Print
Zoom In
Zoom Out

ترنم معنویت خواهی در نسیم روح نواز ساحل

از همایش مرجعیت شناسی و ولایت پذیری تا یک روز با قرآن در جوار شهدا

شناسه مطلب: 10982
زمان انتشار: يكشنبه 16 دی 1397 ساعت 14:23

هرمزگان نیز چون دیگر استانهای کشور با استقبال از برنامه های ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش تلاش می کند دانش آموزان خون گرم این دیار را در اندوختن دانش با الهام از ارزشهای معنوی و دینی کمک کار باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دبیر خانه ستاد همکاریها ، کمیته همکاریهای این استان و نیز شهرستانها و مناطق تابع آن در راستای اجرایی نمودن برنامه هی ابلاغی ستاد همکاریها با تدارک برنامه های متنوع و متکثر با همفکری حوزه و روحانیت در تربیت دانش آموزان بر اساس سند تحول بنیادین گام های موثری بردارد 

آنچه در پی می آید گوشه ای از دهها فعالیت کمیته همکاریهای استان هرمزگان برای تربیت دینی دانش آموزان مقاطع مختلف تحصیلی است. 


*همایش مرجعیت شناسی و ولایت پذیری

همایش مرجعیت شناسی و ولایت پذیری با حضور علما و دانش آموزان در سالن اجتماعات اداره آموزش و پرورش منطقه فین از توابه استان هرمزگان  برگزار شد.

مهدی تاج الدینی معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره آموزش وپرورش منطقه فین گفت: همایش مرجعیت شناسی و ولایت پذیری  در راستای اجرای برنامه های دبیر خانه ستاد همکاریها مبنی بر دیدار دانش آموزان با علما  و روحایون سرشناس هرمنطقه با حضور حجت الاسلام و المسلمین حاج علی خادم امام جمعه موقت شهر فین در سالن کنفرانس اداره برگزار گردید.

وی افزود: در این جلسه 80 نفر از دانش آموزان دختر و پسر پایه سوم ابتدایی و پایه هشتم متوسطه در دیدار با روحانیون پیش کسوت از رهنمود های آنان و نیز سبک زندگی مبتی بر آموزه های اهل بیت علیهم السلام بهره مند شدند.    

حجت الاسلام و المسلمین حاج علی خادم ضمن تقدیر از تشکیل این دیدار صمیمانه نکاتی را در خصوص تکالیف الهی ونیز لزوم انتخاب مرجع تقلید و شرایط یک مرجع تقلید را  به دانش آموزان بیان نمود.

*حافظان و قاریان دانش آموزدر مسجد خاتم الانبیا (ص)کیش

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده امام جمعه کیش درجمع دانش آموزان  قرآن پژوه و عاشقان اهل بیت با ابراز خوشحالی از حضور در محفل قرآنی آنان بیان داشت :همه دلبستگی ها تمام می شود آن که ماندگار است قرآن است ، همیشه طوری رفتار کنیدکه تابلو و آبروی قرآن باشید.

رئیس کمیته همکاریهای کیش از راه  اندازی معاونت قرآنی دردفتر امام جمعه خبر داد و گفت:لنتظار دارم دانش آموزان عزیز با گروه قرآنی دفتر امام جمعه واداره آموزش و پرورش همراه باشند.

امام جمعه کیش گفت ؛ آمادگی داریم به هر قرآن آموزی که در حفظ قرآن تلاش کند و حافظ قرآن شود جایزه ویژه ای تقدیم شود و از آن ویژه ترزمینه دیدار به همراه خانواده با حضرت امام خامنه ای برای حافظان فراهم شود .

*مراسم جشن تکلیف در دبستان حضرت خدیجه س بندرخمیر  

مراسم جشن تکلیف دانش آموزان دبستان حضرت خدیجه س بندرخمیر  با حضور امام جمعه ،روحانیون ، روؤسای ادارات تبلیغات اسلامی ، ارشاد اسلامی ، اوقاف و امورخیریه  ومعاونین و کارشناسان اداره واولیا دانش آموزان همراه با برنامه های برگزار گردید.

