Print
Zoom In
Zoom Out

نائب رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین خبرداد :

اعلام آمادگی مجمع عمومی جامعه مدرسین برای تشکیل کمیته علمی مشورتی ستاد همکاریها

شناسه مطلب: 11036
زمان انتشار: سه شنبه 09 بهمن 1397 ساعت 09:10

ستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش حلقه وصل موثر در تعامل بین این دو بخش اصلی و مهم جامعه است

حجت الاسلام و المسلمین حسن بنیادی در گفت وگو  با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی دبیرخانه ستاد همکاریها اظهار داشت: ستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش حلقه وصل  موثر در تعامل بین این دو بخش اصلی و مهم جامعه است که تاکنون فعالیتهای قابل توجهی داشته است. 

*ستاد به بخش عملیاتی نیز ورود کند 

وی با طرح  سه نکته در پویایی این ستاد عنوان کرد؛ هرچند ماهیت ستاد برنامه ریزی  در قالب طرح و گفتگو با صاحب نظران و مجریان است، اما این تنها بخشی از کار است و بخش عملیاتی و اجرایی نیزباید  مهمترین هدف ستاد را تشکیل دهد.  

 وی گفت: برنامه های عملیاتی ستاد را باید توسعه داد تا  با برنامه ریزی صحیح شاهد اثرگذاری  همفکری نخبگان حوزه و آموزش و پرورش در بدنه دستگاه تعلیم و تربیت باشیم. 

نائب رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین ، طرح و برنامه و عملیات را دو بخش مجزا شده از هم نام برد وادامه داد: باید  حدود این دو بخش بخوبی تشخیص داده شود و اقدامات لازم برای توسعه هرکدام صورت گیرد. 

* تعریف افق های روشن برای ستاد 

حجت الاسلام و المسلمین بنیادی در ادامه با تاکید بر تعیین و تعریف افقی روشن  برای فعالیت های آینده ستاد گفت: افقهای تعریف شده باید واقعی وقابل دستیابی ترسیم شود تا شاهد گرایش انتخابی ومثبت دانش آموزان  به سوی معنویت باشیم.

وی خاطر نشان کرد: دستگاه های مرتبط با ستاد ، اتاق فکرهای آنها و مجریان امر در هر دو دستگاه  باید برنامه ها را مرحله به مرحله پیش ببرند و سرعت بیشتری به فعالیتهای خود بدهند. 

*شناخت واقعیت جامعه هدف

نائب رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین، درک واقعیت زمان را یکی از مولفه های مهم در توفیقات این ستاد ذکر کرد و افزود: در بحث اجتهاد و استنباط احکام شرعی یکی از عناصر مهم، شناخت زمان و مکان می باشد. 

حجت الاسلام والمسلمین بنیادی یادآور شد: شناخت جامعه هدف که قرار است برای آنها برنامه ریزی شود بسیار حائز اهمیت است و هدف غایی ستاد زمینه سازی برای رسیدن دانش آموزان به مراتبی از حیات طیبه از مقاطع ابتدایی تا پایان تحصیل ۱۲ ساله است.

وی ادامه داد: باید افکار و خواسته های این افراد را شناخت و تغییراتی از جمله فضای مجازی و شبکه های اجتماعی که در شرایط کنونی در روحیه و افکار این جامعه دخیل است را در برنامه ریزی ها مورد توجه قرار داد.

نایب رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین تاکید کرد: نسل پنجم انقلاب از نظر زمانی فاصله ای با نسل قبل خود ندارند ولی از لحاظ فکری تفاوت فاحشی با نسل چهارم انقلاب دارند. 

این استاد سطح عالی حوزه  با اشاره به اهمیت و نقش بسزای ستاد همکاریها افزود: طرح های ارائه شده در ستاد باید به روز و قابل اجرا باشد و زمان شناسی و دیگر عوامل موثر در افکار و رفتار دانش آموزان مورد توجه قرار گیرد، زیرا با در نظرگرفتن این عوامل میتوان تاثیرگذاری طرحها را بیشتر کرد. 

* بکارگیری نخبگان و صاحب نظران علمی 

نائب رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین با ارزیابی مثبت از ساختار سازمانی  ستاد بیان کرد: واگذاری مسئولیت کمیته های استانی به نمایندگان ولی فقیه از لحاظ توجه به فرهنگ خاص هر منطقه اقدامی موثر و قابل توجه است.

