Print
Zoom In
Zoom Out

معاون پژوهش و برنامه ریزی ستاد همکاریها

سند تحول بنیادین بیش از گذشته زمینه حضور دستگاه های فرهنگی در آموزش و پرورش فراهم کرده است .

شناسه مطلب: 10809
زمان انتشار: دوشنبه 16 مهر 1397 ساعت 10:20

معاون پژوهش و برنامه ریزی دبیر خانه ستاد همکاری حوزه های علمیه و وزارت آموزش و پرورش در سنندج گفت: مخاطب مشترک آموزش و پرورش و حوزه های علمیه دانش آموزان و نسل آینده ساز کشور است .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دبیر خانه ستاد همکاری ها از کردستان، علیرضا رحیمی عصرروز گذشته 15 مهر  در گردهمایی استانی کمیته همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش که در دفتر نماینده ولی فقیه در سنندج برگزار شد؛ به تشریح اهداف، سیاست ها و برنامه های ستاد همکاری ها در سطوح مختلف پرداخت و گفت: اعضای این کمیته قرارگاه فرهنگی استان بوده و به عنوان الگو قابل تسری است .

وی با بیان اینکه مسئولیت فرهنگی به عهده دو نهاد آموزش و پرورش به عنوان مروج فرهنگ عمومی و حوزه علمیه به عنوان مروج فرهنگ دینی است، اظهار داشت: وقتی این دو نهاد در کنار هم باشند کارهای بسیار بزرگی انجام می شود .

رحیمی مخاطب مشترک آموزش و پرورش و حوزه های علمیه را دانش آموزان و نسل آینده ساز کشور دانست و گفت: امروز با تصویب و اجرای سند تحول، خوشبختانه آموزش و پرورش بیش از گذشته زمینه را برای حضور و فعالیت دستگاه های فرهنگی برای کمک به حوزه تعلیم و تربیت فراهم کرده است .

وی ادامه داد: نمونه بارز این اقدام تشکیل کمیته همکاری به منظور بهره گیری از ظرفیت های موجود در راستای تربیت دینی است و بر اساس سند چشم انداز حوزه های علمیه، حضور حوزه های علمیه در عرصه های آموزش و پرورش مورد تاکید قرار گرفته است .

معاون پژوهش و برنامه ریزی ستاد همکاری ها با بیان اینکه در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ۹۰ راهکار پیش بینی شده است، تصریح کرد: بدون همکاری حوزه ها این راه کار ها محقق نشده و این فعالیت ها به اقدام تبلیغی محدود نمی شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به عرصه ها و فعالیت های مشترک آموزش و پرورش با حوزه های علمیه در قالب کمیته همکاری ها پرداخت و امور تربیتی، نقد کتابهای درسی، تربیت نیروی انسانی و حوزه پژوهشی را از عرصه های فعالیت مشترک بر شمرد .

رحیمی در ادامه به تشریح چارت تشکیلاتی کمیته همکاری ها در سطح وزارت، استان و شهرستان و مناطق پرداخت و ضمن تبیین وظایف، بر تشکیل جلسات کمیته همکاری و پیگیری برنامه های آن تاکید کرد .

وی با اشاره به محور و ملاک همکاری های کمیته، گفت: امروز آموزش و پرورش به کمک حوزه های علمیه نیاز دارد و مخاطبین حوزه در آموزش و پرورش است .

رحیمی با اشاره به وظیفه مهم و حساس حوزه و روحانیت گفت: باید با همکاری این دو نهاد نیروهایی تربیت شوند که توانایی تاثیر گذاری و جهت دهی صحیح فرهنگی را در آموزش و پرورش داشته باشند .

وی با تاکید بر این نکته که همکاری آموزش و پرورش و حوزه های علمیه تاریخ انقضا ندارد، اظهار داشت: آموزش و پرورش بی نیاز از حوزه ها نیست و حوزه ها نیز باید در تربیت نیروی انسانی تاثیر گذار کمک کنند  .

معاون پژوهش و برنامه ریزی ستاد همکاری حوزه های علمیه و وزارت آموزش و پرورش همکاری تعاملی، مطالبه گری و ظرفیت سازی را سه رویکرد ستاد همکاری ها عنوان کرد و گفت: امروز فضای لازم برای فعالیت وجود دارد و باید از همدیگر مطالبه گری نموده و همکاری ها منجر به ظرفیت سازی شود .


آیت الله کعبی؛

آموزش و پرورش زیر ساخت پیشرفت، جامعه پردازی و تمدن سازی است

به مناسبت سالروز تخریب قبور ائمه بقیع

تخریب بقیع داغ جانسوزی که فراموش نمی شود / شفاعت پیامبرنصیب دشمنان اهل بیت نخواهد شد

با حضور وزیر آموزش و پرورش:

«کتاب منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در موضوع آموزش و پرورش» رونمایی شد

به نمایندگی از وزیر آموزش و پرورش

حجت الاسلام نیکزاد با خانواده شهید زارعی در بندرعباس دیدار کرد

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان

تربیت نسل مومن و انقلابی در گرو همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش است

مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان خبر داد

ایجاد مدارس وابسته به حوزه علمیه در هرمزگان از ابتدای مهرماه

نشست شورای همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش استان هرمزگان به روایت تصویر

دکتر نیکزاد:

حوزه علمیه در عرصه های گوناگون سند تحول نقش آفرین است

نشست شورای همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش استان هرمزگان برگزار شد

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان

ارتباط خانواده‌ها با آموزش و پرورش بیش از گذشه باشد

شورای همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش زنجان برگزار شد

دانش آموزان را براساس دستورات قرآن تربیت کنیم

در سال گذشته؛

۱۵ هزار دانش آموز همدانی با مضرات مواد مخدر آشنا شدند

نگاه خوب رسانه ها به اخبار تربیتی

شماره (۷۴) بولتن خبری ستاد همکاریها در آیینه رسانه ها منتشر شد

با حکم دبیر ستاد:

دکتر ریحانی، سرپرست «مطالعات و راهبری» ستاد همکاری حوزه و آموزش و پرورش شد