*نشست ترویج و تقویت مفاهیم قرآنی در کیش 

تشکیل جلسه کمیته همکاریها با حضور حجه الاسلام و المسلمین حمید محمدی عضو کمیته قرآنی  شورای عالی انقلاب فرهنگی، مدیر حوزه علمیه، حجه الاسلام محمدی حافظ کل قرآن در  دفتر امام جمعه، با موضوع ترویج و تقویت مفاهیم قرآنی، در  جزیره کیش برگزار شد. 


*کارگاه آموزشی، فرهنگ سازی نماز وخانواده  درمیناب

کارگاه آموزشی، فرهنگ سازی نماز و خانواده با حضور حجت الاسلام ترابی مدرس تخصصی نماز،، ویژه مدرسین آموزش‌ خانواده شرق هرمزگان... در مدیریت  آموزش وپرورش شهرستان میناب برگزار شد.

حجت الاسلام ترابی در این کارگاه گفت: مهمترین هدف از برگزاری از این کارگاه‌ها، آگاهی بخشی مدرسین نسبت به اجرای شیوه های دعوت به نماز است.

وی تصریح کرد :یکی از مهمترین کارهای  ما در جذب به نماز و آموزه های قرآنی، بکار بردن شیوه های جلب به سمت نماز است وی هشدار دادراه‌هایی که جوانان ما برای  منحرف شدن روبرو هستند فراوان است و ما باید  شیوه های خود را برای جذب نوجوانان و جوانان تغییر دهیم.

حجت الاسلام ترابی خاطر نشان کرد: بحث آسیب‌های اجتماعی را در مدارس جدی بگیریم و کنترل آن از طریق ارشاد و راهنمایی به سمت نماز و اشاعه فرهنگ نماز در مدارس با برنامه ریزی مدون و قابل اجرا، اجرایی نماییم.

گفتنی است ، این کارگاه با حضور بیش از 50 نفر از مدرسین آموزش خانواده  حوزه شرق هرمزگان برگزارشد.

*بنیاد خیریه موج مهربانی و جشن بزرگ عبادت در شهرستان بشاگرد 

پویش مردمی مشق زندگی، جشن عبادت ویژه دانش آموزان دختران شهرستان بشاگرد باحضور150 نفر از دانش اموزان دختر پایه سوم ابتدایی مدارس بخش مرکزی در مسجد امام علی (ع) برگزار شد. 

این مراسم با حضور حجت الاسلام بهروزه امام جمعه شهرستان، الطافی نماینده بنیاد خیریه موج مهربانی، مسئولین و رؤسای ادارات، معلمان و اولیاء دانش اموزان با همکاری بنیاد خیریه موج مهربانی و کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان بشاگرد برگزار گردید.

در این مراسم همزمان 391 نفر از دانش آموزان دختر پایه سوم مدارس ابتدایی بشاگرد سن تکلیف خود را جشن گرفتند. صحبت های  معاون پرورشی و تربیت بدنی، اجرای برنامه های متنوع فرهنگی و هنری، قرائت سوگندنامه و رهنمود های  امام جمعه از اهم برنامه های جشن تکلیف دانش آموزان بود.

گفتنی است هزینه های این مراسم توسط بنیاد خیریه موج مهربانی تأمین و به دانش اموزان در پایان بسته های فرهنگی اهدا شد.

*یک روز با قرآن در جوار گلزار شهدا

برنامه یک روز با قران و شهدا با هدف تجلیل و تکریم از مقام شامخ شهدا با حضور مسئولین، معتمدین، دانش آموزان، اولیا و خانواده های معظم شهدا در منطقه فین  برگزار شد.

محمد حیدری زاده رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه فین با تشکر از حضور مسئولین و دانش آموزان در مراسم گلباران مزار شهدا گفت: حضور پرشور مسئولین، اولیاء و دانش آموزان در این مراسم؛ این پیام را به دنیا اعلام می‌کند که راه شهیدان همواره ادامه دارد و مردم ایران قدردان فداکاری شهدا و ایثارگران هستند.

