Print
Zoom In
Zoom Out

آیت الله اعرافی :

ستاد همکاری‌ها با نگاهی راهبردی، علمی و فنی گام برمی دارد

شناسه مطلب: 11189
زمان انتشار: جمعه 20 اردیبهشت 1398 ساعت 00:38

ستاد همکاریها/مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور گفت: ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش با نگاهی راهبردی و علمی گام برمی دارد تا امور به سمت افق جدیدتری حرکت کند.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی دبیرخانه ستاد همکاریها، آیت الله علیرضا اعرافی عصر امروز 19 اردیبهشت ماه در نشست فصلی ستاد همکاری‌ها با حضور وزیر آموزش و پرورش در سالن جلسات آیت الله عبدالکریم حائری مرکز مدیریت قم عنوان کرد: بحمدلله در ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش تلاش های خوبی انجام می گیرد و با نگاه راهبردی و برنامه ریزی علمی و فنی کارها دنبال می شود و امید است  به سمت افق های جدید تر حرکت کند تا پایه تحولاتی را بریزد و نقش دو نهاد را در ارتقای نسل امروز نشان دهد و نگاه جامع و علمی مبتنی بر مبانی اسلامی انقلاب اسلامی را شاهد باشیم.

*نهایی سازی برنامه 5 ساله همکاریها 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: نهایی سازی برنامه 5 ساله را به جمعی از اعضای ستاد برون سپاری می کنیم که از طرف ما انتخاب می شوند این جمع برنامه 5 ساله را نهایی می کنند که نقشه ای برای حرکت های آینده است.

آیت الله اعرافی بیان کرد: باتوجه به اینکه در هر نشست و دوره ای با مسائل و نکات خوب و جدیدی مواجه می شویم به نظر می آید این مسئله را باز بگذاریم که در طول مسیر این برنامه 5 ساله اگربا طرح یا موضوع یا نگرش جدیدی مواجه شدیم آن را بکار ببندیم و مورد ارزیابی قرار دهیم.

*تاکید بر سهم حوزه علمیه خواهران از برنامه پنج ساله

عضو شورای عالی حوزه های علمیه ادامه داد: نکته دیگری که باید به آن اشاره کنم آنست که این برنامه 5 ساله تا بدین نقطه با همکاری حوزه علمیه برادران صورت گرفته است و اگر کمیته ای هم با حضور نمایندگانی از حوزه علمیه خواهران با این برنامه همکاری داشته باشند بسیار مناسب است.

ریاست عالی ستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: نیمی از کار بر عهده حوزه خواهران است، با نگرشی که آموزش و پرورش دارند یک ظرفیت مهم به شمار می رود .

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور عنوان کرد: در بحث مدارس معارف نیز چند نکته اهمیت دارد. در این بخش باید برنامه جامعی تعریف شود و با تشکیل کارگروهی متشکل از آموزش و پرورش، حوزه علمیه برادران و خواهران، تمامی ابعاد آن را بررسی کنیم.

*طرح های مهم باید در اولویت قرار گیرد

آیت الله اعرافی گفت: در رابطه با کتب، متون، نقدهای و طرح هایی که وجود دارد ، آموزش و پرورش متعلق به همه ماست و نگرش ما در برنامه ریزی این است که در بخش متون و نقدها بر اساس تجربیات و برنامه ها به نتایج خوبی برسیم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهارکرد: طرح های مهم باید در اولویت قرار گیرد تا با تشکیل کارگروهی بتوان حرکت آینده و نقشه راه را مشخص و اولویت های آموزش و پرورش را برجسته ساخت.

*نقش حوزه در  سند تحول آموزش و پرورش باید مشخص شود

وی با اشاره به سند ملی تحول بنیادین وزارت آموزش و پرورش گفت: در برنامه 5 ساله حوزه، باید نقش حوزه در این سند تحول آموزش و پرورش باید مشخص شود تا در این زمینه به یک بررسی و دیدگاه مشترکی دست یابیم، به نظرم در شورای معاونین حوزه و آموزش و پرورش جلسه ای برگزار و تصمیمات لازم اتحاذ شود و مباحث سند تحول با موضوع حوزه علمیه مورد ارزیابی های کارشناسانه قرار گیرد.

 *آموزش، رکن مهم موضوع سرباز طلبه 

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور تصریح کرد:موضوع سرباز طلبه  یک طرح تربیتی است که آموزش، رکن مهمی در این طرح به شمار می رود برای این مساله مهم باید تدبیری شود و در این بخش کارگروهی با حضور نمایندگانی از سوی حوزه و آموزش و پرورش تشکیل شود.

وی بیان کرد: جذب، استخدام و خرید خدمت یکی دیگر از موضوعات مهم است که باید بررسی های لازم پیرامون آن اتخاذ شود و شرایط استخدام و جذب نیز مورد ارزیابی قرار گیرد و سیاست گذاری ها و تصمیم مشخصی اتخاذ گردد.

آیت الله اعرافی عنوان کرد: در این ارتباط مصوبه مجلس و راهکارها پیگیری شود و به توافق لازم برسد  اگر این مساله پس از ارزیابی های لازم صورت جلسه شود خودش حکم قانون دارد و می توان در هم افزایی به راههای میان‌بُر رسید.

انتهای پیام /

کلیدواژه‌های رهبری برای خوشه چینی از وعده صادق

دبیرستاد همکاریها درجمع ائمه جمعه سه استان

حضور روحانيون مشاور در مدارس پناهگاه دانش‌آموزان درمقابل بمباران شبهات است

با حضور دبیرستاد همکاریها؛

گردهمایی ائمه جمعه منطقه یک کشوری در گلستان برگزار شد+ عکس

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش:

تأکید دولت سیزدهم بر استفاده ویژه از ظرفیت های تربیتی حوزه علمیه

رئیس ستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش

حمایت از نهاد تعلیم و تربیت را بر خود  تکلیف می دانم/ آموزش و پرورش، حوزه و دانشگاه سه اصل سعادت جامعه اسلامی

حجت الاسلام کلباسی در دیدار دبیر ستاد همکاریها

آماده ارایه ظرفیت های بی بدیل مرکز تخصصی مهدویت به آموزش و پرورش هستیم

رئیس مؤسسه پژوهشی آموزشی امام خمینی "ره" خبر داد

توسعه طرح ولایت  با بهره گیری از معلمان متخصص

تصاویر/ دیدار معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با آیت الله اعرافی

آیت الله اعرافی:

آموزش و پرورش با سرعت درحال تغییر نسل است

آیت‌الله کعبی:

آموزش و پرورش باید از حافظه محوری پرهیز داشته باشد

گزارش تصویری

نشست شورای همکاریهای حوزه علمیه و آموزش و پرورش استان یزد

دکتر صحرائی در رونمایی از کتاب" منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در موضوع آموزش و پرورش"

بذر آینده کشور در مدرسه کاشته می‌شود/ باید همه به مدرسه برگردیم

کتاب «اصول و روش‌های تربیت در قرآن کریم»

ثبت‌نام دانش‌آموزان در حوزه علمیه آیت‌الله مجتهدی آغاز شد + پوستر

تصاویر/ آیین رونمایی از کتاب «منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در موضوع آموزش و پرورش»