Print
Zoom In
Zoom Out

مدیر حوزه های علمیه

وزیرآموزش وپرورش معتقد به اصول اسلام و تعامل با حوزه است/ کارنامه ستاد همکاریها قابل قبول است

شناسه مطلب: 10927
زمان انتشار: يكشنبه 18 آذر 1397 ساعت 09:58

حوزه پاسخگوئی به نیازهای آموزش و پرورش را جزئی از رسالت خود بداند

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی دبیرخانه ستاد همکاریها ،آیت الله علیرضا اعرافی در آئین معارفه «علیرضا حاجیان‌زاده» دبیر جدید ستاد همکاریها در شورای معاونین مرکز مدیریت حوزه های علمیه عنوان کرد: اصل تشکیل ستاد همکاریها ابتکار خوبی بود و این را الگوئی از تعامل سازنده حوزه با سایر دستگاهها می دانیم.

*الگویی موفق برای همکاری با نهادها 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان داشت: برآنیم تا بر اساس این الگو برای 30 دستگاه دیگر راهکار تعامل را در طرح آمایش حوزه های علمیه طراحی کنیم و در دوره جدید نیز همچون مدیران قبلی این فعالیت ها مورد تاکید است.

وی اظهار کرد:آموزش و پرورشمهم ترین نهاد در تعالی فرهنگ و اندیشه و ساختن جامعه به شمار می رود از طرفی حوزه نیز اهتمام جدی به پاسخگوئی به نیازهای آن دارد.

*رسالت حوزه کمک به آموزش و پرورش است.

آیت الله اعرافی بیان کرد: درواقع حوزه علمیه باید پاسخگوئی به نیازهای آموزش و پرورش را جزئی از رسالت خود بداند و به همکاری با آموزش و پرورش به عنوان یک رسالت مهم نگاه کند.

وی خاطرنشان کرد:آموزش و پرورش با حدود 13 میلیون دانش آموز و 1 میلیون نیروی فرهنگی و 15 میلیون مخاطب مستقیم و خانواده ها،نقش اساسی در پایه ریزی فرهنگ دارد و این نقش مهم قابل وصف نیست.

مدیر حوزه های علمیه کشور عنوان کرد: برنامه آموزش و پرورش در راس برنامه های حوزه است و تفاهم و همکاری با آموزش و پرورش بنای کار ماست.

*قدر دانی از همراهی وزیر

وی با قدردانی از همراهی آموزش و پرورش با حوزه گفت: آقای بطحائی وزیر آموزش و پرورش، معتقد به اصول اسلام و همچنین همکاری و تعامل با حوزه است و دانشگاه فرهنگیان نیز به عنوان یکی از ارکان اصلی آموزش و پرورش همین اهمیت را برای ما دارد.

آیت الله اعرافی ادامه داد:ستاد همکاری ها کارنامه خوبی از فعالیت ها دارد و معاونت تبلیغی و معاونتهای دیگر و مرکز آموزش های کاربردی نیز کارهای قابل قبولی ارائه داده اند به طور کلی ارزیابی ما از ستاد همکاری ها خوب است ولی انتظار ما بیش از این است.

*دبیر سابق متعهد و پای کار بود

وی عنوان کرد: تلاش های حجت الاسلام والمسلمین ملکی دبیر سابق ستاد همکاری ها قابل تقدیر است وی در طول خدمت فردی متعهد و پای کار در برنامه ها و اهداف ستاد همکاری ها بود.

مدیر حوزه های علمیه کشور خاطرنشان کرد: از طرفی اقدامات خوبی از طرف معاونتهای حوزه علمیه و آموزش و پرورش شاهد بوده ایم.

*دبیر جدید مجرب و با انگیزه است

وی بیان کرد:از بین افراد مطرح شده با بررسی گزینه های مختلف فردی مناسب به پیشنهاد وزیر آموزش و پرورش انتخاب شد که سابقه خوبی در فعالیت های حوزوی و آموزش پرورش دارد و دارای سابقه فعالیت در ستاد است.

*همه معاونتها ستاد همکاریها را ازخود بدانند

آیت الله اعرافی بیان کرد:همه اعضای شورای معاونین حوزه باید ستاد همکاری ها را از خود بدانند و در حوزه های کاری کمک کنند و کمک نیزبگیرند.

وی عنوان کرد: ازآقای  جاجیان زاده تقاضا داریم با یکایک اعضا جلساتی داشته باشند و کار را به طور جدی شروع کنند.

*مصوبات قبلی پیگیری و عملیاتی شود

مدیر حوزه های علمیه کشور متذکر شد:در جلسات مختلفی که در ستاد برگزار شد مصوبات مهمی در دوره وزارت قبلی و فعلی آموزش و پرورش و حوزه به ویژه در تدوین برش 5 ساله و ده ساله تصویب شد.

وی گفت:بخش قابل توجهی از برنامه پنج ساله حوزه ناظر  به همکاری با  آموزش و پرورش است و باید این مصوبات نهایی و نقشه راه برای ادامه کارشود تا زودتر به نتیجه برسیم.

آیت الله اعرافی تصریح کرد:شیوه های تعامل عملیاتی معاونت های حوزه با مراکز مختلف آموزش و پرورش باید به خوبی بررسی شود و برای برش 5 ساله برنامه ریزی کنیم و ستاد به ریل گذاری بپردازد و کاررا تسهیل کند.

وی عنوان کرد: روند تعامل بین معاونت ها و حوزه جاده موفقیت را می گشاید تا بقیه نیز بتوانند به حرکت خود ادامه دهند در تولید محتوا نیز نگاه ویژه ای باید توسط حوزه و آمورش و پرورش و ستاد همکاری ها ایجاد شود. 

انتهای پیام /

پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب به مناسبت سال ۱۴۰۳

گزارش تصویری آیین ترتیل‌خوانی دانش آموزان در حرم حضرت معصومه(س)

گزارشی از افتتاح رشته تخصصی تبلیغ کودک و نوجوان در اهواز

معاونین پرورشی مدارس همدان با فضای حوزه علمیه آشنا شدند

آیت‌الله اعرافی:

شاهد یک انقلاب فرهنگی در مدارس طرح امین هستیم

در استقبال از میهمانان خداوند

بركات روزه ماه رمضان/ خدا وند ميزبان روزه‌داران

جشن تکلیف دانش‌آموزان کلاس هشتمی مدرسه آزیتا افشارنژاد بیرجند

همایش تخصصی روحانیون و طلاب شاغل در آموزش و پرورش برگزار شد

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی تاکید کرد:

چه کمالی است که در نماز نیست ...

نشست کمیسیون معین ستاد همکاریها با حضور اعضا برگزار شد

برگزاری دوره طرح جامع روانشناسی مربیان طرح امین خواهر در کرمانشاه +عکس

با همکاری ستاد همکاریها

نشست های میدانی پاسخ به سوالات دینی دانش آموزان برگزار شد

با مشارکت ستاد همکاریها،

سلسله نشست های علمی "رابطه پدر_دختری در آیینه علم و دین" برگزار می شود

۵ اثر تبلیغی مرتبط با دانش آموزان رونمایی شد

آیت الله اعرافی:

در همه امور، اولویت تمام کشور باید کمک به نهاد تعلیم و تربیت باشد