Print
Zoom In
Zoom Out

مشاورعالی وزیر آموزش و پرورش:

دستگاه تعلیم و تربیت ازاهمیت ویژه ای نزد بزرگان حوزه و نظام برخورداراست

شناسه مطلب: 11238
زمان انتشار: دوشنبه 27 خرداد 1398 ساعت 08:47

ستاد همکاری ها داعیه اجرایی ندارد و طی همه این سالها به عنوان اتاق فکر اندیشه ورز در سیستم آموزش و پرورش نقش آفرینی کرده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی دبیرخانه ستاد همکاریها، مشاورعالی وزیرآموزش و پرورش گفت؛ ستاد همکاری ها داعیه اجرایی ندارد و طی همه این سالها به عنوان اتاق فکر اندیشه ورز در سیستم آموزش و پرورش نقش آفرینی کرده است.

علیرضا حاجیان زاده در نشست دبیران کمیته های همکاری هفت استان کشور  در سخنانی اظهارداشت؛ این ستاد از ابتدا باایفای نقش حمایتی و فکری در صدد بهره گیری از ظرفیت حوزه های علمیه در راستای تعلیم و تربیت اسلامی بوده است .

وی با بیان اینکه ستاد همکاریها داعیه اجرایی ندارد،ادامه داد؛ رسالت این ستاد بیشتر، تبادل افکارنو است و برنامه هایی که ابلاغ می شود ، متولی اجرا دارد و ستاد، حلقه وصل  آموزش و پرورش با حوزه های علمیه ونهادهایی چون سازمان تبلیغات، اوقاف و امور خیریه ، اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان، مراکز و موسسات علمی و پژوهشی منبعث از حوزه و روحانیت و در راس آن ارتباط با دفاتر بیوت مراجع عظام تقلید و علمای شاخص حوزه علمیه می باشد. 

حاجیان زاده به نقش دبیران ستاد همکاریها اشاره کرد وافزود: جایگاه شما در ستاد همکاریها فراتر از یک معاونت اداره کل است ،زیرا سیاست گذاری، تهیه محتوا و تولید فکر و هماهنگی های بین دستگاهی رسالت کمیته همکاریها بوده و ستاد برنامه ساز دو مجموعه کلان حوزه و آموزش و پرورش می باشد.

دبیرستاد همکاریها بیان داشت؛ ظرفیت های آموزش و پرورش را شناسایی و تولیدات حوزه را بومی سازی می کنیم و آن را برای سیستم آموزشی کشور تهیه و تدوین و سپس ارسال می کنیم.  

وی در پاسخ به این سئوال که چرا ستاد به یک معاونت سپرده نشده است، گفت: این اتفاق به دو دلیل رخ نداده است، ابتدا اینکه راز ماندگاری آن به دلیل  اهمیت ویژه ای است  که در کلان کار برای آن در نظر گرفته شده است ودر تفاهم نامه قید شده است  زیر نظر عالی ترین مقام حوزه و آموزش و پرورش باشد. 

مشاور عالی وزیر در بیان دومین دلیل استقلال ستاد همکاریها خاطرنشان ساخت؛ فعالیت های ستاد فرا بخشی است و به صورت مشترک بخش های مختلف آموزشی، پژوهشی، پرورشی، فرهنگی، تدوین کتب و.. را در بر می گیرد و با این شرح وظایف نمی شود در عرض یا ذیل یک معاونت باشد.

مشاورعالی وزیر آموزش و پرورش افزود؛ خوشبختانه دستگاه تعلیم و تربیت ازاهمیت ویژه ای نزد بزرگان حوزه و نظام برخوردار است و اهتمام وزرای مختلف آموزش و پرورش در پیشبرد اهداف و سیاست های ستاد همکاریها  موثر بوده است ،بطوریکه تشکیل جلسات فصلی با حضور روسای عالی  و نیز عضویت  دبیرستاد همکاریها در جلسات شورای معاونین حوزه و آموزش و پرورش بر اهمیت موضوع تاکید دارد و اگر این اهتمام ها کم رنگ شود، نمی شود آن را سرپا نگه داشته است.

