Print
Zoom In
Zoom Out

رئیس کمیته همکاریهای کردستان:

عمق بخشی دانش آموزان با قرآن کریم رسالت آموزش و پرورش است

شناسه مطلب: 11211
زمان انتشار: سه شنبه 31 اردیبهشت 1398 ساعت 14:55

ستاد همکاریها/ اگر فرهنگ اقامه نماز در مدارس حاکم و عشق به نماز در دانش آموزان نهادینه شود، حلاوت و لذت عبادت ایجاد و با رغبت نماز را اقامه می کنند .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، حجت الاسلام و المسلمین حسینی شاهرودی صبح امروز در اولین نشست شورای توسعه و ترویج اقامه نماز آموزش و پرورش که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد، با تبریک ولادت با سعادت کریم اهل بیت، حضرت امام حسن مجتبی ( ع ) از این امام همام به عنوان انسانی وارسته یاد کرد که با درک اهمیت نماز، در هنگام اقامه این فریضه الهی، چهره اش تغییر می کرد و با خشوع و توجه در محضر خداوند متعال حاضر می شد .

وی از نماز به عنوان پرچم دین نام برد و با بیان اینکه بندگی خداوند باعث ارتقاء جایگاه انسان می شود، گفت: انسان مومن با نماز شناخته می شود و کل دین در اقامه نماز پدیدار می شود .

کل معارف دینی در نماز تجلی پیدا می کند

حجت الاسلام و المسلمین حسینی شاهرودی در ادامه به ویژگی های نماز پرداخت و با بیان اینکه نماز تشکر از خداوند و ذکر الهی و با خدا بودن است، اظهار داشت : آرامش واقعی انسان در گرو ارتباط با خداوند است و نماز با توجه و حضور قلب، باعث دوری انسان از فحشا و منکرات شده و در یک کلام ، کل معارف دین در نماز متجلی می شود .

وی با تاکید بر این مساله که اگر می خواهیم نسلی تربیت کنیم که برای خود و جامعه مفید بوده و دنیا و آخرتش آباد باشد ،گفت: بر همین اساس آموزش و پرورش باید اقامه نماز را در مدارس جدی بگیرد و انس با قرآن باعث می شود انسان از معارف قرآن در زندگی خود استفاده کرده و سعادتمند شود .

نماینده ولی فقیه در کردستان نماز را سازنده و تربیت کننده بشر دانست که سرشار از معارف عالی و الهی است و  تصریح کرد: اقامه نماز به تربیت و مسائل فردی و اجتماعی انسان جهت می دهد و در اذکار نماز ، نمازگزار از خداوند خواهان حرکت در صراط مستقیم و بهره گیری از نعمات صالحین و دوری از گمراهان می شود .

وی افزود : در نماز سه نوع طهارت جسم ، روح و قلب وجود دارد که برای قبولی نماز در آستان الهی طهارت قلب نقش بیشتری دارد و باید به آن توجه کرد .

نماینده مردم کردستان در خبرگان رهبری در ادامه سخنان خود با اشاره به اهمیت و رسالت آموزش و پرورش و شکل گیری شخصیت دانش آموزان در دوران تحصیل، گفت: اگر دانش آموز در دوران مدرسه با نماز و معارف آن آشنا شوند با خداوند ارتباط قلبی پیدا می کند و برنامه ریزی در این راستا و اقامه نماز باعث رشد همه جانبه دانش آموزان می شود .

اقامه نماز و ارتباط با خدا ، انسان را در برابر گناهان حفظ می کند

وی با بیان اینکه در صورت انس با نماز، فرد با حضور قلب، عشق و علاقه در صف نماز حاضر و نمازش عاشقانه خواهد شد، گفت: در جامعه تجلی این گونه حضور قلب در نماز را می تواند در اماکن مختلف از جمله در ایام اعتکاف و مکان های متبرکه دید و ارتباط انسان با خدا، باعث حفظ انسان می شود .   

حجت الاسلام و المسلملین حسینی شاهرودی با تاکید بر ضرورت برنامه ریزی و بهره گیری از مربیان توانمند برای فعالیت در راستای اقامه نماز، گفت: یکی از رسالت های دانشگاه فرهنگیان، تربیت معلمانی است که با جدیت در راستای تعمیق فرهنگ اقامه نماز تلاش می کنند .

