Print
Zoom In
Zoom Out

استاد کارگاه توانمند سازی مربیان پرورشی

مهارت آموزی شرط عبورازپیچیدگی‌های تربیتی نسل جدید

شناسه مطلب: 11020
زمان انتشار: يكشنبه 30 دی 1397 ساعت 09:57

غافل شدن از مفاهیم فرهنگی باعث به بن بست رسیدن تربیت نوجوانان و جوانان خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دبیر خانه ستاد همکاریها ، حجت الاسلام داود کمیجانی در کارگاه توانمندسازی مربیان و معاونان پرورشی نواحی یک و دو اردبیل  گفت؛انتقال ناصحیح مفاهیم آموزشی و فرهنگی باعث سوء‌تعبیر در بین جامعه هدف شده و نتایج منفی برجای خواهد گذاشت.

*پیچیدگی‌های تربیت نسل جدید 

وی افزود: در حال حاضر با نسل جدیدی مواجه هستیم که دارای پیچیدگی‌های رفتاری و شخصیتی خاصی هستند و در تربیت این گروه از جامعه نباید با تفکرات ساده‌ و غیرعلمی پیش رفت.

*مربیان پرورشی در خط مقدم مهارت‌های روز

استاد این کارگاه اموزشی ادامه داد: آموزش‌های لازمی که تکنیک و مهارت‌های جوانان را برای عبور از مشکلات و تنگناهای زندگی افزایش دهد مورد نیاز مدارس مختلف کشور بوده و مربیان پرورشی و تربیتی در خط مقدم ارائه چنین مهارت‌هایی هستند.

حجت الاسلام کمیجانی  یادآور شد: یکی از دلایل رواج آسیب‌های اجتماعی در جامعه علاوه بر نادیده انگاشتن مسائل فرهنگی عدم ارائه آموزش‌های مفید به جوانان برای برخورداری از رفتارهای حکیمانه در مواجهه با سختی‌ها و مشکلات زندگی است.

وی افزود؛ جوانان امروزی به واسطه پیشرفت علم و تکنولوژی و بهره‌گیری از فضای مجازی در بسیاری ازبخش‌ها از اطلاعات گسترده‌ای برخوردارند، اما از  طراحی و کنار هم چیدن این دانش برای مدیریت زندگی و کسب موفقیت‌های شغلی و تحصیلی غافل هستند.

*تصور از تربیت جوانان باید تغییر یابد

حجت الاسلام کمیجانی با اشاره به اینکه تصور از تربیت جوانان باید تغییر یابد، ادامه داد: جوانان به مانند معادن ارزشمند سنگ‌های قیمتی هستند که با بهره‌گیری از ماهیت و استعداد موجود می‌بایست زمینه‌ رشد استعدادهای نهفته آنان را کشف و استخراج کرد.

وی یادآور شد: تربیت در سنین پایه به مانند حکاکی بر روی سنگ بوده و مربیان پرورشی و فرهنگی باید بر آموزش در سنین کودکی و نوجوانی تاکید ویژه‌ای داشته باشند.

*افزودن محفوظات کاربرد ندارد

استاد این نشست  افزود: تعلیم دانش‌آموزان تنها به معنای افزودن محفوظات آنان نبوده و باید راه‌های لازم برای ارتقای نگرش و درک درست از جهان هستی را ارائه داد.

وی براعتلای مفاهیم اخلاقی در مدارس تاکید کرد و ادامه داد: مربیان آموزشی در کنار برخورداری از اطلاعات تحصیلی نیازمند برخورداری از حکمت و درک خاصی از زندگی هستند تا همین عوامل منجر به برخورداری از نظریه‌های خاص و فراهم کردن راهکارهای لازم برای آموزش حکمت و نگرش‌های اخلاقی ‌شود.

وی گفت؛ از ویژگی‌های بارز مربیان برخورداری از انگیزه الهی و شناخت مناسب مخاطبان با نیازسنجی صحیح از کمبودهای جامعه هدف بوده تا نسخه‌های درمانی و تربیتی لازم را برای عبور از چالش‌های ذهنی و فکری دانش‌آموزان ارائه داد.

*شرط به بار نشستن اهداف مربیان 

حجت الاسلام کمیجانی  تصریح کرد: برخورداری از بیانی ملایم، رفتاری پایدار، صفات اخلاقی نیکو و آموزنده و عکس‌العمل مناسب در مقابل رفتارهای نامتعادل زمینه‌ساز به بار نشستن اهداف مربیان آموزشی در مدارس را فراهم خواهد کرد و باید تمامی مربیان در ارتقای تکنیک‌های مهارتی و آموزشی خود تمرکز مضاعفی داشته باشند.

گفتنی است این کارگاه به همت معاونت پرورشی و فرهنگی اداره کل( اداره امور تربیتی اداره کل) و با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی استان اردبیل  برای 230 نفر از مربیان و معاونان پرورشی و مدیران مدارس نواحی یک و دو اردبیل برگزار شد.

آیت الله کعبی؛

آموزش و پرورش زیر ساخت پیشرفت، جامعه پردازی و تمدن سازی است

به مناسبت سالروز تخریب قبور ائمه بقیع

تخریب بقیع داغ جانسوزی که فراموش نمی شود / شفاعت پیامبرنصیب دشمنان اهل بیت نخواهد شد

با حضور وزیر آموزش و پرورش:

«کتاب منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در موضوع آموزش و پرورش» رونمایی شد

به نمایندگی از وزیر آموزش و پرورش

حجت الاسلام نیکزاد با خانواده شهید زارعی در بندرعباس دیدار کرد

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان

تربیت نسل مومن و انقلابی در گرو همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش است

مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان خبر داد

ایجاد مدارس وابسته به حوزه علمیه در هرمزگان از ابتدای مهرماه

نشست شورای همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش استان هرمزگان به روایت تصویر

دکتر نیکزاد:

حوزه علمیه در عرصه های گوناگون سند تحول نقش آفرین است

نشست شورای همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش استان هرمزگان برگزار شد

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان

ارتباط خانواده‌ها با آموزش و پرورش بیش از گذشه باشد

شورای همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش زنجان برگزار شد

دانش آموزان را براساس دستورات قرآن تربیت کنیم

در سال گذشته؛

۱۵ هزار دانش آموز همدانی با مضرات مواد مخدر آشنا شدند

نگاه خوب رسانه ها به اخبار تربیتی

شماره (۷۴) بولتن خبری ستاد همکاریها در آیینه رسانه ها منتشر شد

با حکم دبیر ستاد:

دکتر ریحانی، سرپرست «مطالعات و راهبری» ستاد همکاری حوزه و آموزش و پرورش شد