Print
Zoom In
Zoom Out

گزارشی از کمیته همکاریهای سمنان

حال و هوای حضور حوزه و روحانیت در مدارس استان سمنان

شناسه مطلب: 10978
زمان انتشار: چهارشنبه 12 دی 1397 ساعت 14:34

حال و هوای حضور حوزه و روحانیت در مدارس و مراکزآموزشی تعلیم و تربیت استان سمنان به لحاظ مفاهمه صحیح و همدلی و همراهی هردو نهاد به یک تراز کشوری رسیده است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دبیر خانه ستاد همکاریها حال و هوای حضور حوزه و روحانیت در مدارس و مراکزآموزشی تعلیم و تربیت استان سمنان به لحاظ مفاهمه صحیح و همدلی و همراهی هردو نهاد به یک تراز کشوری رسیده است و بر اساس یکی از استانهایی که در هم اندیشی سالانه ستاد همکاریها مورد توجه و الگوپذیری بوده و از طرفی در اجلاس سراسری نماز نتوانست از چشم رئیس جمهور و رئیس ستاد اقامه نماز کشور مخفی بماند، عملکرد خوب و تحسین بر انگیز مسئولین این استان مخصوصا معاونت فرهنگی و پرورشی بود. 

قاسم شریفی از معاونین خلاق و پر تلاش پرورشی استانی همواره کوشیده است از فرصت همکاریها ی حوزه و آموزش و پرورش برای تربیت دینی دانش آموزان استفاده مطلوب نماید و در این راستا توفیقات خوبی کسب کرده است و رئیس دولت نیز از اقدامات او در نهادینه کردن امر نماز تقدیر نمود. 

آنچه در ذیل می آید گوشه ای از برنامه های متنوع معاونت پرورشی و فرهنگی اداره کل استان سمنان در راستای همکاریهای حوزه علمیه  و آموزش و پرورش است که در برنامه ای منسجم در جای جای این استان اجرا شده است .   

*دیدار با نماینده   ولی فقیه

مدیر آموزشگاه خدیجه کبری (س) و شورای دانش آموزی با حجت السلام و المسلمین شاهچراغی دیدار نموده و از رهنمود های نماینده ولی فقیه در استان بهره مند گریدند.

نماینده ولی فقیه در استان در این دیدار صمیمی با اشاره به نام این آموزشگاه به عنوان  مقدس " خدیجه ی کبری (س) " گفت؛حضرت خدیجه  جزو اولین زنانی هستند که به اسلام ایمان آوردند و مورد توجه خداوند بودند،

وی گفت:دختران در همه ی شرایط باید حجاب خود را حفظ کنند، مزین به اخلاق نیکو و اسلامی باشند و مرجع تقلید خود را به جهت رجوع در مسائل انتخاب کنند.

رئیس کمیته همکاریهای سمنان بیان داشت؛ دانش آموزان متوجه این مساله باشند  درس و علم به تنهایی کافی نیست بلکه باید دینمدار بود واز طرفی  باید بدنی سالم داشت تا با حفظ سلامت دینی ،روحی و جسمی  قله های علم را فتح کنید . 

*امام جمعه آرادان در میان دانش اموزان 

در شهر آرادان نیز به دعوت دبیر کمیته همکاری های این شهر حجت الاسلام میرحاج در دردبستان امام باقر(ع) شهرستان آرادان حضور یافت و ضمن تفقد از دانش آموزان نماز جماعت ظهر وعصر را با  حضور مدیریت آموزش وپرورش ،معاونت پرورشی وکارشناس فرهنگی دبستان امام باقر(ع)شهرکهن آباد شهرستان آرادان اقامه نمود. 

امام جمعه آرادان در این مراسم از برگزاری گفتمان های دینی در مدارس این شهر تقدیر نمود.

*حضور امام جمعه میامی در مدارس

در میامی نیز نماز جماعت ظهر و عصر مدارس شهرستان بصورت هفتگی با حضور امام جمعه برگزار گردید.

از برنامه ریزی های خوب کمیته همکاریها در این شهر این است که در راستای ایجاد پل ارتباطی دانش آموزان با پایگاه نماز جمعه هر هفته امام جمعه در یکی از مدارس نماز ظهر و عصر را اقامه می نماید.

حجت الاسلام صفایی پور امام جمعه شهرستان میامی خطاب به معلمان و دانش آموزان گفت؛ به منظور فرهنگ سازی فریضه نماز در دوران کودکی و نوجوانی و با هدف جوان گرایی در نماز جمعه زمینه حضور دانش اموزان به منظور تقویت بصیرت دینی، ولایتمداری، سبک زندگی قرانی بیش از گذشته فراهم شود. 

*رئیس کمیته همکاریهای گرمسار در محفل انس با قرآن 

حجت الاسلام آرامی امام جمعه گرمسار با حضور در بین دانش آموزان  قرآنی گرمساراظهار داشت: قرآن معجزه الهی و کتاب هدایت است و انسان ها را به  سعادت دنیا و آخرت می رساند.  

وی با  اشاره به حدیث ثقلین گفت : قرآن و  اهل بیت ( ع) چراغ های هدایت  هستند .

مریم مهدوی معاون پرورشی گرمسار نیز گفت : پرورش در کنار آموزش قرار دارد  و تربیت انسان های مومن و متخصص از اهداف عالی نظام تعلیم و تربیت است 

وی در ادامه افزود؛ تقویت معنوی دانش آموزان از اهم فعالیت حوزه پرورشی  است و بر استمرار برگزاری محافل قرآنی تأکید داریم.

