Print
Zoom In
Zoom Out

چهلمین زنگ انقلاب به روایتی دیگر

گزارشی از شکوه زنگ آزادی خواهی در جای جای میهن اسلامی

شناسه مطلب: 11051
زمان انتشار: سه شنبه 16 بهمن 1397 ساعت 11:35

چه با شکوه بود اولین روز نخستین هفته چهلمین سال بهارآزادی در شهرها و روستاهای سراسر کشور...

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دبیر خانه ستاد همکاریها / گرچه دوازهم بهمن امسال با روز جمعه مصادف بود، اما شاگردان کلاس آزادی خواهی ، اول هفته را برای جشن بزرگ زنگ انقلاب انتخاب کردند و چه با شکوه بود اولین روز نخستین هفته چهلمین سال بهارآزادی در  شهرها و روستاهای سراسر کشور. 

اگر بگوییم یک پای پیروزی حق بر باطل ،خانواده بزرگ آموزش و پرورش بود، سخنی به گزاف نگفته ایم ، دلیل روشن مدعای ما، سخن نافذ رهبرکبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی "ره "در جواب ماموران ساواک  است، هنگامی که از ایشان پرسیدند با کدام نیرو و سرباز می توانی با رژیم تا بن دندان مسلح پهلوی مبارزه کنی؛ باخونسردی و آرامش کامل فرمودند؛ سربازان من در گهواره اند!

اینک پس از چهل سال از عمر انقلاب اسلامی، جمع کثیری از سربازان روح خدا به فرماندهان ارشد در  عرصه های مختلف نظامی ،سیاست ، فرهنگ ،جهاد ، سازندگی ، هنر ، تولید علم و...  تبدیل شده و حتی  فرزندان سربازان پیر جماران  دربهترین و طلایی ترین دوران عمر خود، یعنی جوانی  به سر می برند و در همه زمینه ها سرآمد جوانان جهان اسلام اند و غرب نیز به استعدا های تحسین بر انگیز آنان اعتراف نموده  و چشم دوخته است. 

کلام امام خمینی مصداق آیه شریفه 24 سوره ابراهیم است که فرمود؛أَلَمْ تَرَ كَيْفَ ضَرَبَ اللّهُ مَثَلاً كَلِمَةً طَيِّبَةً كَشَجَرةٍ طَيِّبَةٍ أَصْلُهَا ثَابِتٌ وَفَرْعُهَا فِي السَّمَاء

 (ای رسول) آیا ندیدی که چگونه خدا کلمه پاکیزه را به درخت پاک و زیبایی مثل زده که اصل ساقه آن برقرار باشد و شاخه آن در آسمان است. 

آری عقيده حقّ، كلمه‌ى طيّبه‌اى است كه اصل آن در قلب مؤمن ثابت است و لطف خداوند مؤمنان را بر اين عقيده حفظ مى‌كند و اکنون شاهد نور افشانی ستاره های پرنورآن کلام آسمانی و حکمت آمیز خمینی کبیر در ایران اسلامی هستیم که همه آزادی خواهان جهان از نورآن برای رهایی از ظلمت استبدادگران بهره می برند.    

درمیان شکوه و عظمت صدای زنگ آزادی خواهی در جاجای میهن اسلامی ائمه جمعه سراسر کشور نیز تلاش کردند  دمی را در میان شور و شعور دانش آموزان و معلمان فرهنگیان باشند، سخن را به درزا نکشیم سری به کلاسهای زنگ انقلاب در چهلمین سال پیروزی جمهوری اسلامی با حضور نمایندگان ولی فقیه در استانهای  مختلف کشوربزنیم.  

*رهبری پیامبر گونه امام خمینی

آذربایجان شرقی/  نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی در مراسم شکوهمند زنگ چهلمین بهار انقلاب، صفوف به هم پیوسته مردم در کنار رهبری صحیح و پیامبر گونه امام خمینی را از عوامل دیگر پیروزی انقلاب اسلامی برشمرد و تاکید کرد؛ حضور مردم در کنار امام خامنه ای و اطمینان به رهبری مدبرانه ایشان عامل پایداری انقلاب اسلامی خواهد بود. 

وی حضور نوجوانان و دانش آموزان درراهپیمایی 22 بهمن  را پاسخ محکمی به یاوه گویی های دشمن دانست  وگفت؛ حضور پرشور مردم نقشه های شوم آنان را به خاک می نشاند. 


