Print
Zoom In
Zoom Out

امام جمعه بوشهر:

فعالیت ستاد همکاریها در اقصی نقاط کشور مشهود است/استکبار جهانی تمرکزش بر تاثیرگذاری در اندیشه و فکر مردم است

شناسه مطلب: 10878
زمان انتشار: سه شنبه 22 آبان 1397 ساعت 12:14

ستاد همکاریها/ فعالیتهای ستاد همکاریها در اقصی نقاط شهرهای کشور مشهود و دستاوردهای آن قابل ارزیابی است.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی دبیرخانه ستاد همکاریها، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری در آیین افتتاح دوازدهمین هم اندیشی سالانه ستاد همکاریهای حوزه علمیه و آموزش و پرورش در مشهد مقدس با اشاره به نقش اثربخش ستاد همکاریها در هماهنگی و همراهی میان حوزه و آموزش و پرورش و اجرای برنامه های سندتحول بنیادین و اسناد بالا دستی تعلیم و تربیت، نقش ارزشمندی را ایفا کرده است.

وی در ادامه اظهارداشت: استکبار جهانی در شرایط کنونی با استعمار فرانو که از آن به عنوان تهاجم نرم یاد می شود تمرکزش بر روی اندیشه و فکر مردم است. 

آیت الله صفایی بوشهری افزود: در این راستا تغییر هویت و تاثیر بر روی هویت اجتماعی و دینی مردم دنبال می شود تا ملت ها به بیگانگان وابسته شوند و تهاجم فرهنگی که در این زمان انجام می شود از نظر منابع مالی و تجهیزات در تاریخ بی نظیر بوده و جهان مورد تهاجم  استکبار در عرصه تعلیم است. 

امام جمعه بوشهر ادامه داد:استکبار جهانی با محوریت آمریکا و اسرائیل تمامی کمپانی های تولید محصولات فرهنگی و رسانه های دنیا را در اختیار دارند و با صرف هزینه های هنگفت درصدد تاثیر بر افکار عمومی مردم دنیا هستند. 

وی تاکید کرد: انقلاب اسلامی ایران فرصت تاریخی را برای تحول جهان تربیتی ایجاد کرده و آموزش و پرورش و دانشگاههای کشور در خط مقدم این حوزه قرار دارند. 

آیت الله صفایی بوشهری بیان کرد: به همین دلیل رهبر معظم انقلاب بارها بر حوزه تعلیم و تربیت تاکید داشته اند و از مسئولان خواسته اند به این بخش توجه ویژه شود.حوزه تعلیم و تربیت در بوشهر که یکی از استان های مهم کشور است مورد تاکید جدی قرار گرفته و اقدامات خوبی در این راستا به انجام رسیده است. 

وی در بخش دیگری از سخنانش به مسئله منابع انسانی اشاره کرد و گفت: نیروی انسانی، سرمایه اصلی یک نظام است و یکی از مهمترین شاخصه های منابع انسانی، علم و داشتن فرهنگ و شخصیت متعالی و الهی است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر افزود: اگر در حوزه فرهنگ و ساختار شخصیتی و پرورش و تربیت انسان، دچار انحراف، انحطاط و توقف باشیم هر چند در عرصه علم تلاش کنیم ولی افرادی تربیت شده اند که عالم هستند اما این علم در جهت انسانی با نگاه کرامت و بزرگی نیست.

وی بیان داشت: بی تردید تنها راه رشد تربیت و حتی علم در فضای منابع انسانی ایران، همکاری حوزه و آموزش و پرورش و حوزه و دانشگاه است.

آیت لله صفایی بوشهری با بیان اینکه حوزه و آموزش و پرورش دو نهاد مسئول در رابطه با تربیت منابع انسانی هستند، تصریح کرد: در شرایط کنونی این دو مکمل و متمم هم هستند و این اتصال می تواند موجب تولید انسان های بزرگ در جهان اسلام و حتی فضای تاریخ شود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر تأکید کرد: باید بر روی تولید منابع انسانی کارآمد، ماهر، متدین، با فرهنگ، بصیر، عالم و آن شخصیت تراز انقلاب اسلامی کار شود و انسان های با این خصوصیات پرورش یابند.

وی تصریح کرد: سند تحول بنیادین یک نقشه راه بسیار مهم و مناسب است که بحمدلله با تلاش های ستاد همکاریها در حال پیاده سازی و اجرایی شدن است.

آیت الله صفایی بوشهری گفت: سند تحول بنیادین یک نقطه آغاز بسیار روشن است و همه دستگاه های مرتبط و عموم مردم باید در اجرایی شدن این سند کمک کنند چون وزارت آموزش و پرورش به تنهایی نمی تواند آن را اجرایی کند.

انتهای پیام /

کلیدواژه‌های رهبری برای خوشه چینی از وعده صادق

دبیرستاد همکاریها درجمع ائمه جمعه سه استان

حضور روحانيون مشاور در مدارس پناهگاه دانش‌آموزان درمقابل بمباران شبهات است

با حضور دبیرستاد همکاریها؛

گردهمایی ائمه جمعه منطقه یک کشوری در گلستان برگزار شد+ عکس

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش:

تأکید دولت سیزدهم بر استفاده ویژه از ظرفیت های تربیتی حوزه علمیه

رئیس ستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش

حمایت از نهاد تعلیم و تربیت را بر خود  تکلیف می دانم/ آموزش و پرورش، حوزه و دانشگاه سه اصل سعادت جامعه اسلامی

حجت الاسلام کلباسی در دیدار دبیر ستاد همکاریها

آماده ارایه ظرفیت های بی بدیل مرکز تخصصی مهدویت به آموزش و پرورش هستیم

رئیس مؤسسه پژوهشی آموزشی امام خمینی "ره" خبر داد

توسعه طرح ولایت  با بهره گیری از معلمان متخصص

تصاویر/ دیدار معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با آیت الله اعرافی

آیت الله اعرافی:

آموزش و پرورش با سرعت درحال تغییر نسل است

آیت‌الله کعبی:

آموزش و پرورش باید از حافظه محوری پرهیز داشته باشد

گزارش تصویری

نشست شورای همکاریهای حوزه علمیه و آموزش و پرورش استان یزد

دکتر صحرائی در رونمایی از کتاب" منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در موضوع آموزش و پرورش"

بذر آینده کشور در مدرسه کاشته می‌شود/ باید همه به مدرسه برگردیم

کتاب «اصول و روش‌های تربیت در قرآن کریم»

ثبت‌نام دانش‌آموزان در حوزه علمیه آیت‌الله مجتهدی آغاز شد + پوستر

تصاویر/ آیین رونمایی از کتاب «منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در موضوع آموزش و پرورش»