*کرسی های آزاد اندیشی بصیرت افزایی

کرسی آزاد اندیشی با موضوع شیوه های نفوذ دشمن از گذشته تا کنون در آموزشگاه عفاف شهرستان شاهرود برگزار گردید.

سید محمد رضا کریمی معاون پرورشی و تربیت بدنی این شهرستان، گفت ؛ یکی از موضوعات مهم در چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی بصیرت افزایی نسل جوان می باشد. 

وی یکی از برکات آموزشی بعد از انقلاب را کرسی های آزاد اندیشی در مدارس دانست. 

کریمی بر تداوم تشکیل کرسی های آزاد اندیشی به ویژه در بهمن ماه سال جاری با محوریت دستاوردهای انقلاب اسلامی در چهلمین سالگرد پیروزی حق بر باطل تاکید نمود.

*حکم معاون وزیر برای دبیر کمیته همکاریهای سمنان 

ارتباط خوب اداری و عاطفی دبیر کمیته همکاریهای سمنان و توفیق او در اجرای برنامه های موفق در استان سمنان باعث شد تا دکتر علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش ،قاسم شریفی کلاریجانی، معاون پرورشی و فرهنگی استان سمنان را  با حفظ سمت به‌عنوان "مشاور معاون وزیر در حوزه ارتباط با معاونین پرورشی و فرهنگی استان ها" منصوب نماید . 

*اقدام تحسین برانگیز معاون وزیر

حال و هوای معنوی حاکم بر ادارات آموزش و پرورش سمنان به لحاظ فرهنگ سازی خوب این استان به گونه ای است که سرپرست معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش نیز در جلسه مشترک شورای معاونان اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان با مدیران، رؤسا و معاونان آموزشی شهرستان ها و مناطق  واکنش نشان داد و وی را بر آن داشت تا اذن گوی این نشست هنگام وقت شرعی نماز باشد که تحسین همکاران فرهنگی را بر انگیخت.

با رسیدن وقت ملکوتی اذان مغرب و اتمام زمان جلسه، دکتر عبدالرسول عمادی اذان گفت و همگی برای ادای فریضه مغرب جلسه را ترک کردند.

*پرسمان های دانش آموزی در شاهرود

جلسات پرسش و پاسخ دانش آموزی با محوریت نماز در مدارس شاهرود با حضوراساتید مرکز تخصصی نماز قم برگزار شد و حجج اسلام، فردِکریمی و شاهی، به شبهات و سؤالات دانش آموزان پاسخ دادند.

این جلسات تا کنون در بسیاری از مدارس شاهرود برگزار شده است و بر اساس برنامه های پیش بینی شده در دیگر مدارس نیز برگزار خواهد شد.

جالب آنکه مشابه این گفتمان برای خانواده ها و همکاران فرهنگی در دو نوبت صبح و بعد از ظهر در قالب کارگاه های آموزشی، برگزار شده است.

*گردهمایی ائمه جماعات مدارس شاهرود

گردهمایی ائمه جماعات روحانی و فرهنگی مدارس شاهرود با حضور بیش از یکصد  امام جماعت در دفتر امام جمعه برگزار گردید.

در این نشست صمیمی نمایندگان ائمه جماعات برادر و خواهر به بیان نظرات خود در خصوص کیفیت بخشی امر اقامه نماز در مدارس پرداختند.  

سید محمد موسوی مدیر آموزش و پرورش شاهرود نیز ضمن تقدیر از همراهی همیشگی امام جمعه و حوزه های علمیه به شعار سال آموزش و پرورش استان اشاره و خاطر نشان کرد آموزش و پرورش استان سمنان در چند سال اخیر به اقامه نماز در مدارس توجه ویژه داشته و بعنوان یک وظیفه برای همه ارکان مدرسه بوده است.

 قاسم شریفی دبیر کمیته همکاریهای استان سمنان نیز لزوم روحانی مدرسه  در جلسات مهم از قبیل شورای دبیران، انجمن اولیاو... را یادآورشد.


پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب به مناسبت سال ۱۴۰۳

گزارش تصویری آیین ترتیل‌خوانی دانش آموزان در حرم حضرت معصومه(س)

گزارشی از افتتاح رشته تخصصی تبلیغ کودک و نوجوان در اهواز

معاونین پرورشی مدارس همدان با فضای حوزه علمیه آشنا شدند

آیت‌الله اعرافی:

شاهد یک انقلاب فرهنگی در مدارس طرح امین هستیم

در استقبال از میهمانان خداوند

بركات روزه ماه رمضان/ خدا وند ميزبان روزه‌داران

جشن تکلیف دانش‌آموزان کلاس هشتمی مدرسه آزیتا افشارنژاد بیرجند

همایش تخصصی روحانیون و طلاب شاغل در آموزش و پرورش برگزار شد

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی تاکید کرد:

چه کمالی است که در نماز نیست ...

نشست کمیسیون معین ستاد همکاریها با حضور اعضا برگزار شد

برگزاری دوره طرح جامع روانشناسی مربیان طرح امین خواهر در کرمانشاه +عکس

با همکاری ستاد همکاریها

نشست های میدانی پاسخ به سوالات دینی دانش آموزان برگزار شد

با مشارکت ستاد همکاریها،

سلسله نشست های علمی "رابطه پدر_دختری در آیینه علم و دین" برگزار می شود

۵ اثر تبلیغی مرتبط با دانش آموزان رونمایی شد

آیت الله اعرافی:

در همه امور، اولویت تمام کشور باید کمک به نهاد تعلیم و تربیت باشد