Print
Zoom In
Zoom Out

رییس کمیته همکاری ها و امام جمعه بیرجند؛

رسالت حوزه و آموزش و پرورش در زمینه انسان سازی خطیر و دشوار است

شناسه مطلب: 10707
زمان انتشار: دوشنبه 29 مرداد 1397 ساعت 08:00

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خطاب به مدیران آموزش و پرورش، معلمان پرورشی و حوزویان مرتبط با آموزش و پرورش، تاکید کرد: تصمیمات قانع‌کننده بگیرید تا در آینده مسئول اعمال خود نباشید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دبیر خانه ستاد همکاری ها نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در دومین نشست کمیته همکاری های مشترک آموزش و پرورش و حوزه علمیه استان با بیان اینکه هدایت و پرورش انسانها امانت بزرگی است که بر دوش انسان سنگینی می‌کند، اظهار داشت: انسان با سایر موجودات عالم از نظر فکر متفاوت است، چراکه ماهیت وجودی انسانها متفاوت است.

رئیس شورای حوزه علمیه خراسان جنوبی ادامه داد: تعلیم و تربیت یکی از مهمترین عواملی است که در ساختن ماهیت انسان نقش دارند لذا باید برای این انسان تصمیماتی گرفته شود که راه کمال را برای آنها آسان کند و جلوی آفت را بگیرد.

امام جمعه بیرجند با اشاره به اینکه آموزش و پرورش بعد از خانواده مهمترین موقعیت در ساختار کشور است، افزود: فریضه علم و تربیت اسلامی در آموزش و پرورش یک تکلیف است و ما مسئول هستیم و باید نسبت به این موضوع در محضر خداوند پاسخگو باشیم که با این موجودی که اشرف مخلوقات است چه کردیم؟

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه هر پروژه ای قانون مربوط به خود را دارد و بر درستی انجام آن نظارت می شود، اظهارداشت: همان طور که اصول اساسی در یک ساختمان بلند رعایت نشود، فرو می ریزد، اگر توجهی به پرورش روح انسان نشود در آینده می تواند مشکل ساز باشد.

وی در همین خصوص به مشکلات نشات گرفته از تفکرات غرب در منطقه به وسیله تکفیری ها اشاره کرد و گفت: این همه کشتار در جهان، ویران کردن کشورها، کشتن انسان‌ها و خونریزی ها با هر اسمی که باشند دلیل آن انسان فاسد شده است و این انسان فاسد تمام کره زمین را فرا گرفته است، و به این دلیل که در گذشته در ساختار سازندگی انسان قوانین رعایت نشده یا در کیفیت سهل‌انگاری شده است و اینطور امروز این ها بلای جان بشر شده اند، لذا مسئولیت حوزه و آموزش و پرورش در زمینه انسان سازی خطیر و  دشوار است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خطاب به مدیران آموزش و پرورش، معلمان پرورشی و حوزویان مرتبط با حوزه پرورش  تاکید کرد: تصمیمات قانع‌کننده بگیرید تا در آینده مسئول اعمال خود نباشید.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی تصریح کرد: گاهی مشاهده می‌شود برخی مربی ها پیام رسان آفت های غربی هستند که امروز در غرب بلای جان مردم شده است، در حالی که باید اینها «مبلغ دین» باشند، لذا تصمیماتی بگیرید که خود در مقابل خدا پاسخگو باشید چرا که حتماً از شما سوال خواهد شد.

انتهای پیام /

پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب به مناسبت سال ۱۴۰۳

گزارش تصویری آیین ترتیل‌خوانی دانش آموزان در حرم حضرت معصومه(س)

گزارشی از افتتاح رشته تخصصی تبلیغ کودک و نوجوان در اهواز

معاونین پرورشی مدارس همدان با فضای حوزه علمیه آشنا شدند

آیت‌الله اعرافی:

شاهد یک انقلاب فرهنگی در مدارس طرح امین هستیم

در استقبال از میهمانان خداوند

بركات روزه ماه رمضان/ خدا وند ميزبان روزه‌داران

جشن تکلیف دانش‌آموزان کلاس هشتمی مدرسه آزیتا افشارنژاد بیرجند

همایش تخصصی روحانیون و طلاب شاغل در آموزش و پرورش برگزار شد

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی تاکید کرد:

چه کمالی است که در نماز نیست ...

نشست کمیسیون معین ستاد همکاریها با حضور اعضا برگزار شد

برگزاری دوره طرح جامع روانشناسی مربیان طرح امین خواهر در کرمانشاه +عکس

با همکاری ستاد همکاریها

نشست های میدانی پاسخ به سوالات دینی دانش آموزان برگزار شد

با مشارکت ستاد همکاریها،

سلسله نشست های علمی "رابطه پدر_دختری در آیینه علم و دین" برگزار می شود

۵ اثر تبلیغی مرتبط با دانش آموزان رونمایی شد

آیت الله اعرافی:

در همه امور، اولویت تمام کشور باید کمک به نهاد تعلیم و تربیت باشد