Print
Zoom In
Zoom Out

مشاور عالی وزیر آموزش و پرورش در بیرجند:

به دور از بازی‌های سیاسی آموزش و پرورش را دریابیم/ سند تحول بنیادین به دنبال حیات طیبه دانش‌آموزان است

شناسه مطلب: 10705
زمان انتشار: يكشنبه 28 مرداد 1397 ساعت 16:38

آموزش و پرورش جای مسائل سیاسی و جناحی نیست و همچنان که مقام معظم رهبری فرمودند «سیاسی بازی در بدنه آموزش و پرورش مانند سم است»، بنابراین باید دور از بازی‌های سیاسی آموزش و پرورش را دریابیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی دبیرخانه ستاد همکاریها، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمجتبی ملکی، در دومین گردهمایی اعضای کمیته همکاری‌های حوزه‌ و آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق خراسان‌جنوبی، با اشاره به حدیثی از امام محمدباقر(ع)، گفت: چتر دین بسیار وسیع است، ولی خوارج به سبب جهالتی که بر عقل و روحشان سایه افکندف این دایره را محدود ساختند.

* با پدیده شوم داعش حقیقت خوارج را درک می‌کنیم

دبیر ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در قرن ٢١ داعشی به وجود آمد که حقیقت خوارج را درک می‌کنیم، افزود: این گروه صرفاً آنچه را خودشان می‌پسندند دین می‌دانند و از زاویه دید خود به دین نگاه می‌کنند و هیچ دینی برای آن‌ها به جز آنچه آن‌ها می‌اندیشند مهم نیست.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران خوشبختانه با ایثار و از خودگذشتگی به این توده فساد که نه تنها امنیت ایران بلکه امنیت تمام دنیا را به مخاطره انداخته بودند اجازه تکثیر نداد.

مشاور عالی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه ریشه و اساس ساختار انسان به کودکی و نوجوانی انسان برمی‌گردد، افزود: این همان چیزی است که اهل بیت(ع) براساس فطرت انسان به ما آموختند.

دبیر ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش یادآور شد: اگر بالغ بر ٢١۵ هزار شهید در دفاع مقدس برای حفظ و حراست ایران اسلامی تقدیم کردیم و اگر در عمل می‌خواهیم این میراث گرانقدر را حفظ کنیم و ارزش‌های اسلام را به نسل آینده منتقل سازیم، تنها از مسیر آموزش و پرورش باید اقدام شود، به طوری که بالغ بر ١٣ میلیون دانش‌آموز و بیش از یک میلیون معلم در این حوزه فعال بوده و آموزش و پرورش عرصه وسیع و اثرگذار است.

*شعارزدگی به یک آسیب جدی تبدیل شده است 

حجت الاسلام والمسلمین ملکی با بیان اینکه یکی از آسیب‌هایی که در جامعه با آن مواجه هستیم، شعارزدگی است، اضافه کرد: همه مسئولان اولویت نخست را آموزش و پرورش می‌دانند، اما هنوز مشکلات فراوانی بر بدنه آموزش و پرورش چنبره زده است.

مشاور عالی وزیر آموزش و پرورش گفت: دشمن همه  هم و غم خود را برای ضربه وارد کردن به آموزش و پرورش جزم کرده است و تمام مسیر را طی کرده و  همه داشته‌های خود را برای نابودی نظام تعلیم و تربیت کشور به کار می‌گیرد.

دبیر ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش با اشاره به اینکه باید برای آموزش و پرورش ایثار و از خودگذشتگی نماییم، اضافه کرد: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به دنبال ایجاد مراتبی از حیات طیبه برای دانش‌آموزان بوده که برگرفته از قرآن کریم است.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی ادامه داد: باید بستر را فراهم سازیم تا دانش‌آموزان به مرتبه‌ای از حیات طیبه برسند و این جزو رسالت‌های حوزه‌های علمیه است.

*حوزه ‌وآموزش و پرورش شاخص امر به معروف ونهی از منکر 

وی یادآور شد: هر چند فریضه امر به معروف و نهی از منکر وظیفه همگانی است، ولی به طور اختصاصی وظیفه ما در آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه بوده که باید بر روی این موضوع برنامه‌ریزی کنیم و با بهره‌گیری از دانش و ابزار روز باید وارد عرصه تربیت انسان شویم.

دبیر ستاد همکاری‌های حوزه  و آموزش و پرورش افزود: آموزش و پرورش جای مسائل سیاسی و جناحی نیست و همچنان که مقام معظم رهبری فرمودند «سیاسی بازی در بدنه آموزش و پرورش مانند سم است»، بنابراین باید دور از بازی‌های سیاسی آموزش و پرورش را دریابیم.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی با اشاره به اینکه تا رویکرد آموزش و پرورش به تربیت‌محوری تغییر یابد راه درازی در پیش داریم، اضافه کرد: این موضوع در سند تحول آموزش و پرورش دیده شده ولی هنوز محقق نگشته است.

مشاور عالی وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: بسیاری از مشکلاتی که امروز ما را نگران کرده ناشی از کوتاهی‌های ما در گذشته بوده و باید این ضعف‌ها را جبران سازیم.

دبیر ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش در پایان گفت: باید دغدغه تعلیم و تربیت امروز، ارزش‌های اسلامی و آرمان‌های شهدا باشد.

انتهای پیام/

پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب به مناسبت سال ۱۴۰۳

گزارش تصویری آیین ترتیل‌خوانی دانش آموزان در حرم حضرت معصومه(س)

گزارشی از افتتاح رشته تخصصی تبلیغ کودک و نوجوان در اهواز

معاونین پرورشی مدارس همدان با فضای حوزه علمیه آشنا شدند

آیت‌الله اعرافی:

شاهد یک انقلاب فرهنگی در مدارس طرح امین هستیم

در استقبال از میهمانان خداوند

بركات روزه ماه رمضان/ خدا وند ميزبان روزه‌داران

جشن تکلیف دانش‌آموزان کلاس هشتمی مدرسه آزیتا افشارنژاد بیرجند

همایش تخصصی روحانیون و طلاب شاغل در آموزش و پرورش برگزار شد

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی تاکید کرد:

چه کمالی است که در نماز نیست ...

نشست کمیسیون معین ستاد همکاریها با حضور اعضا برگزار شد

برگزاری دوره طرح جامع روانشناسی مربیان طرح امین خواهر در کرمانشاه +عکس

با همکاری ستاد همکاریها

نشست های میدانی پاسخ به سوالات دینی دانش آموزان برگزار شد

با مشارکت ستاد همکاریها،

سلسله نشست های علمی "رابطه پدر_دختری در آیینه علم و دین" برگزار می شود

۵ اثر تبلیغی مرتبط با دانش آموزان رونمایی شد

آیت الله اعرافی:

در همه امور، اولویت تمام کشور باید کمک به نهاد تعلیم و تربیت باشد