*لزوم بازخوانی تاریخ دوران سیاه پهلوی 

آذربایجان غربی / حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی نیز  در آیین نواخته شدن زنگ انقلاب در ارومیه با بیان اینکه توحید و اعتقاد به خدا مبانی انقلاب بوده و اسلامی بودن شاخصه اصلی آن است گفت؛ قبل از انقلاب بیگانگان برای کشور تصمیم می گرفتند ولی در سایه انقلاب، کشور به عظمت و اقتدار و استقلال دست یافت و امروز ایران اسلامی خارج از یوغ شرق و غرب است.

رئیس کمیته همکاریهای آذربایجان غربی ادامه داد: چهل سال قبل ملت ما تحت ستم و فرمان استکبارگران دنیا و عامل آمریکا بود اما  در سایه ایثار شهدا و تلاش های امام (ره)  استقلال حاصل شده است و خوب است، دانش آموزان ما شرایط و خفقان به وجود آمده در رژیم گذشته را از پدران ومادران  معلمان خود که آن دوران سیاه را به یاد دارند یا تاریخ آن را مطالعه کرده اند جویا شوند تا متوجه شوند دانش آموزان امروز ما با چه عزت و احترامی تحصیل می کنند و دانش آموزان قبل از انقلاب با چه سختی ها و حقارت هایی از ناحیه سردمداران مواجه بودند. 

 

* در بهار چهلم فجر فاطمی را به فال نیک می گیریم 

اصفهان /امام جمعه اصفهان نیز  با گرامی داشت بهار چهل سالگی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران گفت؛ تقارن ایام مبارک دهه فجرامسال با ایام شهادت حضرت فاطمه (س) را که به تعبیری فجر فاطمی نام گرفته به فال نیک گرفته و امیدوارم بتوانیم بهره های لازم را کسب نماییم . 

آیت الله طباطبائی نژاد در ادامه اظهار کرد : انقلاب اسلامی مطابق رسالت های خود ذائقه ی ما را با استقلال ، آزادی و ارزش های دین خدا آشنا کرد . 

رئیس کمیته همکاریها، در ادامه کسب استقلال آموزش و پرورش در چهار دهه ی اخیر را از برکات انقلاب اسلامی دانست و اظهار کرد : این امر منجر به کارهای بزرگی شده و زیربناهای با ارزشی در کشور گذاشته شده است . 

وی در ادامه گفت : با استقلال معلمین و  تجربه کاری چهار دهه ی آنان ، بزرگان و کارشناسان خبره تعلیم و تربیت و سفارش موکد مقام معظم رهبری مدظله العالی ، نقشه راه آموزش و پرورش تعیین؛ و سند تحول بنیادین تدوین و ابلاغ گردید.

*آغاز دهه فجر در مدرسه ابتدایی رفاه منطقه ۱۲شهر تهران

تهران/ در تهران اما زنگ انقلاب به وسیله وزیر آموزش و پرورش که ریاست ستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش را برعهده دارد نواخته شد،

سید محمد بطحایی به مناسبت گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و آغاز دهه فجر در مدرسه ابتدایی رفاه منطقه ۱۲شهر تهران حضور یافت و زنگ نمادین گلبانگ انقلاب اسلامی را نواخت.

وی ر جمع دانش آموزان گفت؛ امام خمینی (ره) رهبر کبیر انقلاب اسلامی 12 بهمن سال 57، پس از 14 سال تبعید به میهن اسلامی بازگشت و هرسال 12 بهمن‌ماه، هم‌زمان با سالروز ورود تاریخی ایشان به میهن اسلامی، ساعت 9 و 33 دقیقه صبح، زنگ مدارس، سوت قطارها، کشتی‌ها به صدا درمی‌آید و زنگ گلبانگ انقلاب اسلامی در سراسر کشور طنین‌انداز می‌شود. این مراسم به مناسبت آغاز دهه مبارک فجر و در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و به پاسداشت خاطره حضور امام (ره) در این مدرسه، و با حضور شما دانش آموزان برگزار شد.

