Print
Zoom In
Zoom Out

مدیر ارتباطات ستاد همکاریها

نیازمند رفاه و تمرکز توام با آرامش برای اهل خبر و رسانه هستیم

شناسه مطلب: 11326
زمان انتشار: شنبه 19 مرداد 1398 ساعت 08:52

با فراهم کردن رفاه آسایش و نیز تمرکز توام با آرامش برای اهل خبر و رسانه ،ضروریات جریان رسانه ای کشور را بهبود بخشیم.

مدیر ارتباطات ستاد همکاریها حوزه و آموزش و پرورش  در گفت و گو با خبرگزاری ایکنا گفت ؛روز خبر نگار فرصتی است تا به برکت خون شهیدان بزرگوار و اهل قلمی چون محمود  صارمی عزیز،از قشر فرهیخته ای یاد کنیم  که با وجود دراختیار داشتن رسانه و بوغ تبلیغاتی، اما برای خود چیزی نخواسته و همواره تلاش کرده و می کند، زبان گویای جامعه ی پیرامون خود برای دست یابی به حقایق باشد.  

کریم دلفانی گفت؛یکی از نقدهایی که بنده به مسئولین دارم این است علیرغم اطلاع از جایگاه و شان خبر نگار ،اما در فرایند ماموریت ها و مسئولیت های خود نسبت به این قشر فرهیخته اگر نگوییم بی اعتناء اما کم لطف اند و این مهم در طول سال و نحوه مواجهه با این قشر خدوم و زحمت کش به خوبی قابل لمس و حس است. 

*رسالت خبرنگار در قرآن و سیره اهل بیت علیهم السلام

مشاور رسانه ای رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب  افزود؛اگر نگاهی به قرآن و سیره اهل بیت علیهم السلام داشته باشیم ، خواهیم دید، خداوند در قرآن به بندگان و امت پیامبر امر می فرماید ؛ در نشر اخبار مواظب باشید و نهایت دقت را داشته باشید ، آیه 9 سوره نسا و نیز آیه 70 سوره احزاب، حکایت از آن دارد باید قول سدید ،محکم و با پایه و اساس را در بین مردم نشر و ترویج داد، آنجا که می فرماید؛ فَلْیَتَّقُوا اللَّهَ وَ لْیَقُولُوا قَوْلاً سَدیداْ؛ نساء/9/یا می فرماید؛  یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَ قُولُوا قَوْلاً سَدیداً؛ احزاب/70 

این فعال رسانه ای یاد آور شد؛ گرچه تاکیدات خداوند رسالت گویندگان و نشردهندگان و راویان را مورد توجه قرار داده است ، اما نباید از این نکته غافل باشیم یکی از وظایف مسئولین فراهم کردن زمینه گفتن قول سدید و به تعبیر ما، قول محکم است ،بنا بر این جامعه خبری باید احساس کند می تواند قول محکم را بدون در نظر گرفتن ملاحظات افراد  و یا گروه های سیاسی و نیز مسئولین اجرایی بیان کند و اتفاقا به لحاظ آگاهی  بخشی باید مورد تشویق و تفقد مسئولین قرار بگیرد.  

 دلفانی خاطرنشان ساخت؛ فراموش نکنیم اگر شفاف سازی و آگاهی بخشی از جانب رسانه ها و یا خبر نگاران ما دچار نوسان شود ؛ افکار عمومی در دام راسانه های معاند قرار میگیرد لذا باید تلاش کنیم با فراهم کردن رفاه آسایش و نیز تمرکز توام با آرامش برای اهل خبر و رسانه ،ضروریات جریان رسانه ای کشور را بهبود ببخشیم . 

*ضروریات روز در جریان رسانه ای کشور

وی با بیان برخی از ضروریات روز در جریان رسانه ای کشور گفت؛ یکی از این ضروریات امروز ما که از رسالت های خطیر خبرنگاران بصیر می باشد، افزایش سواد رسانه ای و آگاهی بخشی جامعه است ، زیرا در جامعه امروز بحث اطلاع رسانی و آگاهی بخشی، اهمیت متفاوتی دارد. 

سردبیر فصلنامه حلقه وصل گفت؛معمولا اطلاع رسانی به شکل جریان غالب روزمره  و نیاز اصلی در جامعه مدرن شهری از الزامات اولیه شهروندی محسوب شده و بخشی از بازخورد عینی جامعه را تامین میکند و این روند همچنان به صورت روتین وجود دارد.  

وی افزود؛اما آن روی سکه اطلاع رسانی ،آگاهی بخشی بعنوان راهکار افزایش ضریب سلامت فکری و مقابله با سموم اجتماعی،سیاسی و فرهنگی ،برنامه ریزی شده از سوی جریانهای معانداست کهضامن حیات فکری جامعه می شود. 

* سه  قالب رسانه ای برای افزایش ضریب سلامت فکری

این کارشناس رسانه افزود؛ افزایش ضریب سلامت فکری می تواند در سه  قالب ،مقابله با تروریسم سایبری، ایجاد امید در بطن جامعه و ایمن سازی در مقابل شایعات و محتوای ناسالم در فضای رسانه با بالا بردن سواد رسانه ای شکل بگیرد. 

وی خاطر  نشان ساخت ؛ایجاد یک سازو کار مناسب برای محتوای ارائه شده به جامعه مخاطب بخشی از وظیفه حیاتی خبر و خبرنگار درساختاری است که بصورت عامدانه و تخصصی از سوی جریان دشمن مورد حمله قرار گرفته است.

 مشاور رسانه ای رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب افزود؛ شاید در نگاه اول جریانهای محتوایی در بستر اطلاع رسانی جامعه برای مخاطب عام ،از یکدیگر قابل تفکیک نباشند ،اما با بررسی دقیق میتوان به اهداف مورد استفاده گروههای راهبردی جنگ نرم دست یافت که ساختارهایی چون شبهه افکنی، ایجاد تضاد، بی اعتمادی و ... را به ذهن کاربر تزریق میکنند.

پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب به مناسبت سال ۱۴۰۳

گزارش تصویری آیین ترتیل‌خوانی دانش آموزان در حرم حضرت معصومه(س)

گزارشی از افتتاح رشته تخصصی تبلیغ کودک و نوجوان در اهواز

معاونین پرورشی مدارس همدان با فضای حوزه علمیه آشنا شدند

آیت‌الله اعرافی:

شاهد یک انقلاب فرهنگی در مدارس طرح امین هستیم

در استقبال از میهمانان خداوند

بركات روزه ماه رمضان/ خدا وند ميزبان روزه‌داران

جشن تکلیف دانش‌آموزان کلاس هشتمی مدرسه آزیتا افشارنژاد بیرجند

همایش تخصصی روحانیون و طلاب شاغل در آموزش و پرورش برگزار شد

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی تاکید کرد:

چه کمالی است که در نماز نیست ...

نشست کمیسیون معین ستاد همکاریها با حضور اعضا برگزار شد

برگزاری دوره طرح جامع روانشناسی مربیان طرح امین خواهر در کرمانشاه +عکس

با همکاری ستاد همکاریها

نشست های میدانی پاسخ به سوالات دینی دانش آموزان برگزار شد

با مشارکت ستاد همکاریها،

سلسله نشست های علمی "رابطه پدر_دختری در آیینه علم و دین" برگزار می شود

۵ اثر تبلیغی مرتبط با دانش آموزان رونمایی شد

آیت الله اعرافی:

در همه امور، اولویت تمام کشور باید کمک به نهاد تعلیم و تربیت باشد