Print
Zoom In
Zoom Out

دیدگاه ها و توصیه های مراجع عظام تقلید در خصوص تعلیم و تربیت اسلامی

مشروح گزارش چهارمین دیداروزیرآموزش و پرورش با مراجع عظام تقلید

شناسه مطلب: 11120
زمان انتشار: سه شنبه 21 اسفند 1397 ساعت 11:55

سید محمد بطحائی وزیر آموزش و پرورش برای چهارمین نشست و ملاقات با مراجع عظام تقلید پنجشنبه شانزدهم اسفند، میهمان مراجع عظام تقلید در قم بود

سید محمد بطحائی وزیر آموزش و پرورش برای چهارمین نشست و ملاقات با مراجع عظام تقلید پنجشنبه شانزدهم اسفند، میهمان حضرات آیات صافی گلپایگانی ، وحید خراسانی ، مکارم شیرازی ، علوی گرگانی ، نوری همدانی و حجت الاسلام والمسلمین شهرستانی نماینده تام الاختیار آیت الله العظمی سیستانی در ایران بود. 

از زمان تصدی سید محمد بطحائی به عنوان وزیر آموزش و پرورش این چهارمین دیدار وی برای کسب رهنمود و ارایه گزارش عملکرد دستگاه عظیم تعلیم و تربیت اسلامی به محضر مراجع عظام تقلید است. 

وزیر آموز ش وپرورش  به خوبی دریافته است یکی از نهادهایی که می تواند آموزش و پرورش را در تحقق سند تحول بنیادین همراهی کند، نهاد مرجعیت و روحانیت است و بر این اساس مقید است ضمن دیدار با مراجع تقلید در جلسات عالی ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش شخصا شرکت نماید و شاید برای اولین بار از زمان تاسیس و تشکیل این ستاد است که وزیر آموزش و پرورش در همه  جلسات ستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش شرکت نموده است. 

 پایگاه اطلاع رسانی دبیر خانه ستاد همکاریها ، ضمن  تقدیر از اهتمام وزیر ارزشی و انقلابی آموزش و پرورش، مشروح توصیه های مراجع عظام تقلید به وی و هیئت همراه و نیز گزارش سید محمد بطحائی به محضر بزرگان دینی را منتشر می کند. 

آیت الله العظمی وحید خراسانی؛ 

کتب آموزشی را بادقت بررسی کنید / از امام زمان استمداد بطلبید

آیت الله العظمی وحید خراسانی ،ضمن مهم دانستن مسئولیت در آموزش و پرورش بیان داشت؛ کار شما مهم و قابل تقدیر است، چون عقاید بچه های شیعه به شما سپرده شده است. 

ایشان افزودند؛ این امانت را حفظ کنید و برای اینکه در این کار موفق باشید، هر روز سوره یس را بخوانید و به امام زمان عج هدیه کنید تا او شما را در این راه کمک کند.  

این مرجع تقلید جهان تشیع خاطر نشان ساخت ؛ شما را دعا میکنیم در این مسئولیت مهم موفق باشید، چون در آموزش و پرورش باید امانت دار شیعه و اهل بیت علیهم االسلام باشید، دانش آموزان نزد شما امانت هستند و باید این امانت را به امام زمان برگردانید.  

ایشان باتوصیه به وزیر آموزش و پرورش بیان داشت؛کتب آموزشی را بادقت بررسی و پی ریزی کنید ، تربیت اطفال شیعه و معرفت ائمه اثنی عشری باید در متون آموزشی و کتب درسی موج بزند.  

آیت الله العظمی وحید خراسانی در ادامه بیان داشت ؛ با حسن کلام با دیگر مذاهب تعامل داشته باشید و تلاش کنید برای تحقق آموزه های تشیع فاطمیه ، صادقیه و علویه را احیا کنید ، اینها  برای شما  باقیات الصالحات در دنیا و آخرت می باشد و در شب اول قبر به کمک خواهند آمد.  