*افتتاح همزمان 80 نمایشگاه انقلابی در خراسان شمالی

خراسان شمالی/ نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی نیز با حضور در نمایشگاه مدرسه انقلاب با محوریت دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی ایران در دبیرستان شاهد امام حسین (ع) گفت؛ هدف از برگزاری این ۸۰ نمایشگاه این است که دانش آموزان در قالب تشکل های خود، چهره انقلاب را به نمایش بگذارند،

گفتنی است  در این نمایشگاه کارنامه سیاه پهلوی، نقشه ولایت فقیه عرصه های نفوذ دشمن شناسی و معرفی اسوه های انقلابی به تصویر کشیده می‌شود.

*میدان انقلاب کلاس درس دانش آموزان سال 57

خوزستان / رئیس کمیته همکاریهای خوزستان نیز  با تاکید بر لزوم برگزاری باشکوه جشن انقلاب در مدارس استان گفت: یکی از بزرگترین نعمت هایی که خداوند به ملت ایران ارزانی داشته انقلاب اسلامی است که چهل سال پیش با رهبری امام راحل به ثمر نشست و همه اقشار با بصیرت و انقلابی ایران اسلامی در آن نقش داشتند.

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به نقش بارز دانش آموزان در پیروزی انقلاب اسلامی تصریح کرد: اول مهرماه 57 تمامی دانش آموزان به جای حضور در کلاس های درس به میدان انقلاب آمدند و با شعارهای اسلامی و انقلابی موضع خود را نسبت انقلاب اعلام کردند و بر دشمنی با شاه پافشاری کردند.

حجت الاسلام والمسلمین  حیدری گفت: دانش آموزان در ادامه راه نیز همواره انقلاب را مورد حمایت و پیشتیبانی قرار دادند و در طول دفاع مقدس همواره در صف اول مبارزه بودند. در عین حال در دوران سازندگی نیز این جوانان و نوجوانان بودند که قله های علم و دانش را فتح کردند.

وی  یکی از مهمترین دستاوردهای انقلاب را شکوفایی استعدادهای دختران دانست و گفت: دختران در قبل از انقلاب از تحصیل محروم بودند ولی پس از انقلاب از امکانات مناسبی برای تحصیل برخوردار شدند و این امر سبب شد تا استعدادها و توانایی های آنان شکوفا شود.

*تمدن ایران هفت هزار سال از اروپا بیشتراست

زنجان/ مراسم زنگ انقلاب در دبیرستان نمونه شهدا ناحیه یک زنجان نیز با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه این شهر برگزار شد ،حجت الاسلام والمسلمین  علی خاتمی، یکی از ترفندهای استعمارگران در طول تاریخ برای مسلط شدن بر اقوام را تلاش برای فاصله انداختن بین مردم و مسئولان بیان کرد و افزود: دشمن از روش های مختلف برای مشغول کردن ملت استفاده می کند.

وی تاکید کرد: ملتی که احساس هویت نکند به راحتی فدا می شود و ملتی که فرهنگ، تاریخ، مقوم های عزت و سربلندی خود را می شناسد، مقاومت کرده و زیر بار ظلم نمی رود.

رئیس کمیته همکاریهای  زنجان گفت: کشور بزرگ ایران مدنیت هشت هزار ساله دارد که هیچ قوم و ملتی این سابقه را ندارد.

حجت الاسلام خاتمی افزود: ریشه مدنیت اروپا را دو هزار سال بیان کرده اند و کسی نمی تواند منکر ریشه هشت هزار ساله ایران شود چرا که برخی مناطق تمدن های 9 هزار ساله در ایران دارد که علایم و آثار آن مشهود است.

وی تاکید کرد: آنچه موجب پیروزی ملت ایران در برابر حکومت پهلوی شد، قیام امام و استمرار راه ایشان بود و هیچ قدرت خارجی در این باره کمکی نکرد.

وی با بیان اینکه رشد علمی ایران در دنیا بالاست، گفت: موفقیت های مختلف در عرصه های علمی، توسعه، بهداشتی و درمانی در شرایطی حاصل شد که در تحریم اقتصادی قرار داشتیم.

*جوانان و نوجوانان بیشترین سهم در پیروزی انقلاب  را دارند 

سیستان و بلوچستان/ حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی امام جمعه زهدان نیز  ترجیح داد  مراسم گلبانگ انقلاب را در  ناحیه ۲ زاهدان شرکت نماید.

وی در جمع معلمین و دانش اموزان این شهر گفت؛ به عقیده امام خمینی رحمت الله علیه در سال ۴۲ سربازان واقعی انقلاب کودکان خردسال بودند که بعدها در سال ۵۷ توانستند انقلاب اسلامی را به پیروزی برسانند از این روی بیشترین سهم در این پیروزی ازآن جوانان و نوجوانان است.

