Print
Zoom In
Zoom Out

معاون تبلیغ و آموزشهای کاربردی حوزه

مبلغین باید در جایگاه دوست به هدایت دانش آموزان بپردازند

شناسه مطلب: 11038
زمان انتشار: سه شنبه 09 بهمن 1397 ساعت 11:59

معاون تبلیغ حوزه های علمیه گفت:اگر بخواهیم کار تربیتی درست انجام دهیم باید انگیزه دوست یابی دانش آموزان را هدایت کنیم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دبیر خانه ستاد همکاریها ، حجت‌الاسلام والمسلمین نبوی در همایش مدیران و مبلغین مدارس مجری طرح تربیتی امین که در تالار فرهنگیان قم  برگزار شد، اظهار داشت: در آموزش و پرورش سن دانش آموزان به گونه ای است که بسیار علاقمند به دوست هستند و دوستان بسیاری پیدا می‌کنند که این دوستان روی آن‌ها تاثیر بالایی می‌گذارند.

*انگیزه دوست یابی دانش آموزان نکته کلیدی هدایت

عضو ستاد همکاریها ،عنوان کرد: ما اگر بخواهیم کار تربیتی درست انجام دهیم باید انگیزه دوست یابی دانش آموزان را هدایت کنیم و این هدایت کردن نکته ای کلیدی محسوب می‌شود.

معاون تبلیغ و آموزشهای کاربردی حوزه های علمیه خاطرنشان کرد: قرآن تاثیر دوست را در حد ایمان و کفر می‌داند و مبلغین باید در جایگاه دوست به هدایت دانش آموزان بپردازند.

*ایمان بدون عقلانیت را قابل قبول نمی‌دانیم

حجت الاسلام والمسلمین نبوی  جایگاه حکمت را بالا دانست و گفت: ما ایمان بدون عقلانیت را قابل قبول نمی‌دانیم و قرآن سفارش می‌کند که مردم را از راه حکمت به طرف راه الهی دعوت کنیم، بنابراین ما مطلبی باید بگوییم که خلاء نداشته باشد، در عین حال باید توجه کنیم که اگر احساس را در بیان حکمت ها به‌ کار نگیریم تاثیرگذار نخواهد بود، چرا که احساس در تمام موجودات وجود دارد.

*احساساتی صرف بودن غلط است

عضو ستاد همکاریهای  حوزه و آموزش و پرورش تصریح کرد: احساساتی صرف بودن غلط است، اما احساس بسیار کارآمد بوده و لازم است که حکمت در بستر احساس بیان شود، اگر رفاقت ایجاد نشود هدایت رخ نمی‌دهد لذا مبلغین باید با بسترسازی دانش آموزان را جذب کرده و پس از آن به هدایت آن‌ها بپردازند.

معاون تبلیغ و آموزشهای کاربردی حوزه های علمیه با تاکید بر وحدت مذاهب اسلامی مطرح کرد: نباید به اهل سنت به بهانه هدایت توهین کرد، چرا که آن‌ها مسلمان هستند و این در حالی است که پیامبر راجع به کفار نیز سخنان ناشایست به کار نمی‌برد.

وی گفت؛ فضای مجازی از نظر رهبر انقلاب قتلگاه جوانان ما است، روزگاری جوانان از مسائل ابتدایی جنس مخالف اطلاعاتی نداشتند، اما امروز همه این بسترها در فضای مجازی فراهم است.

*فضای مجازی هم فرصت است هم تهدید 

او بیان کرد: کسی که می‌گوید خواندن مطالب کفار روی ما تاثیری ندارد دروغ می‌گوید، چرا که خداوند ما را از هم نشینی و تعامل به منحرفین باز می‌دارد، محال است ما از کسی که با آن تعامل داریم تاثیر نپذیریم و امروز در فضای مجازی شرارت در حد گسترده اتفاق افتاده به گونه ای که ایمان جوانان را از بین می‌برند.

*امام حسین محور استکبار ستیزان عالم

حجت الاسلام والمسلمین نبوی با بیان اینکه امام حسین استکبار ستیزان عالم را در یک نقطه و حول یک محور جمع می‌کند، یادآور شد: اقلیت کم شیعیان هندی بیشتر از کل شیعیان عراق بوده و کشور هند با جمعیت بالای یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون نفر در روز عاشورا تعطیل است، چرا که برای آنان یک شخصیت بزرگ تاریخی محسوب می‌شود.


پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب به مناسبت سال ۱۴۰۳

گزارش تصویری آیین ترتیل‌خوانی دانش آموزان در حرم حضرت معصومه(س)

گزارشی از افتتاح رشته تخصصی تبلیغ کودک و نوجوان در اهواز

معاونین پرورشی مدارس همدان با فضای حوزه علمیه آشنا شدند

آیت‌الله اعرافی:

شاهد یک انقلاب فرهنگی در مدارس طرح امین هستیم

در استقبال از میهمانان خداوند

بركات روزه ماه رمضان/ خدا وند ميزبان روزه‌داران

جشن تکلیف دانش‌آموزان کلاس هشتمی مدرسه آزیتا افشارنژاد بیرجند

همایش تخصصی روحانیون و طلاب شاغل در آموزش و پرورش برگزار شد

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی تاکید کرد:

چه کمالی است که در نماز نیست ...

نشست کمیسیون معین ستاد همکاریها با حضور اعضا برگزار شد

برگزاری دوره طرح جامع روانشناسی مربیان طرح امین خواهر در کرمانشاه +عکس

با همکاری ستاد همکاریها

نشست های میدانی پاسخ به سوالات دینی دانش آموزان برگزار شد

با مشارکت ستاد همکاریها،

سلسله نشست های علمی "رابطه پدر_دختری در آیینه علم و دین" برگزار می شود

۵ اثر تبلیغی مرتبط با دانش آموزان رونمایی شد

آیت الله اعرافی:

در همه امور، اولویت تمام کشور باید کمک به نهاد تعلیم و تربیت باشد