Print
Zoom In
Zoom Out

نماینده ولی فقیه درقزوین در نشست کمیته همکاریها؛

دین خود را سیاسی نکنیم/ جای خالی فتنه شناسی در مدارس

شناسه مطلب: 11002
زمان انتشار: شنبه 22 دی 1397 ساعت 14:00

دین ما به دنبال سیاست دینی و قرآنی است و سیاست را باید درخدمت دین به کارگیرد نه اینکه دین خود را سیاسی کنیم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دبیر خاه ستاد همکاریها امام جمعه قزوین در نشست کمیته همکاریهای استان گفت؛باید برای نیازهای مختلف دانش‌آموزان پاسخ مناسب داشته باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی در نشست کمیته همکاریهای آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه، اظهار کرد: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مثل دروازه‌ای می‌ماند که باید ما را در عرصه‌های مختلف دینی و قرآنی قرار دهد و این موضوع باید مورد توجه قرار بگیرد.

*هشدار نسبت به سند ۲۰۳۰

وی اذعان کرد: گاهی حضور عده‌ای در مدارس و اصرار آنها بر اجرای مفاد سند ۲۰۳۰ قابل تامل است، این عده با نگاه شیطانی درحال اجرایی کردن تفکرات شیطانی دنیای غرب در حوزه آموزشی مدارس هستند، ما چطور راضی می‌شویم فرزندانمان را در مسیر تفکرات غربی و شیطانی قرار دهیم؟! 

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اذعان کرد: اگر سند بنیادین تحول آموزش و پرورش را به عنوان دروازه معارف انقلابی و دینی جدی بگیریم، مشکلات آموزشی و پرورشی ما حل خواهد شد، زمانی‌که ما قوانین را رعایت نمی‌کنیم دچار بحران‌های آموزشی و تربیتی می‌شویم.

*باید قدردان سرمایه‌های عظیم آموزشی باشیم 

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی ابراز کرد: باید قدردان سرمایه‌های عظیم آموزشی در حوزه دینی باشیم، اگر ما در یک کشور اسلامی حضور نداشتیم یا در یک کشور غیر اسلامی بودیم در این فضا از منابع عظیم دینی و سرمایه‌های معنوی محروم می‌شدیم، دین اسلام در شرایطی ظهور کرد که فقط ۱۷نفر در جزیرةالعرب سواد داشتند، در این فضا قرآنی نازل شد که امر به آموختن دانش کرده است.

وی بیان کرد: متاسفانه امروز در فضاهای آموزشی به خصوص برخی دانشگاه‌ها درحال حذف دین از فضای آموزشی هستند و بر این موضوع نیز اصرار دارند.

*برخی مصرف‌کننده افکار ضد فرهنگی شده‌اند

رئیس کمیته همکاریهای قزوین عنوان کرد: ما اگر مبانی آموزشی خود را براساس مبانی دینی اجرا کرده و در جهان ترویج دهیم درواقع انقلاب خود را صادر کرده‌ایم، ما باید معارف بلند آسمانی را به جهانیان معرفی کنیم اما متاسفانه با وجود این معارف، برخی مصرف‌کننده افکار پوچ و ضد فرهنگی غرب شده‌اند.

وی ادامه داد: بعثت پیامبران با محوریت پرستش و بندگی خدا صورت گرفت و خدای متعال مبانی آموزشی خود را با نزول سوره علق پی‌ریزی کرد و حکمت و معرفت را مبانی این دروس آموزشی قرار داد و انبیای الهی به عنوان سرمایه‌های عظیم آموزشی برای بندگان خدا در بین اقوام مختلف حضور پیدا کردند.

*در مسائل آموزشی و تربیتی دست پر هستیم

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: ما در مسائل آموزشی و تربیتی دست پر هستیم و منابع عظیم دینی و روایی از امامان خود داریم اما دنیای غرب در این فضا دست خالی است و بسیاری از علومی که دنیای غرب به آن دست پیدا کردند از طریق آموزه‌های دینی و کتابخانه‌های مسلمانان بوده است.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: امروز باید به این سوال پاسخ داد که این میزان منابع دینی و روایی به چه میزان در حوزه آموزشی و تربیتی نوجوانان و جوانان ما استفاده شده است؟ خدای متعال هم دل‌های بندگانش را برای پذیرش حق فراهم کرده و هم منابع روایی و دینی زیادی را به عنوان محتوای آموزشی در اختیار ما قرار داده است.

*نوجوانان و جوانان نسبت به امور دینی غریبه شده اند

وی اذعان کرد: حتی متون ادعیه زیادی وجود دارد که جزو منابع آموزشی و تربیتی ما بشمار می‌آید، وجود کتاب‌های فاخر از علمای بزرگ و دانشمندان بزرگ اسلامی نیز عامل افتخار در حوزه بین‌المللی است اما متاسفانه کم‌کاری‌ها باعث شده که نوجوانان و جوانان ما نسبت به این علوم غریبه باشند.