رئیس کمیته همکاریها ی استان  تصریح کرد: امروز نقش بانوان در جامعه ما به مراتب بهتر از زمان قبل از انقلاب است به طوری که بیشتر موفقیت‌ها متعلق به دختران و بانوان است و بر اساس آمار ۶۴ درصد ورودی دانشگاه‌ها خانم‌ها هستند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زاهدان عنوان داشت؛ به برکت انقلاب اسلامی زنان این سرزمین از محرومیت نجات پیدا کردند و به دایره ی کمال و عفاف رسیدند و در کنار آن حجاب خود را رعایت می‌کنند.

 

*چهل سال است ملت ایران معادلات سیاسی دنیا را بر هم می زند 

قزوین/  امام جمعه قزوین نیز با حضور در بین معلمان و دانش اموزان این شهر در مراسم زنگ انقلاب گفت؛ امام خمینی همواره می‌فرمودند؛ ما آمریکا را زیر پا می‌گذاریم بخاطر این بود که خوی متکبرانه آنها شکسته شود، یا  اینکه فرمودند؛ ما انقلاب را به همه جهان صادر می‌کنیم برای این بود که به آمریکایی‌ها نشان دهند ما روی شما حسابی باز نمی‌کنیم و ارزشی برای شما قائل نیستیم. 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: امام خمینی (ره) فرمودند تا بانگ لا اله الا الله و محمد رسول الله در جهان طنین نیفکند مبارزه هست و هر جا که مبارزه هست، ما هم هستیم و امروز می‌بینیم نظام اسلامی به عظمتی رسیده است که در منطقه تصمیم‌گیرنده و در جهان اثرگذار است. 

وی اضافه کرد: امروز ما تصمیم گرفتیم آمریکا و هم پیمانانش را از سوریه و عراق بیرون کنیم و ما تصمیم گرفتیم مردم یمن بر آمریکا و عربستان پیروز شوند و این اتفاق افتاد. ما تصمیم گرفتیم مقاومت اسلامی در کشورهای اسلامی هر روز محکم‌تر از گذشته به پیروزی نزدیک شود و این اتفاقات مهم محقق شده است. 

حجت الا اسلام والمسلمین  عابدینی افزود: باید به پاس این همه موفقیت‌های بزرگ به خودمان تبریک بگوییم چرا که نسل چندم انقلاب ما هم همان شعار انقلاب 57 را زمزمه می‌کند؛ باید هم همین گونه باشد زیرا راه ما راه امام حسین (ع) است و ما لبیک گویان ندای حسینی (ع) و منتظران ظهور منجی عالم بشریت (عج) هستیم و لازم است با قدرت پای کار بمانیم.

*امام خمینی ودیعه الهی به مردم ایران بود 

گلستان / آیین نمادین نواختن زنگ انقلاب با حضور نماینده ولی فقیه در استان گلستان با حضور پرشور 2 هزار دانش آموز در سالن ورزشی امام خمینی (ره) گرگان برگزار شد.  

آیت الله سیدکاظم نورمفیدی در این مراسم گفت: خداوند امام خمینی  را برای نجات این کشور از یوغ استکبار و استبداد یاری کرد،  تا برای ایران عزیز  استقلال ، عزت و آزادی به ارمغان بیاورد.

وی افزود: جوانان امروزمان نگهبانان و حافظان خوبی برای استقلال و عظمت این کشور و پیشرفت این کشور باشند.

*رشد  یازده برابری علمی ره آورد  انقلاب است 

لرستان/ حجت الاسلام والمسلمین  سید احمد میرعمادی امام جمعه خرم اباد نیز یکی از  مهم ترین دستاورد انقلاب  را پیشرفت های علمی دانست و گفت؛ به لطف خدا و همت مردم و رهبری های داهیانه امام خمینی و آیت الله خامنه ای  و تلاشهای همه دولت های بعد از انقلاب الان رشد علمی در کشور ۱۱ برابر شده است.

وی با تاکید بر اینکه مقالات ، خلاقیت  و نوآوری های علمی در کشور بسیار فراوان است گفت؛ هیچ کشوری در دنیا سرعت پیشرفت علمی اش مانند ایران اسلامی نیست وما در زمینه نانو، هوا و فضا، نظامی، اقدامات دانش بنیان و... پیشرفت های علمی خیده کننده ای داشته ایم .

