Print
Zoom In
Zoom Out

مدیر کل امور پژوهشی حوزه علمیه خواهران تشریح کرد؛

ظرفیتهای بی بدیل حوزه علمیه خواهران برای تحقق سند تحول بنیادین

شناسه مطلب: 11010
زمان انتشار: سه شنبه 25 دی 1397 ساعت 11:37

نشست کارگروه برش خانواده از سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در معاونت پژوهشی مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران برگزار گردید

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دبیرخانه ستاد همکاریها این نشست به میزبانی حجت الاسلام و المسلمین  محمدتقی ربانی مدیرکل امور پژوهشی حوزه علمیه خواهران ، باحضور معاونت امور استانهای دبیرخانه ستاد همکاریها برگزار شد. 

*خانواده و سهم آن از سند تحول بنیادین

در این نشست حجت الاسلام درودی با ارایه گزارشی از مباحث مطرح شده و مصوبات کارگروه های دوازدهمین هم اندیشی ستاد همکاریها در مشهد مقدس گفت؛ یکی از مباحثی که در کار گروه شماره دو تحت عنوان بررسی "برش برنامه پنج ساله برنامه های حوزه برای همکاری با آموزش و پرورش" مطرح شد مساله خانواده و سهم آن از سند تحول بنیادین بود. 

حجت الاسلام درودی گفت؛ از حوزه علمیه خواهران و معاونت پژوهشی آن انتظار داریم طرح ها و پژوهش های خود را در خصوص این بخش از همکاریها ارایه نمایند تا در مصوبات نهایی برش پنج ساله همکاریها سهم خانواده مورد توجه قرار گیرد. 

*طرح های متنوع حوزه علمیه خواهران

در ادامه این نشست حجت الاسلام محمد تقی ربانی مدیر کل امور پژوهشی معاونت پژوهشی حوزه علمیه خواهران با ارایه گزارشی از طرح های حوزه علمیه خواهران در خصوص تحقق مطالبات مقام معظم رهبری ،آمادگی حوزه خواهران را برای همکاری با دبیر خانه ستاد اعلام نمود.   

وی گفت؛ با توجه به ظرفیت استعداهای برتر، نخبگان و اساتید حوزه علیمه خواهران می تواینم مبانی سند تحول را در پژوهش های غنی طلاب تعبیه کنیم.

*تدوین نیازهای تربیتی دانش آموزان 

حجت الاسلام ربانی افزود؛ قادر هستیم در استانها با استفاده از ظرفیت کتب پژوهش شده تحت عنوان مجموعه (سرمه سعادت) نیازهای تربیتی دانش آموزان را در دستور کار داشته باشیم.

مدیر کل پژوهش حوزه علمیه خواهران افزود؛ با توجه به سیرجذب  طلاب مستعد برای گزینش در طرح استعداد های برتر و کسب مقام نخبگی، می توان مبانی سند تحول را در سیر مطالعاتی آنان تعریف کنیم.

*تدوین120طرح درعرصه خانواده 

وی خاطر نشان کرد؛ حدود 120 طرح فعال در استانهای کشور پیرامون عرصه خانواده و آسیب های آن جهت برش مباحث خانواده در سند تحول بینادین در دست اقدام است.

حجت الاسلام ربانی یاد آورشد؛ با توجه به ظرفیتپژوهشی روانشناسی کودک در حوزه علمیه خواهران نیازهای تربیتی مدارس ابتدایی در آینده تأمین می گردد.

*پیشنهاد تشکیل دبیرخانه پژوهش سند تحول

این پژوهشگر حوزه علمیه بیان داشت؛ با توجه به ظرفیت طلاب مستعد حوزه علمیه خواهران و سقف سنی استعدادهای برتر در 35 سال و کف سنی نخبگان برای 40 سال، می توان مبانی سند تحول را از ارتقای پژوهشی برخودار نمود و در صورت فراهم بودن مقدمات پژوهش جهت برش خانواده در  سند تحول، از استعداد های برتر و نخبگان حوزه علمیه خواهران دبیرخانه پژوهش سند تحول را در شهر کریمه اهل بیت علیهم السلام تشکیل داد.

