Print
Zoom In
Zoom Out

نایب رئیس کمیته همکاریهای مازندران :

روحانیت برای گرفتن بازخورد خوب در جامعه باید در آموزش و پرورش سرمایه گذاری کند

شناسه مطلب: 11275
زمان انتشار: چهارشنبه 19 تیر 1398 ساعت 10:36

ستاد همکاریها/ نایب رئیس کمیته همکارهای و مدیرکل آموزش و پرورش استان مازندران گفت: حوزه های علمیه برای گرفتن بازخورد خوب روحانیون خود در جامعه باید در آموزش و پرورش سرمایه گذاری کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، عسکری نیکزاد در نشست کمیته همکاریهای استان مازنداران ضمن تبریک به مناسبت دهه کرامت و فرارسیدن روز ولادت کریمه اهل بیت حضرت معصومه (س) و ولادت علی بن موسی الرضا، افزود: دغدغه اصلی خانواده ها و والدین تربیت است و همه کارشناسان و حتی والدین به این نتیجه رسیدند که اگر قرار است فرزندانشان در سلامت روحی و اخلاقی باشند، باید تربیت دینی را به خوبی بیاموزند.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش در بحث تربیت دینی برنامه های مفصلی برگزار می کند، اظهارکرد: گزارش ها و آمارهایی که به رسانه ها و مقام های مجاز ارائه می کنیم به خوبی نشان می دهد که چقدر در این بخش توانستیم فعال و اثرگذار باشیم ولی بنده معتقدم این کافی نیست و باید تلاشمان را در این بخش بیشتر کنیم.

مدیر کل آموزش و پرورش مازندران به برگزاری برنامه های تربیتی گوناگون توسط حوزه های علمیه در سطح کشور اشاره کرد و گفت: با وجود فعالیت گسترده حوزه های علمیه در همه نقاط کشور، معتقدم اگر این فعالیت ها در آموزش و پرورش نهادینه و سرمایه گذاری شود بدون تردید بازخورد خوبی را در جامعه شاهد خواهیم بود.

وی افزود: لذا باید این ارتباط بین آموزش و پرورش و حوزه های علمیه با محوریت ستاد همکاریها رنگ و بوی جدّی تری بخ خود بگیرد تا روحانیون از طریق ارتباط با دانش آموزان در مدارس بتوانند بازخورد و نتیجه کار خورد را دریافت کنند.

نیکزاد ادامه داد: لازم و واجب است هم تعالیم دینی، تربیتی و مذهبی را تکمیل کنیم و هم اینکه این تعالیم را در سطح جامعه ترویج و گسترش دهیم و مهمتر از همه بازخورد کار خود را از جامعه بگیریم و مورد ارزیابی قرار دهیم.

این مسئول استانی به ارتباط و همکاری بسیار خوب بین آموزش وپرورش مازندران و حوزه های علمیه استان اشاره کرد و گفت: از همه دستگاه ها و نهادها بخصوص حوزه علمیه نهایت تشکر و قدردانی را دارم چون آموزش و پرورش قطعا نمی تواند به تنهایی در مسائل تربیتی و فرهنگی موفق و اثرگذار باشد لذا حوزه علمیه نقش به سزایی در تربیت و شخصیت دانش آموزان دارد.

نایب رئیس کمیته همکاریهای استان مازندران تصریح کرد: اگر مبلغان ما ساعت ها فعالیت کنند چون ابزاری برای اندازه گیری تاثیرگذاری ندارند، نمی توانند میزان اثرگذاری و بازخورد فعالیت خود را در دانش آموزان را درک کنند به همین جهت مبلغان باید در مدارس حضور یابند و از نزدیک با دانش آموزان ارتباط تنگاتنگ برقرار کنند.

