Print
Zoom In
Zoom Out

یاد داشتی برای شاگردان مهر/ علیرضا رحیمی

14 میلیون دانش آموز بر بال ملائک

شناسه مطلب: 10777
زمان انتشار: سه شنبه 03 مهر 1397 ساعت 14:54

بار دیگر تعلیم و تربیت بیش از 14 میلیون دانش آموز با صدای ملکوتی آیات وحی که محور و سرفصل نظام تعلیم و تربیت در نظام اسلامی آغاز شد.


ستاد همکاریها / بار دیگر تعلیم و تربیت بیش از 14 میلیون دانش آموز با صدای ملکوتی آیات وحی که محور و سرفصل نظام تعلیم و تربیت در نظام اسلامی آغاز شد.

در نخستین روزمهر  جای جای ایران اسلامی به آسمانیان نورافشانی کرد چرا که فرمود؛ هرگاه در زمین قرآن تلاوت شود آن نقطه  برای آسمانی‌ها نورانی می‌گردد.

در اولین روز مهر  ملائک الهی پر و بال خویش را در کوچه پس کوچه‌های دورترین روستا و خیابان‌های عریض و طویل بزرگترین شهرهای ایران گسترانیدند تا از معلمین و متعلمین این دیار عاشورایی برای حضور در مدرسه و کلاس استقبال کنند که فرمود وقتی کسی برای تربیت دیگران و یا برای تربیت شدن روانه می‌گردد به دلیل عظمت و اهمیت این امر در بارگاه الهی ،ملائکه بال خود را در مسیر او پهن می‌کنند تا از روی بال و پر او گذر کند.

امروز چهلمین میلیون ‌بار بیشتر از دیروز کلمات نورانی «بسم الله الرحمن الرحیم» در فضای عطرآگین با روح شهدای اهواز به پرواز درآمد و خانواده و معلم و دانش‌آموز با این ذکر مقدس روانه کلاس درس و مشق زندگی شدند که فرمود «كُلُّ أمرٍ ذى بالٍ لَم يُذكَر فيهِ بِسمِ اللّهِ فَهُوَ أَبْتَرُ؛» هر امر مهمی که بدون بسم الله الرحمن الرحیم» آغاز گردد ابتر می‌ماند.

آری در اول  مهر  تمام خانواده‌های ایرانی از روستاهای مرزی سرباز تا ماکو از سرخس تا بستان دست به دعا برداشته و گفتند اللَّهُمَّ ارْزُقْنَا تَوْفِيقَ الطَّاعَةِ ...... وَ عَلَى الْمُتَعَلِّمِينَ بِالْجُهْدِ وَ الرَّغْبَةِحدود یک میلیون معلم و مدیر از خدا خواستند که «... واملأ قلوبنا بالعلم والمعرفة»

بیش از یک میلیون و چهارهزار دانش‌آموز برای اولین بار وارد عرصه اجتماعی مدرسه می‌شوند تا درس زندگی را تمرین و برای حضور در زندگی واقعی و پذیرش مسئولیت اجتماعی و اداره جامعه آماده شوند.

در مدارس کشور نماز جماعت به امامت روحانیت معظم، معلمین و یا دانش‌آموزان اقامه شد،آری آغاز  کار مدارس با تلاوت قرآن که منبع و منشا تعلیم و تربیت است و با اقامه نماز که از مهمترین فرائض الهی است به اتمام می‌رسد. لذا باید گفت مهر  بهار تعلیم و تربیت است 

 در این فصل بار دیگر زمینه اجرایی شدن سند تحول بنیادین فراهم می‌شود تا نشانه های بیشتری از حیات طیبه را در صحنه های اجنماعی و در رفتار و کردار متعلمان و معلمان را شاهد باشیم 

کلاس های تئوری ایثار و شهادت در صحنه مدارس شکل میگیرد تا استکبار جهانی رویارویی با خود را موقتی و با تاریخ انقضاء تصور نکند،  بلکه این فرایند که اوج آن در صحنه کربلا به نمایش گذاشته شد تا قیام عدالت گستر جهان ادامه خواهد داشت .

ضمن آرزوی سالی سرشار از موفقیت در عرصه تعلیم و تربیت برای همه دست اندر کاران  امید است با عنایت حضرت حق همه در انجام وظیفه خود موفق شویم.

علیرضا رحیمی معاون پژوهش و برنامه ریزی دبیر خانه ستاد همکاری ها 


آیت الله کعبی؛

آموزش و پرورش زیر ساخت پیشرفت، جامعه پردازی و تمدن سازی است

به مناسبت سالروز تخریب قبور ائمه بقیع

تخریب بقیع داغ جانسوزی که فراموش نمی شود / شفاعت پیامبرنصیب دشمنان اهل بیت نخواهد شد

با حضور وزیر آموزش و پرورش:

«کتاب منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در موضوع آموزش و پرورش» رونمایی شد

به نمایندگی از وزیر آموزش و پرورش

حجت الاسلام نیکزاد با خانواده شهید زارعی در بندرعباس دیدار کرد

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان

تربیت نسل مومن و انقلابی در گرو همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش است

مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان خبر داد

ایجاد مدارس وابسته به حوزه علمیه در هرمزگان از ابتدای مهرماه

نشست شورای همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش استان هرمزگان به روایت تصویر

دکتر نیکزاد:

حوزه علمیه در عرصه های گوناگون سند تحول نقش آفرین است

نشست شورای همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش استان هرمزگان برگزار شد

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان

ارتباط خانواده‌ها با آموزش و پرورش بیش از گذشه باشد

شورای همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش زنجان برگزار شد

دانش آموزان را براساس دستورات قرآن تربیت کنیم

در سال گذشته؛

۱۵ هزار دانش آموز همدانی با مضرات مواد مخدر آشنا شدند

نگاه خوب رسانه ها به اخبار تربیتی

شماره (۷۴) بولتن خبری ستاد همکاریها در آیینه رسانه ها منتشر شد

با حکم دبیر ستاد:

دکتر ریحانی، سرپرست «مطالعات و راهبری» ستاد همکاری حوزه و آموزش و پرورش شد