Print
Zoom In
Zoom Out

9دی از نگاه مسئولان حوزه و آموزش و پرورش

حماسه نهم دی فصل درخشان تاریخ انقلاب اسلامی/ گاهی اوقات به انقلاب جفا می کنیم

شناسه مطلب: 10971
زمان انتشار: يكشنبه 09 دی 1397 ساعت 13:10

حماسه نهم دی فصل درخشان در تاریخ ایران و انقلاب اسلامی و خط پایان بر فتنه انگیزی و پیمان شکنی بود و هماره ماندگار خواهد ماند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دبیر خانه ستاد همکاریها، مسئولان  ارشد و معاونیین حوزه های علمیه و آموزش پرورش دیدگاه های خود را در خصوص حماسه 9 دی اعلام کردند . 

*9دی فصل درخشان در تاریخ ایران و انقلاب اسلامی

آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه با تبرک فرارسیدن دهه بصیرت ،حماسه نهم دی فصل درخشان در تاریخ ایران و انقلاب اسلامی و خط پایان بر فتنه انگیزی و پیمان شکنی بود و هماره ماندگار خواهد ماند

وی افزود؛ پیام نه دی بصیرت و هوشیاری در برابر نفوذ و توطئه های پیچیده دشمن و ولایت پذیری و استقامت و تقویت کننده مبانی مردم سالاری و صیانت گر ارزشهای متعالی اسلام و انقلاب است. 

مدیر حوزه های علمیه گرامی داشت  9 دی را وظیفه اسلامی و انقلابی و ملی دانست و گفت ؛ ، این روز بزرگ را گرامی می داریم و بر پدید آفرینان و احیاگران آن درود می فرستیم.

 *ولایت پذیری پیام بزرگ 9 دی است

آیت الله اعرافی خاطر نشان ساخت ؛توجه به ارزش‌های اسلامی و ولایت پذیری پیام بزرگ 9 دی است و این پیام و توجه باید در رفتار مسوولان ما تجلی پیدا کند. مردم در دهه بصیرت اعلام می‌کنند که در خدمت آرمان‌های اسلام، انقلاب و رهبری هستند و از این آرمان هیچگاه کوتاه نخواهند آمد.

 وی بیان داشت؛فتنه‌ای که برای لطمه زدن به ارکان نظام اسلامی طراحی شده بود تلخ و ناگوار بود ولی ملت پیمان شکنی‌ها و بدعهدی‌ها را با حضور آگاهانه خویش به خاطره شیرینی مبدل کردند.

*حماسه نهم دی انشقاق بین مردم را برطرف کرد 

وزیر آموزش‌وپرورش در آئین گرامیداشت حماسه ۹ دی وحدت و انسجام همه گروه‌های فکری جامعه را از بزرگ‌ترین و ارزشمندترین دستاوردهای 8 سال دفاع مقدس دانست.

سید محمد بطحایی در آئین بزرگداشت حماسه ۹ دی که با حضور تنی چند از معاونین، مدیران کل و جمعی از کارکنان حوزه ستادی در ساختمان شهید رجائی برگزار شد،8 اظهار کرد: در چهل‌ساله اخیر همواره شاهد شیرینی‌ها و تلخی‌هایی بوده‌ایم، در دهه اول پیروزی انقلاب خیلی افراد باور نمی‌کردند این انقلاب همچنان تداوم یابد و برخی نیز فکر می‌کردند با این هجمه‌هاییکه صورت می‌گیرد به‌زودی عمر انقلاب به‌زودی پایان می‌یابد.

وزیر آموزش‌وپرورش ادامه داد: دفاع مقدس باعث وحدت و یگانگی همه افراد و احزاب شد و مردم با کنار گذاشتن اختلافات موفق شدند جانانه از کشور خود دفاع کنند، لذا یکی از دستاوردهای بزرگ و بسیار ارزشمند جنگ همین اتحاد و همدلی بود.

وی تصریح کرد: تقابل گروه‌ها در اوایل انقلاب به حدی بود  که کوچک‌ترین اختلاف‌ها باعث صف‌آرایی در برابر  یکدیگر می‌شد، لذا وقوع جنگ باعث شد تا اهداف کوچک فراموش و همه به هدف بزرگ بیندیشند

*گاهی اوقات  به انقلاب جفا می کنیم

بطحایی گفت: متأسفانه گاهی اوقات به خودمان و به همه شهدایی که جان خود را نثار شکوفایی و بالندگی این انقلاب کردند جفا می کنیم و سختی‌هایی که در چهار دهه اخیر  متحمل شدیم را به‌راحتی فراموش کنیم و امروز پیشرفت‌هایی داریم که در مقایسه با چهل سال قبل بسیار ارزشمند است.

وی ادامه داد: باید قدردان دستاوردهایی که علیرغم این‌همه تحریم و محدودیت‌ها در دهه‌های اخیر داشته‌ایم باشیم.

وی  اظهار کرد: مهم‌ترین دستاورد دفاع مقدس این بود که همه سلیقه‌ها را زیر یک پرچم جمع کرد حماسه نهم دی هم توانست، یک‌بار دیگر انشقاق بین مردم را برطرف کند و روح وحدت را در جامعه بدمد لذا همه اختلافات به‌یک‌باره کنار  رفت و مردم با شعار واحد به میدان آمدند و حمایت خود را از نظام اسلامی اعلام کردند.

