امروز : 1398/11/05
2020-01-25
شناسه خبر : 11323
تاریخ انتشار : 1398/05/16 10:43
طرح امین موفق و پویا / یکهزار و 400 مدرسه تحت پوشش برنامه های ستاد همکاریها

درجلسه کمیته همکاریها ی همدان تشریح شد

طرح امین موفق و پویا / یکهزار و 400 مدرسه تحت پوشش برنامه های ستاد همکاریها

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان گفت: آموزش و پرورش از ظرفیت مهمی در امور فرهنگی برخوردار است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها ، حجت الاسلام والمسلمین  شعبانی در جلسه کمیته همکاری های حوزه و آموزش و پرورش استان اظهارکرد: آموزش و پرورش در بحث تربیتی و امور فرهنگی از ظرفیت های مهمی برخوردار است.

وی با تأکید بر اهمیت ارتباط بین حوزه و آموزش و پرورش، گفت: حضور روحانیون و مبلغین دینی  در مدارس تأثیر فراوانی در تربیت معنوی دانش آموزان دارد.

*طرح امین موفق و پویا 

رئیس کمیته همکاریهای استان و امام جمعه همدان، طرح امین را از طرح های خوب در آموزش و پرورش خواند و گفت: همکاری های آموزش و پرورش و حوزه زمینه ساز اقدامات مهمی در جهت هدایت دانش آموزان است. 

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی گفت؛ دستگاه تعلیم و تربیت استان فعالیت های خوبی در این زمینه داشته  که قابل تحسین است.

در ادامه این نشست مدیر حوزه علمیه استان همدان گفت: آموزش و پرورش استان در اجرای برنامه های دینی و مذهبی در مدارس موفق عمل کرده است.

*گسترش همکاری ها تأثیر مستقیم در تربیت معنوی دانش آموزان  دارد

آیت الله موسوی اصفهانی در جلسه کمیته همکاری های حوزه و آموزش و پرورش استان که با حضور نماینده ولی فقیه در استان وامام جمعه همدان برگزار شد، با ابرازخرسندی از همکاری های خوب آموزش و پرورش با حوزه علمیه اظهار کرد: گسترش این همکاری ها تأثیر مستقیم در تربیت معنوی دانش آموزان  دارد.

وی با بیان این که طرح های بسیار خوب و اثربخشی در راستای تربیت دینی دانش آموزان در سطح مدارس استان به اجرا درذآمده است، تصریح کرد: توجه به مقوله تربیت در مدارس از اهمیت خاصی برخوردار است.

عضو مجلس خبرگان رهبری طرح امین را نمونه موفقی از برنامه های مشترک دستگاه تعلیم و تربیت و حوزه های علمیه دانست و افزود: اجرای این گونه طرح ها از جمله اهداف کمیته همکاری های حوزه و آموزش و پرورش است.

*تعمیق باورهای دینی از اولویت های اصلی دستگاه تعلیم و تربیت است

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان نیزگفت: تعمیق باورهای دینی در بین دانش آموزان از اولویت های اصلی دستگاه تعلیم و تربیت است که بر اساس ساحت اعتقادی، عبادی و اخلاقی سند تحول بنیادین دنبال می شود.

محمد پورداود اظهار کرد: مبنای کار دستگاه تعلیم و تربیت سند تحول بنیادین است که مبتنی بر آیات قرآن و سیره ائمه اطهار (علیهم السلام اجمعین) طراحی گردیده است.

  پورداود افزود: در این سند مفاهیمی ارزشمندی چون حیات طیبه، هویت ایرانی- اسلامی و مدرسه صالح نهادینه شده است.

*سه جوهره اصلی در سند تحول بنیادین 

نایب رئیس کمیته همکاریها، با اشاره به ساحت های ششگانه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، خاطرنشان کرد: در این سند ساحت‌ اعتقادی، عبادی و اخلاقی مورد تأکید قرار گرفته است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان تصریح کرد: در این سند سه جوهره اصلی وجود دارد که تعلیم وتربیت تمام ساحتی یک از این سه جوهره به شمار می رود.

