Print
Zoom In
Zoom Out

پس از هفت سال تلاش خستگی ناپذیر؛

کناره گیری حجت الاسلام و المسلمین سید مجتبی ملکی از ستاد همکاریها

شناسه مطلب: 10890
زمان انتشار: چهارشنبه 23 آبان 1397 ساعت 23:24

ستاد همکاریها/ مشاور عالی وزیر آموزش و پرورش پس از برگزاری موفق دوازدهمین هم اندیشی ستاد همکاریها از سمت خود کناره گیری کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی دبیرخانه ستاد همکاریها، حجت الاسلام و المسلمین ملکی به عنوان دومین دبیر ستاد همکاریها از آغاز تاسیس تاکنون در جمع اعضای کمیته های استانی، ستادی، معاونین حوزه های علمیه و وزارت آموزش و پرورش در حالی با این ستاد خداحافظی کرد که کارنامه درخشانی از خود در این ستاد برجای گذاشت.

تشکیل هفتصد کمیته استانی، شهرستان و منطقه ای با محوریت ائمه جمعه ، تسهیل حضور اندیشمندان حوزه در نهادها وشوراهای تصمیم گیر وزارت آموزش و پرورش ، برگزاری نشست های استانی مشترک حوزویان و فرهنگیان در قالب کمیته های همکاری، تاسیس دبیرخانه ستاد همکاریها جهت پیگیری مصوبات ستاد عالی، رایزنی با مراجع عظام تقلید در قالب دیدارهای وزرای وقت و فعلی و معاونین آنان با ایشان، زمینه سازی برای آشنایی هر چه بیشتر معاونین ستادی وزارت خانه با ظرفیت های مراکز و موسسات حوزوی و نیز آشنایی حوزویان با ظرفیت های آموزش و پرورش جهت تبلیغ و دهها برنامه علمی، فرهنگی، تبلیغی، کاربردی، ترویجی تنها بخشی از کارنامه هفت ساله این فعال و کارشناس مسائل تربیتی به عنوان دبیر ستاد همکاریها می باشد.

بر پایه این گزارش، حجت الاسلام و المسلمین ملکی در حالی از سمت خود کناره گیری کرد که واکنش وزیر آموزش و پرورش و مدیر حوزه های علمیه برادران و خواهران و همچنین معاونین ستادی این نهادها را در پی داشت .

سید محمدبطحائی در نشست فصلی ستاد که در حاشیه هم اندیشی دوازدهم برگزار شد با بیان اینکه حجت الاسلام و المسلمین ملکی از مسئولین خوشنام، با اخلاق و دلسوز حوزه ستادی وزارت خانه است، گفت: رفاقت بنده با این شخصیت فهیم به چندین سال پیش بر می گردد و در دوران معاونت در وزارت خانه شاهد جنب و جوش و دلسوزی ایشان جهت پیشبرد اهداف این ستاد بوده ام و در دوران وزارت نیز تلاش های ایشان منجر به تصمیماتی شد که هم اکنون شاهد بهره برداری از این تلاش ها هستیم.

وزیر آموزش و پرورش گفت: ایشان از یکسال پیش در چندین مرحله تقاضای کناره گیری داشتند که هر بار به بهانه ای آن را منتفی می کردم تا اینکه از یک ماه پیش اصرارهای ایشان و دلایل شخصی که داشتند باعث شد از حضورشان در ستاد بی بهره شویم و امیدوارم در دیگر سنگرهای وزارت خانه موفق باشند.

آیت الله اعرافی نیز ضمن قدردانی از تلاش های مجاهدانه دبیر ستاد همکاریها در طول هفت سال تلاش مجاهدانه، گفت: حجت الاسلام و المسلمین ملکی هر کجا باشند منشأ خیر هستند و علی رغم اینکه بر ادامه کار با ایشان تاکید داشته ایم با توجه به دلایلی که وزیر محترم اشاره داشتند به ناچار با کناره گیری ایشان موافقت کرده ایم.

حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم بهجت پور، مدیر حوزه علمیه خواهران نیز با تجلیل از تلاش های بی وفقه حجت الاسلام و المسلمین ملکی، ستاد همکاریها را یکی از دستاوردهای نگاه تحولی به حوزه و آموزش و پرورش دانست و گفت: توسعه و تهیه زیر ساخت های ستاد در اقصی نقاط کشور مدیون تدابیر و زحمات دلسوزانه این روحانی مخلص و بی ریا است و امیدواریم در ادامه از تجربیات ایشان به نحو مطلوب استفاده شود.