آیت الله العظمی صافی گلپایگانی؛ 

نسبت به تعلیم و تربیت حساسیت ویژه داشته باشید

آیت الله العظمی لطف الله صافی گلپایگانی گفت: وزارت آموزش و پرورش با همه تلاش هایی که در امر تربیت و آموزش جوانان و نوجوان دارد باید نسبت به امر تعلیم و تربیت نگاه جدّی و حساّسیت ویژه ای داشته باشد.

ایشان افزود؛اینکه شخص وزیر درک درستی از مسئله و اهمیت آموزش و پرورش دارد جای بسی خرسندی است ولی این کافی نیست و باید با عمل و تلاش بیشتر در جامعه نمود داشته باشد.

معظم له افزود؛اهمیت مسئله آموزش و پرورش بر کسی پوشیده نیست و بدانید هرچه در این مسیر حرکت و تلاش داشته باشید دنیا و آخرت خود را ساخته اید.

این مرجع تقلید جهان تشیع ادامه داد: مسئله علم موضوع مهمی است که باید نسبت به افزایش آن برنامه ریزی کرد. باید به گونه ای برخورد کنیم که جامعه جهانی نیازمند علم و دانش ما باشد نه اینکه ما به دنبال دانش آنها باشیم.

آیت الله العظمی صافی گلپایگانی بیان داشت: ارزش انسان به علم است و هر چه این علم ارتقا یابد ارزش انسانی بیشتر و پررنگ تر می شود.

آیت الله  العظمی سبحانی:

مسئولیت آموزش و پرورش در زمینه آسیب‌های فضای مجازی سنگین است

آیت‌الله العظمی جعفر سبحانی با تبریک حلول ماه رجب اظهار داشت: قرآن کریم موضوع تزکیه را بر تعلیم مقدم دانسته است.

وی افزود: این امر در طبیعت نیز حاکم است و کشاورزان ابتدا علف‌های هرز را از زمین کشاورزی بر می‌کنند و بعد از آن به کشاورزی می‌پردازند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم به با بیان اینکه پیامبر اکرم (ص) خود معلم اخلاق بوده است، اظهار داشت: معلمان ما نیز باید خود را به سجایای اخلاقی مجهز کنند تا بتوانند در تربیت دانش آموزان موفق باشند.

ایشان بیان داشت: معلمان می‌بایست به صورت عملی اسوه و الگوی اخلاق باشند به همین دلیل آموزش و پرورش می‌بایست در انتخاب معلمان و همچنین محتوای آموزشی دقت لازم را داشته باشد.

آیت الله سبحانی افزود: نباید ارتباط با جهان را قطع کنیم در عین حال باید به این موضوع هم توجه داشت که هر کشوری فرهنگ و آموزه‌های مخصوص خود را دارد که آنان را باید رعایت کند.

ایشان تأکید کرد: هر آنچه که در قلب سلیم کاشته شود شاهد همان خروجی هم خواهیم بود.

این مرجع تقلید با بیان اینکه ۱۴ میلیون دانش‌آموز در کشور سرمایه بزرگ آموزش و پرورش هستند، افزود: آموزش و پرورش نسبت به تربیت دانش آموزان مسئول است چرا که دانش آموزان امانت‌هایی در دست این وزارتخانه هستند.

آیت الله سبحانی  با بیان اینکه متأسفانه فضای مجازی آسیب‌هایی را متوجه دانش آموزان می‌کند، افزود: فضای مجازی نباید رها باشد و آموزش و پرورش در این زمینه مسئولیت سنگینی برعهده دارد.

آیت الله العظمی مکارم شیرازی

 موفقیت آموزش و پرورش در گرواهتمام به برنامه ها، کتابها و معلمان است

آیت الله العظمی مکارم شیرازی در دیدار با سید محمد بطحائی، رسالت آموزش و پرورش را در شرایط فعلی بسیار خطیر و حساس دانست و گفت ؛ همه تلاش دشمن این است که روی نسل نوجوان  و جوان و حتی کودکان ما تاثیر بگذارد و در این راستا باید مواظب نفوذ دشمن در این خانواده بزرگ بود.