* دفاع تمام قد از اصل دین و ارزشها  

حجت الاسلام والمسلمین نبوی معاون تبلیغ آموزش های کاربردی حوزه نیز به مناسبت فرارسیدن 9دی به خبرنگاران گفت؛هنگامی که مردم متوجه شدند اصل دین و ارزشهای دینی در خطر استبه میدان آمدند و حماسه نه دی شکل گرفت. 

با اشاره  سالروز نهم دی، روز بصیرت و میثاق امت با ولایت،گفت: این حادثه در حقیقت، تیر خلاصی بر فتنه 88 بود؛ این فتنه، طراحی عجیبی داشت و  حماسه 9 دی تیرخلاص  بر پیکره این فتنه بود.

حجت الاسلام نبوی بیان داشت ؛  سیستم های اطلاعاتی کشور کاملاً به این نتیجه رسیده بودند که توطئه براندازی در دست اقدام است؛ زیرا اطلاعات مختلفی در این زمینه به دست آورده بودند. سفرها به انگلیس و کشورهای عربی بسیار معنی دار شده بود و افرادی در این کشورها دوره های آموزشی دیده بودند.زیرا این انقلاب نظام­های سیاسی چند کشور را سرنگون کرده بود.

*روز استقلال و بصیرت مردم برای حفظ آرمان‌های انقلاب 

فرمانده مرکز بسیج فرهنگیان وزارت آموزش‌وپرورش نیز  در مراسم بزرگداشت حماسه 9 دی با اشاره به ابعاد مختلف این حماسه گفت: امروز، روز استقلال و بصیرت مردم برای حفظ آرمان‌ها و اصول‌ انقلاب اسلامی است.

شاپور محمد زاده، مدیرکل دفتر وزارتی آموزش‌وپرورش و فرمانده مرکز بسیج فرهنگیان وزارت آموزش‌وپرورش در مراسم بزرگداشت حماسه 9 دی که با حضور وزیر آموزش‌وپرورش، معاونین، مدیران و جمعی از کارکنان حوزه ستادی برگزار شد، اظهار کرد: در این روز،مردم ایران به رژیم استکبار و به آمریکای ستمکار "نه" گفتند.

وی ادامه داد: نهم دیتجلی احساس مسئولیت مردم، انجام عمل صالح و نماد اعتماد مردم به‌نظام جمهوری اسلامی ایران است.

*سه ویژگی حرکت جبهه مقاومت

حسن مرادی، رئیس سازمان بسیج فرهنگیان نیز اظهار کرد: مردمی بودن حماسه نهم دی‌ماه یکی از عناصر پدیدآورنده این روز در تاریخ بود، لذا علیرغم همه تلاش‌های صورت گرفته از سوی دشمنان مردم پیروز شدند.

وی ادامه داد: خدایی بودن و در برابر بیگانه حساسیت نشان دادن دو ویژگی مهم قیام نهم دی بود درحالی‌که دشمنان از سقوط نظام مطمئن بودند اما نظام در این سناریو پیروز شد.

وی با اشاره به شرایط فعلی منطقه گفت: آمریکا همچنان در تحقق اهدافش در منطقه ناکام است و مردمی بودن، خدایی بودن و بیگانه‌ستیزی سه ویژگی حرکت جبهه مقاومت است که همواره باعث شکست امریکا و متحدانش در این منطقه شده است. البته آمریکایی‌ها پس از شکست‌های پیاپی در منطقه به دنبال اجرای سناریوی جدیدی هستند.


پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب به مناسبت سال ۱۴۰۳

گزارش تصویری آیین ترتیل‌خوانی دانش آموزان در حرم حضرت معصومه(س)

گزارشی از افتتاح رشته تخصصی تبلیغ کودک و نوجوان در اهواز

معاونین پرورشی مدارس همدان با فضای حوزه علمیه آشنا شدند

آیت‌الله اعرافی:

شاهد یک انقلاب فرهنگی در مدارس طرح امین هستیم

در استقبال از میهمانان خداوند

بركات روزه ماه رمضان/ خدا وند ميزبان روزه‌داران

جشن تکلیف دانش‌آموزان کلاس هشتمی مدرسه آزیتا افشارنژاد بیرجند

همایش تخصصی روحانیون و طلاب شاغل در آموزش و پرورش برگزار شد

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی تاکید کرد:

چه کمالی است که در نماز نیست ...

نشست کمیسیون معین ستاد همکاریها با حضور اعضا برگزار شد

برگزاری دوره طرح جامع روانشناسی مربیان طرح امین خواهر در کرمانشاه +عکس

با همکاری ستاد همکاریها

نشست های میدانی پاسخ به سوالات دینی دانش آموزان برگزار شد

با مشارکت ستاد همکاریها،

سلسله نشست های علمی "رابطه پدر_دختری در آیینه علم و دین" برگزار می شود

۵ اثر تبلیغی مرتبط با دانش آموزان رونمایی شد

آیت الله اعرافی:

در همه امور، اولویت تمام کشور باید کمک به نهاد تعلیم و تربیت باشد