Print
Zoom In
Zoom Out

رئیس کمیته همکاریهای گنبد کاووس:

اهداف بیانیه گام دوم انقلاب با نگاه تعلیم و تربیتی محقق می شود

شناسه مطلب: 11266
زمان انتشار: يكشنبه 16 تیر 1398 ساعت 10:12

ستاد همکاریها/ جلسه هم اندیشی تبیین راهکار های عملیاتی گام دوم انقلاب در گنبدکاووس با حضور شماری از فرهیختگان این شهرستان برگزارو در آن مطرح شد که اهداف بیانیه گام دوم انقلاب با نگاه تعلیم و تربیتی محقق می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، حجت الاسلام محمود ترابی در نشست بررسی راهکارهای عملیاتی برای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب که از سوی مدیریت آموزش و پرورش گنبدکاووس و با حضور شماری از فرهیختگان این شهرستان برگزار شد، بیان کرد: محور اصلی بیانیه گام دوم انقلاب توجه به جوانان و افزایش نشاط با رویکرد معنویت در جامعه است به این معنا که به بهانه معنویت و دین، شادی را در میان جوانان کم رنگ نشود.

امام جمعه گنبدکاووس یکی از عوامل انسجام جامعه را برگزاری گفتمان‌های مختلف دانست و افزود: بر اساس این بیانیه باید با برپایی گفتمان، موفقیت‌های رویکردی و عملکردی چهل ساله انقلاب اسلامی برای جوانان تبیین شود.

همچنین ابراهیم حاجیلری معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش گلستان نیز در این نشست بیان کرد: ارتقای وضعیت مملکت در همه حوزه‌ها با رویکرد علمی و پشتوانه جوانان اولویت اصلی این بیانیه است.

حاجیلری ادامه داد: اقدامات لازم برای توسعه و پیشرفت کشور در چهل سال گذشته انجام شده و در گام دوم انقلاب باید با نگاه بلند، تأثیرگذار و عمیق با محور قرار دادن جوانان بر خلاقیت‌ها و نوآوری‌ها تاکید شود تا کشور بیش از پیش در مسیر تعالی قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه گام دوم انقلاب با نگاه تعلیم و تربیتی محقق می‌شود ادامه داد: نظام تعلیم و تربیت، پشتوانه سازی و تربیت نسل پویا، کارآمد و قوی را با تکیه بر تقویت خودباوری، امید، اعتماد به نفس، شادی، معنویت و اخلاق برعهده دارد.

وی تاکید کرد: معلم مهمترین عاملی است که می‌تواند به ایجاد تحول در جامعه و تربیت نسل جدید کمک کند بر این اساس باید ایجاد انگیزه برای این قشر، ارتقای شاخص‌های حرفه‌ای و شایستگی‌های آنان و توجه و احترام به منزلتشان مورد توجه جدی قرار گیرد.

در ادامه نیز کمال الدین نظرنژاد مدیر آموزش و پرورش گنبد کاووس نیز در این نشست گفت: رهبر معظم انقلاب ۲۴ بهمن سال گذشته در بیانیه‌ای خطاب به جوانان و آینده‌سازان ایران، برداشتن گام بزرگ دوم به سمت آرمان‌های انقلاب اسلامی را در هفت فصل تبیین کردند.

نظرنژاد افزود: هدف از برگزاری نشست امروز تعیین وظایف و رویکردهای دستگاه‌های اجرایی شهرستان در مسیر تحقق گام دوم انقلاب است.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش گنبدکاووس با داشتن ۷۵ هزار دانش آموز و بیش از ۹ هزار فرهنگی شاغل و بازنشسته در کنار دانشگاه‌ها و سایر دستگاه‌های مرتبط با جوانان تلاش دارد برای تحقق منویات رهبری در تبیین گام دوم انقلاب برنامه ریزی مناسبت را داشته باشد.

وی تبیین بیانیه گام دوم انقلاب به عنوان نقشه راه در تمام مدارس، برگزاری رقابت‌های تولید محتوا و فراخوان مقاله پیرامون هر یک از هفت فصل بیانیه، انتشار پوستر و تشکیل کرسی‌های آزاد اندیشی با موضوع بیانیه را از جمله برنامه‌های آموزش و پرورش شهرستان عنوان کرد.

انتهای پیام /



معرفی تنها نرم افزار موبایل کتابخوان تخصصی خردسال و کودک

جلسه تدوین نقشه راه کمیته همکاریها در سال 1403 برگزارشد

پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب به مناسبت سال ۱۴۰۳

گزارش تصویری آیین ترتیل‌خوانی دانش آموزان در حرم حضرت معصومه(س)

گزارشی از افتتاح رشته تخصصی تبلیغ کودک و نوجوان در اهواز

معاونین پرورشی مدارس همدان با فضای حوزه علمیه آشنا شدند

آیت‌الله اعرافی:

شاهد یک انقلاب فرهنگی در مدارس طرح امین هستیم

در استقبال از میهمانان خداوند

بركات روزه ماه رمضان/ خدا وند ميزبان روزه‌داران

جشن تکلیف دانش‌آموزان کلاس هشتمی مدرسه آزیتا افشارنژاد بیرجند

همایش تخصصی روحانیون و طلاب شاغل در آموزش و پرورش برگزار شد

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی تاکید کرد:

چه کمالی است که در نماز نیست ...

نشست کمیسیون معین ستاد همکاریها با حضور اعضا برگزار شد

برگزاری دوره طرح جامع روانشناسی مربیان طرح امین خواهر در کرمانشاه +عکس

با همکاری ستاد همکاریها

نشست های میدانی پاسخ به سوالات دینی دانش آموزان برگزار شد

با مشارکت ستاد همکاریها،

سلسله نشست های علمی "رابطه پدر_دختری در آیینه علم و دین" برگزار می شود