*ظرفیت 800 هسته مطالعاتی طلاب خواهر

حجت الاسلام ربانی گفت؛یکی از راههای پاسخگویی برای عملیاتی شدن سند تحول، موضوع بندی آن توسط مسئولین دو دستگاه برای کاربست با پژوهشگران می باشد و با توجه به ظرفیت 800 هسته پژوهشی و برنامه مطالعاتی طلاب خواهر، می توان مبانی سند تحول و راهکارهای آن را در کف مدارس به نمایش گذاشت.

 مدیر کل پژوهش  حوزه علمیه خواهران افزود؛جشنوارهایی که در حوزه خواهران برگزار می گردد با دو رویکرد میدانی و کتابخانه ای طلاب خواهر قادر است پاسخگوی بخش اعظمی از نیازهای تربیتی دانش آموزان دختر باشد زیرا فعالیت غنی و فراوانی که در عرصه تعلیم و تربیت توسط طلاب خواهر صورت گرفته و کارشناسی شده  اما به دلیل عدم اطلاع رسانی ،بایگانی گردیده، در حالیکه می تواند بخش های مرتبط با مباحث خانواده و حجاب و عفاف و مقام مادر بودن سند تحول را غنی سازی نمود.

*تدوین کتب جنبی اعتقادی و عبادی برای دانش آموزان

وی افزود؛ حوزه علمیه خواهران در صورت تعامل دوسویه با آموزش و پرورش، می تواند کتب کنار دستی دانش آموزان را در عرصه اعتقادی و عبادی و اخلاقی سند تحول در دستور کار خود داشته باشد.  

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان:

هدایت‌گری و ایفای نقش در تعلیم و تربیت نعمتی بزرگ و افتخاری پربرکت است

دکتر حمید نیکزاد:

ایجاد فصل نوین در همکاری حوزه و آموزش و پرورش

کلیدواژه‌های رهبری برای خوشه چینی از وعده صادق

دبیرستاد همکاریها درجمع ائمه جمعه سه استان

حضور روحانيون مشاور در مدارس پناهگاه دانش‌آموزان درمقابل بمباران شبهات است

با حضور دبیرستاد همکاریها؛

گردهمایی ائمه جمعه منطقه یک کشوری در گلستان برگزار شد+ عکس

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش:

تأکید دولت سیزدهم بر استفاده ویژه از ظرفیت های تربیتی حوزه علمیه

رئیس ستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش

حمایت از نهاد تعلیم و تربیت را بر خود  تکلیف می دانم/ آموزش و پرورش، حوزه و دانشگاه سه اصل سعادت جامعه اسلامی

حجت الاسلام کلباسی در دیدار دبیر ستاد همکاریها

آماده ارایه ظرفیت های بی بدیل مرکز تخصصی مهدویت به آموزش و پرورش هستیم

رئیس مؤسسه پژوهشی آموزشی امام خمینی "ره" خبر داد

توسعه طرح ولایت  با بهره گیری از معلمان متخصص

تصاویر/ دیدار معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با آیت الله اعرافی

آیت الله اعرافی:

آموزش و پرورش با سرعت درحال تغییر نسل است

آیت‌الله کعبی:

آموزش و پرورش باید از حافظه محوری پرهیز داشته باشد

گزارش تصویری

نشست شورای همکاریهای حوزه علمیه و آموزش و پرورش استان یزد

دکتر صحرائی در رونمایی از کتاب" منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در موضوع آموزش و پرورش"

بذر آینده کشور در مدرسه کاشته می‌شود/ باید همه به مدرسه برگردیم

کتاب «اصول و روش‌های تربیت در قرآن کریم»