آیت الله مکارم، مساله نفوذ در طول تاریخ را امری بدیهی دانسته و گفت؛ دشمن برای رسیدن به مقاصد خود در طول تاریخ از طریق نفوذ وارد شده است و حتی در بیوت مراجع نیز ممکن است نفوذ کند، بنا بر این نباید غفلت کرد که آنان به طرق اولی در دستگاه عظیمی چون آموزش و پرورش نفوذ می کنند و باید دستگاه های نظارتی و حفاظتی این مساله را جدی بگیرند 

ایشان با بیان اینکه راه موفقیت آموزش و پرورش برای تربیت نسلی متعهد و دین باور سه عنصر ، برنامه ها کتابها و معلمان است گفت ؛ اگر یکی از این سه عنصر نتواند به خوبی ایفای نقش کند، تعلیم و تربیت با مشکل اصلی مواجه خواهد شد.  

این مرجع تقلید در ادامه آموزش و پرورش را منبع سعادت یا خدای نکرده شقاوت یک جامعه دانسته و تاکید کردند ، دشمن برای جوانان و کودکان ما نقشه کشیده است و اگر خدای ناخواسته غفلت کنیم جبران ضرر ها مشکل خواهد بود.  

ایشان تاکید کرد ؛ خوب است وزارت آموزش و پرورش ارتباط خود را با حوزه علمیه و مدارس و مراکز علمی آن بیشتر کند ، زیرا در میان فضلا ، علما و طلاب کسانی هستد که در عرصه تعلیم و تربیت دینی کار تخصصی کرده اند  و برای در اختیار گذاشتن این تخصص ها و کارهای  علمی و فرهنگی هیچ مضایقه ای ندارند.  

این مرجع تقلید خاطر نشان ساخت؛ارتباط با حوزه و روحانیت واستفاده از ظرفیت های حوزه های علمیه برادران و خواهران را توسعه دهید و در قالب همایشها ،سمینارها و کرسی های آزاد اندیشی، ابعاد علمی و فرهنگی و تربیتی فعالیت ها را مورد بحث و بررسی قرار دهید. 

ایشان  در بخش دیگری از سخنان خود رعایت اعتدال در مواجه با اهل سنت در استانهای سنی نشین را مورد تاکید قرار داده و گفت؛ حفظ وحدت و احترام به مقدسات شیعه و سنی موجب آسایش و آرامش در تعلیم و تربیت می شود ،البته حفاظت از آموزه های شیعی و جلو گیری از افکار افراطی وظیفهمسئولین دستگاه  تعلیم و تریبت اسلامی است.  

آیت الله العظمی علوی گرگانی: 

از اینکه وزیر معتقد و ولایی در راس آموزش و پرورش است خرسندیم 

آیت الله سیدمحمدعلی علوی گرگانی نیزاظهارکرد: افرادی هستند به ظاهر اظهار دوستی می کنند، اما در درون اعتقادی به مبانی دینی ندارند و شما که مؤمن هستید باید زیرک بوده و فریب این افراد را نخورید و روحیه دانش آموزان را با معارف دینی و ایمان بالا بار بیاورید.

آیت الله علوی گرگانی  با اشاره به آیه شریفه ای از قرآن مجید گفت: از مضمون روایات برداشت می شود، مسئولیت شما در جایگاه سنگینی چون آموزش و پرورش دارای دو جنبه است، یک جنبه آن که باعث خوشحالی ما است اینکه می بینیم افراد معتقد و اهل ولایت در رأس امور مملکتی هستند و شخص شما ،انسان وارسته و متدینی هستید. 

این مرجع تقلید در برداشت دوم از روایات گفت؛اما جنبه دیگر که دارای حساسیت است آنکه مبادا نتوانید به وظیفه شرعی خود در این راستا به خوبی عمل کنید، لذا ما دوست داریم همان اعتقادات و روحیه ایمان و ولایت خود را به دانش آموزان در مراتب مختلف منتقل کنید، تا انشاء الله فرزندان پاکی که تحویل آموزش و پرورش داده شده،همان گونه مؤمن و متدین از این مراکز فارغ التحصیل شوند.

