امروز : 1398/06/28
2019-09-19
شناسه خبر : 11356
تاریخ انتشار : 1398/06/10 12:00
​حوزه های علمیه باید اتاق فکر آموزش و پرورش باشند

مشاور عالی وزیر آموزش و پرورش :

​حوزه های علمیه باید اتاق فکر آموزش و پرورش باشند

مشاورعالی وزیر آموزش و پرورش و دبیرستاد همکاری ها شاخص سند تحول آموزش و پرورش و شالوده آن را تربیت دینی دانش‌آموز دانست و خاطر نشان کرد: حوزه های علمیه باید اتاق فکر و هیئت‌های اندیشه ورز آموزش و پرورش باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاری ها، علیرضا حاجیان زاده در چهارمین گردهمایی اعضای کمیته همکاری های استان خراسان جنوبی که در مرکز آموزشی رفاهی فرهنگیان بیرجند برگزار شد، اظهار کرد: طرح مدارس «امین»، طرحی است که روحانیون به صورت تمام وقت، در مدارس فعالیت فرهنگی و تربیتی داشته باشند و برای این هدف روحانیون باید متناسب با نیازهای پایه های تحصیلی ابتدایی و متوسطه اول و دوم آموزش ببینند و گزینش شوند.

وی، با بیان این مطلب که شالوده سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش،بحث دین و دین داری است، تصریح کرد: تربیت دینی را از لحاظ محتوایی و پاسخگویی به نیاز مدارس باید از اهلش دریافت کرد.

مشاور وزیر آموزش و پرورش و دبیر ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش یکی از عناصر مهم تربیت توجه به خانواده و پیوندهای خانوادگی دانست و افزود: پاسخ به نیازهای روز، تولید محتوا وتعامل تقویت و تعالی تربیت دینی در دانش آموزان از مهم ترین رویکردهای ستاد همکاری ها به شمار می رود.

وی، پاسخ به نیازهای روز خانواده ها، دانش آموزان و فرهنگیان به ویژه در بحث مبارزه با آسیب های اجتماعی را ضروری دانست و ادامه داد: در بحث تولید محتوا نیز تکنیک های مختلفی در آموزش و پرورش و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان وجود دارد که حوزه‌های علمیه می توانند  با جهت دهی و هدف گذاری های منطقی و منطبق با اهداف تربیتی – دینی سند تحول بنیادین، برای این تکنیک ها محتوای مناسب ارائه دهند.

این مقام مسئول در وزارت آموزش و پرورش، اضافه کرد: برای موفقیت در تبلیغ به ویژه در محدوده سنی دانش‌آموزان باید در گام و قدم اول نیازهای آنان را شناسایی کرده و با توجه به این نیازها و طبق شرایط سنی‌شان درعرصه تبلیغ و دعوت دینی قدم برداریم.

مشاورعالی وزیر آموزش و پرورش و دبیر ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش با بیان این که درارتباط با دانش‌آموز به ویژه در دروه ی ابتدایی باید از عنصر هنر بالاخص شعر و قصه بهره گرفت، ابراز داشت: در ایجاد رابطه صمیمانه با دانش آموز نوجوان نیز باید با او به گفت‌وگوی دوستانه بنشینیم.

حاجیان زاده  برخورداری مبلغ  از تکنیک های ارتباط  با مخاطب در کنار علم و دانش را ضروری دانست و خاطر نشان کرد:  باید مبلغ در مدرسه شرایط را به گونه‌ای پیش ببرد که کودکان و نوجوانان به روحانی و مبلغ اعتماد کنند.

انتهای پیام /

کمیته همکاریهای استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد

فعالیت 160 مدرسه صدرا در کشور/ استقلال مدارس صدرا باید حفظ شود

32 طلبه وظیفه در استان آذر بایجان شرقی جذب شدند

برای نهادینه شدن تربیت دینی نیازمند همکاری با حوزه علمیه هستیم

کتاب "مدیر موفق،تربیت اثربخش" منتشر می شود

تضمین آینده انقلاب اسلامی در گرو تمرکز روی آموزش و پرورش است

درس‌های عاشورایی در بیان رهبر معظم انقلاب

تبیین برنامه های جامع سند تحول بنیادین در ناحیه سه شیراز

تربیت عبادی و اخلاقی وظیفه ذاتی آموزش و پرورش است

بالابودن معدل تربیت دینی در مدارس امین

اولین پردیس فرهنگیان ویژه طلاب در اهواز راه اندازی شد

شیوه‌های نوین تربیتی، تسهیل‌کننده راه آموزش دانش آموزان است

وزیر آموزش و پرورش به قم سفر کرد

روز پرکار مشاورعالی وزیر و دبیرستاد همکاری ها در رسانه ملی

همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش زمینه ساز تحقق اهداف تربیت اسلامی است

تعمیق اعتقادات و باورهای دینی، بازدارنده خوبی برای مقابله با ناهنجاری های است

فرهنگ عاشورا بهترین الگوی اخلاقی، معرفتی و آزادگی برای جوانان است

تکالیف مهارت محور مطابق با مهارت های مورد نیاز زندگی ارائه می شود

مشق شب باید منجر به تقویت تفکر و مهارت آموزی شود

نخستین مرثیه سرایان امام حسین علیه السلام و فضیلت گریه بر شهیدان کربلا