Print
Zoom In
Zoom Out

دبیرسابق ستاد همکاریها در جلسه خداحافظی با همکاران خود

اجرای دقیق سند تحول بنیادین نقشه راه سعادت آینده نظام اسلامی است.

شناسه مطلب: 10902
زمان انتشار: سه شنبه 06 آذر 1397 ساعت 09:48

حجت الاسلام و المسلمین سید مجتبی ملکی مشاورعالی وزیر و دبیرسابق ستاد همکاریها، با حضور در دبیرخانه ستاد در قم با همکاران خود خداحافظی کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی دبیرخانه ستاد همکاریها، وی در این نشست صمیمی برگزاری موفق دوازدهمین هم اندیشی ستاد همکاریها در مشهد مقدس را به همکاران خود تبریک گفت و از تلاشهای صادقانه آنان تقدیر نمود.  

دبیرسابق ستاد همکاریها، اجرای دقیق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را نقشه سعادت و تربیت نیروی انسانی متعهد برای آینده نظام اسلامی توصیف کرد و گفت: معتقد هستم باید نگاهی رو به جلو داشت و با اتکاء به تجربه پیشینیان آینده ارزشمندی را رقم زد.

وی شکل گیری ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش را مرهون زحمات مدیران سابق و فعلی هردونهاد دانست و گفت ؛ تجربه گرانسنگی به واسطه همدلی و همراهی دست اندر کاران حوزه و آموزش و پرورش به وجود آمده است که امید واریم با تدابیر و برنامه های مسئولان امر و دبیر جدید ، ستاد همکاریها بیش از گذشته بدرخشد و شاهد شکوفایی هرچه بهتر و بیشتر این نهال مقدس در حوزه و آموزش و پرورش باشیم. 

دبیر سابق ستاد همکاریها در بخش دیگیری از سخنان ئخود با  تبریک ایام ولادت حضرت رسول  با اشاره به آیه 164 سوره مبارکه آل عمران اظهارداشت: خداوند متعال می فرمایند:« لَقَدْ مَنَّ اللَّهُ عَلَى الْمُؤْمِنِينَ إِذْ بَعَثَ فِيهِمْ رَسُولًا مِنْ أَنْفُسِهِمْ يَتْلُو عَلَيْهِمْ آيَاتِهِ وَيُزَكِّيهِمْ وَيُعَلِّمُهُمُ الْكِتَابَ وَالْحِكْمَةَ وَإِنْ كَانُوا مِنْ قَبْلُ لَفِي ضَلَالٍ مُبِينٍ».

مشاور عالی وزیر آموزش و پرورش افزود: معانی و تفاسیر متعددی بر این آیه نورانی ذکر شده است که بیانگر این مطلب می باشد که « یقیناً خدا بر مؤمنان منّت نهاد که در میان آنان پیامبری از خودشان برانگیخت که آیات او را بر آنان می خواند و [از آلودگی های فکری و روحی] پاکشان می کند، و کتاب و حکمت به آنان می آموزد، و به راستی که آنان پیش از آن در گمراهی آشکاری بودند.

وی ادامه داد: موارد معدودی وجود دارد که خداوند متعال بر بندگانش منّت می گذارد و منت هایی که خداوند بر بندگانش می گذارد نشانه عظمت و جایگاه والای آن نعمت است ، مثلا خداوند در خلقت بشر و جهانی که ما در آن زندگی میکنیم با همه امکانات و زیبا یهایی که دارد منّتی نگذاشت، ما زمانی که پیامبراسلام  را مبعوث کرد وجود مبارک حضرت ختمی مرتبت را  بر بندگانش منّت نهاد. 

حجت السلام و المسلمین ملکی بیان داشت: بعد از ولادت نورانی حضرت محمد صلی الله علیه و آله ،بعثت ایشان مرحله پایانی دستور الهی برای هدایت انسان ازسوی پروردگار صادر شد.

 وی گفت؛انسان در درگاه الهی دارای جایگاه رفیع و ارزشمندی است، جایگاهی که نزد ملائک و عرشیان به خواست و اراده خداوند مشخص و عیان می باشد.

این محقق و پژوهشگر علوم تربیتی تصریح کرد: حضرت رسول(ص) ابتدا بنده بود و سپس فرستاده خداوند شد، لذا اگر خوب بندگی کنیم به درجات رفیعی از انسانیت دست خواهیم یافت.

وی در پایان ضمن طلب حلالیت از همکاران دبیرخانه ستاد همکاریها خواستار تلاش و همت مضاعف معاونان ، مدیران و کارکنان این دبیر خانه در کمک به دبیر جدیدی ستاد همکاریها شد و گفت؛ همانگونه که در دوران تصدی اینجانب از سر اخلاص و دلسوزانه خدمت میکردید در دوران برادر ارجمند جناب آقای حاجیان زاده نیز با همان نیت خداپسندانه خدمت کنید. 

گفتنی است در پایان این نشست همکاران دبیر خانه ستاد با اهدا لوح سپاس از زحمات حجت الاسلام  والمسلمین ملکی تقدیر و برای وی در دیگر سنگرهای خدمت به نظام اسلامی آرزوی توفقی کردند .  

انتهای پیام /

با حضور دبیرستاد همکاریها؛

گردهمایی ائمه جمعه منطقه یک کشوری در گلستان برگزار شد+ عکس

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش:

تأکید دولت سیزدهم بر استفاده ویژه از ظرفیت های تربیتی حوزه علمیه

رئیس ستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش

حمایت از نهاد تعلیم و تربیت را بر خود  تکلیف می دانم/ آموزش و پرورش، حوزه و دانشگاه سه اصل سعادت جامعه اسلامی

حجت الاسلام کلباسی در دیدار دبیر ستاد همکاریها

آماده ارایه ظرفیت های بی بدیل مرکز تخصصی مهدویت به آموزش و پرورش هستیم

رئیس مؤسسه پژوهشی آموزشی امام خمینی "ره" خبر داد

توسعه طرح ولایت  با بهره گیری از معلمان متخصص

تصاویر/ دیدار معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با آیت الله اعرافی

آیت الله اعرافی:

آموزش و پرورش با سرعت درحال تغییر نسل است

آیت‌الله کعبی:

آموزش و پرورش باید از حافظه محوری پرهیز داشته باشد

گزارش تصویری

نشست شورای همکاریهای حوزه علمیه و آموزش و پرورش استان یزد

دکتر صحرائی در رونمایی از کتاب" منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در موضوع آموزش و پرورش"

بذر آینده کشور در مدرسه کاشته می‌شود/ باید همه به مدرسه برگردیم

کتاب «اصول و روش‌های تربیت در قرآن کریم»

ثبت‌نام دانش‌آموزان در حوزه علمیه آیت‌الله مجتهدی آغاز شد + پوستر

تصاویر/ آیین رونمایی از کتاب «منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در موضوع آموزش و پرورش»

آیت الله کعبی؛

آموزش و پرورش زیر ساخت پیشرفت، جامعه پردازی و تمدن سازی است

به مناسبت سالروز تخریب قبور ائمه بقیع

تخریب بقیع داغ جانسوزی که فراموش نمی شود / شفاعت پیامبرنصیب دشمنان اهل بیت نخواهد شد