Print
Zoom In
Zoom Out

وزیر آموزش و پرورش در دیداربا مراجع تقلید:

به هیچ وجه سند 2030 در مدارس کشور اجرا نمی‌شود / برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی برنامه داریم

شناسه مطلب: 11110
زمان انتشار: پنجشنبه 16 اسفند 1397 ساعت 15:44

به هیچ وجه سند 2030 در مدارس کشور اجرا نمی‌شود و تیم متمرکزی تشکیل دادیم که این تیم در صورت مشاهده هر گونه موردی از اجرای این سند در مدارس، جلوی اجرای آن را بگیرد.

به گزارش خبرنگار دبیرخانه ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش، سید محمد بطحائی امروز پنجشنبه شانزدهم اسفند در سفر به قم و دیدار با مراجع معظم تقلید اظهارداشت: یکی از مهمترین دغدغه‌های وزارت آموزش و پرورش که جامعه را تهدید می‌کند، نقشه شومی است که دشمنان برای نسل جوان و نوجوان ما اندیشیده است.

وی افزود: بی اعتماد کردن نسل جوان نسبت به انقلاب و ایجاد شبهات در این راستا یکی از مهمترین مسائلی است که دشمن نسبت به آن اهتمام جدی دارد.

*تلاش دشمن برای بد بین کردن نوجوانان از انقلاب 

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: دشمن سعی دارد با ایجاد نا امیدی نسبت به آینده انقلاب مبنی در دانش آموزان و نسل جدید انقلاب، آنان را نسبت به این انقلاب بدبین کند.

وی اضافه کرد: دشمن همواره در حال القاء این موضوع بین دانش آموزان است که انقلاب دستاوردی برای شما نداشته و یا اینکه اگر انقلاب نمی‌شد وضعیت بهتری در کشور حاکم بود و این مسئله بسیار نگران کننده است‌.

بطحائی ادامه داد: دشمن به صورت ناجوانمردانه برای بی تفاوت کردن نسل جوان و نوجوان نسبت به آینده انقلاب و ارزش‌های آن تلاش می‌کند به گونه‌ای در حال بستر سازی هستند که برای نسل جدید، آینده انقلاب و کشور اهمیت خاصی نداشته باشد.

وی افزود: دشمن به دنبال سلب وفاداری دانش آموزان از انقلاب اسلامی است و در این راستا به صراحت مصادیقی را بیان می‌کنند که آنان را از این انقلاب نا امید کند.

*به دنبال تقویت برنامه‌های دشمن شناسی  هستیم

وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: در عرصه‌ای که دشمن با نقشه‌های جدید وارد شده است به دنبال تقویت برنامه‌های دشمن شناسی و افزایش سهم برنامه‌های پرورشی هستیم.

وی اضافه کرد: برای رسیدن به این مهم باید بخشی از آن چیزی که به عنوان برنامه‌های حوزه شناختی با دانش آموزان داشتیم را کاهش و به دوره‌های آموزش عالی منتقل کنیم تا بتوانیم در این سبد یادگیری سقف برنامه‌های تفریحی را افزایش دهیم.

بطحائی بیان کرد: در دو سال اخیر تلاش‌های خوبی صورت گرفته و دستاوردهای خوبی به دست آمده است.

وی هدف از دیدار با علما و مراجع را ارائه گزارش و بیان دغدغه‌های نظام و اخذ رهنمون برای رفع موانع و عبور از موانع موجود برای کور کردن نقشه دشمن ذکر کرد.

وزیر آموزش و پرورش همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سند 2030 گفت: به هیچ وجه سند 2030 در مدارس کشور اجرا نمی‌شود و تیم متمرکزی تشکیل دادیم که این تیم در صورت مشاهده هر گونه موردی از اجرای این سند در مدارس، جلوی اجرای آن را بگیرد.

*اجرای«طرح بوم» برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی

سید محمد بطحایی در سخنانی به اجرای«طرح بوم» برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی در مدارس اشاره کرد و گفت: در این طرح معلمین در خصوص آسیب‌های اجتماعی آموزش‌های لازم را به دانش آموزان ارائه می‌دهند.

وی در سخنانی با بیان اینکه مشکلات تاریخی آموزش و پرورش موجب شده تا این نهاد به بعد تربیتی توجه لازم را نداشته باشد افزود: امروز فعالیت‌ها معطوف به بعد تربیتی آموزش و پرورش شده است و این عرصه باید تقویت و توسعه یابد.

دکتر بطحایی با اشاره به اجرای طرح بوم، ویژه مدارس اظهار داشت: در این طرح فعالیت‌های خارج از دروس رایج در مدارس مورد توجه قرار می‌گیرد که معلمین در خصوص آسیب‌های اجتماعی آموزش‌های لازم را به دانش آموزان ارائه می‌دهند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در ارزیابی‌های اخیر از اجرای این طرح شاهد دستاوردهای خوبی بودیم، افزود: دانش آموزان در قالب اجرای این طرح می‌توانند با آسیب‌های اجتماعی مقابله کنند.

