امروز : 1397/11/04
2019-01-24
شناسه خبر : 10844
تاریخ انتشار : 1397/07/26 12:26
ورود آموزش و پرورش در خصوص پاسخگویی به شبهات دینی ارزشمند است/تعامل و همکاری آموزش و پرورش با حوزه های علمیه تقویت شود

آیت‌الله العظمی مکارم‌شیرازی:

ورود آموزش و پرورش در خصوص پاسخگویی به شبهات دینی ارزشمند است/تعامل و همکاری آموزش و پرورش با حوزه های علمیه تقویت شود

ستادهمکاریها/ یکی از مراجع معظم تقلید شیعه در قم گفتند: با توجه به هجمه دشمنان علیه نظام و انقلاب اسلامی به ویژه جوانان و نوجوانان، ورود آموزش و پرورش در خصوص پاسخگویی به شبهات دینی و اعتقادی با بهره گیری از اساتید مجرب حوزوی و دانشگاهی بسیار ارزشمند است.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی دبیرخانه ستاد همکاریها، آیت الله ناصر مکارم شیرازی در دیدار وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه غرب ‌پایه‌های اخلاقی کشورها را در معرض نابودی کشانده است، اظهارداشتند: غرب همواره به نام خدمت به بشریت پایه‌های اخلاقی کشورها را در معرض نابودی کشانده است.

معظم له افزودند: از زمانی که نام این اداره کل از معارف و فرهنگ به آموزش‌وپرورش تغییر نام داده در راستای تعالیم آیات قرانی و تعلیم و تربیت همراه شده است.

ایشان ادامه دادند: اگر مسئله تعلیم و تربیت از یکدیگر در آموزش‌وپرورش جدا شود فاجعه‌ای غیرقابل‌جبران اتفاق می‌افتد، اگر دانش‌آموزی ازنظر رتبه‌های علمی قوی اما ازنظر اخلاقی ضعیف باشد مفید برای کشور نبوده و خسارت‌هایی را نیز به کشور و جامعه تحمیل می‌کند.

مرجع تقلید جهان تشیع بیان داشتند: آموزش در سطح خانواده‌های دانش‌آموزان مسئله بسیار مهمی بوده که باید در آموزش‌وپرورش دنبال شود، کسب رتبه برتر کنکور به‌تنهایی کافی نبوده و باید این افراد از برجستگی‌های اخلاقی و تربیتی بالایی نیز برخوردار باشند.

ایشان با انتقاد از اصرار برخی خانواده برای کسب رتبه‌های برتر علمی بدون توجه به آموزه‌های اخلاقی تأکید کردند: اصرار بر کسب رتبه‌های برتر کنکور نباید سبب به حاشیه رفتن مباحث تربیتی و فرهنگی در آموزش‌وپرورش باشد، تزکیه و تربیت از مهم‌ترین توصیه‌های خداوند متعال در قرآن کریم است.

وی با اشاره به آسیب‌های جدید جامعه کنونی، اذعان داشتند: وجود فضاهای مجازی بی‌بندوبار، آسیب‌های اجتماعی، آسیب‌های سیاسی و فرهنگی ازجمله آسیب‌های جدیدی بوده که در جامعه فعلی پیداشده و لازم است تا آموزش‌وپرورش آموزش‌های لازم را در این زمینه به دانش‌آموزان ارائه دهند.

آیت‌الله مکارم شیرازی ادامه دادند: در دنیای کنونی سرعت انتقال مطالب بسیار زیاده بوده و در آن اطلاعات مطلوب و غیر مطلوب هر دو با یک سرعت و گستره به دانش‌آموزان منتقل می‌شود، نظام استکباری از طریق فاسد کردن جوانان و ضعیف کردن اخلاق و فرهنگ درصدد براندازی انقلاب اسلامی هستند، وجود آسیب‌های اجتماعی راه نفوذ دشمنان برای ضربه زدن به کشور است.

معظم له تصریح کردند: آموزش‌وپرورش باید دانش‌آموزان را با مراکز مذهبی آشنا کرده و مسیر حضور آن‌ها را در این مراکز مهیا کند، آشنایی و انس دانش‌آموزان با مراکز مذهبی سبب بیمه شدن آن‌ها در برابر بسیاری از آسیب‌های بعدی می‌شود، دانش‌آموزان امانت‌های جامعه بوده که در اختیار آموزش‌وپرورش گذاشته‌شده‌اند که این امانت‌ها را به‌سلامت به جامعه بازگردانده شوند، دوران نوجوانی مهم‌ترین و تأثیرگذارترین زندگی یک فرد برای پایه‌ریزی شخصیت آینده فرد است.

ایشان با اشاره به اثر اخلاق پسندیده در شکل‌گیری شخصیت نوجوانان ابراز کرد: بنده از خانواده روحانی نبوده‌ام اما تأثیر رفتار مثبت معلم فیزیک در دوران مدرسه سبب سوق دادن شدن بنده به حوزه‌های علمیه شد، تاکنون بیش از 7 هزار طلبه در مدارس تحت اشراف تربیت و به جامعه معرفی‌شده‌اند.

انتهای پیام  / 

برگزاری گفتمانهای دینی در شهرستانهای هرمزگان

دوره آموزشی طلاب وظیفه از سه استان

سه رکن بنیادین در نهاد خانواده مکتبي /خانواده صالح زيرساخت سلامت اجتماعي

انتشار بولتن الکترونیکی ستاد همکاری ها در آیینه رسانه ها ویژه «دی‌ماه»

جلسه تفسیر قرآن توسط نماینده ولی فقیه

مدیران کل آموزش و پرورش و تبلیغات اسلامی کردستان تفاهم نامه همکاری امضا کردند

مشکل امروز دنیا انحراف علم از اخلاق است/ راه‌های نرفته برای فرهنگ سازی اقامه نماز

دغدغه های طلاب وظیفه برای حضوری موثر در آموزش و پرورش

مهارت آموزی شرط عبورازپیچیدگی‌های تربیتی نسل جدید

مادر بمان! سرهايمان طاقت گرد يتيمى ندارد

آماده همکاری با آموزش و پرورش برای تکمیل بحث خانواده در سند تحول بنیادین هستیم.

تفقه در دین و مهارت های لازم، شرط موفقیت یک روحانی فاضل در مدارس است

سند تحول بنیادین نقشه راه رسیدن به حیات طیبه است

هجمه‌های فرهنگی دشمن تمدن ایران را نشانه گرفته است

گردهمایی یکهزارنفری مدارس طرح امین

مهم‌ترین پشتوانه روحانیون مدارس معاونان پرورشی هستند/ اگر پویا نباشیم مردم پراکنده می شوند

سه شرط موفقیت طلاب دریک مدرسه آموزشی

ظرفیتهای بی بدیل حوزه علمیه خواهران برای تحقق سند تحول بنیادین

ارتباط مساجد و مدارس بستر انقلاب فرهنگی را فراهم می کند