ایشان با بیان اهمیت موضوع پرورش بر آموزش اضافه کردند: دشمن همیشه در اطراف ما در کمین است تا ایمان و اعتقادات جوانان ما را سلب کند باید مراقب باشید تا به افکار آنها میدان داده نشود و فریب برخی سخنان و ظواهر را نخورید.

معظم له در پایان ضمن آرزوی موفقیت برای وزیر آموزش و پرورش و همکاران ایشان گفت؛ ما همیشه دعاگوی شما خواهیم بود تا در این مسئولیت سنگین موفق باشید.

آیت الله العظمی نوری همدانی؛

 نقش معلمان در تربیت جامعه محوری و اساسی است

آیت الله حسین نوری همدانی گفت؛ متولیان عرصه آموزش و پرورش باید از اهمیت کار خود آگاه باشند و بدانند اگر بتوانند یک نفر را به خوبی تربیت کنند، گویا همه انسان ها را تربیت کرده اند؛ همچنین باید دانسته شود که اضلال و گمراهی یک نفر نیز به مثابه گسترش گمراهی در همه عالم است.

وی با تأکید بر اینکه دانش آموزان باید به شیوه های اسلامی تربیت شوند،عنوان کرد؛ بر اساس روایات، اگر شخصی می خواهد دیگران را تربیت کند، ابتدا باید خودسازی کند، زیرا بدون خودسازی، تربیت دیگران ممکن نیست.

ایشان با بیان اینکه نباید اجازه دهیم فرهنگ غربی در برنامه های آموزش و پرورش رسوخ کند، گفت: آموزش و پرورش باید برنامه های بنیادین برای تربیت نسل جدید داشته باشد، لذا برنامه ها باید مبتنی بر فرهنگ اصیل اسلامی پایه ریزی شود.

آیت الله نوری همدانی با اشاره به اینکه همه انسان ها به جز معصومان(ع) از بدو تولد خام و ناپخته هستند، گفت؛ انسان ها نیاز دارند تا همواره عده ای با تعلیم و تربیت، استعدادهای آن ها را شکوفا کنند.

وی کار آموزش و پرورش را در زمینه شکوفاسازی استعدادهای کودکان و نوجوانان بسیار با اهمیت دانستند و اظهار داشت؛ مسؤولان این دستگاه با اهمیت باید در زمینه انتخاب اساتید بسیار دقت داشته باشند و اساتیدی مطلع، آگاه به زمان و کارآمد را انتخاب کنند.

آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه آموزش و پرورش علاوه بر انتخاب استاد خوب و کارآمد باید زمینه تربیت پذیری دانش آموزان را نیز فراهم سازد، افزودند: معلمان باید کاری کنند که روح تربیت پذیری در دانش آموزان نهادینه شود.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه آموزش و پرورش باید برنامه های بنیادین برای تربیت نسل جدید داشته باشد،ابراز کرد: فرهنگ ایرانی و اسلامی از همدیگر جدا نیستند، بنابراین برنامه های آموزش و پرورش نباید برگرفته از مبانی تمدن غرب باشد، بلکه همه برنامه های جامعه ایرانی باید مبتنی بر فرهنگ اصیل اسلامی پایه ریزی شود.

نماینده آیت الله العظمی سیستانی در ایران؛

برای جلوگیری فرار مغز ها چاره اندیشی و برنامه ریزی شود

حجت الاسلام والمسلمین شهرستانی نماینده آیت الله العظمی سیستانی نیز  در دیدار سید محمد بطحائی وزیر آموزش و پرورش خواستار توجه جدی مسئولین و برنامه ریزان آموزشی ،علمی و تربیتی کشور برای جلو گیری از فرار مغز ها شد. 