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد، ادامه داد: مقام معظم رهبری همیشه گفته است که امیدم به جوانان است، در آخرین صحبتی که رهبری داشتند فرمودند؛ ما جوانان مومن انقلابی پای کار می خواهیم و شما می توانید با پیشرفت علمی ایران را آباد کنید.

*جوانان ایران  اسلامی استکبار را به توه در آورده اند 

یزد / آیت‌الله محمدرضا ناصری‌" در آیین نواختن زنگ انقلاب که در دبیرستان نمونه ملک ثابت استان یزد برگزار شد، ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه (س)، گفت: انقلاب اسلامی ایران یک رخداد الهی بود که خداوند آن را آغاز، هدایت و همواره از آن پشتیبانی کرده است.

وی با اشاره به دشمنی‌های پی‌درپی دشمنان برای ضربه زدن به انقلاب، اظهار داشت: دشمنان قسم خورده این مرزوبوم از همان ابتدای آغاز حرکت امام خمینی (ره)از هیچ اقدامی دریغ نکردند تا این انقلاب پا نگیرد، اما خوشبختانه این انقلاب در سایه عنایت خداوند چهل‌سال است در همه زمینه‌های رشد داشته است.

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد تأکید کرد:  ایران قبل از انقلاب، پایگاهی برای جهان خواران بود؛ چنانچه همه مستکبران و سلطه‌گران جهان قبل از انقلاب اسلامی، ایران را مأمنی برای منافع خود می‌دانستند؛ اما امروزه این روال از بین رفته و دشمن چون از این نظام ضربه خورده و تحقیر شده است از دشمنی‌های خود دست برنمی‌دارد.

وی در پایان ضمن یادآوری سالروز بازگشت امام (ره) به ایران اسلامی، به خاطرات حضور امام (ره) در پاریس و همراهی با ایشان پرداخت و تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین اقداماتی که امام (ره) در دوران تبعید خود در پاریس انجام می‌دادند، پیگیری دقیق اتفاقات و رخدادهای ایران بود و هوش و زکاوت مثال زدنی امام باعث شد دوران تبعید به بهترین فرصت برای مبارزه با رژیم تبدیل شود. 

با حضور دبیرستاد همکاریها؛

گردهمایی ائمه جمعه منطقه یک کشوری در گلستان برگزار شد+ عکس

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش:

تأکید دولت سیزدهم بر استفاده ویژه از ظرفیت های تربیتی حوزه علمیه

رئیس ستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش

حمایت از نهاد تعلیم و تربیت را بر خود  تکلیف می دانم/ آموزش و پرورش، حوزه و دانشگاه سه اصل سعادت جامعه اسلامی

حجت الاسلام کلباسی در دیدار دبیر ستاد همکاریها

آماده ارایه ظرفیت های بی بدیل مرکز تخصصی مهدویت به آموزش و پرورش هستیم

رئیس مؤسسه پژوهشی آموزشی امام خمینی "ره" خبر داد

توسعه طرح ولایت  با بهره گیری از معلمان متخصص

تصاویر/ دیدار معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با آیت الله اعرافی

آیت الله اعرافی:

آموزش و پرورش با سرعت درحال تغییر نسل است

آیت‌الله کعبی:

آموزش و پرورش باید از حافظه محوری پرهیز داشته باشد

گزارش تصویری

نشست شورای همکاریهای حوزه علمیه و آموزش و پرورش استان یزد

دکتر صحرائی در رونمایی از کتاب" منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در موضوع آموزش و پرورش"

بذر آینده کشور در مدرسه کاشته می‌شود/ باید همه به مدرسه برگردیم

کتاب «اصول و روش‌های تربیت در قرآن کریم»

ثبت‌نام دانش‌آموزان در حوزه علمیه آیت‌الله مجتهدی آغاز شد + پوستر

تصاویر/ آیین رونمایی از کتاب «منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در موضوع آموزش و پرورش»

آیت الله کعبی؛

آموزش و پرورش زیر ساخت پیشرفت، جامعه پردازی و تمدن سازی است

به مناسبت سالروز تخریب قبور ائمه بقیع

تخریب بقیع داغ جانسوزی که فراموش نمی شود / شفاعت پیامبرنصیب دشمنان اهل بیت نخواهد شد