حجت الاسلام والمسلمین بنیادی در ادامه افزود: این در حالی است که کمیته های استانی در دو بخش حوزوی وآموزش و پرورش باید به دنبال متخصصان، صاحب نظران و نخبگان علمی باشند.

وی تاکید کرد: اگر تخصص را وارد این حیطه نکنیم نتیجه مطلوب محقق نخواهد شد و گاهی ناخواسته کار از حیطه کارشناسی خارج شده و به سمت امور روزمره سوق پیدا می کند و کارآمدی ستاد را تحت تاثیر قرار خواهد داد. 

وی با مثبت و موفق ارزیابی کردن فعالیت کمیته های استانی افزود: برای کسب توفقیات بیشتر باید وضع مطلوب را معیار کار قرار داد. 

حجت الاسلام والمسلمین بنیادی در ادامه با اشاره به اینکه علوم انسانی غیر اسلامی ذهن دانش آموران را آزرده و آنها را به انحطاط و انحراف می برد اضافه کرد: افرادی که علوم انسانی و اسلامی را خوب بشناسند می توانند آن را خوب به روز رسانی کرده و به مخاطب برسانند.

*ظرفیت مجمع عمومی جامعه مدرسین برای کمک به ستاد

وی در ادامه با تاکید بر اطلاع رسانی درست افزود: در مجمع عمومی جامعه مدرسین اساتید خبره حوزوی می توانند در بخش های مختلف ستاد در قالب های همیاری، همفکری، مطالعاتی و کمیته های تخصصی کمک های ارزنده ای داشته باشند واکنون این ضرورت وجود دارد که خیل عظیم نیروها را در جهت تحقق اهداف ستاد و نظام اسلامی به صورتسازمان یافته به اتاق فکرهای مهم متصل کرد.

وی ابراز امیدواری کرد در مجمع عمومی جامعه مدرسین کمیته علمی مشورتی ستاد همکاریها تشکیل شود وتا ستاد همکاریها از اندیشه، ایده ها و طرح های دیگر کمیته های اندیشه ورز در بخش راهبردی بهره ببرد.

انتهای پیام /

با حضور دبیرستاد همکاریها؛

گردهمایی ائمه جمعه منطقه یک کشوری در گلستان برگزار شد+ عکس

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش:

تأکید دولت سیزدهم بر استفاده ویژه از ظرفیت های تربیتی حوزه علمیه

رئیس ستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش

حمایت از نهاد تعلیم و تربیت را بر خود  تکلیف می دانم/ آموزش و پرورش، حوزه و دانشگاه سه اصل سعادت جامعه اسلامی

حجت الاسلام کلباسی در دیدار دبیر ستاد همکاریها

آماده ارایه ظرفیت های بی بدیل مرکز تخصصی مهدویت به آموزش و پرورش هستیم

رئیس مؤسسه پژوهشی آموزشی امام خمینی "ره" خبر داد

توسعه طرح ولایت  با بهره گیری از معلمان متخصص

تصاویر/ دیدار معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با آیت الله اعرافی

آیت الله اعرافی:

آموزش و پرورش با سرعت درحال تغییر نسل است

آیت‌الله کعبی:

آموزش و پرورش باید از حافظه محوری پرهیز داشته باشد

گزارش تصویری

نشست شورای همکاریهای حوزه علمیه و آموزش و پرورش استان یزد

دکتر صحرائی در رونمایی از کتاب" منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در موضوع آموزش و پرورش"

بذر آینده کشور در مدرسه کاشته می‌شود/ باید همه به مدرسه برگردیم

کتاب «اصول و روش‌های تربیت در قرآن کریم»

ثبت‌نام دانش‌آموزان در حوزه علمیه آیت‌الله مجتهدی آغاز شد + پوستر

تصاویر/ آیین رونمایی از کتاب «منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در موضوع آموزش و پرورش»

آیت الله کعبی؛

آموزش و پرورش زیر ساخت پیشرفت، جامعه پردازی و تمدن سازی است

به مناسبت سالروز تخریب قبور ائمه بقیع

تخریب بقیع داغ جانسوزی که فراموش نمی شود / شفاعت پیامبرنصیب دشمنان اهل بیت نخواهد شد