امروز : 1398/12/01
2020-02-20
شناسه خبر : 11356
تاریخ انتشار : 1398/06/10 12:00
​حوزه های علمیه باید اتاق فکر آموزش و پرورش باشند

مشاور عالی وزیر آموزش و پرورش :

​حوزه های علمیه باید اتاق فکر آموزش و پرورش باشند

مشاورعالی وزیر آموزش و پرورش و دبیرستاد همکاری ها شاخص سند تحول آموزش و پرورش و شالوده آن را تربیت دینی دانش‌آموز دانست و خاطر نشان کرد: حوزه های علمیه باید اتاق فکر و هیئت‌های اندیشه ورز آموزش و پرورش باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاری ها، علیرضا حاجیان زاده در چهارمین گردهمایی اعضای کمیته همکاری های استان خراسان جنوبی که در مرکز آموزشی رفاهی فرهنگیان بیرجند برگزار شد، اظهار کرد: طرح مدارس «امین»، طرحی است که روحانیون به صورت تمام وقت، در مدارس فعالیت فرهنگی و تربیتی داشته باشند و برای این هدف روحانیون باید متناسب با نیازهای پایه های تحصیلی ابتدایی و متوسطه اول و دوم آموزش ببینند و گزینش شوند.

وی، با بیان این مطلب که شالوده سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش،بحث دین و دین داری است، تصریح کرد: تربیت دینی را از لحاظ محتوایی و پاسخگویی به نیاز مدارس باید از اهلش دریافت کرد.

مشاور وزیر آموزش و پرورش و دبیر ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش یکی از عناصر مهم تربیت توجه به خانواده و پیوندهای خانوادگی دانست و افزود: پاسخ به نیازهای روز، تولید محتوا وتعامل تقویت و تعالی تربیت دینی در دانش آموزان از مهم ترین رویکردهای ستاد همکاری ها به شمار می رود.

وی، پاسخ به نیازهای روز خانواده ها، دانش آموزان و فرهنگیان به ویژه در بحث مبارزه با آسیب های اجتماعی را ضروری دانست و ادامه داد: در بحث تولید محتوا نیز تکنیک های مختلفی در آموزش و پرورش و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان وجود دارد که حوزه‌های علمیه می توانند  با جهت دهی و هدف گذاری های منطقی و منطبق با اهداف تربیتی – دینی سند تحول بنیادین، برای این تکنیک ها محتوای مناسب ارائه دهند.

این مقام مسئول در وزارت آموزش و پرورش، اضافه کرد: برای موفقیت در تبلیغ به ویژه در محدوده سنی دانش‌آموزان باید در گام و قدم اول نیازهای آنان را شناسایی کرده و با توجه به این نیازها و طبق شرایط سنی‌شان درعرصه تبلیغ و دعوت دینی قدم برداریم.

مشاورعالی وزیر آموزش و پرورش و دبیر ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش با بیان این که درارتباط با دانش‌آموز به ویژه در دروه ی ابتدایی باید از عنصر هنر بالاخص شعر و قصه بهره گرفت، ابراز داشت: در ایجاد رابطه صمیمانه با دانش آموز نوجوان نیز باید با او به گفت‌وگوی دوستانه بنشینیم.

حاجیان زاده  برخورداری مبلغ  از تکنیک های ارتباط  با مخاطب در کنار علم و دانش را ضروری دانست و خاطر نشان کرد:  باید مبلغ در مدرسه شرایط را به گونه‌ای پیش ببرد که کودکان و نوجوانان به روحانی و مبلغ اعتماد کنند.

انتهای پیام /

آیه های انتخاب

حضور امام جمعه کمیجان در بین دانش آموزان

دانش آموزان تبریزی، ایلامی و همدانی نمایندگان جمهوری اسلامی در مسابقات قرآن کریم الجزایر

12هزار و 400 دانش آموز کهگیلویه و بویراحمدی جشن تکلیف گرفتند

همایش اُنس نوجوان با پروردگار در رشت برگزار شد

آغاز گفتمان های مذهبی ویژه مدیران مدارس مشهد

تربیت نسلی در تراز گام دوم انقلاب با همکاری حوزه و آموزش و پرورش تحقق پذیر است

دوره های تربیتی طرح مبین و پرورش حس مذهبی در استان برگزار شد

تصاویری از اردوی دبیرستان طرح امین شهید شهریاری قم

در سالجاری ۲۷هزار مبلغ در برنامه های تبلیغی مدارس کشور حضور فعال دارند

خوزستان بیشترین سهم را در جذب سرباز طلبه ها دارا بوده است

فعالیت 90 سرباز طلبه در آموزش و پرورش خوزستان

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان رئیس کمیته همکاری های خوزستان استان شد

اهداف تربیتی با همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش محقق می شود

دارالفنون پایگاه گفتمان نخبگانی در عرصه ی علوم انسانی و اسلامی می شود

جشن تکلیف دانش آموز ان دختر بندر لنگه با حضور رییس کمیته همکاریها

بازدید معاون پژوهش و برنامه ریزی ستاد همکاریها از مدارس معارف اسلامی اهواز

مدرسه تاریخی دارالفنون مرکز بی بدیلی برای پژوهشگران ملی و بین المللی است

سه هزاربانوی طلبه آماده حضور در مدارس و مساجد برای فرهنگ اقامه نماز

ستاد همکاریها شاخص موفق همکاری حوزه علمیه با سایر دستگاه ها می باشد