وی با بیان اینکه  جوانان ایرانی از لحاظ فکر اندیشه و استعداد سرآمد هستند گفت؛ اینکه نظام اسلامی برای تربیت دانش آموزان و دانشجویان و فارغ التحصیلان به عنوان سرمایه های آینده نظام هزینه کند ، اما خدای نکرده به علت بی برنامه گی وعدم  تدوین سیاست های راهبردی سرمایه عظیم خود را ناخواسته تقدیم دیگران کند جفا و ضرر غیر قابل جبران است.

 وی افزود؛ برای جلو گیری از فرار مغزها باید برنامه عملیاتی و انگیزه های کافی را جهت ماندگاری استعدادهای درخشان این سرزمین تدوین و اجرایی نمود.  

حجت الاسلام والمسلمین شهرستانی با بیان اینکه نبوغ و استعداد جوان و دانش آموز ایرانی زبانزد دنیاست گفت؛ راه مقابله با فرار مغزها ایجاد انگیزه وآماده کردن بستر کارو فعالیت این استعداد ها در رشته های گوناگون است و امیدوارم وزارت آموزش و پرورش در راستای جلو گیری از فرار مغزها با برنامه و سیاست های راهبردی فرهنگ ماندن مغزها در کشور را در ذهن دانش آموزان و استعدادهای درخشان نهادینه کند.  

حجت الاسلا والمسلمین شهرستانی گفت؛کشورهای دیگر با سرمایه گذاری درآموزش و پرورش و تربیت نسل جدید توانسته اند به توسعه و پیشرفت چشمگیر دست یابند که این نشان از اهمیت توجه به بحث آموزش است.

وی با بیان اینکه ظرفیت های فراوان و استعدادهای نابی در حوزه های مختلف در کشور وجود دارد، گفت؛یکی از برنامه های دشمن برای تهاجم فرهنگی، معرفی الگوهای غربی برای کودکان، نوجوانان و جوانان است و باید بستر لازم برای معرفی الگوهای برجسته کشور به نسل های جدید ایجاد شود.

وی با بیان اینکه مشکل کشور نداشتن سیستم منسجم و منظم آموزشی است،گفت: بهترین افراد با استعداد در ایران هستند و باید با برنامه ریزی برای آموزش و به کارگیری آنها در آموزش و پرروش مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین شهرستانی  با ابراز تاسف از کم کاری در زمینه تولید برنامه های اثرگذار در حوزه کودک و نوجوان در کشور گفت: در زمینه برنامه ریزی برای کودکان باید از شتاب زدگی خودداری و از تقلید در شیوه های برنامه سازی غربی ها باید اجتناب کرد.

*سند 2030 به هیچ وجه در مدارس کشور اجرا نمی‌شود / برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی برنامه داریم

سید محمد بطحائی نیز در این دیدارها ضمن تقدیر و تجلیل از جایگاه نهاد با عظمت مرجعیت و روحانیت کسب راهنمود از بزرگان دینی را وظیفه مسئولین و سیاست گذاران امر تعلیم و تربیت دانست و  اظهارداشت: یکی از مهمترین دغدغه‌های وزارت آموزش و پرورش که جامعه را تهدید می‌کند، نقشه شومی است که دشمنان برای نسل جوان و نوجوان ما اندیشیده است.

وی افزود: بی اعتماد کردن نسل جوان نسبت به انقلاب و ایجاد شبهات در این راستا یکی از مهمترین مسائلی است که دشمن نسبت به آن اهتمام جدی دارد.

*تلاش دشمن برای بد بین کردن نوجوانان از انقلاب 

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: دشمن سعی دارد با ایجاد نا امیدی نسبت به آینده انقلاب مبنی در دانش آموزان و نسل جدید انقلاب، آنان را نسبت به این انقلاب بدبین کند.

وی اضافه کرد: دشمن همواره در حال القاء این موضوع بین دانش آموزان است که انقلاب دستاوردی برای شما نداشته و یا اینکه اگر انقلاب نمی‌شد وضعیت بهتری در کشور حاکم بود و این مسئله بسیار نگران کننده است‌.