وی اظهار داشت:‌ باید فرهنگ ایثار و شهادت به نسل امروزی به ویژه جوانان انتقال یابد؛ زیرا شهدای انقلاب اسلامی با تقدیم جانشان از هویت دینی و ملی ما دفاع کردند.

نایب رئیس کمیته همکاریها  در ادامه گفت: برگزاری مراسم غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا هم تجدید بیعت با شهدای گرانقدری است که جان خود را فدای انقلاب اسلامی و آرمان‌های امام راحل کردند و هم مراسمی برای زدودن زنگار از دل‌های دنیوی خودمان است.


*دوره توانمند سازی آموزگاران مقطع ابتدایی

دوره توانمند سازی آموزگاران مقطع ابتدایی در راستای طرح آموزش عملی نماز برگزار شد، دبیر کمیته همکاریها در این دوره گفت؛ تلاش در تقویت و تعمیق باورهای دینی در سنین نوجوانی بویژه ترویج فرهنگ نماز و آشنا نمودن دانش آموزان با مسائل عبادی گام ارزشمندی است که می تواند تاثیر بسزایی در سعادت و خوشبختی آنان داشته باشد.

وی افزود: بهترین زمان برای آموزش نماز دانش آموزان دوران ابتدایی بوده و آموزگاران بایستی به این موضوع اهمیت بیشتری دهند.

وی اضافه کرد: آموزگاران می توانند از راه های مختلف دانش آموزان را به خواندن صحیح نماز اول وقت تشویق کنند.

آموزش افعال و اذکار نماز، صحت قرائت، احکام، شیوه های جذب و مأنوس نمودن دانش آموزان به نماز و بیان تجربیات حوزه نماز از مواردی بود که در این دوره ارایه شد.

با حضور دبیرستاد همکاریها؛

گردهمایی ائمه جمعه منطقه یک کشوری در گلستان برگزار شد+ عکس

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش:

تأکید دولت سیزدهم بر استفاده ویژه از ظرفیت های تربیتی حوزه علمیه

رئیس ستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش

حمایت از نهاد تعلیم و تربیت را بر خود  تکلیف می دانم/ آموزش و پرورش، حوزه و دانشگاه سه اصل سعادت جامعه اسلامی

حجت الاسلام کلباسی در دیدار دبیر ستاد همکاریها

آماده ارایه ظرفیت های بی بدیل مرکز تخصصی مهدویت به آموزش و پرورش هستیم

رئیس مؤسسه پژوهشی آموزشی امام خمینی "ره" خبر داد

توسعه طرح ولایت  با بهره گیری از معلمان متخصص

تصاویر/ دیدار معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با آیت الله اعرافی

آیت الله اعرافی:

آموزش و پرورش با سرعت درحال تغییر نسل است

آیت‌الله کعبی:

آموزش و پرورش باید از حافظه محوری پرهیز داشته باشد

گزارش تصویری

نشست شورای همکاریهای حوزه علمیه و آموزش و پرورش استان یزد

دکتر صحرائی در رونمایی از کتاب" منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در موضوع آموزش و پرورش"

بذر آینده کشور در مدرسه کاشته می‌شود/ باید همه به مدرسه برگردیم

کتاب «اصول و روش‌های تربیت در قرآن کریم»

ثبت‌نام دانش‌آموزان در حوزه علمیه آیت‌الله مجتهدی آغاز شد + پوستر

تصاویر/ آیین رونمایی از کتاب «منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در موضوع آموزش و پرورش»

آیت الله کعبی؛

آموزش و پرورش زیر ساخت پیشرفت، جامعه پردازی و تمدن سازی است

به مناسبت سالروز تخریب قبور ائمه بقیع

تخریب بقیع داغ جانسوزی که فراموش نمی شود / شفاعت پیامبرنصیب دشمنان اهل بیت نخواهد شد