* جوانان اعضای افتخاری ستاد نمازجمعه

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی  با اشاره به اهمیت حضور نوجوانان و جوانان در نمازجمعه بیان کرد: نوجوانانی که در نمازجمعه حضور پیدا می‌کنند با اجرای طرحی آنها را عضو افتخاری ستاد نمازجمعه کرده‌ایم تا برای حضور بیشتر در نماز تشویق شوند و سپس با آموزش‌های لازم می‌توان عزیزان زیادی را برای حضور در نمازهای جمعه و جماعت تشویق کرد، این طرح قابلیت اجرا در همه شهرها را دارد.

وی افزود: راه دیگر آشنا کردن دانش آموزان با مباحث دینی و برگزاری کلاس‌های رفع شبهه برای آنهاست، این جلسات برکات زیادی دارد؛ زیرا سخنرانی جلسه‌ای یکطرفه است و نمی‌توان ارتباط مناسبی با مخاطبان گرفت اما ایجاد جلسات دوطرفه است و فضای صمیمانه‌ای ایجاد می‌کند.

رئیس کمیته همکاری های قزوین ابراز کرد: باید برای نیازهای مختلف دانش آموزان پاسخ مناسب داشته باشیم و حضور طلاب توانمند در مدارس افزایش پیدا کند، از سوی دیگر شناسایی و جمع‌آوری ریشه‌های دینی و قرآنی کلام رهبر و معرفی آنها به نسل جوان، تقویت خودباوری در برابر غرب‌زدگی، کرامت‌مداری و بصیرت دینی از جمله مواردی است که باید نوجوانان را با آن آشنا کرد.

* دین خود را سیاسی نکنیم 

امام جمعه قزوین ابراز کرد: دین ما به دنبال سیاست دینی و قرآنی است و سیاست را باید درخدمت دین به کارگیرد نه اینکه دین خود را سیاسی کنیم، بنابراین باید به دنبال بصیرت سیاسی باشیم؛ زیرا خداوند فتنه را بزرگتر و بدتر از قتل می‌داند و مجازات فتنه‌گران را اعدام برمی‌شمرد و نباید ما در مقابله با فتنه و فتنه‌گران به جای نگاه قرآنی سیاست‌بازی کنیم.

*جای خالی فتنه شناسی در مدارس 

وی بیان کرد: چرا در مدارس ما جای فتنه‌شناسی و بصیرت‌افزایی خالی است؟ فتنه‌های مختلف زمینه ویرانه شدن شهرها، ایجاد اختلاف، تسلط اجانب بر ما و درخطر قرارگرفتن نوامیس و جان و مال مردم را فراهم می‌کند بنابراین دانش آموزان ما باید صاحب بصیرت شوند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با بیان اینکه استکبارستیزی و تقویت روحیه انقلابی باید در دانش آموزان ما تقویت شود، گفت: مبادا ما ناخواسته فضایی ایجاد کنیم که معلمان و دانش آموزان از مبانی دینی و انقلابی فاصله بگیرند.  


پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب به مناسبت سال ۱۴۰۳

گزارش تصویری آیین ترتیل‌خوانی دانش آموزان در حرم حضرت معصومه(س)

گزارشی از افتتاح رشته تخصصی تبلیغ کودک و نوجوان در اهواز

معاونین پرورشی مدارس همدان با فضای حوزه علمیه آشنا شدند

آیت‌الله اعرافی:

شاهد یک انقلاب فرهنگی در مدارس طرح امین هستیم

در استقبال از میهمانان خداوند

بركات روزه ماه رمضان/ خدا وند ميزبان روزه‌داران

جشن تکلیف دانش‌آموزان کلاس هشتمی مدرسه آزیتا افشارنژاد بیرجند

همایش تخصصی روحانیون و طلاب شاغل در آموزش و پرورش برگزار شد

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی تاکید کرد:

چه کمالی است که در نماز نیست ...

نشست کمیسیون معین ستاد همکاریها با حضور اعضا برگزار شد

برگزاری دوره طرح جامع روانشناسی مربیان طرح امین خواهر در کرمانشاه +عکس

با همکاری ستاد همکاریها

نشست های میدانی پاسخ به سوالات دینی دانش آموزان برگزار شد

با مشارکت ستاد همکاریها،

سلسله نشست های علمی "رابطه پدر_دختری در آیینه علم و دین" برگزار می شود

۵ اثر تبلیغی مرتبط با دانش آموزان رونمایی شد

آیت الله اعرافی:

در همه امور، اولویت تمام کشور باید کمک به نهاد تعلیم و تربیت باشد