Print
Zoom In
Zoom Out

به بهانه تبلیغ عملی یک امام جمعه

روحانیت طرحی نو در اندازد

شناسه مطلب: 11031
زمان انتشار: شنبه 06 بهمن 1397 ساعت 13:54

خبرهفته گذشته حضور حجت الاسلام جدائی امام جمعه بیله سوار در استخر به همراه عده ای از جوانان با واکنش مثبت علاقه مندان به حوزه و روحانیت در فضای مجازی و حقیقی مواجه شد.

خبرهفته گذشته حضور حجت الاسلام جدائی امام جمعه بیله سوار  در استخر به همراه عده ای از جوانان با واکنش مثبت علاقه مندان به حوزه و روحانیت در فضای مجازی و حقیقی مواجه شد. 

اقدام امام جمعه این شهر که از قضا رئیس کمیته،  همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش است موجب شد تا فعالان فضای مجازی دست به کار شوند و از اقدام فرهنگی، اجتماعی این امام جمعه تمجید نمایند. 

ضمن تقدیر از حجت الاسلام اصغر جدائی امام جمعه  مردمی و فعال بیله سوار ، نکاتی را در خصوص  این اقدام و برخی دیگر از اقدامات تحولی روحانیون در چند سال اخیر یادآور می شویم. 

*بهره مندی از ابزارنوین تبلیغ

وقتی جوانان و نوجوانان منتظر این گونه محبت های پدرانه از حوزه و روحانیت هستند ، انتظار میرود شرایط را درک نموده و با تغییر روشها به تناسب اقتضائات زمان و مکان و بهره مندی از ابزارنوین تبلیغ، همچنانکه قبل و بعد از پیروزی  انقلاب ،مخصوصا دوران هشت سال دفاع مقدس، روحانیت محور جوانان بود در این وانفسای انفجار اطلاعات یک بار دیگر محورشعور وشورآفرینی جوانان باشند. 

ناگفته پیداست جوانان بیله سوار هیچگاه این خاطره خوش را فراموش نخواهند کرد که روزی در عنفوان جوانی با یک روحانی زمانشناس استخر رفتیم ، نصایح اورا گوش کردیم وبه  صرف ساندویچ مهمانش بودیم. 

*درسی از محضرامام رئوف 

امام رضا علیه السلام فرمود؛رَحِمَ اللّهُ عَبْدا اَحْیا أمْرَنا،»قال الرّاوی:فَقُلْتُ لَهُ:فَکَیْفَ یُحْیِی أمْرَکُمْ؟قالَ: یَتَعَلَّمُ عُلُومَنا و یُعَلِّمُها النّاسَ، فَإِنَّ النّاسَ لَوْ عَلِمُوا مَحاسِنَ کَلامِنا لاَتَّبَعُونامیزان الحكمة، ج 8، ح 13797

خداوند بنده ای که امر ما اهل بیت را زنده میکند مورد رحمت خود قراردهد ، راوی پرسید چگونه امر شما را زنده نگهداریم ؟ حضرت فرمود؛ علوم مارا یاد بگیرید و به مردم یاد بدهید، زیرا اگر مردم زیبایهای کلام و گفتار ما را یاد بگیرند، بی گمان از ما پیروی می کنند.

 ازین کلام نورانی درس میگیریم  رسالت یک طلبه و روحانی که به کسوت مقدس سربازی امام زمان عج در آمده است بسی سنگین و البته با فضیلت است، زیرا امام علیه السلام کسانی که برای احیای امر اهل بیت تلاش می کنند را دعا فرموده و رحمت خداوند شامل کسی می شود که امر معصومین علیهم السلام را تبلیغ و زنده کند. 

درس دیگری که از امام رئوف میگیریم این است بهترین راه تسخیر قلوب به سوی معارف دینی ، تبلیغ و گسترش سخنان گهربار معصومین علیهم السلام است؛ از طرفی علوم اهل بیت علیهم السلام  چون به مبدأ وحی مرتبط است، زمینه ی پذیرش آن در هر انسانی که از فطرت الهی منحرف نشده باشد دارد، چه رسد به جوانانی که رایحه خوش عطر ولایت درفطرت آنان است. 

