Print
Zoom In
Zoom Out

معاون وزیر آموزش و پرورش:

یکی از برنامه های جدی وزارتخانه تقویت ستاد همکاریها است

شناسه مطلب: 10970
زمان انتشار: يكشنبه 09 دی 1397 ساعت 11:10

ستاد همکاریها/: یکی از رسالت های وزارت اموزش و پرورش تقویت ارزشها در بین دانش آموزان است.

علی الهیار ترکمن در گفت وگو با پایگاه اطلاع رسانی دبیرخانه ستاد همکاریها اظهارداشت: فعالیت های خوبی در ستاد همکاری ها انجام می شود و یکی از فعالیت های اصلی در راستای کیفیت آموزشی به دانش آموزان در این بخش ارائه می شود.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش افزود: یکی از رسالت های مهم ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش تقویت اهداف ارزشی در بین دانش آموزان است.

*امیدواریم تعاملی بهتر از گذشته داشته باشیم 

وی تصریح کرد:بهبود فعالیت های پرورشی دانش آموزان می تواند تاثیر گذار باشد، یعنی هر چقدر این بخش تقویت شود می توانیم اهداف ارزشی را در بین دانش آموزان ارتقاء دهیم و به اهداف کلان آموزش و پرورش دست یابیم.

الهیار بیان کرد:بر این اساس مجموعه معاونت توسعه و مدیریت و پشتیبانی دربازدید از دبیرخانه  ستاد همکاری ها از نزدیک با فعالیت ها آشنا شدند و مسائل و مشکلات را بررسی نموده و امید واریم تعاملی بهتر از گذشته را با این ستاد داشته باشیم  .

*نقش ستاد همکاریها در تحقق سند تحول بنیادین 

وی اظهار کرد: ستاد همکاریها برنامه های  خوبی را در خصوص سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به انجام رسانده ، وزیر آموزش و پرورش نیز به این ستاد نگاه ویژه دارند تا جایی که تقویت این ستاد از برنامه های ارایه شده وزیر به وزیر به مجلس بود.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش همچنین خاطرنشان کرد:در این جلسه پیرامون برنامه های سالانه ستاد همکاری ها نیز بحث و گفت و گو شد و از نزدیک با این فعالیت ها آشنا شدیم.

وی یاد آورشد؛ امیدواریم در جاهایی که باید نقش ایفا کنیم بتوانیم به وظایف خود جامه عمل بپوشانیم و در برنامه ریزی های خود تا پایان سال این اهداف را دنبال کنیم.

*نگاه کلان وزراتخانه به ستاد 

الهیار گفت:بودجه سال آینده بودجه ستاد، جزئی از اعتبارات کلان آموزش و پرورش است و در لایحه بودجه پیشنهادی برای سال 98 سهم ستاد را در  آموزش و پرورش پیش بینی کرده ایم.

وی افزود: در لایحه دولت به به مجلس این سهم را پیگیری می کنیم و تا حد امکان این  بخش را تقویت خواهیم کرد.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش بیان کرد:اعتبارات آموزش و پرورش در سطح کلان 12 تا 15 درصد رشد دارد، سال آینده سعی می شود بر اساس الگو همین افزایش اعتبار را داشته باشیم.

وی دربخش دیگری از این گفت و گو پیرامون موضوع بازنشستگی نیروها اظهار کرد:بحث بازنشسته ها باید بر اساس قانون انجام شود در این راستا ماده 103 خدمات کشوری اجازه می دهد که نیروهایی که در مشاغل تخصصی کار می کنند تا 35 سال خدمت ارائه شود.

الهیار بیان کرد:با این ظرفیت قانونی در حال مدیریت و ساماندهی منابع انسانی هستیم، یعنی شرایطی فراهم شود که حضور نیروها تا 35 سالگی خدمت اتفاق بیفتد.

وی خاطرنشان کرد:بسیاری از نیروها از دوره تربیت معلم و عنفوان جوانی وارد سیستم آموزش و پرورش شده اند و بعد از 30 سال تازه به پختگی حرفه ای و شغلی رسیدند و حیف است که خیلی زود این ها را از دست بدهیم و مجموعه را از حضور این نیروها محروم کنیم.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد:بر این اساس با توجه به این دید کیفی، بر آنیم زمینه حضور را تا 35 سالگی داشته باشیم از طرفی سهمیه های جذب نیرو را در دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی افزایش می دهیم.

انتهای پیام/

پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب به مناسبت سال ۱۴۰۳

گزارش تصویری آیین ترتیل‌خوانی دانش آموزان در حرم حضرت معصومه(س)

گزارشی از افتتاح رشته تخصصی تبلیغ کودک و نوجوان در اهواز

معاونین پرورشی مدارس همدان با فضای حوزه علمیه آشنا شدند

آیت‌الله اعرافی:

شاهد یک انقلاب فرهنگی در مدارس طرح امین هستیم

در استقبال از میهمانان خداوند

بركات روزه ماه رمضان/ خدا وند ميزبان روزه‌داران

جشن تکلیف دانش‌آموزان کلاس هشتمی مدرسه آزیتا افشارنژاد بیرجند

همایش تخصصی روحانیون و طلاب شاغل در آموزش و پرورش برگزار شد

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی تاکید کرد:

چه کمالی است که در نماز نیست ...

نشست کمیسیون معین ستاد همکاریها با حضور اعضا برگزار شد

برگزاری دوره طرح جامع روانشناسی مربیان طرح امین خواهر در کرمانشاه +عکس

با همکاری ستاد همکاریها

نشست های میدانی پاسخ به سوالات دینی دانش آموزان برگزار شد

با مشارکت ستاد همکاریها،

سلسله نشست های علمی "رابطه پدر_دختری در آیینه علم و دین" برگزار می شود

۵ اثر تبلیغی مرتبط با دانش آموزان رونمایی شد

آیت الله اعرافی:

در همه امور، اولویت تمام کشور باید کمک به نهاد تعلیم و تربیت باشد