Print
Zoom In
Zoom Out

اعضای کمیته های شهرستانهای غرب تهران خواستار شدند

ائمه جمعه سند تحول بنیادین را تبلیغ و مطالبه کنند/ سند تحول بنیادین از رویشهای چهل ساله انقلاب است

شناسه مطلب: 10966
زمان انتشار: چهارشنبه 05 دی 1397 ساعت 13:43

نشست اعضای کمیته های همکاری حوزه و آموزش و پرورش مناطق غرب شهرستانهای استان تهران برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دبیر خانه ستاد همکاریها ،نشست  کمیته های همکاری حوزه و آموزش وپرورش مناطق غرب شهرستانهای استان تهران به میزبانی دفتر امام جمعه ملاردبرگزارگردید.

در این نشست حجت الاسلام یاسینی رئیس کمیته همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران :وظیفه ذاتی برخی دستگاههایی مانند دفتر امام جمعه ، سازمان اوقاف و امور خیریه ، سازمان تبلیغات اسلامی جهت مساعدت در کمیته همکاری ها را حائز اهمیت دانست.

 *اثرات مثبت وحدت رویه در امور فرهنگی 

در ادامه حجت الاسلام حسینی امام جمعه ملارد گفت ؛اگر درفعالیت های فرهنگی مرتبط با دین دین و علم وحدت رویه باشد اثرات مثبت و مطلوبی خواهد داشت.

وی افزود؛نتیجه همفکری در چنین  جلساتی مخصوصا اگر  مباحث مرح شده کاربری و عملیاتی باشد دانش آموزان از ثمرات آن بهره مند خواهند شد.

*سند تحول بنیادین از رویشهای چهل ساله انقلاب

حجت الاسلام  درودی معاون امور استانهای دبیرخانه ستاد همکاری ها نیز  گفت؛از رویشهای چهل ساله انقلاب اسلامی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.

*ائمه جمعه سند تحول بنیادین را تبلیغ کنند 

وی افزود؛ حدود 600 نفر از حوزویان و دانشگاهیان در تدوین این سند شرکت داشته اند و اکنون که در مرحله اجرایی شدن آن هستیم خوب ا ست که ائمه جمعه در خطبه های نماز به مبانی سند و اهداف آن اشاره کنند.

*نقش حوزه درطرح پیوند مسجد و مدرسه

در ادامه محمدی رئیس آموزش و پرورش شهرقدس گفت:در تربیت دینی دانش آموزان مساعدت حوزه را خواستاریم، در شهرقدس طرح پیوند مسجد و مدرسه ، حضور روحانیون در برنامه های مناسبتی و گفتمان دینی ، حضور دانش آموزان طبق جدول زمانبندی  در نماز جمعه ،حضور روحانیون در اردوهای راهیان نورو حضور امام جمعه در مدارس بصورت مستمر با همکاری حوزه علمیه انجام می شود.

حجت الاسلام والمسلمین ترابی امام جمعه رباط کریم نیز گفت : خوب است در جلسات از بیان کلیات پرهیز شود و توفیقات و موانع ایجاد در کمیته همکاری ها بیان شود.

*ضرورت برگزاری  کارگاه های مخاطب شناسی

مدیر حوزه علمیه خواهران شهرقدس هم بیان داشت  :در شهرقدس ارتباط حوزه علمیه و آموزش و پرورش مطلوب است ،اما  حق ایاب و ذهاب ائمه جماعات روحانی کافی نیست، مبلغین اعزامی در خصوص تبلیغ در مدارس توجیه شده و با شرکت در کارگاه های مخاطب شناسی به مدارس اعزام شوند.

وی افزود؛ برای  افزایش روحانی طرح امین در مناطق پیگیری بیشتری لازم است. 

*حضور مدیران در نمازجماعت نهادینه شود

حجت الاسلام جوکار امام جمعه  شهرقدس با انتقاد از ناچیز بودن حق القدم روحانیون گفت : حضور مدیران در نمازجماعت نهادینه شود و دوره ای برای روحانیون جهت حضور موفق و موثر در مدارس برگزار گردد.

*همکاری با حوزه در بهترین شرایط است

هاشمی معاون پرورشی و فرهنگی استان در ادامه این نشست گفت؛ از فرصت به وجود آمده در امر همکاری حوزه و آموزش و پرورش استفاده کرده و از ظرفیت ارگانهای فرهنگی  و مذهبی هدفمند استفاده کنیم،از رؤسای مناطق درخواست داریم جلسات کمیته مستمر  و به موقع تشکیل گردد و در تحقق برش تفاهم نامه منطقه ای برنامه ریزی شود.

وی افزو؛ در سطح استان شرایط همکاری با حوزه در بهترین شرایط است

علیرضا رحیمی معاون پژوهش و برنامه ریزی دبیر خانه ستاد همکاریها نیز با تقدیر از فعالیت های انجام گرفته کفت؛اگر حوزه های علمیه تمام فعالیتهای همه دستگاهها را تعطیل کند و در آموزش و پرورش متمرکز شود هیچوقت ضرر نخواهد کرد.

وی افزو؛ همه  مردم از فیلتر آموزش و پرورش خارج می شوند لذا ارگانهای فرهنگی باید به آموزش و پرورش کمک کنند،از شروط برنامه ریزی اولویت بندی آن است و نکته مهم و موثر فعالیت جهادی در کمیته ها است.

*سه رویکرد در خصوص کمیته های همکاری 

رحیمی در ادامه یاد آورشد؛ تمرکز کمیته روی اعزام مبلغ است و برای توفیق کمیته ها نیازمند سه رویکرد همکاری تعاملی ، مطالبه گری و ظرفیت سازی هستیم و نباید فراموش کنیم که معلمان و اولیاء بیش از دانش آموزان نیاز به جلسات و گفتمان های دینی و رفع شبهات دارند.

درپابایان جلسه اعضای کمیته های شهرستانهای غرب تهران بر ،برنامه ریزی مدون جهت اجرای ماهانه جلسات در مناطق تاکید کردند ./ انتهای پیام


ظهر امروز انجام می شود:

«کتاب منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در موضوع آموزش و پرورش» رونمایی می‌شود

به نمایندگی از وزیر آموزش و پرورش

حجت الاسلام نیکزاد با خانواده شهید زارعی در بندرعباس دیدار کرد

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان

تربیت نسل مومن و انقلابی در گرو همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش است

مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان خبر داد

ایجاد مدارس وابسته به حوزه علمیه در هرمزگان از ابتدای مهرماه

نشست شورای همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش استان هرمزگان به روایت تصویر

دکتر نیکزاد:

حوزه علمیه در عرصه های گوناگون سند تحول نقش آفرین است

نشست شورای همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش استان هرمزگان برگزار شد

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان

ارتباط خانواده‌ها با آموزش و پرورش بیش از گذشه باشد

شورای همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش زنجان برگزار شد

دانش آموزان را براساس دستورات قرآن تربیت کنیم

در سال گذشته؛

۱۵ هزار دانش آموز همدانی با مضرات مواد مخدر آشنا شدند

نگاه خوب رسانه ها به اخبار تربیتی

شماره (۷۴) بولتن خبری ستاد همکاریها در آیینه رسانه ها منتشر شد

با حکم دبیر ستاد:

دکتر ریحانی، سرپرست «مطالعات و راهبری» ستاد همکاری حوزه و آموزش و پرورش شد

تقدیر مدیرکل آموزش و پرورش قم از فعالیت‌های طلاب طرح امین

اللهم اهل الکبریا و العظمه...

بشارت های اهل بیت در روز عید فطر