Print
Zoom In
Zoom Out

رئیس کمیته همکاریهای بوشهردر مراسم جشن تکلیف ؛

نماز با معرفت انسان را از سقوط شخصیتی نجات میدهد

شناسه مطلب: 11079
زمان انتشار: سه شنبه 30 بهمن 1397 ساعت 13:42

انسان های بزرگ کسانی هستند که در فراز و فرودهای زندگی با صبر و اقامه نماز بر مشکلات خود فائق می آیند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دبیر خانه ستاد همکاریها ،مراسم جشن تکلیف فرزندان پرسنل و نماز جماعت ظهر و عصر فرودگاه بوشهر با حضور آیت الله صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه و امام جمعه بوشهر، برگزار شد.

*آرامش یکی از زیبایی های بهشت

رئیس کمیته همکاریهای استان  بوشهر، در این مراسم با اشاره به آیه شریفه 24 و 25 سوره مبارکه مطففین افزود؛ صحنه های زیبای قیامت از یک آرامش بسیار بالایی برخوردار هستند، آرامش یکی از زیبایی های بهشت برای بهشتیان است.

وی در ادامه افزود: اهل بیت رسول الله (ص) زیباترین شکل بخشش را داشتند و به گونه ای  این عمل صالح و خیر را انجام می دادند که زمینه توجه بندگان را به خدا ایجاد و برقرار می کرد.

آیت الله صفایی بوشهری به تفسیر آیه 284 سوره بقره «لِلَّهِ مَا فِي السَّمَاوَاتِ وَمَا فِي الْأَرْضِ وَإِنْ تُبْدُوا مَا فِي أَنْفُسِكُمْ أَوْ تُخْفُوهُ يُحَاسِبْكُمْ بِهِ اللَّهُ فَيَغْفِرُ لِمَنْ يَشَاءُ وَيُعَذِّبُ مَنْ يَشَاءُ وَاللَّهُ عَلَى كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ» پرداخت و بیان کرد؛ هر کس زندگی خود را به سبک زندگی قرآنی و اهل بیتی تنظیم و برنامه ریزی کند از آرامش و موفقیت خاص تری برخوردار است.

امام جمعه بوشهر با اشاره به اینکه اصول دین به عنوان عنصر اصلی جامعه مسلمانان موحد است، عنوان کرد؛ انسان موجودی است که فوق العاده نیاز به کمک دارد و اساسا به کمک  دیگران نیاز دارد و این فقر ذاتی است.

*فقر معنوی انسان رادر فراز و فرودها تحت فشار می گذارد

رئیس کمیته همکاریهای بوشهر بیان داشت؛ فقر مادی قابل کنترل و مدیریت است، فقر دیگری که انسان را فوق العاده تحت فشار می گذارد، فقر معنوی است و هر چیزی که غیر مادی است در این سیکل است و لذا انسان های بزرگ کسانی  هستند که در فراز و فرودهای زندگی با صبر و اقامه نماز بر مشکلات خود فائق می آیند.

امام جمعه بوشهرخاطرنشان ساخت؛ اقامه نمازو صبر شخصیت انسان را در برابر مشکلات محکم می کند، تا فرو نریزد و نماز عامل آبادانی امارت شخصیت انسان می شود.

وی با بیان اینکه نماز درب ورودی و بررسی و قبولی دیگر اعمال است، ادامه داد: اگر کار و عمل خیر انجام دهیم و هر سال حج برویم و به نیازمندان کمک کنیم ولی در اقامه نماز دقت نشود، سایر اعمال او به تناسب اهمیت به نماز مورد محاسبه الهی قرار می گیرد. 

*نماز با معرفت انسان را از سقوط شخصیتی نجات میدهد

 سخنران این مراسم یادآور شد؛ پروردگار سبحان فریضه نماز را بر ما واجب کرده و حتما در این واجب دینی یک مصلحت، معماری و تربیت دینی بوده است و آن این است که نماز با معرفت، انسان را از عوامل سقوط شخصیتی مانند «ثروت، شهوت، شهرت و قدرت» نجات می دهد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر اظهار کرد: نماز انسان را از سقوط شخصیتی نجات می دهد و بر اساس «إِيَّاكَ نَعْبُدُ وإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ» معماری شخصیتی می کند.

*نماز مایه نجات و کمال انسان است

آیت الله صفایی بوشهری با بیان اینکه نماز نجات بخش و کمال آفرین است افزود: بهترین ثروت تقوا است و نماز رکن اساسی زندگی ما است.

نماینده ولی فقیه دراستان بوشهر تصریح کرد: همه ما باید برنامه کارمان را وقت فریضه تنظیم کنیم نه اینکه نمازمان را با برنامه شرایط کاریمان تنظیم کنیم و سعی بر مداومت اقامه نمازجماعت در مساجد داشته باشید.

*تجلیل از جشن تکلیف فرزندان کارکنان فرودگاه بوشهر

خاطرنشان می شود؛ بعد از اقامه نماز جماعت ظهر و عصر به امامت آیت الله صفایی بوشهری، آئین تجلیل جشن بندگی فرزندان کارکنان فرودگاه بوشهر برگزار گردید.



آیت الله کعبی؛

آموزش و پرورش زیر ساخت پیشرفت، جامعه پردازی و تمدن سازی است

به مناسبت سالروز تخریب قبور ائمه بقیع

تخریب بقیع داغ جانسوزی که فراموش نمی شود / شفاعت پیامبرنصیب دشمنان اهل بیت نخواهد شد

با حضور وزیر آموزش و پرورش:

«کتاب منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در موضوع آموزش و پرورش» رونمایی شد

به نمایندگی از وزیر آموزش و پرورش

حجت الاسلام نیکزاد با خانواده شهید زارعی در بندرعباس دیدار کرد

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان

تربیت نسل مومن و انقلابی در گرو همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش است

مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان خبر داد

ایجاد مدارس وابسته به حوزه علمیه در هرمزگان از ابتدای مهرماه

نشست شورای همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش استان هرمزگان به روایت تصویر

دکتر نیکزاد:

حوزه علمیه در عرصه های گوناگون سند تحول نقش آفرین است

نشست شورای همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش استان هرمزگان برگزار شد

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان

ارتباط خانواده‌ها با آموزش و پرورش بیش از گذشه باشد

شورای همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش زنجان برگزار شد

دانش آموزان را براساس دستورات قرآن تربیت کنیم

در سال گذشته؛

۱۵ هزار دانش آموز همدانی با مضرات مواد مخدر آشنا شدند

نگاه خوب رسانه ها به اخبار تربیتی

شماره (۷۴) بولتن خبری ستاد همکاریها در آیینه رسانه ها منتشر شد

با حکم دبیر ستاد:

دکتر ریحانی، سرپرست «مطالعات و راهبری» ستاد همکاری حوزه و آموزش و پرورش شد