امروز : 1397/11/04
2019-01-24
شناسه خبر : 10970
تاریخ انتشار : 1397/10/09 11:10
 یکی از برنامه های جدی وزارتخانه تقویت ستاد همکاریها است

معاون وزیر آموزش و پرورش:

یکی از برنامه های جدی وزارتخانه تقویت ستاد همکاریها است

ستاد همکاریها/: یکی از رسالت های وزارت اموزش و پرورش تقویت ارزشها در بین دانش آموزان است.

علی الهیار ترکمن در گفت وگو با پایگاه اطلاع رسانی دبیرخانه ستاد همکاریها اظهارداشت: فعالیت های خوبی در ستاد همکاری ها انجام می شود و یکی از فعالیت های اصلی در راستای کیفیت آموزشی به دانش آموزان در این بخش ارائه می شود.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش افزود: یکی از رسالت های مهم ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش تقویت اهداف ارزشی در بین دانش آموزان است.

*امیدواریم تعاملی بهتر از گذشته داشته باشیم 

وی تصریح کرد:بهبود فعالیت های پرورشی دانش آموزان می تواند تاثیر گذار باشد، یعنی هر چقدر این بخش تقویت شود می توانیم اهداف ارزشی را در بین دانش آموزان ارتقاء دهیم و به اهداف کلان آموزش و پرورش دست یابیم.

الهیار بیان کرد:بر این اساس مجموعه معاونت توسعه و مدیریت و پشتیبانی دربازدید از دبیرخانه  ستاد همکاری ها از نزدیک با فعالیت ها آشنا شدند و مسائل و مشکلات را بررسی نموده و امید واریم تعاملی بهتر از گذشته را با این ستاد داشته باشیم  .

*نقش ستاد همکاریها در تحقق سند تحول بنیادین 

وی اظهار کرد: ستاد همکاریها برنامه های  خوبی را در خصوص سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به انجام رسانده ، وزیر آموزش و پرورش نیز به این ستاد نگاه ویژه دارند تا جایی که تقویت این ستاد از برنامه های ارایه شده وزیر به وزیر به مجلس بود.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش همچنین خاطرنشان کرد:در این جلسه پیرامون برنامه های سالانه ستاد همکاری ها نیز بحث و گفت و گو شد و از نزدیک با این فعالیت ها آشنا شدیم.

وی یاد آورشد؛ امیدواریم در جاهایی که باید نقش ایفا کنیم بتوانیم به وظایف خود جامه عمل بپوشانیم و در برنامه ریزی های خود تا پایان سال این اهداف را دنبال کنیم.

*نگاه کلان وزراتخانه به ستاد 

الهیار گفت:بودجه سال آینده بودجه ستاد، جزئی از اعتبارات کلان آموزش و پرورش است و در لایحه بودجه پیشنهادی برای سال 98 سهم ستاد را در  آموزش و پرورش پیش بینی کرده ایم.

وی افزود: در لایحه دولت به به مجلس این سهم را پیگیری می کنیم و تا حد امکان این  بخش را تقویت خواهیم کرد.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش بیان کرد:اعتبارات آموزش و پرورش در سطح کلان 12 تا 15 درصد رشد دارد، سال آینده سعی می شود بر اساس الگو همین افزایش اعتبار را داشته باشیم.

وی دربخش دیگری از این گفت و گو پیرامون موضوع بازنشستگی نیروها اظهار کرد:بحث بازنشسته ها باید بر اساس قانون انجام شود در این راستا ماده 103 خدمات کشوری اجازه می دهد که نیروهایی که در مشاغل تخصصی کار می کنند تا 35 سال خدمت ارائه شود.

الهیار بیان کرد:با این ظرفیت قانونی در حال مدیریت و ساماندهی منابع انسانی هستیم، یعنی شرایطی فراهم شود که حضور نیروها تا 35 سالگی خدمت اتفاق بیفتد.

وی خاطرنشان کرد:بسیاری از نیروها از دوره تربیت معلم و عنفوان جوانی وارد سیستم آموزش و پرورش شده اند و بعد از 30 سال تازه به پختگی حرفه ای و شغلی رسیدند و حیف است که خیلی زود این ها را از دست بدهیم و مجموعه را از حضور این نیروها محروم کنیم.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد:بر این اساس با توجه به این دید کیفی، بر آنیم زمینه حضور را تا 35 سالگی داشته باشیم از طرفی سهمیه های جذب نیرو را در دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی افزایش می دهیم.

انتهای پیام/

برگزاری گفتمانهای دینی در شهرستانهای هرمزگان

دوره آموزشی طلاب وظیفه از سه استان

سه رکن بنیادین در نهاد خانواده مکتبي /خانواده صالح زيرساخت سلامت اجتماعي

انتشار بولتن الکترونیکی ستاد همکاری ها در آیینه رسانه ها ویژه «دی‌ماه»

جلسه تفسیر قرآن توسط نماینده ولی فقیه

مدیران کل آموزش و پرورش و تبلیغات اسلامی کردستان تفاهم نامه همکاری امضا کردند

مشکل امروز دنیا انحراف علم از اخلاق است/ راه‌های نرفته برای فرهنگ سازی اقامه نماز

دغدغه های طلاب وظیفه برای حضوری موثر در آموزش و پرورش

مهارت آموزی شرط عبورازپیچیدگی‌های تربیتی نسل جدید

مادر بمان! سرهايمان طاقت گرد يتيمى ندارد

آماده همکاری با آموزش و پرورش برای تکمیل بحث خانواده در سند تحول بنیادین هستیم.

تفقه در دین و مهارت های لازم، شرط موفقیت یک روحانی فاضل در مدارس است

سند تحول بنیادین نقشه راه رسیدن به حیات طیبه است

هجمه‌های فرهنگی دشمن تمدن ایران را نشانه گرفته است

گردهمایی یکهزارنفری مدارس طرح امین

مهم‌ترین پشتوانه روحانیون مدارس معاونان پرورشی هستند/ اگر پویا نباشیم مردم پراکنده می شوند

سه شرط موفقیت طلاب دریک مدرسه آموزشی

ظرفیتهای بی بدیل حوزه علمیه خواهران برای تحقق سند تحول بنیادین

ارتباط مساجد و مدارس بستر انقلاب فرهنگی را فراهم می کند