به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دبیر خانه ستاد همکاریها ، نماینده ولی فقیه در این نشست با بیان اینکه تعلیم و تربیت فرزندان جامعه مهم ترین نقش اساسی آموزش و پرورش است، گفت: آموزش و پرورش پایه و اساس هر نظام و جامعه است اگر جامعه ای از نظام آموزش و پرورش محروم باشد آن جامعه، جامعه جاهلیت است.
آیت الله «نورالله طبرسی» به نقش آموزش و پرورش در رشد و تکامل دانش آموزان اشاره کرد و اظهار داشت: مدرسه از مهم ترین نهادهاى اجتماعى، تربیتى و آموزشى و اصلى ترین رکن تعلیم و تربیت است. اگر خانواده، محیط و مدرسه به عنوان سه الگوی مهم در جامعه یکصدا باشند آنوقت است که جامعه ما اصلاح شود.
رئیس کمیته همکاری های مازندران با بیان اینکه رشد و توسعه یک کشور به پرورش انسانهای آگاه و برخوردار از مسئولیت بستگی دارد، تصریح کرد: جامعه ما زمانی اصلاح می شود که آموزش و پرورش به عنوان نهاد انسان ساز در انجام کارهای خود دقت خوبی داشته باشد.
نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه خانوادهها هم میتوانند در کنار آموزش و پرورش در تربیت صحیح فرزندان نقش اساسی ایفا کنند، خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش با برنامه ریزی صحیح و درست میتواند روحیه امید و نشاط را در بین دانش آموزان گسترش داده و با پرورش انسانهای آگاه در موفقیت کشور گامهای اساسی بردارد.
رئیس مکیته همکاریهای مازندران استفاده نامناسب از فضای مجازی را یکی از آسیب های اجتماعی مهم برشمرد که خانواده، دانشآموزان و جامعه را درگیر خود کرده است در چنین شرایطی نقش آموزش وپرورش به عنوان نهاد تربیتی در مقابله با این آسیب مهم محسوب میشود.
وی توسعه فرهنگ اقامه نماز و قرآن و عترت را در توسعه مهارتهای فردی و فعالیتهای اخلاق محور و ایجاد روحیه امید و نشاط در بین دانش آموزان مهم دانست و گفت: دانش آموزان با تمرکز به این سه رویکرد میتوانند آینده روشنی را برای خود، خانواده و جامعه رقم بزنند.
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران نیز در این نشست با بیان اینکه رسالت آموزش و پرورش تربیت آموزشی، دینی و فرهنگی است، اظهار داشت: تربیت دینی دانشآموزان از اولویتهای این نهاد آموزشی به شمار میآید.
«عسکری نیکزاد» در دیدار با نمایینده ولی فقیه با اعلام اینکه از سال تحصیلی گذشته تاکنون یکصد هزار نفر از دانش آموزان مازندرانی در 10 رشته قرآنی در بخش مسابقات قرآنی کشور شرکت کرده اند، افزود: دانشآموزان مازندرانی در حوزه «قرآن، عترت و نماز» به نتایج درخشانی دست پیدا کرده و افتخارآفرینی کردند.
وی به آسیب های اجتماعی در حوزه دانش آموزان اشاره کرد و گفت: آموزش پرورش حامل مشکلات اجتماعی است چرا که برخی از دانش آموزان با درگیر بودن مشکلات خانوادگی و اجتماعی وارد مدرسه می شوند که این مسئله کار را برای ما سخت تر می کند. از این رو تلاش میکنیم تا در کنار تعلیم و تربیت به مسائل فرهنگی بهویژه تربیت دینی دانش آموزان توجه ویژه داشته باشیم.