امروز : 1397/11/04
2019-01-24
شناسه خبر : 10988
تاریخ انتشار : 1397/10/18 11:53
فقط ده درصد مدارس مازندران روحانی دارند / اگر همکاری حوزه نباشد آسیب‌ها پیچیده تر می شود

در نشست کمیته همکاریهای مازندران مطرح شد:

فقط ده درصد مدارس مازندران روحانی دارند / اگر همکاری حوزه نباشد آسیب‌ها پیچیده تر می شود

باید به گونه ای برنامه ریزی کنیم سند تحول بنیادین که خروجی اش حیاط طیبه است،اجرایی و قابل دستیابی باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دبیر خانه ستاد همکاریها نشست بررسی راهکارهای اجرایی مصوبات  هم اندیشی دوازدهم ستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش  در مشهد مقدس و نیز عملیاتی نمودن پیام مقام معظم رهبری به اجلاسیه سراسری نماز در سالن کنفرانس اداره کل آموزش و پرورش مازندران برگزار شد. 

*فعالیت 400 مبلغ دینی در مدارس مازندران

مدیرکل آموزش وپرورش مازندران دراین  نشست از فعالیت 400 مبلغ دینی در از حوزه های علمیه خواهران و برادران در مدارس مازندران خبر داد.

عسکری نیکزاد گفت: اصل و رسالت درآموزش و پرورش این است که بتوانیم به کمال برسیم و باید طوری برنامه ریزی کنیم تا سند تحول بنیادین که خروجی اش حیاط طیبه است، اجرایی و قابل دستیابی باشد.

*از اقدامات جزیره ای پرهیز شود

وی با بیان اینکه حوزه علمیه می‌تواند کمک‌حال و یاری‌رسان آموزش و پرورش در بخش تربیتی باشد، افزود: باید همه دستگاه‌های فرهنگی، حاکمیت و حوزه های علمیه در کنار اصحاب تعلیم و تربیت در جهت توسعه تربیت دینی دانش آموزان همکاری و مشارکت نمایند و از اقدامات جزیره ای خودداری کنند.

*سهم فغالیت های پرورشی از سند تحول بنیادین 

نایب رئیس کمیته همکاریهای  مازندران با بیان اینکه 18 درصد سند تحول بنیادین مربوط به فعالیت های پرورشی است، اظهار داشت: در بخش آموزش خانواده،  باید با حضور مبلغان و سخنوران توانمند، به تبیین اهمیت امر اقامه نماز برای اولیای دانش آموزان بپردازیم و در راستای همسان‌سازی فضای تربیتی در خانواده و مدرسه گامی اثرگذار برداریم.

نیکزاد با بیان اینکه دوران تحصیلی، بهترین فرصت جهت پرورش دانش آموزان متدین و مقید به ارزش های اسلامی است خاطرنشان کرد: همگان باید تلاش کنند اعتبارات بخش فرهنگی به آموزش و پرورش بیشتر تخصیص یابد تا بتوان در جهت توانمندسازی دانش آموزان وکاهش آسیب‌های اجتماعی  در برابر تهاجم فرهنگی اقدامات موثری انجام دهند.

*شرط کاهش آسیب‌های اجتماعی  

وی با اشاره به اینکه انتخاب روش‌ها در ترویج نماز بین نوجوانان بسیار مهم است، بیان داشت: ایجاد هم‌افزایی بیشتر بین حوزه علمیه و آموزش و پرورش باعث خدمت‌رسانی بهتر به دانش آموزان می شود که شرط هم‌افزایی رفاه و شرط رفاه مواجه صادقانه است.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه نماز ابتدایی‌ترین راه تربیتی برای مقابله با انحرافات اجتماعی است گفت: دستگاه تعلیم و تربیت با اجرای برنامه های متنوع و اثرگذار شامل مسابقات قرآن، عترت و نماز و محافل قرآنی و کاروان نماز، سهم بسزایی را در متخلق شدن آینده سازان ایران اسلامی ایفا می‌نماید که جای بسی تقدیر و تشکر از متولیان امور تربیتی دارد.

*اگر همکاری حوزه نباشد آسیب‌ها پیچیده می شود

معاون پرورشی آموزش و پرورش مازندران نیز در این نشست گفت: اگر همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش نباشد قطعاً آسیب‌های بیشتر و پیچیده تری نصیب ما می شود.

محمد شعبانی  با بیان اینکه یک مربی پرورشی خوب می تواند تحول عظیمی در مدرسه ایجاد کند تصریح کرد: باید به دانش آموزان بیاموزیم که خواندن نماز چه آثار مثبتی دارد و نخواندن نماز چه آسیب و ضرری می تواند برساند.

دبیر کمیته همکاریهای مازندران افزود؛ 4 هزار مدرسه در استان فعال هستند که برخی از مدارس خالی از مبلغ دینی هستند.

وی افزود: در بعضی از مدارس استان همزمان 3 مبلغ مشغول فعالیت هستند، درحالی که در برخی مدارس مبلغ و امام جماعت حضور ندارند که این یک آسیب جدی به‌شمار می رود. 

برگزاری گفتمانهای دینی در شهرستانهای هرمزگان

دوره آموزشی طلاب وظیفه از سه استان

سه رکن بنیادین در نهاد خانواده مکتبي /خانواده صالح زيرساخت سلامت اجتماعي

انتشار بولتن الکترونیکی ستاد همکاری ها در آیینه رسانه ها ویژه «دی‌ماه»

جلسه تفسیر قرآن توسط نماینده ولی فقیه

مدیران کل آموزش و پرورش و تبلیغات اسلامی کردستان تفاهم نامه همکاری امضا کردند

مشکل امروز دنیا انحراف علم از اخلاق است/ راه‌های نرفته برای فرهنگ سازی اقامه نماز

دغدغه های طلاب وظیفه برای حضوری موثر در آموزش و پرورش

مهارت آموزی شرط عبورازپیچیدگی‌های تربیتی نسل جدید

مادر بمان! سرهايمان طاقت گرد يتيمى ندارد

آماده همکاری با آموزش و پرورش برای تکمیل بحث خانواده در سند تحول بنیادین هستیم.

تفقه در دین و مهارت های لازم، شرط موفقیت یک روحانی فاضل در مدارس است

سند تحول بنیادین نقشه راه رسیدن به حیات طیبه است

هجمه‌های فرهنگی دشمن تمدن ایران را نشانه گرفته است

گردهمایی یکهزارنفری مدارس طرح امین

مهم‌ترین پشتوانه روحانیون مدارس معاونان پرورشی هستند/ اگر پویا نباشیم مردم پراکنده می شوند

سه شرط موفقیت طلاب دریک مدرسه آموزشی

ظرفیتهای بی بدیل حوزه علمیه خواهران برای تحقق سند تحول بنیادین

ارتباط مساجد و مدارس بستر انقلاب فرهنگی را فراهم می کند