*بی تفاوت کردن نسل جوان و نوجوان خط جدید توطئه 

بطحائی ادامه داد: دشمن به صورت ناجوانمردانه برای بی تفاوت کردن نسل جوان و نوجوان نسبت به آینده انقلاب و ارزش‌های آن تلاش می‌کند به گونه‌ای در حال بستر سازی هستند که برای نسل جدید، آینده انقلاب و کشور اهمیت خاصی نداشته باشد.

وی افزود: دشمن به دنبال سلب وفاداری دانش آموزان از انقلاب اسلامی است و در این راستا به صراحت مصادیقی را بیان می‌کنند که آنان را از این انقلاب نا امید کند.

*به دنبال تقویت برنامه‌های دشمن شناسی  هستیم

وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: در عرصه‌ای که دشمن با نقشه‌های جدید وارد شده است به دنبال تقویت برنامه‌های دشمن شناسی و افزایش سهم برنامه‌های پرورشی هستیم.

وی اضافه کرد: برای رسیدن به این مهم باید بخشی از آن چیزی که به عنوان برنامه‌های حوزه شناختی با دانش آموزان داشتیم را کاهش و به دوره‌های آموزش عالی منتقل کنیم تا بتوانیم در این سبد یادگیری سقف برنامه‌های تفریحی را افزایش دهیم.

بطحائی بیان کرد: در دو سال اخیر تلاش‌های خوبی صورت گرفته و دستاوردهای خوبی به دست آمده است.

وی هدف از دیدار با علما و مراجع را ارائه گزارش و بیان دغدغه‌های نظام و اخذ رهنمود برای رفع موانع و عبور از موانع موجود برای کور کردن نقشه دشمن ذکر کرد.

وزیر آموزش و پرورش همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سند 2030 گفت: به هیچ وجه سند 2030 در مدارس کشور اجرا نمی‌شود و تیم متمرکزی تشکیل دادیم که این تیم در صورت مشاهده هر گونه موردی از اجرای این سند در مدارس، جلوی اجرای آن را بگیرد.

*اجرای«طرح بوم» برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی

سید محمد بطحایی در سخنانی به اجرای«طرح بوم» برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی در مدارس اشاره کرد و گفت: در این طرح معلمین در خصوص آسیب‌های اجتماعی آموزش‌های لازم را به دانش آموزان ارائه می‌دهند.

وی در سخنانی با بیان اینکه مشکلات تاریخی آموزش و پرورش موجب شده تا این نهاد به بعد تربیتی توجه لازم را نداشته باشد افزود: امروز فعالیت‌ها معطوف به بعد تربیتی آموزش و پرورش شده است و این عرصه باید تقویت و توسعه یابد.

دکتر بطحایی با اشاره به اجرای طرح بوم، ویژه مدارس اظهار داشت: در این طرح فعالیت‌های خارج از دروس رایج در مدارس مورد توجه قرار می‌گیرد که معلمین در خصوص آسیب‌های اجتماعی آموزش‌های لازم را به دانش آموزان ارائه می‌دهند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در ارزیابی‌های اخیر از اجرای این طرح شاهد دستاوردهای خوبی بودیم، افزود: دانش آموزان در قالب اجرای این طرح می‌توانند با آسیب‌های اجتماعی مقابله کنند.

*ارایه دروس حوزوی به دانش آموزان علاقمند

وی با اشاره به اجرای طرحی با مشارکت سازمان اوقاف و امور خیریه اظهار داشت: در این طرح که به زودی شروع خواهد شد در کنار برخی از مدارس مستعد یک مرکز حوزه دانش آموزی دایر خواهند داشت که در این مرکز، دروس حوزوی به دانش آموزان علاقمند ارائه می‌شود و آنان می‌توانند در آینده این دروس را دنبال کند.

