امروز : 1397/12/01
2019-02-20
شناسه خبر : 11022
تاریخ انتشار : 1397/11/01 09:24
 مشکل امروز دنیا انحراف علم از اخلاق است/ راه‌های نرفته  برای فرهنگ سازی اقامه نماز

رئیس ستاد اقامه نماز کشور؛

مشکل امروز دنیا انحراف علم از اخلاق است/ راه‌های نرفته برای فرهنگ سازی اقامه نماز

رئیس ستاد اقامه نماز کشور در جلسه شورای عالی نماز وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به آسیب‌های اجتماعی گفت: مشکل امروز دنیا انحراف علم از خلاق است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دبیر خانه ستاد همکاریها حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی در جلسه شورای عالی نماز وزارت آموزش‌وپرورش که با حضور سید محمد بطحایی و اعضای شورای عالی نماز برگزار شد، اظهار کرد: هرچند آموزش‌وپرورش هرسال رتبه برتر را درزمینه اقامه نماز بین دستگاه‌های کشور کسب می‌کند، اما به دلیل گستردگی این دستگاه ضروری است هرساله عملکرد این وزارتخانه در خصوص نماز مورد بازنگری قرار گیرد چرا که همچنان راه‌های نرفته زیادی برای اقامه نماز وجود دارد.

*علت سهل انگاری در نماز

حجت الاسلام قرائتی با اشاره به فرازهایی از صحیفه سجادیه ادامه داد: باید علت سهل انگاری در نماز را در اعمال و رفتار خود جستجو کنیم.

وی از وجود بیش از 5 هزار معلم به‌عنوان امام جماعت در مدارس خبر داد و افزود: شایسته است از این معلمان به نحو شایسته تقدیر شود.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور خاطرنشان کرد: آموزش نماز نسل نو باید در اولویت باشد و دوره‌های ضمن خدمت برای معلمان می‌تواند در توسعه فرهنگ نماز مؤثر باشد.

*تقدیراز آموزش‌وپرورش

وی اضافه کرد: کارهای بسیار خوبی در آموزش‌وپرورش انجام‌شده که جای تقدیر دارد، اما باید خیلی کارکرد و برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی همواره برای نشر اقامه نماز در نسل جوان تلاش کنیم.

حجت‌الاسلام قرائتی افزود: هرچه آسیب‌های اجتماعی بیشتر باشد تلاش برای اقامه نماز نیز باید افزایش یابد.

در ادامه این نشست وزیرآموزش‌وپرورش گفت؛ارزیابی مدارس در حوزه اقامه نماز یکی از عوامل مؤثر در اقامه نماز است.

*شورای عالی نماز گامی جهت ارتقا فرهنگ نماز

 سید محمد بطحایی، تشکیل شورای عالی نماز را گامی در جهت رشد و ارتقا فرهنگ اقامه نماز در آموزش‌وپرورش برشمرد و اظهار کرد: مفتخریم که آموزش‌وپرورش در بین همه دستگاه‌ها و نهادها به‌عنوان دستگاه برتر درزمینه اقامه نماز  انتخاب‌شده است.

وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص اقامه نماز و آموزش‌وپرورش گفت: با تغییر ساختارها تلاش کردیم موانع فرا روی اقامه نماز در مدارس را رفع و شرایط برگزاری بیش‌ازپیش نماز در مدارس و نشر فرهنگ نماز گام برداریم.

*موانع موجود شناسایی و رفع شود

بطحایی تصریح کرد: برای ارتقای فرهنگ نماز، ضروری است ابتدا موانع موجود در  این مسیر شناسایی و رفع شود.

وی ادامه داد: معاونت پرورشی و فرهنگی و همچنین استان‌ها باید در جهت ایجاد ساختارها و رفع موانع اقامه نماز تلاش کنند.

وزیر آموزش‌وپرورش تصریح کرد: پیشنهادهای زیادی تاکنون برای اقامه نماز ارائه ‌شده اما چنان‌که باید، عملی نشده و این مشکلی است که باید آسیب‌شناسی و سپس ارائه راهکار برای رفع آن آسیب شود.

*ارزیابی عملکرد مدارس

وی اظهار کرد: ارزیابی عملکرد مدارس درزمینه اقامه نماز یکی از عوامل مؤثر در اقامه نماز در مدارس است و اداره ارزیابی و عملکرد باید با جدیت در این موضوع ورود پیدا کند.

دست های مردم از نگاه پیامبرعظیم الشان اسلام

نماز با معرفت انسان را از سقوط شخصیتی نجات میدهد

دوره توانمند سازی مدیران و معاونین مدارس استان کرمانشاه برگزار شد

یک روحانی سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی استان ایلام شد

دوره توانمند سازی طلاب و معلمان آموزش و پرورش کردستان برگزار شد

قلک هایی از جنس ارادت به اهل بیت علیهم السلام

تداوم راه شهید ایرانمنش منوط به تربیت دانش آموزانی در خط انبیااست

آموزش و پرورش روی کمک حوزه های علمیه حساب باز کرده است.

همایش مدرسه تربیتی امام موسی صدر برگزار می شود

ویدیو/ افزایش سطح کیفی برنامه های تربیتی مدارس با همکاری حوزه های علمیه

هفتصد و 70 کارگاه آموزشی گفتمان دینی در مدارس با همکاری حوزه علمیه

سند تحول بنیادین میثاق تعلیم و تربیت اسلامی است

ستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش اتاق اندیشه ورزی تعلیم و تربیت اسلامی است

چندرسانه‌ای/سفر مشاور عالی وزیر آموزش و پرورش و دبیر ستاد همکاری‌ها به استان گلستان

محور برنامه های کمیته همکاری ها، سند تحول بنیادین است

کمیته همکاری ها ظرفیت خوبی برای فعالیت های اثر گذار در آموزش و پرورش است

... به جوانان عزیزم؛ در آغاز فصل جدید جمهوری اسلامی

ترمیم برخی عملکردها با توسل به حوزه و دانشگاه امکان پذیر است

کتابخانه مدرسه باقر العلوم ناحیه یک تبریز افتتاح شد

باید آموزش های خود را بومی سازی کنیم/ انسان بدون برنامه، کارنامه نخواهد داشت