معاون فرهنگی و پرورشی وزارت آموزش و پرورش نیز ضمن ابراز تاسف از کناره گیری غافلگیرانه دبیر ستاد همکاریها گفت: ایشان برای بنده و سایر معاونین و همکاران ستادی به تمام معنا نمونه یک روحانی وارسته، معلمی دلسوز و حقیقتا اسوه اخلاق و تقوا بود.

وی ادامه داد: همکارانم در معاونت های پرورشی استانی همواره با اشتیاق و علاقه برنامه ها و مصوبات ستاد را پیگیری می کردند که اصلی ترین دلیل این همدلی، شخصیت منحصر به فرد و متواضع حجت الاسلام و المسلمین ملکی بود.

گفتنی است در پی کنارگیری حجت الاسلام و  المسلمین ملکی ، مدیران استانی حوزه های علمیه برادران و خواهران نیز ضمن تجلیل از همراهی و همدلی دبیر ستاد همکاریها برای ایشان آرزوی توفیق در دیگر سنگرهای خدمت در نظام مقدس جمهوری اسلامی کردند و با تجلیل از فعالیت های انجام شده تشکیل موفق کمیته های استانی را مرهون همت و تلاش خستگی ناپذیر حجت الاسلام و المسلمین ملکی دانستند.

درس عملی اخلاق در پایان نشست دوازدهم  

از صحنه های بیاد ماندنی اختتامیه دوازدهمین هم اندیشی سالانه ستاد همکاریها ، اقدام زیبا و غافل گیرانه دبیر ستاد به مناسبت خداحافظی ازاعضای نشست بود، آنجا که از نماینده مدیران استانی حوزه علمیه برادران، نماینده مدیران حوزه علمیه خواهران و نماینده ای از وزارت آموزش و پرورش و معاونان پرورشی استان ها دعوت نمود به جایگاه آمده و با کمال خضوع و تواضع بابت همه تلاش هایی که این عزیزان در طول هفت سال انجام داده اند دست آنان را بوسید که با تجمید حضار مواجه شد.

وی هدف از این اقدام را مسئولیت مقدس این عزیزان در قبال تعلیم و تربیت رسمی و عمومی کشور دانست و گفت: این اقدام جهت تکریم و پاسداشت مقام معلمان عرصه تعلیم و تربیت است و ریشه در روایات و آموزه های دینی دارد.

گفتنی است، حجت الاسلام و المسلمین حاجیان زاده به عنوان دبیر جدید ستاد همکاریها در نشست فصلی این ستاد با حضور وزیرآموزش و پرورش و مدیر حوزه های علمیه همچنین معاونین ستادی هر دو نهاد معرفی شد و مقرر گردید مراسم تودیع و معارفه رسمی این دو مسئول در فرصت مناسب برگزار شود.

انتهای پیام /

با حضور دبیرستاد همکاریها؛

گردهمایی ائمه جمعه منطقه یک کشوری در گلستان برگزار شد+ عکس

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش:

تأکید دولت سیزدهم بر استفاده ویژه از ظرفیت های تربیتی حوزه علمیه

رئیس ستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش

حمایت از نهاد تعلیم و تربیت را بر خود  تکلیف می دانم/ آموزش و پرورش، حوزه و دانشگاه سه اصل سعادت جامعه اسلامی

حجت الاسلام کلباسی در دیدار دبیر ستاد همکاریها

آماده ارایه ظرفیت های بی بدیل مرکز تخصصی مهدویت به آموزش و پرورش هستیم

رئیس مؤسسه پژوهشی آموزشی امام خمینی "ره" خبر داد

توسعه طرح ولایت  با بهره گیری از معلمان متخصص

تصاویر/ دیدار معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با آیت الله اعرافی

آیت الله اعرافی:

آموزش و پرورش با سرعت درحال تغییر نسل است

آیت‌الله کعبی:

آموزش و پرورش باید از حافظه محوری پرهیز داشته باشد

گزارش تصویری

نشست شورای همکاریهای حوزه علمیه و آموزش و پرورش استان یزد

دکتر صحرائی در رونمایی از کتاب" منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در موضوع آموزش و پرورش"

بذر آینده کشور در مدرسه کاشته می‌شود/ باید همه به مدرسه برگردیم

کتاب «اصول و روش‌های تربیت در قرآن کریم»

ثبت‌نام دانش‌آموزان در حوزه علمیه آیت‌الله مجتهدی آغاز شد + پوستر

تصاویر/ آیین رونمایی از کتاب «منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در موضوع آموزش و پرورش»

آیت الله کعبی؛

آموزش و پرورش زیر ساخت پیشرفت، جامعه پردازی و تمدن سازی است

به مناسبت سالروز تخریب قبور ائمه بقیع

تخریب بقیع داغ جانسوزی که فراموش نمی شود / شفاعت پیامبرنصیب دشمنان اهل بیت نخواهد شد