وی از اقدام وزارت آموزش و پرورش و وزیر محترم در راستای ابلاغ شیوه نامه شورای عالی اقامه نماز و همچنین جدیت و تلاش مدیر کل آموزش و پرورش در سطح استان به جهت پیگیری و توجه جدی به موضوع مهم نماز تشکر کرد و  گفت: قطعا با اجرای این شیوه نامه و برنامه های پیشنهادی، ترکیب و شرح وظایف تعیین شده، اقدامات بهتر و هدفمند تر پیش خواهد رفت .

دانش آموز نماز خوان باعث ایجاد نگرش و تغییر در خانواده می شود 

نماینده ولی فقیه در کردستان با تاکید بر اینکه تحول در کشور با تحول آموزش و پرورش کشور امکان پذیر است، اظهارداشت: اقامه نماز باید از آموزش و پرورش شروع شود و در صورت انس دانش آموزان با قرآن و نماز، قطعا دانش آموزان نماز خوان نیز در خانواده تغییر نگرش ایجاد می کنند و در همین راستا کار مدارس خیلی مهم است .

وی نقش آموزش و پرورش در توسعه و تعمیق فرهنگ نماز مهم عنوان کرد و خواستار اهتمام ویژه کلیه مسئولین و دست اندرکاران امر در این راستا و جدیت در اقامه نماز شد و در ادامه گفت : برای اجرای روان برنامه ها می توانید بخشنامه های ابلاغی را بومی سازی کنید تا ضمن پیگیری برنامه ها، نتایج ملموسی کسب و شاهد افزایش تعداد دانش آموزان نماز خوان شده و جو مدارس به این سمت هدایت شود .

حجت الاسلام و المسلمین حسینی شاهرودی در بخش پایانی سخنان خود با تاکید بر اینکه دعوت به نماز و جدیت در آن باید از دوران کودکی در فرزندان نهادینه شود، گفت: در این راستا قرآن کریم با صراحت بر پایداری و ایستادگی برای اقامه نماز تاکید و فرموده است با تمام توان برای اقامه نماز تلاش کنید .

انسانهای با نماز برای جامعه مفید هستند

وی هم چنین با اشاره به توانمندی های کشور در عرصه های مختلف  و با بیان اینکه انسانهای با نماز برای جامعه مفید هستند گفت : پیشرفت های حاصله مرهون زحمات و تلاش کسانی است که اهل نماز بوده و هستند .

نماینده ولی فقیه در خاتمه این نشست از زحمات کلیه دست اندرکاران نماز استان به ویژه مسئولین آموزش و پرورش تشکر و قدر دانی کرد و گفت: راه سعادت اقامه نماز است و باید نگاه مان همین نگاه و رویکرد باشد .  

انتهای پیام /

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان:

هدایت‌گری و ایفای نقش در تعلیم و تربیت نعمتی بزرگ و افتخاری پربرکت است

دکتر حمید نیکزاد:

ایجاد فصل نوین در همکاری حوزه و آموزش و پرورش

کلیدواژه‌های رهبری برای خوشه چینی از وعده صادق

دبیرستاد همکاریها درجمع ائمه جمعه سه استان

حضور روحانيون مشاور در مدارس پناهگاه دانش‌آموزان درمقابل بمباران شبهات است

با حضور دبیرستاد همکاریها؛

گردهمایی ائمه جمعه منطقه یک کشوری در گلستان برگزار شد+ عکس

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش:

تأکید دولت سیزدهم بر استفاده ویژه از ظرفیت های تربیتی حوزه علمیه

رئیس ستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش

حمایت از نهاد تعلیم و تربیت را بر خود  تکلیف می دانم/ آموزش و پرورش، حوزه و دانشگاه سه اصل سعادت جامعه اسلامی

حجت الاسلام کلباسی در دیدار دبیر ستاد همکاریها

آماده ارایه ظرفیت های بی بدیل مرکز تخصصی مهدویت به آموزش و پرورش هستیم

رئیس مؤسسه پژوهشی آموزشی امام خمینی "ره" خبر داد

توسعه طرح ولایت  با بهره گیری از معلمان متخصص

تصاویر/ دیدار معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با آیت الله اعرافی

آیت الله اعرافی:

آموزش و پرورش با سرعت درحال تغییر نسل است

آیت‌الله کعبی:

آموزش و پرورش باید از حافظه محوری پرهیز داشته باشد

گزارش تصویری

نشست شورای همکاریهای حوزه علمیه و آموزش و پرورش استان یزد

دکتر صحرائی در رونمایی از کتاب" منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در موضوع آموزش و پرورش"

بذر آینده کشور در مدرسه کاشته می‌شود/ باید همه به مدرسه برگردیم

کتاب «اصول و روش‌های تربیت در قرآن کریم»