Print
Zoom In
Zoom Out

دبیرستاد همکاریها؛

عملیاتی ترین توافق دهه های اخیر حوزه علمیه، تفاهم نامه حوزه و آموزش و پرورش است

شناسه مطلب: 10959
زمان انتشار: يكشنبه 02 دی 1397 ساعت 12:14

ستاد همکاریها/ امام راحل و مقام معظم رهبری بارها تأکید داشته اند که ازوجود روحانیت وعلماي متعهد در تربیت نيروها و امور فرهنگي استفاده كنيد و خود را از همكاري حوزه هاي علميه در اين امور بي نياز ندانيد.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی دبیرخانه ستاد همکاریها ، علیرضا حاجیان زاده در جلسه مشترک با معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش به میزبانی  دبیرخانه ستاد همکاریها در قم ، اظهارداشت: طی سالهای اخیر با وجود عوامل متعدد، فعالیت ستاد همکاریها روند صعودی داشته بطوریکه امروز از 131راهكار مورد اشاره در سند تحول بنیادین 95 راهكار و از 332 برنامه ، 55 برنامه  در راستای همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش می باشد.

*عواملی که موجب توسعه ستاد همکاریها شده 

مشاورعالی وزیر آموزش و پرورش گفت: توسعه، پیشرفت و حرکت رو به جلوی این ستاد به عوامل متعددی  بستگی دارد که مهمترین آن حمایت های رهبری معظم انقلاب اسلامی وقبل از آن حضرت امام خمینی(ره) در ضرورت استفاده از روحانيت در تربيت نيروها می باشد.

مشاورعالی  وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: امام راحل و همچنین مقام معظم رهبری بارها تأکید داشته  اند که ازوجود روحانیت وعلماي متعهد در تربیت نيروها و امور فرهنگي استفاده كنيد و خود را از همكاري حوزه هاي علميه در اين امور بي نياز ندانيد.

 حاجیان زاده یاد آورشد؛ با الهام ازرهنمود های امام خمینی ره و رهبر معظم انقلاب چرخه ستاد همکاریها به جریان افتاد و در واقع  حمایت معنویو ارشادات معنوی ایشان محّرک اصلی تاسیس این بنیان مرصوص بود. 

* توجه ویژه اسناد بالا دستی به ستاد

وی بیان داشت: یکی دیگر از عناصر حمایتی ستاد همکاریها، نگاه و توجه ویژه اسناد بالادستی نسبت به برنامه ها و فعالیت های متنوع آن است، بطوریکه در سند تحول از 131 راهكار 95 راهكار در راستای فعالیت های ستاد می باشد و از 332 برنامه که در ذیل سند آمده 55 برنامه با عنوان ستاد همکاریها مطرح شده است و این عناصر وظیفه ستاد را نهادینه و تقویت می کند.

*تاکید سند چشم انداز حوزه های علمیه

حاجیان زاده به عنصر حمایتی دیگر اشاره کرد و گفت: در سند چشم انداز حوزه های علمیه نيز به صراحت آمده است که حوزه می بایست حضوری رسميت يافته در آموزش و پرورش داشته باشد و پاسخگويي به نيازهاي آموزش و پرورش رسالت حوزه هاي علميه است كه این اقدام ارزشمند به واسطه ستاد همکاریها محقق خواهد شد.

* عملیاتی ترین توافق نامه حوزوی

مشاورعالی وزیر به تببین توافق نامه اولیه مقامات عالی وزارت خانه با حوزه های علمیه در سالهای دور پرداخت و افزود: به اذعان دوستان و همکارانمان در حوزه، این توافق نامه عملیاتی ترین توافق نامه حوزوی است که طی این سالها نه تنها حالت ساکن نداشته است بلکه همیشه در حال رشد و توسعه بوده و این پیشرفت ها در سایه پیگیری ها و مجاهدت های همکارانمان در دبیرخانه ستاد بوده است.

*حمایت های مادی و معنوی مقامات عالی دو نهاد

وی اظهارداشت: حمایت های مادی و معنوی مقامات عالی این دو نهاد – دکتر سیدمحمد بطحائی و آیت الله علیرضا اعرافی – که نسبت به این تعامل و همکاری دغدغه دارند، کمک شایانی به ارتقای این مجموعه کرده است.

*وجود نیروی انسانی متعهد، متخصص و کارآمد

وی در پایان یکی از مهمترین عناصر بقا، ماندگاری و حرکت پویای ستاد همکاریها را نیروی انسانی متعهد، متخصص و کارآمد توصیف کرد و افزود: بحمدلله طی این سالها از دوران تصدی حجت الاسلام و المسلمین ذوعلم و بعد از آن حجت الاسلام و المسلمین ملکی تلاش های مجاهدانه ای به واسطه نیروی انسانی متعهد برای ارتقاء این ستاد صورت پذیرفت.

*رويكرد دوره جدید همکاریها 

حاجیان زاده بیان داشت: تعامل و همکاری شایسته همکاران در دبیرخانه ستاد و ارتباط گیری موثر با مجموعه های حوزوی توانسته آثار و برکات ارزشمندی را بر جای گذارد ورويكرد ما در دوره جدید آنست که  با تداوم و تقويت راه گذشته، به تبيين و ترويج انديشه و تفكر حوزوي در افزایش تاثیرگذاری و تعميق تربيت ديني بپردازيم.

وی تصریح کرد: آثار و برکات حوزه های علمیه در نظام تربیتی و تعلیم و تربیت رسمی کشور بر کسی پوشیده نیست و برآنیم تا از همه ظرفیت حوزه در بدنه آموزش و پرورش بهره بگیریم.


انتهای پیام /

آیت الله کعبی؛

آموزش و پرورش زیر ساخت پیشرفت، جامعه پردازی و تمدن سازی است

به مناسبت سالروز تخریب قبور ائمه بقیع

تخریب بقیع داغ جانسوزی که فراموش نمی شود / شفاعت پیامبرنصیب دشمنان اهل بیت نخواهد شد

با حضور وزیر آموزش و پرورش:

«کتاب منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در موضوع آموزش و پرورش» رونمایی شد

به نمایندگی از وزیر آموزش و پرورش

حجت الاسلام نیکزاد با خانواده شهید زارعی در بندرعباس دیدار کرد

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان

تربیت نسل مومن و انقلابی در گرو همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش است

مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان خبر داد

ایجاد مدارس وابسته به حوزه علمیه در هرمزگان از ابتدای مهرماه

نشست شورای همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش استان هرمزگان به روایت تصویر

دکتر نیکزاد:

حوزه علمیه در عرصه های گوناگون سند تحول نقش آفرین است

نشست شورای همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش استان هرمزگان برگزار شد

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان

ارتباط خانواده‌ها با آموزش و پرورش بیش از گذشه باشد

شورای همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش زنجان برگزار شد

دانش آموزان را براساس دستورات قرآن تربیت کنیم

در سال گذشته؛

۱۵ هزار دانش آموز همدانی با مضرات مواد مخدر آشنا شدند

نگاه خوب رسانه ها به اخبار تربیتی

شماره (۷۴) بولتن خبری ستاد همکاریها در آیینه رسانه ها منتشر شد

با حکم دبیر ستاد:

دکتر ریحانی، سرپرست «مطالعات و راهبری» ستاد همکاری حوزه و آموزش و پرورش شد