Print
Zoom In
Zoom Out

نماینده ولی فقیه در استان کردستان :

فکر، عقل و اعتقاد را در دانش آموزان تقویت کنیم

شناسه مطلب: 10764
زمان انتشار: يكشنبه 01 مهر 1397 ساعت 13:36

رییس کمیته همکاری های کردستان در آیین بازگشایی مدارس استان ، رشد علمی کشور را یکی از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دبیر خانه ستاد همکاری ها، آیین آغاز سال تحصیلی جدیدبا حضورحجت الاسلام والمسلمین حسینی شاهرودی ،نماینده ولی فقیه در استان کردستان در دبیرستان پسرانه شاهد شهید یدالله محمدی ناحیه دو سنندج برگزار شد

رییس کمیته همکاری ها در این مراسم ،با گرامی داشت بهار تعلیم و تربیت و هفته دفاع مقدس و محکوم کردن حادثه تروریستی اهواز، اظهار داشت: این حادثه تروریستی موجب اتحاد و همبستگی بیشتر ملت ایران شده و توطئه های دشمنان را خنثی خواهد کرد .

وی  با اشاره به اهمیت علم و دانش، مبارزه با جهل و نادانی را یکی از تاکیدات دین مبین اسلام عنوان کرد و گفت: کار تمام انبیا جهل زدایی بوده است و خداوند از 950 سال پیامبری حضرت نوح می خواهد که از جاهلان نباشد.

وی با بیان اینکه قرآن برای خارج کردن بشریت از ظلمات و جهالت ها به سمت نور و دانایی نازل شده است؛ اظهار داشت: خداوند در قرآن کریم برای دانش ارزش خاصی قائل شده است و هیچ محدودیتی برای کسب علم و دانش وجود ندارد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان علم را تنها عامل نفوذ در آسمان ها و تسلط بر کار ها عنوان کرد و و با بیان اینکه یکی از مشوق های ما دین ماست و دین اسلام نیز همواره بر علم آموزی تاکید دارد؛ تصریح کرد: از نظر پیشرفت دانش در همه زمینه ها محدودیتی وجود ندارد بلکه در بهر برداری  است که محدودیت هایی وجود دارد .

وی ادامه داد: مسلمانان در هر برهه از زمان که در موضوعات علمی به دین توجه کرده اند به پیشرفت و ترقی رسیده اند و در جمهوری اسلامی ایران نیز شاهد این پیشرفت ها بوده ایم .

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری، رشد علمی کشور را یکی از برکات انقلاب اسلامی عنوان کرد و اظهارداشت: رشد علمی کشور دشمنان ما را به وحشت انداخته و همه آنان به اشکال مختلف بسیج شده اند که با تحریم های گوناگون از پیشرفت های علمی کشور ما جلوگیری کنند.

رییس کمیته همکاری های کردستان ،دستاوردهای موشکی ایران را نمونه بارز پیشرفت علمی جمهوری اسلامی ایران برشمرد و گفت: در بسیاری از بخش های دیگر نیز ما شاهد پیشرفت و ترقی کشور هستیم و تلاش می کنیم در همه چیز از دشمنان پیشرو باشیم .

نماینده ولی فقیه در استان کردستان، پیشرفت های نظامی ایران را عامل امنیت و آرامش بشریت عنوان کرد و گفت: ما باید از نظر علمی در جهات مختلف رشد کنیم .

وی با بیان اینکه ما می خواهیم انسان تربیت کنیم، شکوفایی فکری، عقلی و بعد فطرت انسانی را بسیار مهم دانست و اظهار داشت: در مسئله تربیت کارهایی که نظام آموزش و پرورش و معلمان انجام می دهند ، ظرفیت سازی است و دست اندرکاران تعلیم و تربیت باید زمینه را برای تربیت نونهالان و شکوفایی فکری آنان فراهم کنند که بتوانند خوب زندگی کنند و مسائل را خوب بفهمد و خدمتگزار باشد و مشکلات دیگران را حل کند .

وی تاکید کرد: با تحولی که در نظام آموزش و پرورش صورت گرفته است انشاءالله آموزش باید تربیت محور باشد و اصل آموزش باید در خدمت تربیت باشد و مهارت های مختلفی که انسان در زندگی نیاز دارد را باید یاد بگیرد.


با حضور دبیرستاد همکاریها؛

گردهمایی ائمه جمعه منطقه یک کشوری در گلستان برگزار شد+ عکس

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش:

تأکید دولت سیزدهم بر استفاده ویژه از ظرفیت های تربیتی حوزه علمیه

رئیس ستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش

حمایت از نهاد تعلیم و تربیت را بر خود  تکلیف می دانم/ آموزش و پرورش، حوزه و دانشگاه سه اصل سعادت جامعه اسلامی

حجت الاسلام کلباسی در دیدار دبیر ستاد همکاریها

آماده ارایه ظرفیت های بی بدیل مرکز تخصصی مهدویت به آموزش و پرورش هستیم

رئیس مؤسسه پژوهشی آموزشی امام خمینی "ره" خبر داد

توسعه طرح ولایت  با بهره گیری از معلمان متخصص

تصاویر/ دیدار معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با آیت الله اعرافی

آیت الله اعرافی:

آموزش و پرورش با سرعت درحال تغییر نسل است

آیت‌الله کعبی:

آموزش و پرورش باید از حافظه محوری پرهیز داشته باشد

گزارش تصویری

نشست شورای همکاریهای حوزه علمیه و آموزش و پرورش استان یزد

دکتر صحرائی در رونمایی از کتاب" منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در موضوع آموزش و پرورش"

بذر آینده کشور در مدرسه کاشته می‌شود/ باید همه به مدرسه برگردیم

کتاب «اصول و روش‌های تربیت در قرآن کریم»

ثبت‌نام دانش‌آموزان در حوزه علمیه آیت‌الله مجتهدی آغاز شد + پوستر

تصاویر/ آیین رونمایی از کتاب «منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در موضوع آموزش و پرورش»

آیت الله کعبی؛

آموزش و پرورش زیر ساخت پیشرفت، جامعه پردازی و تمدن سازی است

به مناسبت سالروز تخریب قبور ائمه بقیع

تخریب بقیع داغ جانسوزی که فراموش نمی شود / شفاعت پیامبرنصیب دشمنان اهل بیت نخواهد شد