد و ایده های آن ها وارد این برنامه شود، طرح بوم قرار است ۸۰۰۰ مدرسه را در سال پوشش دهد و اگر هسته مرکزی این برنامه در محلی تولید شود و نیازهای دانش آموزان شناسایی شود ما آماده استفاده از این طرح هستیم.

اعلام استقلال اقتصاد اسلامی با ضرب سكه به دستور امام باقر عليه السلام

بهشت بر روزه داران ماه رجب واجب می شود

کتاب تربیتی اخلاقی پیامبر اسلام را بهتر بشناسیم

دوره آموزشی مهارتی دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان استان ایلام برگزارشد

مراسم جشن تکلیف ۱۴۰۰ دانش آموز دختر ناحیه دو شهرکرد برگزار شد

دیدار با مسئولین و بازدید از کمیته های همکاری استان مازندران

نشست توجیهی بانوان مدارس امین شهر کرمان بر گزار شد

مدارس دانش آموزی خط مقدم برنامه های تبلیغی اند

ششصد اندیشمند و صاحب نظر در تدوین سند تحول بنیادین همکاری داشته اند

همکاری با آموزش و پرورش اولویت ما است

بهره‌مندی از ظرفیت حوزه‌های علمیه در ارتقای سطح دینی و معنوی دانش آموزان

آیه های انتخاب

حضور امام جمعه کمیجان در بین دانش آموزان

دانش آموزان تبریزی، ایلامی و همدانی نمایندگان جمهوری اسلامی در مسابقات قرآن کریم الجزایر

12هزار و 400 دانش آموز کهگیلویه و بویراحمدی جشن تکلیف گرفتند

همایش اُنس نوجوان با پروردگار در رشت برگزار شد

آغاز گفتمان های مذهبی ویژه مدیران مدارس مشهد

تربیت نسلی در تراز گام دوم انقلاب با همکاری حوزه و آموزش و پرورش تحقق پذیر است

دوره های تربیتی طرح مبین و پرورش حس مذهبی در استان برگزار شد

تصاویری از اردوی دبیرستان طرح امین شهید شهریاری قم