وی با بیان اینکه در سند تحول بنیادین، بخش اعظمی از فعالیتهای تربیتی و دینی آموزش و پرورش با همکاری حوزه علمیه دیده شده، خاطرنشان کرد: بدون همکاری و کمک حوزه علمیه قطعا دستگاه تعلیم و تربیت دچار مشکل می شود. برنامه های بلند مدت آموزش و پرورش و رسیدن به حیات طیبه در صورت تعامل و ارتباط نزدیک برنامه ای این دو دستگاه است.

عسکری نیکزاد با اشاره به ۵ مدرسه علوم معارف اسلامی در سطح استان، بیان کرد: ما توسعه مدارس علوم معارف اسلامی را به جدیت دنبال می کنیم و انتظار ما این است که بیش از پنج مدرسه در سطح استان داشته باشیم و سعی خواهیم کرد تا جامعه هدفمان را گسترش دهیم تا دانش آموزان بیشتری جذب کنیم .

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه استقرار روحانیون در مدارس موجب امنیت روانی، مذهبی و دینی می شود، افزود: امیدواریم روحانیون و مبلغان مدارس، علاوه بر علوم دینی و اسلامی، اطلاعات عمومی خود را ارتقا دهند تا قادر باشند در مسائل مختلف اظهار نظر کنند.

وی با اشاره به لزوم برگزاری نشست های تخصصی و آزاد اندیشی بین روحانیون و دانش آموزان، تصریح کرد: تمامی برنامه های ورزشی، فرهنگی، تربیتی، آموزشی و ....با پیوست فرهنگی و اهداف از پیش تعیین شده در مکان های خاص برگزار می شود.


 وی با بیان اینکه در سال جاری بیش از ۳۰۰ هزار دانش آموز استان در مسابقات فرهنگی و قرآنی شرکت کردند، یادآور شد: ۶۰۰ فرهنگی در سطح استان مازندران در مسابقات قرآنی شرکت کردند و همچنین در ۴۰۰۰ هزار مدرسه استان، نماز جماعت برگزار می شود.

نیکزاد با اشاره به اینکه در هزار مدرسه مازندران روحانیون به عنوان امام جماعت مشغول به فعالیت هستند، گفت: نگرانی ما و همه دستگاه ها، تربیت دانش آموزان است و امیدواریم تا دانش آموزان با آموختن مسائل دینی و قرآنی هویت محلی، ملی و دینی خودشان را به درستی پیدا کنند.

انتها پیام /

آیت الله کعبی؛

آموزش و پرورش زیر ساخت پیشرفت، جامعه پردازی و تمدن سازی است

به مناسبت سالروز تخریب قبور ائمه بقیع

تخریب بقیع داغ جانسوزی که فراموش نمی شود / شفاعت پیامبرنصیب دشمنان اهل بیت نخواهد شد

با حضور وزیر آموزش و پرورش:

«کتاب منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در موضوع آموزش و پرورش» رونمایی شد

به نمایندگی از وزیر آموزش و پرورش

حجت الاسلام نیکزاد با خانواده شهید زارعی در بندرعباس دیدار کرد

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان

تربیت نسل مومن و انقلابی در گرو همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش است

مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان خبر داد

ایجاد مدارس وابسته به حوزه علمیه در هرمزگان از ابتدای مهرماه

نشست شورای همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش استان هرمزگان به روایت تصویر

دکتر نیکزاد:

حوزه علمیه در عرصه های گوناگون سند تحول نقش آفرین است

نشست شورای همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش استان هرمزگان برگزار شد

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان

ارتباط خانواده‌ها با آموزش و پرورش بیش از گذشه باشد

شورای همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش زنجان برگزار شد

دانش آموزان را براساس دستورات قرآن تربیت کنیم

در سال گذشته؛

۱۵ هزار دانش آموز همدانی با مضرات مواد مخدر آشنا شدند

نگاه خوب رسانه ها به اخبار تربیتی

شماره (۷۴) بولتن خبری ستاد همکاریها در آیینه رسانه ها منتشر شد

با حکم دبیر ستاد:

دکتر ریحانی، سرپرست «مطالعات و راهبری» ستاد همکاری حوزه و آموزش و پرورش شد