*ارایه دروس حوزوی به دانش آموزان علاقمند

وی با اشاره به اجرای طرحی با مشارکت سازمان اوقاف و امور خیریه اظهار داشت: در این طرح که به زودی شروع خواهد شد در کنار برخی از مدارس مستعد یک مرکز حوزه دانش آموزی دایر خواهند داشت که در این مرکز، دروس حوزوی به دانش آموزان علاقمند ارائه می‌شود و آنان می‌توانند در آینده این دروس را دنبال کند.

*تکالیف حافظه محور به تکالیف مهارت محور تغییر یافته

بطحایی در خصوص موضوع حذف تکلیف دانش آموزان نیز بیان داشت: در خصوص حذف تکلیف شب باید بیان داشت که تکالیف حافظه محور به تکالیف مهارت محور تغییر یافته و دانش آموزان با اجرای این طرح مهارت‌های لازم را فرا می‌گیرند

سید محمد بطحایی با اشاره به تکلیف شب دانش آموزان اظهار کرد: نگاه آموزش و پرورش به این تکلیف تغییر کرده و از تکالیف سنتی به سمت تکالیف مهارت محور رفته است و این مساله به صورت جدی در آموزش و پرورش دنبال می‌شود.

وی ادامه داد: به دنبال تکالیف مهارت محور برای دانش آموزان هستیم که آن‌ها در حین انجام تکالیف با مسائل خانه و خانواده و اجتماع انس و الفت بیشتری پیدا کرده و خودشان حل مسائل مربوط به زندگی را تمرین کنند.

وزیر آموزش و پرورش افزود: فرهنگیان معوقاتی را تا حد حتی یک سال دارند که تلاش می‌کنیم با همکاری دولت و خزانه، در روزهای پایانی سال 97 بخشی از این معوقات را پرداخت کنیم.

دکتر بطحایی با اشاره به اسکان نوروزی در مدارس اظهار کرد: امسال آموزش و پرورش همچون سال‌های گذشته در حد بضاعت خود با اختصاص اعتباراتی به استان‌ها برای تجهیز تعدادی از مدارس، زمینه اسکان فرهنگیان را مدارس مهیا کرده است.

وی ادامه داد: پیش بینی می‌کنیم که در ایام نوروز سال 98 همچون سال‌های گذشته حدود 14 میلیون نفر شب اسکان را در مدارس داشته باشیم که اسکان نوروزی فرهنگیان از 27 اسفندماه شروع می‌شود و تا پایان تعطیلات نوروزی ادامه خواهد داشت.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: به هیچ وجه سند 2030 در مدارس کشور اجرا نمی‌شود و تیم متمرکزی تشکیل دادیم که این تیم در صورت مشاهده هر گونه موردی از اجرای این سند در مدارس، جلوی اجرای آن را بگیرد.

انتهای پیام /

آیت الله کعبی؛

آموزش و پرورش زیر ساخت پیشرفت، جامعه پردازی و تمدن سازی است

به مناسبت سالروز تخریب قبور ائمه بقیع

تخریب بقیع داغ جانسوزی که فراموش نمی شود / شفاعت پیامبرنصیب دشمنان اهل بیت نخواهد شد

با حضور وزیر آموزش و پرورش:

«کتاب منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در موضوع آموزش و پرورش» رونمایی شد

به نمایندگی از وزیر آموزش و پرورش

حجت الاسلام نیکزاد با خانواده شهید زارعی در بندرعباس دیدار کرد

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان

تربیت نسل مومن و انقلابی در گرو همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش است

مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان خبر داد

ایجاد مدارس وابسته به حوزه علمیه در هرمزگان از ابتدای مهرماه

نشست شورای همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش استان هرمزگان به روایت تصویر

دکتر نیکزاد:

حوزه علمیه در عرصه های گوناگون سند تحول نقش آفرین است

نشست شورای همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش استان هرمزگان برگزار شد

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان

ارتباط خانواده‌ها با آموزش و پرورش بیش از گذشه باشد

شورای همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش زنجان برگزار شد

دانش آموزان را براساس دستورات قرآن تربیت کنیم

در سال گذشته؛

۱۵ هزار دانش آموز همدانی با مضرات مواد مخدر آشنا شدند

نگاه خوب رسانه ها به اخبار تربیتی

شماره (۷۴) بولتن خبری ستاد همکاریها در آیینه رسانه ها منتشر شد

با حکم دبیر ستاد:

دکتر ریحانی، سرپرست «مطالعات و راهبری» ستاد همکاری حوزه و آموزش و پرورش شد