وی در خصوص فعالیت بیش از  700کمیته همکاری درسراسر کشور گفت؛ این کمیته ها ظرفیت بسیار ارزشمندی را برای دفع هجمه های فرهنگی  دارد.

دبیر ستاد  همکاریها با اشاره به تلاش موفق حوزه و آموزش و پرورش در توسعه مدارس معارف اسلامی و نیز مدارس مجری طرح امین گفت: توسعه مدارس معارف اسلامی برای ستاد اهمیت دارد و خوشبختانه خروجی های قابل قبولی را در این مدارس شاهد هستیم . 

وی در ادامه گفت؛ بحمدالله از سوی مراکز آموزشی و تربیتی رسمی آموزش و پرورش ابتکارات و خلاقیت های ارزشمندی را در قطب 4 کشوری شاهد هستیم که امید داریم این شیوه ها و تکنیک های تعلیم و تربیتی به سایر استان های کشور نیز تعمیم داده شود.

مشاورعالی وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: تشکیل و راه اندازی هیات های اندیشه ورز و لجنه های فکری با حضور نخبگان دستگاه های مربوطه کمک بزرگی به تحقق اهداف و سیاست های اسناد بالادستی و سند بینادین تحول آموزش و پرورش است.

وی به وظایف و خروجی های هیات های اندیشه ورز اشاره کرد و گفت: «شناسایی آسیب های اجتماعی، هم فکری و ارائه راه حل»، «توجه به هنر دینی»، «نشر و توسعه نشاط و شادابی در چارچوب موازین اسلامی»، «جلوگیری از نفوذ نحله های فکری کاذب و عقاید ضاله»، «توسعه فرهنگ حجاب و عفاف»، «توجه به مسائل خاص مدارس دخترانه » و... از جمله موضوعات مهمی است که باید مورد بحث قرار بگیرد.

مشاور عالی وزیر  در پایان بر نقش مهم و اثرگذار اطلاع رسانی تاکید کرد و افزود: وقتی از فعالیت و اقدام خوبی اطلاع رسانی شود، علاوه بر آگاهی بیشتر جامعه نسبت به موضوع انجام گرفته می توانیم در هویت سازی و درادامه ساختار سازی کمک بسزایی داشته باشیم.

انتهای پیام  /

آیت الله کعبی؛

آموزش و پرورش زیر ساخت پیشرفت، جامعه پردازی و تمدن سازی است

به مناسبت سالروز تخریب قبور ائمه بقیع

تخریب بقیع داغ جانسوزی که فراموش نمی شود / شفاعت پیامبرنصیب دشمنان اهل بیت نخواهد شد

با حضور وزیر آموزش و پرورش:

«کتاب منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در موضوع آموزش و پرورش» رونمایی شد

به نمایندگی از وزیر آموزش و پرورش

حجت الاسلام نیکزاد با خانواده شهید زارعی در بندرعباس دیدار کرد

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان

تربیت نسل مومن و انقلابی در گرو همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش است

مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان خبر داد

ایجاد مدارس وابسته به حوزه علمیه در هرمزگان از ابتدای مهرماه

نشست شورای همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش استان هرمزگان به روایت تصویر

دکتر نیکزاد:

حوزه علمیه در عرصه های گوناگون سند تحول نقش آفرین است

نشست شورای همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش استان هرمزگان برگزار شد

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان

ارتباط خانواده‌ها با آموزش و پرورش بیش از گذشه باشد

شورای همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش زنجان برگزار شد

دانش آموزان را براساس دستورات قرآن تربیت کنیم

در سال گذشته؛

۱۵ هزار دانش آموز همدانی با مضرات مواد مخدر آشنا شدند

نگاه خوب رسانه ها به اخبار تربیتی

شماره (۷۴) بولتن خبری ستاد همکاریها در آیینه رسانه ها منتشر شد

با حکم دبیر ستاد:

دکتر ریحانی، سرپرست «مطالعات و راهبری» ستاد همکاری حوزه و آموزش و پرورش شد