Print
Zoom In
Zoom Out

یاداشت روز

رسالت آموزش و پرورش در قبال آرمان شهید باهنر

شناسه مطلب: 11348
زمان انتشار: دوشنبه 04 شهریور 1398 ساعت 09:16

ستادهمکاریها / یکی ازبرکات ماندگارواثر گذاری که به برکت تشکیل نظام اسلامی باید از آن به عنوان دستاورد فرهنگی و تربیتی نام برد، تشکیل ستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش است.

هفته دولت با گرامی داشت یاد و خاطره دولتمردان شهید جمهوری اسلامی، شهیدان رجایی ، باهنر و همه شهدایی که برای برپایی دولت بر آمده از مکتب اسلام ناب، خون پاک خود را تقدیم انقلاب اسلامی و ارزشهای الهی و انسانی کردند عجین است. 

 این هفته فرصت مناسبی است تا دولتمردان از رده های بالا دستی گرفته تا مدیران ادارات و ارگانهای گوناگون، فعالیت های خود را در معرض صاحبان اصلی انقلاب یعنی مردم بگذارند. 

یکی ازبرکات ماندگارواثر گذاری که به برکت تشکیل نظام اسلامی باید از آن به عنوان دستاورد فرهنگی و تربیتی نام برد، تشکیل ستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش برای تحقق تعلیم و تربیت اسلامی است. 

گرچه این مهم از دغدغه های شهیدان بزرگواری چون رجایی و باهنر بود ،اما دست خبا ثت آلود منافقین و استکبار، این شخصیت های منحصر بفرد تعلیم و تربیتی را از نظام گرفت و چنانچه دولت ایشان تداوم می یافت، اکنون شاهد تاثیرات شگفت انگیز بیشتری درهمکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش بودیم، ولی از حق نگذریم، دیگر دولت های بعداز شهیدان رجایی و باهنر نیز برای تحقق این آرمان انقلابی همت و تلاش نموده اند. 

علی الخصوص در سال های اخیر اوج فعالیت های ملموس حوزه و آموزش و پرورش بوده است چنانچه افزایش همکاریهای دستگاه تعلیم و تربیت با علمای بزرگوار و حوزه های علمیه  ازملاقات و دیدار با مراجع عظام تقلید جهت کسب رهنمود گرفته  تا نشست های تخصصی با ارکان و بدنه حوزه و روحانیت در صف و ستاد رشد تصاعدی داشته است. 

فعال کردن کمیته های همکاری حوزه و آموزش و پرورش درهمه مراکز استانی و بیش از هفتصد شهرستان و منطقه با محوریت ائمه جمعه سراسر کشور و عضویت مدیران ارشد حوزوی هرمنطقه، برگزاری پنج نشست هم اندیشی کشوری در مشهد مقدس با حضور وزیران وقت و مدیر حوزه های علمیه و مدیران استانی هر دو دستگاه ، برگزاری منظم همه نشست های فصلی با حضور وزیر و معاونین وی با مدیران ارشد حوزه و رصد فعالیت های ستاد همکاریها در کارگروه های ویژه، تدوین ،تصویب و ابلاغ برنامه  پنج ساله همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش ، تشکیل قطب های پنج گانه کشوری ستاد همکاریها،جذب بیش از یکهزار و دویست طلبه برای گذارندن دوره ضرورت خدمت سربازی در بدنه آموزش و پرورش ، برگزاری دوره تربیت مربی سند تحول بنیادین برای روحانیون رسمی آموزش و پرورش استانها به منظورتشکیل کارگاه های توانمند سازی معلمان برای شناخت ابعاد و زوایای سند تحول ، توسعه و حمایت از مدارس مجری طرح امین با محوریت روحانیت و... که ذکر تک تک آنها در این یادداشت نمی گنجد از فعالیت های دستگاه تعلیم و تربیت برای استفاده از ظرفیت بی بدیل حوزه های علمیه در سالهای اخیر بوده است. 

گرچه آنچه انجام شده تا آنچه باید انجام شود فاصله دارد، اما از باب بیان فعالیت های دولت جمهوری اسلامی با همه مشکلات ملی و بین المللی که با آن مواجه است ،اطلاع رسانی از عملکرد دولت باعث نشاط  و مایه امید مردم مخصوصا دغدغه مندان متدین می شود، کما اینکه بنیان گذارجمهوری اسلامی حضرت امام خمینی ره همواره به مسئولین تاکید می کردند؛ "از اوّل من مکرر این را گفته‌ام که شما کارهایی که می‌کنید به مردم بگویید.. شما باید دائماً مسائلی را که، خدمتهایی را که کردید، و من می‌دانم خدمتهای بسیار زیاد و ارزنده‌ای بوده است اینها را ذکر کنید برای مردم..." تا معاندان نگویند،هیچ فعالیتی انجام نمی شود./ صحیفه امام خمینی » جلد 19 » صفحات 33

رهبر معظم انقلاب نیز در دیدار های مختلف با مسئولین بر امر اطلاع رسانی از عملکرد دولت و دیگر دستگاههای نظام تاکید دارند و شایسته است در هفته دولت هر رسانه و یا تحلیل گر منصفی از باب خدا قوت به مسئولین ، ضمن نقدهای دلسوزانه عملکردهای مثبت را نیز بیان کند، فراموش نمی کنم سال گذشته وقتی وزیر وقت آموزش و پرورش خدمت حضرت آیت الله مکارم شیرازی رسید و گزارشی از عملکرد وزارتخانه را ارایه داد، این مرجع تقلید با کمال نا باوری بیان داشتند؛ ازاین  فعالیت ها اطلاعی نداشتم.  

بر این اساس بیان فعالیتها در قالب های گوناگون هیچ گاه به معنای نبود ضعف و نقصان نیست و از قضا باب نقد دلسوزانه را نیز باز می کند، زیرا باید عملکردی باشد تا آنرا نقد نمود. 

علیرضا حاجیان زاده 

مشاورعالی وزیر و دبیر ستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش 


پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب به مناسبت سال ۱۴۰۳

گزارش تصویری آیین ترتیل‌خوانی دانش آموزان در حرم حضرت معصومه(س)

گزارشی از افتتاح رشته تخصصی تبلیغ کودک و نوجوان در اهواز

معاونین پرورشی مدارس همدان با فضای حوزه علمیه آشنا شدند

آیت‌الله اعرافی:

شاهد یک انقلاب فرهنگی در مدارس طرح امین هستیم

در استقبال از میهمانان خداوند

بركات روزه ماه رمضان/ خدا وند ميزبان روزه‌داران

جشن تکلیف دانش‌آموزان کلاس هشتمی مدرسه آزیتا افشارنژاد بیرجند

همایش تخصصی روحانیون و طلاب شاغل در آموزش و پرورش برگزار شد

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی تاکید کرد:

چه کمالی است که در نماز نیست ...

نشست کمیسیون معین ستاد همکاریها با حضور اعضا برگزار شد

برگزاری دوره طرح جامع روانشناسی مربیان طرح امین خواهر در کرمانشاه +عکس

با همکاری ستاد همکاریها

نشست های میدانی پاسخ به سوالات دینی دانش آموزان برگزار شد

با مشارکت ستاد همکاریها،

سلسله نشست های علمی "رابطه پدر_دختری در آیینه علم و دین" برگزار می شود

۵ اثر تبلیغی مرتبط با دانش آموزان رونمایی شد

آیت الله اعرافی:

در همه امور، اولویت تمام کشور باید کمک به نهاد تعلیم و تربیت باشد