امروز : 1398/02/31
2019-05-21
شناسه خبر : 10809
تاریخ انتشار : 1397/07/16 10:20
 سند تحول بنیادین بیش از گذشته زمینه حضور دستگاه های فرهنگی در آموزش و پرورش فراهم  کرده است .

معاون پژوهش و برنامه ریزی ستاد همکاریها

سند تحول بنیادین بیش از گذشته زمینه حضور دستگاه های فرهنگی در آموزش و پرورش فراهم کرده است .

معاون پژوهش و برنامه ریزی دبیر خانه ستاد همکاری حوزه های علمیه و وزارت آموزش و پرورش در سنندج گفت: مخاطب مشترک آموزش و پرورش و حوزه های علمیه دانش آموزان و نسل آینده ساز کشور است .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دبیر خانه ستاد همکاری ها از کردستان، علیرضا رحیمی عصرروز گذشته 15 مهر  در گردهمایی استانی کمیته همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش که در دفتر نماینده ولی فقیه در سنندج برگزار شد؛ به تشریح اهداف، سیاست ها و برنامه های ستاد همکاری ها در سطوح مختلف پرداخت و گفت: اعضای این کمیته قرارگاه فرهنگی استان بوده و به عنوان الگو قابل تسری است .

وی با بیان اینکه مسئولیت فرهنگی به عهده دو نهاد آموزش و پرورش به عنوان مروج فرهنگ عمومی و حوزه علمیه به عنوان مروج فرهنگ دینی است، اظهار داشت: وقتی این دو نهاد در کنار هم باشند کارهای بسیار بزرگی انجام می شود .

رحیمی مخاطب مشترک آموزش و پرورش و حوزه های علمیه را دانش آموزان و نسل آینده ساز کشور دانست و گفت: امروز با تصویب و اجرای سند تحول، خوشبختانه آموزش و پرورش بیش از گذشته زمینه را برای حضور و فعالیت دستگاه های فرهنگی برای کمک به حوزه تعلیم و تربیت فراهم کرده است .

وی ادامه داد: نمونه بارز این اقدام تشکیل کمیته همکاری به منظور بهره گیری از ظرفیت های موجود در راستای تربیت دینی است و بر اساس سند چشم انداز حوزه های علمیه، حضور حوزه های علمیه در عرصه های آموزش و پرورش مورد تاکید قرار گرفته است .

معاون پژوهش و برنامه ریزی ستاد همکاری ها با بیان اینکه در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ۹۰ راهکار پیش بینی شده است، تصریح کرد: بدون همکاری حوزه ها این راه کار ها محقق نشده و این فعالیت ها به اقدام تبلیغی محدود نمی شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به عرصه ها و فعالیت های مشترک آموزش و پرورش با حوزه های علمیه در قالب کمیته همکاری ها پرداخت و امور تربیتی، نقد کتابهای درسی، تربیت نیروی انسانی و حوزه پژوهشی را از عرصه های فعالیت مشترک بر شمرد .

رحیمی در ادامه به تشریح چارت تشکیلاتی کمیته همکاری ها در سطح وزارت، استان و شهرستان و مناطق پرداخت و ضمن تبیین وظایف، بر تشکیل جلسات کمیته همکاری و پیگیری برنامه های آن تاکید کرد .

وی با اشاره به محور و ملاک همکاری های کمیته، گفت: امروز آموزش و پرورش به کمک حوزه های علمیه نیاز دارد و مخاطبین حوزه در آموزش و پرورش است .

رحیمی با اشاره به وظیفه مهم و حساس حوزه و روحانیت گفت: باید با همکاری این دو نهاد نیروهایی تربیت شوند که توانایی تاثیر گذاری و جهت دهی صحیح فرهنگی را در آموزش و پرورش داشته باشند .

وی با تاکید بر این نکته که همکاری آموزش و پرورش و حوزه های علمیه تاریخ انقضا ندارد، اظهار داشت: آموزش و پرورش بی نیاز از حوزه ها نیست و حوزه ها نیز باید در تربیت نیروی انسانی تاثیر گذار کمک کنند  .

معاون پژوهش و برنامه ریزی ستاد همکاری حوزه های علمیه و وزارت آموزش و پرورش همکاری تعاملی، مطالبه گری و ظرفیت سازی را سه رویکرد ستاد همکاری ها عنوان کرد و گفت: امروز فضای لازم برای فعالیت وجود دارد و باید از همدیگر مطالبه گری نموده و همکاری ها منجر به ظرفیت سازی شود .


اقامه نماز باعث تعالی روح و تربیت انسان بالنده می شود

عمق بخشی دانش آموزان با قرآن کریم رسالت آموزش و پرورش است

نشست آشنایی با مهدویت و فرقه های انحرافی در سراوان برگزار شد

توصیه هایی از جنس حکمت تا راه پیشرفت

استفاده از ظرفیت ائمه جماعات ادرات در مدارس لرستان

هم اندیشی کمیته های چهار شهراستان تهران بر گزار شد

ازغلبه هنرنمایی بر واقعیات قرآنی تا کم فروغی غرفه های مرتبط با تعلیم و تربیت

شادی ونشاط در مدارس به یک آیین نامه مفید و موثر نیاز دارد

تبیین بیانیه گام دوم انقلاب در اولویت کاری کمیته همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش قرار گیرد

تمدید آزمون دوره آموزشی حمایت از كالای ایرانی

شرکت هشت هزاردانش‌آموزسمنانی در گفتمانهای دینی

خانواده ها به وظایف تربیتی خود بیشتر عمل کنند

خیز بلند آموزش و پرورش برای تربیت ده میلیون حافظ قرآن/ سرعت بخشی آموزه های دینی در متون درسی

​اگر به معلمان و دانش‌آموزان نگاه مثبت نداشته باشیم موفق نخواهیم شد

جلسه کمیته همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش مهران برگزار شد

برای دسترسی به رحمت الهی نیازمند شناخت درست از آفریدگاریم

پیشرفت های چهل سال گذشته مرهون تلاش های آموزش و پرورش است

حاشیه های جالب تر از متن دورهمی حوزه و آموزش و پرورش

سه خبر کمیته همکاریها از سه شهر استان ایلام

نتیجه ارتباطات خارج از عرف خانواده ها با غرب، سند 2030 شد