*طرحی نو دراندازیم

فرصت هایی که در شرایط کنونی برای روحانیت به برکت انقلاب اسلامی و خونهای پاکی که در این راه ریخته شده به وجود آمده کم نیست و اکنون پس از چهل سال از عمر با عزت انقلاب  با همه ره آوردها و افتخاراتش، اقتضا می کند روحانیت طرحی نو دراندازد و یک بار دیگر جوانان پاک نهاد ایران عزیز را با تبلیغ عملی  زیر چتر ولایت اهلبیت علیهم السلام گرد هم آورد که حضرت صادق(ع)می فرماید؛كُونُوا دُعَاةً النَّاسِ بِغَيْرِ أَلْسِنَتِكُمْ ، با غیر زبان هآیتان مردم را دعوت کنید./الکافي، جلد 2،صفحه 78

نقش دعوت عملی در سازندگی فرد و جامعه، بسیار مهم و مؤثر است واقدام امام جمعه بیله سوار فقط نمونه ای از هزاران طرح و ایده نو از تبلیغ عملی  برای جذب جوانان و نوجوانان و حتی بچه های مدرسه به محاسن کلام اهل علیهم السلام است.  

خوشبختانه اخبار و گزارشات نوید بخش حاکی ازآن است که قالب و سبک تبلیغ دینی ائمه جمعه ، طلاب و روحانیون جوان، وارد فاز جدیدی جهت بیمه کردن جوانان از وسوسه شیاطین و خناسان در فضای حقیقی و مجازی شده است. 

*حلقه وصل حوزه و نوجوانان

از ایده هایی که در چند سال اخیر با استقبال مسئولین حوزه و آموزش و پرورش مواجه شده و به عبارتی از عملیاتی ترین تفاهم نامه های نهادهای درون نظام است ، تشکیل ستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش به منظور بهره مندی ظرفیت های هردو دستگاه برای ارتقا تعلیم و تربیت اسلامی است که راه را برای حضور حوزه وروحانیت باز کرده و اکنون صدها طلبه جوان و با انگیزه با استفاده از فرصت هایی که این ستاد به وجود آورده می توانند با حضور در بین دانش آموزان به تسخیر قلب های پاک آینده سازان انقلاب بپردازند. 

ایجاد هفتصد کمیته همکاری در نقاط مختلف کشور با محوریت ائمه جمعه و عضویت نهادی های حوزوی، چون سازمانهای تبلیغات اسلامی ، اوقاف و امورخیریه، معاونت پرورشی آموزش و پرورش ، مدیریت های استانی حوزه های علمیه برادران و خواهران با تدوین و ابلاغ برنامه های کلان وزارتی و حوزوی ،حلقه وصل زیبایی را تشکیل داده  که امیدواریم  حوزه ، روحانیت و آموزش و پرورش با بهره گیری از این بنیان مرصوص، ایده ها و طرح هایی از جنس ابتکار امام جمعه بیله سوار را در سطح ملی گسترش دهند. 

کریم دلفانی / مدیرارتباطات و اطلاع رسانی ستاد همکاریها 

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان:

هدایت‌گری و ایفای نقش در تعلیم و تربیت نعمتی بزرگ و افتخاری پربرکت است

دکتر حمید نیکزاد:

ایجاد فصل نوین در همکاری حوزه و آموزش و پرورش

کلیدواژه‌های رهبری برای خوشه چینی از وعده صادق

دبیرستاد همکاریها درجمع ائمه جمعه سه استان

حضور روحانيون مشاور در مدارس پناهگاه دانش‌آموزان درمقابل بمباران شبهات است

با حضور دبیرستاد همکاریها؛

گردهمایی ائمه جمعه منطقه یک کشوری در گلستان برگزار شد+ عکس

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش:

تأکید دولت سیزدهم بر استفاده ویژه از ظرفیت های تربیتی حوزه علمیه

رئیس ستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش

حمایت از نهاد تعلیم و تربیت را بر خود  تکلیف می دانم/ آموزش و پرورش، حوزه و دانشگاه سه اصل سعادت جامعه اسلامی

حجت الاسلام کلباسی در دیدار دبیر ستاد همکاریها

آماده ارایه ظرفیت های بی بدیل مرکز تخصصی مهدویت به آموزش و پرورش هستیم

رئیس مؤسسه پژوهشی آموزشی امام خمینی "ره" خبر داد

توسعه طرح ولایت  با بهره گیری از معلمان متخصص

تصاویر/ دیدار معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با آیت الله اعرافی

آیت الله اعرافی:

آموزش و پرورش با سرعت درحال تغییر نسل است

آیت‌الله کعبی:

آموزش و پرورش باید از حافظه محوری پرهیز داشته باشد

گزارش تصویری

نشست شورای همکاریهای حوزه علمیه و آموزش و پرورش استان یزد

دکتر صحرائی در رونمایی از کتاب" منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در موضوع آموزش و پرورش"

بذر آینده کشور در مدرسه کاشته می‌شود/ باید همه به مدرسه برگردیم

کتاب «اصول و روش‌های تربیت در قرآن کریم»