پورداود افزود: براساس سند تحول بنیادین دانش آموزان نباید تک بُعدی تربیت شوند؛ بلکه تمام ابعاد تربیت مطابق با ساحت های ششگانه باید مورد توجه قرار گیرد.

وی چرخش های تحول آفرین و استقرار 6 خرده نظام را دو جوهره دیگر سند تحول خواند و گفت: مدرسه بایستی از نهادی آموزشی به نهادی فرهنگی، اجتماعی و مولد سرمایه انسانی تبدیل شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان در ادامه  با بیان این که در سال تحصیلی گذشته برای اقامه نماز در مدارس 400 روحانی سازماندهی شدند، افزود: همچنین هزار و 100 فرهنگی به عنوان امام جماعت مدارس فعالیت داشتند. 

 پورداود حضور ائمه جمعه سراسر استان در مدارس،  اجرای طرح امین، برگزاری دوره های آموزشی و طرح آموزش عملی نماز، قران و احکام برای آموزش دهندگان سوادآموزی را از دیگر برنامه های دستگاه تعلیم و تربیت استان ذکر کرد و افزود: طرح معرفت از جمله طرح های ابتکاری آموزش وپرورش استان است که به عنوان یک طرح برتر در سطح کشور معرفی شده است. 

*برگزاری دوره آموزشی شیعه شناسی

 وی تقدیر رییس جمهور از دانش آموز کبودراهنگی به عنوان چهره موفق نمازی در اجلاس سراسری نماز را از دیگر رخدادهای مهم برای استان خواند و خاطرنشان کرد: اجرای طرح صحت قرائت قرآن در دوره ابتدایی، برگزاری دوره آموزشی شیعه شناسی، برگزاری سوگواره احلی من العسل در ایام محرم، برگزاری  گفتمان های دینی در مدارس و اعزام مبلغین کشوری به بیش از 50 آموزشگاه استان را از دیگر فعالیت ها در حوزه نماز، قرآن و عترت بوده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به شرکت بیش از 100 هزار دانش آموز استان در مسابقات قرآن، عترت و نماز، گفت: دانش آموزان منتخب استان موفق به کسب رتبه های کشوری در دو بخش آوایی و پژوهشی مسابقات قرآنی شده اند.

نهج البلاغه کتاب تربیت دینی ، سیاسی مدیریتی و حقوقی است

امام جمعه رشت نهج البلاغه را برای فرهنگیان تفسیر می کند

12 کمیته همکاری در استان سمنان فعال است

اعزام بیش از یکصد روحانی در ایام فاطمیه به مدارس آموزش و پرورش ایلام

اجرای ۱۵ برنامه شاخص ویژه ایام فاطمیه در مدارس

توصیه های امام جمعه شهرستان مشگین شهر به معلمان

سی و دومین یادواره هزارشهید فرهنگی و دانش آموز استان قم برگزار می شود

مدرسه تاریخی دارالفنون فضای مناسبی برای معرفی دستآوردهای حوزه علمیه است

هفده منطقه استان تهران از وجود روحانیون طرح امین بهره مند است.

طرح واگذاری مدارس غیرانتفاعی به حوزه علمیه بررسی شد

دانش‌افزایی فرهنگیان معاونت پرورشی شهرستانهای تهران

ارزش‌ها در دستگاه رسمی تعلیم و تربیت جدی گرفته شود

کلاس درس مقاومت باحضور مدیر حوزه های علمیه

برگزاری 331 جلسه شورای آموزش و پرورش با حضورائمه جمعه

کانون های پرورش فکری پرچم دار نخبه پروری باشند

شهید سلیمانی مصداق بارز بشارت دهنده ایام الله عصرما

رشد 30 درصدی فعالیت های حوزه و آموزش و پرورش در سال جاری

ارتقا اخلاقی و اعتقادی دانش آموزان با تلاش معلمان و مربیان دلسوز محقق می شود

تربیت دینی دانش آموزان مستلزم حضور روحانیت در مدرسه است

تحقق سند تحول بنیادین در گرو همکاری نهاد هایی چون حوزه علمیه است