Print
Zoom In
Zoom Out

دبیر قطب 4 کشوری ستاد همکاری ها تشریح کرد :

ارتقا همکاری های حوزه و آموزش و پرورش در گرو نگاه کلان نهاد های بالادستی

شناسه مطلب: 10699
زمان انتشار: شنبه 27 مرداد 1397 ساعت 12:13

مصطفی کافی ارتقاء فعالیت های مشترک حوزه و آموزش و پرورش را درگرو نگاه کلان مسئولان نهاد های بالادستی دانست.

وی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی دبیرخانه ستادهمکاریهاعنوان کرد:مصوباتی که در جلسات ستاد همکاری های حوزه و آموزش داریم به همت دوستان در حوزه و اعضا روند خوبی را در پیش دارد، به ویژه این جلسات در یک سال گذشته با حضور حجت الاسلام کریمی  رئیس دفتر  شورای سیاست گذاری ائمه جمعه اردبیل رونق خوبی پیدا کرده است.

شاهد خیزش خوبی در تحقق برنامه هاهستیم 

معاون پرورشی استان اردبیل و دبیر قطب 4 کشوری بیان کرد: اخیرا گزارش هایی از نواحی و مناطق اردبیل گرفته ایم که نشان می دهد خیزش خوبی در تحقق برنامه ها صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد:برای آن که بیشتر مصوبات عملیاتی شود باید دو کار مهم انجام شود ابتدا بودجه ای  در اختیار ما قرار گیرد تا  بخشی از مصوبات را عملیاتی کنیم چرا که برای تحقق برنامه ها نیازمند پشتیبانی مالی هستیم.

کافی  ادامه داد: اختصاص نیرو و کارشناس خبره در این حوزه امری ضروری است، هم اکنون اکثرا کارهای اداری دفتر همکاری های حوزه و آموزش و پرورش بر عهده کارشناسان قرآن است در حالی که اداره قرآن و عترت با  بیش از 54 برنامه تعریف شده در طول سال  فقط با دو کارشناس این امور را  انجام میدهد .

معاون پرورشی استان اردبیل و دبیر قطب 4 کشوری اظهار کرد: اگر وزارت آموزش و پرورش یا مرکز مدیریت حوزه های علمیه کارشناس  ویژه با پست سازمانی تعریف شده در اختیار استان ها قرار دهند، قطعا تاثی شگرفی در اجرایی شدن  برنامه های ستاد  همکاری ها خواهد داشت . 

مسئولان ارشد استانی همکاری ها را دریابند 

وی گفت: پیشنهاد میدهم قانونی تصویب شود که مسئولان استانی به عنوان اعضای کمیته همکاری ها موظف باشند در این حوزه برنامه ریزی کنند و پای کار بیایند  و در جلسات حضور مستمر و موثر داشته باشند.

کافی یادآور شد:معمولا جلسات همکاری ها را به معاونین پرورشی و حوزه قرآن و عترت واگذار می کنند، اما مسئولان رده بالای استانی پای کار نمی آیند بنا بر این تاکید میکنم  در وزارت خانه  و مرکز مدیریت حوزه های علمیه ساز و کاری اندیشیده شود که  مسئولان ارشد حوزه و آموزش و پرورش در مرکز هر استان و به تبع آن در مناطق و شهرستانها در جلسات رسمی مرتبط با همکاری ها  حضور یابند.

وی با یاد آوری این مطلب که نیازمند حضور مسئولین تراز اول استان در جلسات کمیته ها هستیم  گفت:مثلا حضور  نماینده ولی فقیه در استان  به عنوان رییس کمیته همکاری ها تاثیر فراوانی در سرعت بخشیدن به روند همکاری ها خواهد داشت ، اما چون مشغول دیگر  امور مردم هستند معمولا در جلسات  حضور نمی یابند و نماینده می فرستند و آن ها قدرت تصمیم گیری کامل اجرایی را ندارند یا  از طرف وزارت آموزش و پرورش مدیران کل موظف شوند در جلسات حضور ذاشته باشنددر این صورت بسیاری از مصوبات در دل نواحی عملیاتی می شود.