*تکالیف حافظه محور به تکالیف مهارت محور تغییر یافته

بطحایی در خصوص موضوع حذف تکلیف دانش آموزان نیز بیان داشت: در خصوص حذف تکلیف شب باید بیان داشت که تکالیف حافظه محور به تکالیف مهارت محور تغییر یافته و دانش آموزان با اجرای این طرح مهارت‌های لازم را فرا می‌گیرند

سید محمد بطحایی با اشاره به تکلیف شب دانش آموزان اظهار کرد: نگاه آموزش و پرورش به این تکلیف تغییر کرده و از تکالیف سنتی به سمت تکالیف مهارت محور رفته است و این مساله به صورت جدی در آموزش و پرورش دنبال می‌شود.

وی ادامه داد: به دنبال تکالیف مهارت محور برای دانش آموزان هستیم که آن‌ها در حین انجام تکالیف با مسائل خانه و خانواده و اجتماع انس و الفت بیشتری پیدا کرده و خودشان حل مسائل مربوط به زندگی را تمرین کنند.

وزیر آموزش و پرورش افزود: فرهنگیان معوقاتی را تا حد حتی یک سال دارند که تلاش می‌کنیم با همکاری دولت و خزانه، در روزهای پایانی سال 97 بخشی از این معوقات را پرداخت کنیم.

دکتر بطحایی با اشاره به اسکان نوروزی در مدارس اظهار کرد: امسال آموزش و پرورش همچون سال‌های گذشته در حد بضاعت خود با اختصاص اعتباراتی به استان‌ها برای تجهیز تعدادی از مدارس، زمینه اسکان فرهنگیان را مدارس مهیا کرده است.

وی ادامه داد: پیش بینی می‌کنیم که در ایام نوروز سال 98 همچون سال‌های گذشته حدود 14 میلیون نفر شب اسکان را در مدارس داشته باشیم که اسکان نوروزی فرهنگیان از 27 اسفندماه شروع می‌شود و تا پایان تعطیلات نوروزی ادامه خواهد داشت.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: به هیچ وجه سند 2030 در مدارس کشور اجرا نمی‌شود و تیم متمرکزی تشکیل دادیم که این تیم در صورت مشاهده هر گونه موردی از اجرای این سند در مدارس، جلوی اجرای آن را بگیرد.

کلیدواژه‌های رهبری برای خوشه چینی از وعده صادق

دبیرستاد همکاریها درجمع ائمه جمعه سه استان

حضور روحانيون مشاور در مدارس پناهگاه دانش‌آموزان درمقابل بمباران شبهات است

با حضور دبیرستاد همکاریها؛

گردهمایی ائمه جمعه منطقه یک کشوری در گلستان برگزار شد+ عکس

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش:

تأکید دولت سیزدهم بر استفاده ویژه از ظرفیت های تربیتی حوزه علمیه

رئیس ستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش

حمایت از نهاد تعلیم و تربیت را بر خود  تکلیف می دانم/ آموزش و پرورش، حوزه و دانشگاه سه اصل سعادت جامعه اسلامی

حجت الاسلام کلباسی در دیدار دبیر ستاد همکاریها

آماده ارایه ظرفیت های بی بدیل مرکز تخصصی مهدویت به آموزش و پرورش هستیم

رئیس مؤسسه پژوهشی آموزشی امام خمینی "ره" خبر داد

توسعه طرح ولایت  با بهره گیری از معلمان متخصص

تصاویر/ دیدار معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با آیت الله اعرافی

آیت الله اعرافی:

آموزش و پرورش با سرعت درحال تغییر نسل است

آیت‌الله کعبی:

آموزش و پرورش باید از حافظه محوری پرهیز داشته باشد

گزارش تصویری

نشست شورای همکاریهای حوزه علمیه و آموزش و پرورش استان یزد

دکتر صحرائی در رونمایی از کتاب" منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در موضوع آموزش و پرورش"

بذر آینده کشور در مدرسه کاشته می‌شود/ باید همه به مدرسه برگردیم

کتاب «اصول و روش‌های تربیت در قرآن کریم»

ثبت‌نام دانش‌آموزان در حوزه علمیه آیت‌الله مجتهدی آغاز شد + پوستر

تصاویر/ آیین رونمایی از کتاب «منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در موضوع آموزش و پرورش»