دبیر قطب 4 کشوری ستاد همکاری ها یادآور شد : اگر این دغدغه ها رفع گردد گام های خوبی می توانیم برداریم.

حضور فعال روحانیون در مدارس اردبیل 

وی در مورد فعالیت روحانیت در مدارس توضیح داد: به کار گیری روحانیون در اکثر مدارس اردبیل صورت می گیرد و جلسات مفید و کارسازی برای استفاده بهینه دانش آموزان از حضور روحانیون مستقر در مدارس تدارک میگردد 

وی افزود ؛نشست های مختلفی در  رابطه با بصیرت دینی و معرفت شناسی و امام شناسی و بحث های اساسی مانند ولایت فقیه و همچنین برای دختران موضوعاتی مانند تبیین حجاب و عفاف به وسیله طلاب و  روحانیون  در برگزار میگردد. 

معاون پرورشی استان اردبیل گفت: ظرفیت مدارس برای حضور طلاب و تعامل با حوزه فراهم است وبا هماهنگی های صورت گرفته از حوزه علمیه و سازمان تبلیغات اسلامی روحانیون  برای تبلیغ حضور می یابند اما در پرداخت حق الزحمه با مشکلاتی مواجه ایم.

وی اظهار کرد:درراستای توسعه  طرح مدارس امین  2 هم اکنون بیش از 36 مدرسه امین فعال است که قبلا فقط 4 مورد داشتیم ولی در جلساتی  که با حوزه علمیه داشتیم  زمینه را برای افزایش روحانیت ونیز  تاسیس مدارس امین 1 فراهم کردیم.

دبیر قطب 4 کشوری یادآور شد:در حال حاضر در مرکز استان اردبیل با مشکل فضا مواجه ایم و برخی از مدارس دو شیفت هستند و تا به حال موفق نشده ایم مدرسه مستقلی در اختیار حوزه علمیه قرار دهیم که زمینه برای تاسیس مدارس امین 1 انجام شود، اما تصمیم داریم این طرح را عملیاتی کنیم.


گفتنی است، دبیر قطب چهار کشوری، شامل استانهای آذریایجان شرقی،آذر بایجان غربی ،اردبیل ،زنجان ، کرمانشاه ،کردستان وهمدان می باشد. 

انتهای پیام /

آیت الله کعبی؛

آموزش و پرورش زیر ساخت پیشرفت، جامعه پردازی و تمدن سازی است

به مناسبت سالروز تخریب قبور ائمه بقیع

تخریب بقیع داغ جانسوزی که فراموش نمی شود / شفاعت پیامبرنصیب دشمنان اهل بیت نخواهد شد

با حضور وزیر آموزش و پرورش:

«کتاب منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در موضوع آموزش و پرورش» رونمایی شد

به نمایندگی از وزیر آموزش و پرورش

حجت الاسلام نیکزاد با خانواده شهید زارعی در بندرعباس دیدار کرد

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان

تربیت نسل مومن و انقلابی در گرو همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش است

مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان خبر داد

ایجاد مدارس وابسته به حوزه علمیه در هرمزگان از ابتدای مهرماه

نشست شورای همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش استان هرمزگان به روایت تصویر

دکتر نیکزاد:

حوزه علمیه در عرصه های گوناگون سند تحول نقش آفرین است

نشست شورای همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش استان هرمزگان برگزار شد

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان

ارتباط خانواده‌ها با آموزش و پرورش بیش از گذشه باشد

شورای همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش زنجان برگزار شد

دانش آموزان را براساس دستورات قرآن تربیت کنیم

در سال گذشته؛

۱۵ هزار دانش آموز همدانی با مضرات مواد مخدر آشنا شدند

نگاه خوب رسانه ها به اخبار تربیتی

شماره (۷۴) بولتن خبری ستاد همکاریها در آیینه رسانه ها منتشر شد

با حکم دبیر ستاد:

دکتر ریحانی، سرپرست «مطالعات و راهبری» ستاد همکاری حوزه و آموزش و پرورش شد